SUPERCARB 1kg -40%

Kyykky & penkki haaste 50kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taratin
  • Aloitettu Aloitettu
Nonih. Tän päivän reenistä video. Eipähän tullunna 50 kilolla kuin kolmonen, mutta itelle se riittää :) Tarkalleen vuosi sitten olen tehnyt 3x5 32½kg, että on sieltä pikkuhiljaa hilattu ylös.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hyvähyvä kaikki! Mie aion osallistua kyykkyhaasteeseen, mutta 50 kg:n penkki on vielä haaveissa.

Joo, rohkeasti vaan mukaan! Ja muutkin kans, se mielessä että ei tässä ole mistään vakavasta homamsta kyse, jokainen vaan tekemään omaa parastaan!

3x10 sarjoja olen viime aikoina kyykkäillyt 50 kilolla ja oli tarkoitus laittaa lähipäivinä kokeiluun että montako menisi siihen kolmeen minuuttiin rest-pausena. Vaan enpä kokeile. Vaikka ei ole mitään oireita ilmaantunut, niin huomasin että mun selkä menee ala-asennossa niin pahasti kaarelle, että nyt pitää keskittyä ihan muihin asioihin ennen kuin rikon selkäni. Lordoosi ja venyttelyn skippaaminen ei taida olla hyvä yhdistelmä. Enkä taida kokeilla tuota penkkiäkään, ei taitaisi mennä ensimmäsitäkään näillä rintalihaksilla.

Onko vähän säälittävää jos teitä puolet isompi tekis samoilla painoilla vai pitäiskö jotenkin suhteuttaa painoon? Täytyy varmaan mennä aamulla viideks jonottamaan salinovelle jos sais sit kuvattua rauhassa.

Onko vähän säälittävää jos teitä puolet isompi tekis samoilla painoilla vai pitäiskö jotenkin suhteuttaa painoon? Täytyy varmaan mennä aamulla viideks jonottamaan salinovelle jos sais sit kuvattua rauhassa.

Ei oo mitään säälittävää, ite oon vielä ihan nyyppä, saleilua takana n. neljä kk ja tänään sain kyykättyä hikisesti 2x2x50, penkissä vasta 2x40 paras... Mutta nousussa ollaan :)
Edit. Videoo haasteesta voin laittaa sitten kun on jotain mitä laittaa, ei tota tän päivästä kehtaa kellekään näyttää :D

Ei mitään koko/painorajoja tässä sarjassa. Riittää kun on hetun mukaan nais puolinen niin kelpaa osallistua :D

Ei oo mitään säälittävää, ite oon vielä ihan nyyppä, saleilua takana n. neljä kk ja tänään sain kyykättyä hikisesti 2x2x50, penkissä vasta 2x40 paras... Mutta nousussa ollaan :)
Edit. Videoo haasteesta voin laittaa sitten kun on jotain mitä laittaa, ei tota tän päivästä kehtaa kellekään näyttää :D

Treeniaikaan nähden jo varsin hyvällä mallilla erityisesti tuo penkki. Kyllä ne tulokset sieltä pian nousee ja sitten vaan videota kehiin :)

Itse taidan pumppailla tuon penkin tässä joku päivä uusiksi, toistoja pitäisi kuitenkin kaikella järjellä tulla todellisuudessa hieman enempi kuin mitä taannoiselle videolle tallentui.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyykky ja penkki ovat mun pääliikkeet salilla (mukana joka treenissä eli kolmesti viikossa) koska eniten muokkausta kaipaa persaus ja rintaosasto - > tulokset ovat vielä vuodenkin treenin jälkeen ihan kämäset verrattuna muihin. MUTTA kun aloitin, en saanut ylös edes 20 kg tankoa, joten siihen nähden kehitystä on tullut, kun nyt paras penkkitulos on 8 x 30 kg. Ykkösmaksimia en ole kokeillut, koska ei ole varmistajaa (mitä ketään pyydä!) ja puoli vuotta sitten jäin jumiin sen 30 kg:nkin alle... Kyykyssä teen 15 toiston sarjat nykyään 40 kg:lla.

Eniveis, kun nuo 50 kg:t menevät, palaan asiaan! Sillä kyllähän ne jonain päivänä menevät, kun vain jaksaa harjoitella :puntti:

Ai niin, semmonen piti kysyä, että kuuluisko selän olla kaarella penkissä? Mulla se on varmaan ihan koko matkalta penkissä kiinni.

Kyllähän siitä kaaresta on hyötyä jos voimailutyyppisesti treenailee eli mahdollisimman isoja rautoja tahtoo liikuttaa. Kaarella saat koko kropan jaloista asti mukaan suoritukseen, liikkeen kulma muuttuu suotuisammaksi (rinta on vahvempi "alaspäin" suuntautuvassa liikkeessä vrt. alavinopenkki) + se lyhentää nostomatkaa. Bodaillessa sitten selkä kiinni penkissä on ihan oiva tyyli.

^ok, eli selkä pysyy penkissä. Bodytyyli it is - ulkonäkö ennen muuta :D

Ja veikkaan että mun niska jumahtais, jos yrittäisin vetää rintaa kaarelle penkissä. Ehken edes saisi sitä kaarelle, kun sehän on saamari keskeltä kuopalla!

Mulla on niin pitkät kädet että nostomatkakin vähän lyhenee kun otan kaaren. Mut on aina opetettu penkkaamaan kaarella joten sillä teen. Kukin omalla parhaaksi katsomallaan tyylillä :)

Tänään tuli tehtyä treeniohjelman mukaisesti kyykkyä 52,5kg niin monta kuin menee - viisi meni, sitten lähti paineet ja homma meni höpöksi :D Ehkä tässä kuitenkin voisi jossain vaiheessa ajatella elävöittää tätä ketjua omalla videolla, jos ja kun sitä näiden hienojen videoiden jälkeen kehtaa... :)

Mulla on jäänyt tämmönen haaste ihan huomaamatta. Kyykät onnistuu nykykunnollakin, penkki ei viä. Sotilaspenkkiä oon tähän saakka tehnyt kö koen sen selkävammasena turvallisemmaksi tavaksi. Ehkä voisin jopa laittaa viideookin kö vaan muistan kuvata :D .

Videoita kehiin vaan tytöt! Ajatus kun on haastaa itsensä, niin ei ole mitään väliä tuleeko sieltä 1,10 vai 100 toistoa. Itsekin voisi kohta ottaa uusiksi ainakin tuon penkin, kyykkyä ei millään viitsis kun se on niin inhottavaa tehdä ;D

Selkäkipujumin takia eilen ei voinut mennä normaalia pyramidia ylös, joten päädyin hinkkailemaan just 50kg:lla puolikkaita ja pidempää sarjaa koivet penkillä. En koittanut paljonko jaksaisi, mutta tolla tuli tehtyä 20 sarja kun en muutakaan enää penkkitreenin loppuun keksinyt (liian vaikea oli nousta ees sarjojen välillä penkiltä pois, joten röhnötin siinä).
Kyykkyjä en uskalla varmaan vähään aikaan tehdäkään ton selän takia (tai joo teen, mutta tositosi hallitusti ja pienillä painoilla). :( Jalkapäivien koventuneet treenit ton koko kipujumin tais aiheuttaakin kun on tullut lisättyä painoa reippaasti.
Vähän muuten ketuttaa kun töissä on blokattu juutuubi, en näe teidän videoita, ja kotona en koskaan jaksa enää tietokonetta availla.

^Huimia penkkituloksia. Hyvä Herhi!!

Mut videota kehiin leidit! Tämän on tarkoitus olla videoketju eikä pelkkä tulosketju. Vaikka suurin osa viesteistä onkin spekulointia siitä montako tulis jos tekis. (Mulla oli niin paska penkkipäivä eilen että ei ehkä hetkene tuu videopäivitystä. Tulee sitten kun saan 20 :))

Ei ole videoita luvassa, mutta ihme ja kumma, tähän haasteeseen voin nyt vastata. Edellisellä sivulla uhkasin lopettaa kyykkäämisen selkäongelmien pelossa, mutta enpä malttanut. Tosin olen nyt kyykkäillyt vain lyhyitä sarjoja, joten 50 kg on osunut vain lämmittelysarjoihin ja ne ovat olleet korkeintaan kymppejä. Varsinainen ihme tapahtui eilen, kun penkki kulki käsittämättömän hyvin. Päädyin lopulta tekemään kakkosen 50 kg:llä! Ihmeen tästä tekee se, että penkkipainot ovat jumittaneet kokonaisen vuoden reilussa 40 kg:ssä ja viimeisen kuukauden aikana on saanut lisätä painoa jokaisessa treenissä. Eli mun tulos taitaa olla kyykyssä kymppi ja penassa kakkonen. Päivitystä tulokseen on luvassa aikaisintaan ensi talvena, koska nyt alkaa pyöräilykausi ja se kyykkääminen jää ihan oikeasti tauolle.

Huippuhaaste ! Tää on pakko pitää korvan takana ! Oikeen penkkitekniikan opin vasta eilen, joten voi hetki kestää, ennenkun tohon viiteenkybään päästään. Sotilaspenkkiä olis hyvä päästä reenaamaan jo ihan uranvalintakysymyksen takia, joten tavoite kirkkaana mielessä ! Kyykyssä sarjapainot on tällähetkellä 40kg, joten tohon viiteenkybään on ehkä mahikset päästä nopeamminkin :) Nyt kun tänkin postin on tänne laittanut, ni on hyvä motivaatio reenata. Ettei käy nolosti ;)

Back
Ylös Bottom