Kyykky, mave ja alaselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jimbe sanoi:
Mulla löytyy molemmat liikkeet ohjelmasta eli siis joka viikko teen nuo kaksi liikettä. Tuntuu vaan että ei oikein alaselkä kestä moista koska teen tietty aina täysillä molemmat (5 sarjaa). Ongelma ilmeneekin mulla kyykyssä koska tällä hetkellä teen maven maanantaina selkäpäivänä ja kyykyn sitten torstaina jalkapäivänä. Kyykky on sellanen että kumarrun aina ala-asennossa lantiosta niin perkeleesti ja alaselkä siinä sitten rasittuu vielä enemmän! Smithissä tehtynä en kumarru tietenkä niin paljon mutta tuntuu että alaselkä silti vaikuttaa voimaan. Onko ainut mahdollisuus tehdä nuo aina joka toinen viikko vuoroperään? Hack-kyykkyäkin ajattelin mutta en oikein tykkää siitä ja kyykky nyt kuitenkin on aina kyykky eli haluan tehdä sitä koska se on niin kuningas liike :) Vai onko mun kyykky tekniikassa sitten jotain outoa, mitään ideoita millä sais pidettyä selän suorempana? Tankoa pidän ihan normaalisti sen "lihatyynyn" päällä mikä selkään aina muodostuu mentäessä kyykky-asentoon, eikä satu koskaan.

No oon kännissä mutta sanon saan että mave ja kyykky on 2 parasta liikettä ohjrlmissani...
Älä vaan jätä kumpaakaan pois!

TommyTiger sanoi:
Mä otan mavessa vain kaksi lämmittelysarjaa esim. 60kg*15 ja 100*10kg, sitten laitan 150kg ja teen niin monta kuin menee. Yleensä tolla menee 15 toistoa. En aijo lisätä rautaa mavessa loputtomiin. 200kg maastaveto riittää mulle.

Miksi?

Gospodin47 sanoi:
Normikyykyn tekniikkaa on mietitty yhdessä ja erikseen ja siinä ei kuulemma ole vikaa, puhtaan näköistä. Onko sitten jokin rakenteellinen vika tai joku tukilihas(alaselän lisäksi) totaalisen jumissa, jota en huomaa. Kumma juttu, mutta maastavedossa ei alaselän kanssa ole mitään ongelmia, mutta selän ojennussarjoissa tulee taas sama ongelma kuin kyykyssä.

Mulla on yliliikkuvat nivelet ja etenkin alaselkä on yliliikkuva. Ja vaikka kuinka koittaa pitää tekniikan kasassa niin alaselkä tilttaa jo 60-80 kg:n painoissa. Prässiä pystyy tekeen ilman ongelmia ja olenkin jättänyt kyykyn lähes kokonaan pois kun lihasta tavoittelen ja voima on sivuseikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom