Kyykky tavallisilla salikengillä = myrkkyä polville?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hyvägeeni sanoi:
Polvien rasittumiseen on useilla varmaankin syynä jäykät akillesjänteet/pohkeet. Silloin ei yksinkertaisesti pysty tekemään oikeaa liikerataa kyykyssä, ellei kantapäiden alla ole korkoa. Suosittelen venyttelemään ne akillesjänteet ja pohkeet kunnolla, niin voisi sen koron jättää kantapäiden alta pois.

Millaiset venytykset olisi hyviä? Tiedän vain sen jossa pistetään jalkapohjaa(tai oikeastaan päkiää) seinää vasten.

Jorkka sanoi:
Kerran luin artikkelin arskasta jossa weider oli sanonu, että se tarttee lisää massaa jalkoihin ja arska oli sanonu, että sehän tarkottaa, että mun pitäis tehä kyykyssä sarjaa 300 kilolla?? Eihän siihen kukaan pysty, mut weider oli sanonu.. mikset voisi olla ensimmäinen.. ja tarinan mukaan oli ensimmäinen (tiedä näistä) Franco columboki nosteli autoja sun muuta.. ni mitenkä luulet että arska olis noilla tuloksilla pärjänny???

Luulen ett kyse oli paunoista, niin uskomatonta kuin saattaa ollakin.

Recyclist sanoi:
Luulen ett kyse oli paunoista, niin uskomatonta kuin saattaa ollakin.

Jokainen jolla on mega duty kirja voi avata sen sivulta 16..
Joe Weider sanoi arnoldille joskus 70-luvun alussa, että hänen pitäisi kehittää
jalkojan, jos mielisi voittaa kilpailuissa. Mutta sehän vaatii se, että joudun kyykkäämään 300 kilolla! Eihän kukaan kyykää sellaisilla raudoilla.. Arnold
sanoi. Ei kyykkääkkään, sanoi Joe, Mutta miksi sinä et voisi olla ensimmäinen??
Ja arvatkaa kyykkäsikö arnold muutaman kuukauden päästä niillä raudoilla? Ja hän voittikin sen jälkeen kaikki kilpailunsa::

Yllä suora lainaus kirjasta.. Tuskinpa kp ourama ihan päästään tollasia heittää. Ja jos arska olis ollu noin heikko kyykyssä, ku väitätte ni mullaki pitäs olla yhtä hyvät jalat, ku sillä!! Kaikki jotka tekee 180kg sarjaa voi laittaa jaloistansa kuvat tänne ni verrataan niitä sitte arskan jalkoihin=)

Täytyy muistaa, että vaikka arskalla oliki pienet jalat verrattuna nykyisiin massa hirmuihin ni kovinko monella suomalaisella siltikään on paremmat jalat, ku arskalla?? Siis niin pitkällä ihmisellä??

Niin vielä siitä, että täytyy muistaa että arska on itävaltalainen ja siellä on käytössä kilot niinku meilläki ja varmaan on vielä tuollon käyttäny kiloja mittayksikkönä.. koska ei mulla ainaskaa kovin luontevasti tulis, että munhan täytyy kyykätä.... ootas vähän mä lasken ekeks mitä se on paunoina;)

Jorkka sanoi:
Jokainen jolla on mega duty kirja voi avata sen sivulta 16..
Joe Weider sanoi arnoldille joskus 70-luvun alussa, että hänen pitäisi kehittää
jalkojan, jos mielisi voittaa kilpailuissa. Mutta sehän vaatii se, että joudun kyykkäämään 300 kilolla! Eihän kukaan kyykää sellaisilla raudoilla.. Arnold
sanoi. Ei kyykkääkkään, sanoi Joe, Mutta miksi sinä et voisi olla ensimmäinen??
Ja arvatkaa kyykkäsikö arnold muutaman kuukauden päästä niillä raudoilla? Ja hän voittikin sen jälkeen kaikki kilpailunsa::

Yllä suora lainaus kirjasta.. Tuskinpa kp ourama ihan päästään tollasia heittää. Ja jos arska olis ollu noin heikko kyykyssä, ku väitätte ni mullaki pitäs olla yhtä hyvät jalat, ku sillä!! Kaikki jotka tekee 180kg sarjaa voi laittaa jaloistansa kuvat tänne ni verrataan niitä sitte arskan jalkoihin=)

Vuoden paskin trolli. :zzzz:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite kyykkään myös vaalea pohjaisilla kengillä.Ei mun polvet oo yhtään sen huonommassa kunnossa vaikka mulla ei olekkaan mitään erikois kenkiä.

BBB-1 sanoi:
<b>Ite kyykkään myös vaalea pohjaisilla kengillä.</b>Ei mun polvet oo yhtään sen huonommassa kunnossa vaikka mulla ei olekkaan mitään erikois kenkiä.
Mitä merkitystä kenkien pohjan värillä on kyykätessä? :)

Jorkka sanoi:
Mistäs oot tollasta lukenu?? lou feringonkin maastanosto enkka on joku 390kg
Ja kyykky aika lähelle sama.. joiltain sen kotisivuilta luin.. ni mitenkä arska olis sille pärjänny tollasilla tuloksilla??
No kun ne ei kilpailleetkaan voimanostossa! :hyper:

Mulla kaapissa puolalaiset painonnostokengät, ostetttu vuonna 1994, ja ei oo ollu ongelmia. Hinta sillon n. 300-350 mk. Plussana tukeva pohja ja sopiva kanta, ei tarvi kikkailla lautoja kantapäiden alle.

Pecman sanoi:
No kun ne ei kilpailleetkaan voimanostossa! :hyper:

Joo en sitä väitäkkää, mutta esim. franco columbo nostaa autoa perästä pumping iron leffassa ni kyl niitten voimatasoki oli aika kova ja ihan niinku muistelisin, että franco olis joskus kilpaillu voimannosto kisoissa..?? saatan olla väärässäki... Mut pointtina oli se et eihän nykyäänkään ronnie oo todellakaan heikoimmasta päästä voimatasollaan.. eikä kukaan mr olympia olis pärjänny niin heikoilla tuloksilla, ku täällä väitetään et arska teki...

Joku sellanen kaveri vois vastata tähän, joka on seuraillu kehoilua siillon, ku arska vielä kilpaili ni saadaan loppu väittelyyn:) kyllä sen myönnän ,että arska tekee pumping iron leffassa kyykkyä sillä 180-200kg kuormalla, mutta onki valmistautumassa kilpailuun joka on lähiviikkoina.... äääh en tiedä.. kaikki mitä tiedän on vaan kuulopuhetta...Mut toiv. joku konkari voi selventää meitä??

Ratu sanoi:
Taannoin salilla lätkänpelaajakaverini manasi kyykkyä tehdessään rahatilannettaan. Ei ole raaskinut ostaa kunnon kyykkykenkiä. Peloitteli minuakin sanomalla että kyykky ilman kyykkykenkiä on myrkkyä polville.
Mitä mieltä pakkislaiset ovat asiasta? Onko tavallisilla tasapohjaisilla salikengillä kyykkääminen varma tapa saada polvet rikki. Ei millään viittisi sijoittaa 100-150 euroa kenkiin, ellei se ole todellakin kannattava sijoitus. Kyykkään naurettavan pienillä romuilla ilman siteitä.

Kyykyssä käytettävissä kengissä tulisi minun tietääkseni olla tasainen, kova pohja, ja mahdollisesti jonkin verran korkoa riippuen treenaajan mittasuhteista ja käytetystä kyykkytyylistä. Tavallisissa lenkkareissa ei varmaan kannata kyykkäillä -- polville ei varmasti tee hyvää se, että pohja nuljuu ja vatkaa joka suuntaan! Toinen asia, mikä aiheuttaa polviongelmia joillekin, on pystykyykky reilun koron kanssa. Polvet menevät tällöin reippaasti eteen varpaiden yli ja niihin kohdistuu suuri rasitus.

Arnoldin kyykystä: mies on muistaakseni itse todennut jossain seminaarissa (n:nen käden tietoa...), että hänen kyykkyennätyksensä oli vain 530 paunaa (n. 240 kiloa). Frank Zane oli kuulemma häntä voimakkaampi kyykkääjä. Penkissähän mies on kuitenkin ottanut 500 paunaa, ja maastavedossa reilusti yli 300 kiloa.

SavioM sanoi:
Arnoldin kyykystä: mies on muistaakseni itse todennut jossain seminaarissa (n:nen käden tietoa...), että hänen kyykkyennätyksensä oli vain 530 paunaa (n. 240 kiloa). Penkissähän mies on kuitenkin ottanut 500 paunaa

Eli Arska olikin PENKKIHAUISPELLE :curs:

Arskalla oli superkapea keskivartalo. Voihan olla, että se oli keskivartalosta kiinni, jos Arska ei tuon enempää kyykännyt. Vahvat ja/tai paksut jalat ei aina tarkoita kovaa kyykkyä. Jollain voi kyykky jopa kanittaa siitä, että olkapäiden liikkuvuus ei anna myöten, jolloin tankoa ei saa kunnolla niskaan ja ranteisiin sekä olkapäihin sattuu.

Joo joo tiedetään, että ohut keskivartalo voi olla vahva ja Leino on nostanut ja tähdet, tähdet. Mutta joissain tapauksissa ohut keskivartalo voi olla myös heikko.

Suositut

Back
Ylös Bottom