kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raato81
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tätä varten varmaan kannata uutta trediä aloittaa. Mutta ei kai se nyt niin justiinsa, jos ne eivät kovin paljoa eteen työnny, pakostakinhan ne eteen menevät. Joten jos viitsisit hieman tarkentaa?

tuli vaa mielee tosta takakyykystä että onko se nyt niin tarkkaa jos karkaa polvet vähän etee??

Jos meinaat varpaita pitemmälle, ei se niin vaarallista ole jos vähän menee. Tosin jos kyykky on kuitenkin pinnallinen, on suorituksessa jotain pahasti vialla mikäli polvet menevät yli varpaiden.

joo ei ne polvet varpaitten yli mee silti näyttää et menee vähän liikaa etee ja on ruvennu polvi vähän vaivailee ja ihan syvä kyykkyy en pääse ku toi nilkka mikä oli
säpäleinä nii vähän jumittaa taitaa olla ikuinen riesa. ja sen 6 viikon kipsin jälkee ku pääs taas kyykkäilee ni on ollu jotenki hankalan tuntusta

itellä kyllä jos menee niin se on NIIN vähän ettei voi nimeksikään sanoa että menisi polvet varvas linjan yli.

nähtyjen kokemuksien perusteella leveemmällä asennolla ne polvet on huomattavasti helpompi pitää "linjassa"

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eihän polvet mene varpaiden etupuolelle, jos on vaan tarpeeksi iso kengännumero ;)

syvä kyykkyy en pääse ku toi nilkka mikä oli
säpäleinä nii vähän jumittaa taitaa olla ikuinen riesa.

Laita laudat kantapäiden alle. Sillai pääset ihan pohjaan asti. Auttaa kans pitämään sääret suoraan ylöspäin (eivät karkaa eteen).

Toi leveämpi asento auttaa, mutta sillon pitää muistaa että polvet kulkee jalkaterien suuntaan, ts. jalkaterät ja reidet on saman suuntaiset ylhäältä katsottuna. Eli leveämmässä asennossa pitää kääntää jalkateriä vähän ulospäin.

tuli vaa mielee tosta takakyykystä että onko se nyt niin tarkkaa jos karkaa polvet vähän etee??

Se riippuu ihan siitä minkälaista kyykkyä on tarkoitus kehittää. Jos teet voimanostotyylisesti ni sit haittaa...muuten sil ei ole mitään merkitystä!!!! Sinuna keskittyisin vaan siihen että teet kyykyn mahdollisimman syvään, pitäen keskikropan pystyssä/tiukkana ja siihen et etureidet tekee sen työn.

Jos teet voimanostotyylisesti ni sit haittaa...muuten sil ei ole mitään merkitystä!!!!
Paitsi, että suurempi polvikulma aiheuttaa myös suuremman rasituksen polville.
Sinuna keskittyisin vaan siihen että teet kyykyn mahdollisimman syvään, pitäen keskikropan pystyssä/tiukkana ja siihen et etureidet tekee sen työn.
Pelkillä etureisillä ei kukaan tehokasta takakyykkyä saa tehtyä. Kroppakin kallistuu väkisinkin hieman eteenpäin ja tämä on jopa suotavaa, koska se mahdollistaa paremmin useampien lihasryhmien käytön.

Paitsi. että suurempi polvikulma aiheuttaa myös suuremman rasituksen polville.

Jos ei polvet kestä tehä normaaleja syväkyykkyjä, niin sit kannatta harkita lajin vaihtoa vaikka kuviokelluntaan ;) Sanon sen myös sulle..90 asteeseen tehtävät kyykyt aiheuttavat kaikista suurimman rasituksen polville.
Säärilinja suorassa tehdyt kyykyt eivät ole mitään kyykkyjä, ne ovat pyllistyksiä :rolleyes:

Pelkillä etureisillä ei kukaan tehokasta takakyykkyä saa tehtyä. Kroppakin kallistuu väkisinkin hieman eteenpäin ja tämä on jopa suotavaa, koska se mahdollistaa paremmin useampien lihasryhmien käytön.

Ai että mä olen tyhmä. Mä kun luulin että penkki ottaa vaan tisseihin ja maastaveto vasempaan korvaan :hyper: Onko sun tarkotuksena alkaa nussimaan pilkkua? Sanoohan sen jokaisen järkikin, että mitä enemmän painoa on niskassa, sitä vaikeampi sitä kroppaa on pitää pystyssä.

Kelle se on suotavaa että se kroppa kallistuu eteenpäin? Kyllä esim bodaustyylisesti treenaava yrittää pitää sen kropan mahdollisimman pystyssä. Painonnostaja yrittää myös pitää kropan mahdollisimman pystyssä tehdessään kyykkyjä.

Mutta onneksi kerroit mulle tämän asian kyykystä, koska enhän mä voinut tietää että se kroppa kallistuu hieman eteenpäin kyykkyjä tehdessä :rolleyes:

Ihmeellistä vittuilua, mun mielestä Sepsiksen pointit oli helvetin fiksuja. Se nyt taitaa olla myös välityksistä ja tavoitteista kiinni minkälaista kyykkyä kannattaa tehdä. Mulla toimii kaikista parhaiten normikyykky ns. puolileveällä asennolla, hyvin istuu jalkojen väliin ja syvyys omiin tarkoituksiin riittävä. Ei kuitenkaan ihan pyllistyksestä taida olla kyse, perse selvästi alle polvien.

Tämäkö ei sun mielestä ole vittuilua?? Kyllä tuon sepsiksen kommentin tajuaa jos on vähääkään järkeä päässä. Ei sitä tarvitse erikseen kertoa. ;)

Ei todellakaan tajua, suurin osa aloittelijoista ei tajua kyykkytekniikasta yhtään mitään, vaan lähtee kapealla asennolla jalkaterät suorana työntämään polvia eteen, ja pysähtyvät siinä kohtaa kun on selkä mutkalla ja polvissa vihloo, jolloin polvikulma on noin 90 astetta, eli neljäsosakyykky. Vaikka sä tietäisit paremmin, kaikki eivät tiedä.

Siinä olet kyl oikeassa että aloittelijat ja valitettavan usein myös kokeneemmat salikävijät tekee kyykyn päin persettä. Onhan se nyt naurettavaa kun penkissä menee enemmän kuin kyykyssä...lisäksi kyykyt on usein sellasia ettei mennä lähellekään edes vaakatasoa. Tämän lisäksi käytetään sitä kaikista leveintä voimanostovyötä ja polvisiteitä. Tämä sen takia ku valitetaan ettei mun polvet kestä kyykkyjä

Suositut

Back
Ylös Bottom