SUPERCARB 1kg -40%

Kyykky & penkki haaste 50kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taratin
  • Aloitettu Aloitettu

Hetken mielijohteesta treenin päätteeks päätin osallistua kyykkyhaasteeseen :)

Kai se on itekki laitettava ensimmäinen viesti pakkikselle. :D

Tosi hyvin kyykätty! Ootko aatellu kisata voimanostoa? :)
Ite kisaan 52 kilosissa, ja oon 18 vuotta kanssa. Olis kiva saada lisää naispuolisia kisaamaan!

Hyviä reenejä! :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kai se on itekki laitettava ensimmäinen viesti pakkikselle. :D

Tosi hyvin kyykätty! Ootko aatellu kisata voimanostoa? :)
Ite kisaan 52 kilosissa, ja oon 18 vuotta kanssa. Olis kiva saada lisää naispuolisia kisaamaan!

Hyviä reenejä! :)

Kiitos solikka!!
En oo kyllä kisaamista koskaan ajatellu, ennemminki reenannu oikeestaan omaksi ilokseni, mutta tietysti täydellä höyryllä :rock: niin ja reenitaustaakin vasta vuosi takana, että en tiiä mihin tää johtaa :D
Penkkivideonki vois tulevaisuudessa postaa, kun tulis niitä toistoja vähän enemmän.... nim. vihaan pitkiä sarjoja :D

Kiitos solikka!!
En oo kyllä kisaamista koskaan ajatellu, ennemminki reenannu oikeestaan omaksi ilokseni, mutta tietysti täydellä höyryllä :rock: niin ja reenitaustaakin vasta vuosi takana, että en tiiä mihin tää johtaa :D
Penkkivideonki vois tulevaisuudessa postaa, kun tulis niitä toistoja vähän enemmän.... nim. vihaan pitkiä sarjoja :D

Aivan, sulla olis tosi hyvät pohjat kisaamiseenkin :) En minäkää iha älyttömän kauan oo vielä ehtiny salilla käymää :D pitää munki kuvata kyykkyvideo kuhan tämänhetkinen ohjelma loppuu. ja ehkäpä myös se penkkivideokin :D

Kiitos solikka!!

Aikamoista, vuoden treenillä tyttö vetää pohjat tässä tredissä :rock: Nyt täytyy meidän vanhojen akkojen alkaa treenata kovempaa!

- - - Updated - - -

Hei, olisi yksi tyhmä kysymys.

Miksi tuo noin suuri kaari selässä on hyvä asia? näyttää pelottavalta...

T. aloittelija

Nostomatka lyhenee ja käsien kulma muuttuu sellaiseksi että voimantuotto on parempaa. Lisäksi saa käytettyä koko kroppaa nostossa eli voima lähtee jaloista asti.

Eipä tuosta kaaresta tuollaisissa pidemmissä sarjoissa paljon varmaan apua ole, mutta maksimeja nostaessa on kyllä hyötyä.

Piti tänään tehdä penkkiä 6x3 50 kilolla mutta päätinkin kokeilla maksimitoistoa tolla 50:llä. Videolla viimenen sarja kun en heti tajunnut viritellä kameraa. Kutonenhan sieltä tulee kun oikein puristaa. Tavallisessa penkissä ei varmaan taitais tulla yhtään enenpää toistoja kun tekniikka on mitä on.

Mimmien penkkihaaste 50kg - YouTube

Voihan tätä pitää avoinna ihan niin kauan kuin haluaa. Käsittääkseni on kuitenkin kyse leikkimielisestä omien rajojen kokeilusta, enemmän kuin veren maku suussa kilpailemisesta :)

Mutta itse en ainakaan pysty osallistumaan mihinkään jossa esiintyy sana kisa :) se tarkoittaa juuri aivan täpöllä ja vitutus kova vaikka häviäis jo entuudessaan selvästi itseäni paremman kanssa. Ja kun olen vasta syyskuun alussa tutustunut koko tankoon, toistot ja tulokset vielä niin vähissä
koko harrastuksessa.

Kokeilin monta toistoa menee kyykkyä 50 kilolla. 30 sieltä sain tiristettyä :dance2: Penkissä olen joskus saanut vaivoin sen kuusi toistoa, nyt sitä on tosin ihan turha yrittää kun koko syksynä ole päässyt edes penkkiä tekemään.

Pistän tänne nyt oman penkkaukseni, kun kaipaisin vähän neuvoja. Itsekseen kun tulee treenattua, ei osaa arvioida tota penkkaustyyliä. Tää video jo sen verran valaisti, että selvästi mun persus nousee penkatessa penkistä, mikä ei tietty oo toivottavaa. Onko mahdollista saada sitä estettyä jollain asennon vaihtamisella tms vai onko se yksinkertaisesti vain voiman puutteesta kiinni? Ja toinen kysymys: miten noiden jalkojen ylipäänsä oikein pitää olla!? :D
Kyykkäämään en nyt ala, kun oon vielä vähän polvitoipilas.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hyvä tulos Heinikko. Mä en valitettavasti osaa sanoa asentoon vinkkejä että miten se perse pysyisi penkissä. Jos tätä treadia ei Pakkiksen voimailijanaiset lue niin kysäiseppä vinkkiä tuolla voimailupuolella, vaikka JTO:n treadissa. Kun on tuo video josta näkyy tekeminen niin varmasti kokeneemmat osaavat äkkiä antaa vinkkejä.

Mulla kyykkymaksimi 90kg (ykkösenä) mutta en silti usko saavani lähellekään 30 toistoa 50 kilolla :D Hienoja suorituksia monilla! Penkkienkka huitelee 52kg tienoilla (ykkönen) joten siinä ei ole omalla kohdallani kyllä mitään kuvattavaa, vielä. Onko mavesta vastaavaa haastetta? :)

tää vois olla iha kiva haaste ainaki kyykyn osalta :D tosin hetki menee, et 50 kilolla kyykkäillään ku nyt menee sarjassa 3x6 40kg.. ykkösenä ehkä menis yks? :D tekniikkakin tuntuu olevan hakusessa ku oon tässä viime aikoina saanu niin paljon eri ohjeita, jotta nuppi on sekasi! :confused: penassa maksimi taitaa olla nyt 45kg joten sitäkin saa hetken hinkata ennenku viidelläkybällä :D

Harmi, kun ei ollut ketään kuvaamassa tänään :(

Alakropan elastisuus on surkea joten syväkyykkyihin en taivu, mutta kyykkyjä meni smithissä tänään kympin sarja 50,5 kilolla. Salikortti on ollut kaksi viikkoa, mutta jaloissa on aina ollut jotain jerkkua fläsän alla nuoruuden harrastusten takia :D Kyykkyjä oon käsipainojen kanssa satunnaisesti tehnyt kotona.

En tee yleensä noin isoilla painoilla kun haluan vasta-aloittaneena hioa vielä tekniikkaa, mutta tänään tästä haasteesta tietämättä tuli huvin vuoksi kokeiltua, minkä verran uskaltaa laittaa painoa tankoon. Omaan kroppaan en luota vielä niin paljoa, että olisin uskaltanut kokeilla ilman smithin "turvaa".

Eikä tää varmaan ihan haasteen mukaan mennyt, mutta yllätin itteni positiivisesti :dance:

Alakropan elastisuus on surkea joten syväkyykkyihin en taivu, mutta kyykkyjä meni smithissä tänään kympin sarja 50,5 kilolla.

Itselläni on tosi huono akillesjänteiden liikkuvuus (venyttelyn puutetta tietysti :face: osakseen ehkä geneettistäkin), mutta helpompaa kyykkäämisestä tekee jäykkäjänteisille pieni koroke kantapään alla. Tämä mahdollistaa myös syvemmät kyykyt. Lisäksi kun vaihdoin kyykkytekniikan syväkyykkyyn, katosivat kaikki esiintyneet polvivaivat kyykätessä. Ei varmasti päde kaikkiin, mutta itselläni tämä auttoi. :) Syväkyykyn myötä tosin piti ensin ottaa noin 40 kiloa rautaa tangosta pois ja oikeastaan vasta nyt vuoden jälkeen alan olla samoissa tuloksissa syväkyykylläni kuin vuosi sitten 90 asteen kyykyllä. Syväkyykkyä olen saanut parannettua tekemällä pohjassa pysäytyksiä, mikä parantaa pohjasta nousemisen räjähtävyyttä ja pysäytyskyykkyjen jälkeen myös "tavalliset" kyykyt tuntuvat paljon kevyemmiltä. En kuitenkaan ole mikään ammattilainen, enkä asiantuntija, vaan ihan omaksi huvikseni tykkään treenailla, eli vinkkini voi ottaa ihan sillä varauksella :)

Alakropan elastisuus on surkea joten syväkyykkyihin en taivu ... Omaan kroppaan en luota vielä niin paljoa, että olisin uskaltanut kokeilla ilman smithin "turvaa".

Suosittelen kyllä tekemään kyykkyä ihan normi tangon kanssa, vähennät sitten vaan painoja. Liikkuvuusongelmakin saattaa ratketa kuin itsestään kun kroppa saa vähän hakea linjoja ka toki tuo sallazz:n ehdottama koroke kantapään alle tai painonnostokengät helpottaa myös. Mutta siis, smithissä on kyllä tosi hankala saada kyykkyyn kunnon liikerataa, vaikka itselläni ei ainakaan minkäänlaista liikkuvuusongelmaa ole.

Kiitos sallazz ja Taratin :worship:

Taidan ottaa ohjelmaan (Arskan kuusikko vähän helpotettuna, mm. leuat vaihdettu ylätaljaan leveällä otteella) vähän variaatiota sillä, että välillä kyykkään smithissä sopivan tuntuisilla painoilla ja välillä vaikka ihan pelkällä tangolla. Kenkävinkkikin oli hyvä, pidä mielessä kun hankin seuraavat kengät :)

Herätelläänpä haastetta tälle vuodelle..

Mulla on jäänyt tämmönen haaste ihan huomaamatta. Kyykät onnistuu nykykunnollakin, penkki ei viä. Sotilaspenkkiä oon tähän saakka tehnyt kö koen sen selkävammasena turvallisemmaksi tavaksi. Ehkä voisin jopa laittaa viideookin kö vaan muistan kuvata :D .
Ei mennyt kuin reilu kolme vuotta ja siinä ajassa vähän reeniäkin tullut lissee :rolleyes: .

Kyykkypätkää sitten ehkä 3 vuoden päästä :D

Kyykky 50kg:lla menee jo varsin sujuvasti esim. 3x10 sarjana, penkistä ei nouse sarjaa kuin aavistuksen yli 30kg:lla...

Vois kyllä testata tätäkin mut vaatis hieman muutosta treeneihin :D penkissä max 60 nyt mut eipä varmaan 50llä menis ku just ja just 5 tällä hetkellä :D kyykkyssäkään nyt varmaan 10 enemmän menis ku tekniikka niin ahterista...

tää vois olla iha kiva haaste ainaki kyykyn osalta :D tosin hetki menee, et 50 kilolla kyykkäillään ku nyt menee sarjassa 3x6 40kg.. ykkösenä ehkä menis yks? :D tekniikkakin tuntuu olevan hakusessa ku oon tässä viime aikoina saanu niin paljon eri ohjeita, jotta nuppi on sekasi! :confused: penassa maksimi taitaa olla nyt 45kg joten sitäkin saa hetken hinkata ennenku viidelläkybällä :D

haaa ilokseni voin kertoa, että tuossa tammikuun alkupuolella oli 3 toiston maximit penkissä juurikin 50 kg ja kyykky 60 kg :D uusia tavoitteita kohti :cool:

Back
Ylös Bottom