Kyynärpäätkö tulehtuneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Takka
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Minulla on ollut viimeaikoina kyynärpäät välillä hellänä mm. ojentajapäivän jälkeen. Kipu ei oikeastaan tunnu siltä niinkuin itse nivelessä olisi jotain rikki. Eli liikuttaessa ei satu, vaan kipu on tasaista, liikutti tai ei.
Tässä yksi aamu säkin paukuttamisen jälkeen kyynärpäät olivat todella kipeät noin tunnin verran, mutta se katosi pian. Yleensä kipu pysyy tietynlaisen rasituksen jälkeen maksimissaan 3 tuntia, jonka jälkeen se häipyy.

Onkohan minulla mahdollisesti jotain tulehtunut tuosta kyynärpään alueelta ja auttaako tuohon nyt muu kuin lepo?
Lääkärillä ehkä kannattaisi näyttää jos uusii levon jälkeen?

Siitä en osaa sanoa mitään, onko tulehdusta vai ei. Mutta jättäisin kokeeksi kaikki punnerrusliikkeet, tai yleensäkin kaikki vähääkään kipua sinne alueelle aiheuttavat liikkeet kokonaan pois ja katsosin mitä sitten tapahtuu. Liiasta rasituksestakin voi tuollaisia oireita tulla, ei vain paikat pääse palautumaan riittävästi.

Jos kipu lähtee itsestään ja palaa tietynlaisen rasituksen yhteydessä, niin se on hyvä merkki siitä, että kannattaa pitää taukoa niissä liikkeissä, kuten Timba jo totesi. Sillä voi nimittäin välttää pahemmat ongelmat. Lepo on paras lääke, siinä asenteesi on oikea. Usein tuollaiset lähtevät levolla ja särkylääkkeillä oman kokemuksen ja huonon esimerkin mukaan. IMO ei kannata myöskään kohdella ärtynyttä kohtaa pelkin silkkihansikkain. Jättää "ylimääräiset" rasitteet pois mutta pitää raajaan liikkeessä ja varaa kevyesti. Samalla näkee tuleeko kipua normaalissa käytössä. Jos ei mikään tehoa, niin sitten tietysti lääkäriin.

Jos minunlaisteni amatöörien kommentit epäilyttävät, niin sitten vaan suoraan lääkäriin ;)

Juu, epäilen itekki että ylirasitusta vain. 4kk oon nyt säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa käynyt salilla, joten ehkä tuo keho vielä totuttelee. Oli mulla ihan parin ekan kuukauden aikanakin olkapää jonkin aikaa kipeenä aina rasituksessa, mutta meni sitten itekseen ohi.
Pitänee kattella kesän mittaan jotain kyynärtukia lämmittämään ja tukemaan.

No mutta tuohan on ihan selkeästi monia voimalajiharrastajia vainoava bursiitti, elikkä limapussintulehdus. Ilmenee nimenomaan "kyynärpääkipuna". Sain itse kyynärpäät kipeäksi joskus reilu 5 vuotta sitten, kun vielä käytin alkoholia ja innostuin vääntämään tuttujen ja tuntemattomien kanssa kättä melkein aina, kun joku haastoi. Tuloksena joka helvetin kerralla todella kipeät kyynärpäät. Meni/menee kuitenkin muutaman päivän levolla ohi.

Tomi sanoi:
No mutta tuohan on ihan selkeästi monia voimalajiharrastajia vainoava bursiitti, elikkä limapussintulehdus. Ilmenee nimenomaan "kyynärpääkipuna". Sain itse kyynärpäät kipeäksi joskus reilu 5 vuotta sitten, kun vielä käytin alkoholia ja innostuin vääntämään tuttujen ja tuntemattomien kanssa kättä melkein aina, kun joku haastoi. Tuloksena joka helvetin kerralla todella kipeät kyynärpäät. Meni/menee kuitenkin muutaman päivän levolla ohi.

Juups. Itsellä tuli tuot TTT-treenin vikana päivänä. Salin jälkeen kotia, kummaa kuumotusta vasemmassa kyynärpäässä ja pian se turposikin muodottomaksi mötikäksi. Ei muutakuin penkku kuuri päälle ja lepoa tuolle kädelle tais tulla kuukauden päivät...

Eli kannattaa parannella rauhassa! :thumbs:

Jos teet ranskalaista niin se on potentiaalinen aiheuttaja tuohon vaivaan.

Kiva kun jengi aloittaa tällaisia threadeja, saa vastauksen kysymykseensä, eivätkä koskaan enää kirjoita kyseiseen threadiin itse mitään. :jahas:

lexx sanoi:
Jos teet ranskalaista niin se on potentiaalinen aiheuttaja tuohon vaivaan.

Koitan tässä pari kuukautta sitten ottaa penkin vikana liikkeenä ja ranskiksen ekana. Parit lämppäsarjat otin ja sit vaan isot romut tankoon. (eli mulle sen 52,5kg :nolo: )

Ekassa sarjassa vieno kipu vasemassa kyynärpäässä. No tokassa se ärtyikin niin pahaksi että meinasi ote kirvota tangosta. treenit loppui siihen ja kyynärpää oli 5-6 päivää kipeä.
Sittemmin kokeilin uudestaan kevyemmin ja tulin tulokseen että tarviin raskaan punnerrusliikkeen (esim. penkin) ennen ranskista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom