Kyykky ja mave samassa reenissä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se, mitä tekee minäkin päivänä on enemmän tuntumajuttuja, mutta kyykky pitää tehdä AINA ennen vetoa. Liikkeiden suoritusjärjestys pitäisi valita sen mukaan mitä enemmän koordinaatiota kyseinen liike vaatii.

Vrt. esim. Tempaus-rinnalleveto, kyykky-maastaveto etukyykky-jalkaprässi, leuat-hauiskääntö.

Kyllähän Fuhrer on ihan oikeilla jäljillä ja tuossa oppikirjajärjestyksessä sitä tein itsekin mooonta monituista vuotta, mutta kun kroppa on sitä mieltä että toisin päin menee paremmin, niin näin se vaan tehdään täällä jatkossakin. Minulla ainakin mave "avaa" alaselän ja pakarat parempaa kyykkyä varten. Tähän ikään mennessä olen oppinut yhden (ja vain yhden) asian treenaamisesta joka on "kuuntele kroppaasi tai itke ja kuuntele"...

Tuohan on ihan kiinni määrästä ja intensiteetistä, että toimiiko molemmat samassa treenissä. Jos pistää ensimmäiseen liikkeeseen kaikki energia ja on ihan hapoilla niin turha lähteä toista liikettä siihen päälle ottamaan.

Ite olen tykännyt tehdä kyykkyjä ja vetoja samassa treenissä, mutta harvoin molempia perusmuodossa vaan jotain variaatioita. Esim. Etukyykky + romanialainen mave tai mave + askelkyykky.

kyllähän hyvin usein painonnostajat tekee vedot ja kyykyt samoissa treeneissä ja vedot aina ensin, ellei nyt ihan erityistä huomioo ne koivet tarvi. tietenkin voi hieman miettiä, miksi ne pitäs olla samassa treenissä, jos on muitakin vapaita päiviä. tehdäänkö sillon vaan hauista ja penkkiä? :) paljon riippuu myös kyykynkin tekniikasta paljonko se verottaa alaselkää/lantiota jne. jne...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom