Kyynärpäälle edullisia ojentajaliikkeitä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carhart
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Viime aikoina on ruvennut toi kyynärpää vinoileen ojentajaliikkeiden jälkeen. Oon koittanut kaiken maailman variaatioita taljassa, mutta kyynärpää ei vaan ole innostunut hommasta. Eli jos joku tietää hyvän ojentajaliikkeen mikä ei käy kyynärpäille.. niin tähän kohtia vois sellaisen heittää!! :whip:

Carhart sanoi:
Viime aikoina on ruvennut toi kyynärpää vinoileen ojentajaliikkeiden jälkeen. Oon koittanut kaiken maailman variaatioita taljassa, mutta kyynärpää ei vaan ole innostunut hommasta. Eli jos joku tietää hyvän ojentajaliikkeen mikä ei käy kyynärpäille.. niin tähän kohtia vois sellaisen heittää!! :whip:

Oletko kokeillut tehdä ojentajataljaa köydellä? Se on ainakin meikäläisen kyynärpäille kaikkein kivuttomin liike. Entäs kapea penkki?

mulla on jostain syystä ranskalaiset ja sen taljaversiot myös olleet kivuliaita kyynärvarren yläosaan. jos on kattava setti käsipainoja tarjolla, niin koita esim. tehdä "vasara"-otteella, eli kämmenet osoittaa päätä kohti. tämä poistaa rasitusta kyynärpään seudulta.
köysi taljassa tekee vähän saman homman, kun ranteet eivät ole niin kiertyneenä sisäänpäin.
voit jopa koittaa taljalla myötäotetta, mutta varo sitten ettei kahva pääse karkuun.
jossain gymillä oli joskus muinoin sellainen kone, jossa otettiin kahvoista kiinni juuri tuolla saksalaisella tuoppi/vasara-otteella ja sitten paineltiin kättä alas. kyynerpää lepäsi tuella. se oli todella mukavan tuntuinen.

Ja hommaa ne lämmittimet kyynärpäihin, auttaa ainakin minulla. Saapi ihan tavallisista uhreilukaupoista ja isoimmista marketeista. Neopreeniset no hyviä.

Vielä halvemmalla pääsee kun hakee apteekista TubiGrip nimistä sideharsoputkea. muutama euro / metri. Vetää vaan kaksinkerroin nivelen päälle, lämmittää mukavasti.

Täytyy lähteä ostoksille. Mites ootteko käyttäneet lämmittimiä reenin aikana vai ainoastaan lämmittelyn aikana? Kapeaa penkkiä on tullut joskus hinkattua, mutta ei ole oikeen soveltunut meikäläiselle. Köyttä täytyy kyllä ensi kerralla testata ja ajattelin parit dipitkin heittää kokeeksi. Kyllä jotain täytyy keksiä... kun ei pala muuten kasva:)

Carhart sanoi:
Täytyy lähteä ostoksille. Mites ootteko käyttäneet lämmittimiä reenin aikana vai ainoastaan lämmittelyn aikana? Kapeaa penkkiä on tullut joskus hinkattua, mutta ei ole oikeen soveltunut meikäläiselle. Köyttä täytyy kyllä ensi kerralla testata ja ajattelin parit dipitkin heittää kokeeksi. Kyllä jotain täytyy keksiä... kun ei pala muuten kasva:)

Itsellä käy kyynärpäihin kaikki istualtaan tehtävät liikkeet. Ranskalaiset maaten kulmatangolla on hyvä, samaten taljapunnerrus mutkatangolla. Ja kapea penkki toimii, kunhan se ote ei ole paljon hartianleveyttä kapeampi.

Carhart sanoi:
Täytyy lähteä ostoksille. Mites ootteko käyttäneet lämmittimiä reenin aikana vai ainoastaan lämmittelyn aikana?

Ite ei pysty treenaan jalkoja jos ei käytä neopreenitukia,koko treenin ajan kannattee pitää. Itelläkin nuissa ojentaliikkeissä ottaa kyynärpäähän joten tilasin neopreenit niihinkin.

Ranskalainen punnerrus käsipainoilla. Elikkäs peukalot lattiaa kohden. Moni huippu tekee tota ja itsekin tykkään liikkeestä. Käsittääkseni ei rasita paljoakaan kyynärpäitä.

Toinen voisi olla taljassa yhdellä kädellä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fighter1157 sanoi:
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla. Moni huippu tekee tota ja itsekin tykkään liikkeestä. Käsittääkseni ei rasita paljoakaan kyynärpäitä.
ei rasita kun muistaa antaa kyynärpään elää siinä liikkeen mukana eikä väen vängällä yritä pitää niitä paikallaan, sama jutttu on ranskalaiset tangolla tehtäessä. kapean penkin ei pitäis ainakaan nuita kyynärpäitä rassata.

Kannatan ranskiksia käsipainoilla. Pikkuvinkkinä (Mike mainitsi kesällä 2004, alunperin oli kuulemma vinkin nikiltä RANKAISIJA saanut, eli ei ole mun idea alunperin) voisi sanoa, että kannattaa kokeilla lattialla maaten, ainakin jos kovemmilla painoilla tekee. Ero ei ole iso, mutta hieman tukevampi fiilis siinä on, kuin penkillä maaten ja mun mielestä punttireenissä tukevampi asento = hyvä. :thumbs:

Kapea penkki olisi muuten hyvä (aikoinaan tein säännöllisesti ja totesin, että vahvistaa ojentajia hyvin), mutta sattuu mulla olkapäihin kovin helposti. :(

iivili sanoi:
Kannatan ranskiksia käsipainoilla. Pikkuvinkkinä (Mike mainitsi kesällä 2004, alunperin oli kuulemma vinkin nikiltä RANKAISIJA saanut, eli ei ole mun idea alunperin) voisi sanoa, että kannattaa kokeilla lattialla maaten, ainakin jos kovemmilla painoilla tekee. :(
tuo vaatii jo kyllä kaverin jos tekee silllain että molemmissa käsissä yhtä aikaa ne hanttelit, muuten menee melko rimpuiluksi isoilla painoilla.

eipä menekään, aikani mietittyäni hoksasin miten tuon saa tehtyä ilman sen kummempia rimpuilujakin:)

Juu, ranskalainenpunnerrus ilman, että yrittää pitää kyynärpäät paikallaan. Itse saan hyvän tuntuman, kun antaa levetä kyynärpäät sillain sopivasti. :)

Dippi ei ihan alas tehtynä?

Itse en kanssa pysty tekemään ojentajille muuta kuin dippejä ja kapeata penkkiä. Lämmittimistä ei ole kokemusta. Dipit teen yleensä ihan alas omalla painolla, lisäpainojen kanssa jätän sitten liikkeen vaajaammaksi. Täytyy kyllä testata tuota ranskalaista eri tekniikalla, jos vaikka auttaisi.

Rankalainen istuen yhdellä isolla käsipainolla toimii myös hyvin. Ote on silloin luonnollisesti kapea ja ainakaan minulla ei ota kyynärpäihin.

Itselläni ranskalaiset tuppaa vihlomaan kyynerpäissä vaikka miten venkoilisi. Ainoa täysin kivuton massaliike ojentajille allekirjoittaneen ohjelmassa ovat dipit. Toimivat jostain syystä erinomaisesti silloinkin kun hartia yrittää väittää vastaan muissa punnerrusliikkeissä. Yksilöllinen juttuhan tää on, joten kokeilemalla oppii.

mullaki vittuillu toi kyynärpää ja melkee kaikki liikkeet sattuu sen 4 ekaa toistoo mut ku vedän taljas yhel kädel ni ei satu ollenkaa ja saa ihan kivasti poltettaki.

Misanthrop sanoi:
Itselläni ranskalaiset tuppaa vihlomaan kyynerpäissä vaikka miten venkoilisi. Ainoa täysin kivuton massaliike ojentajille allekirjoittaneen ohjelmassa ovat dipit. Toimivat jostain syystä erinomaisesti silloinkin kun hartia yrittää väittää vastaan muissa punnerrusliikkeissä. Yksilöllinen juttuhan tää on, joten kokeilemalla oppii.

No sulla ei sitten yhtään huono asetelma olekkaan, dippihän taitaa olla yksi tehokkaimmista liikkeistä ojentajille. Itsellä samat havainnot kyynärpään suhteen, taas olkapää ei dippaamisesta aina tykkää. Tosin nykyään jätä suosiolla ehkä vähän jopa vaajaksikin, pystyypä tekemään sitten ilman kipuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom