Kyykky + 45 min ;)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
37
Eli tota ois tässä kaksi kysymystä.. en tiiä oisko kuulunu alottelioiden puolelle, mutta laitetaas nyt tänne.

Eli millä ois hyvä korvata kyykky.. kun ei olkapäät kestä kyykkyä, siis kun pidän tangosta ja lähen kyykkään ni vihlasee aina olkapäis.. ni en viittis kiduttaa ihan "turhaan" olkapäitä ja tosi leveellä otteella on mun mielestä paska kyykätä.

kelpaisko korvaajaksi 2x10 prässi ja 2x10 hack kyykky.. ? vai olisiko parempi jos teen vaan jompaa kumpaa 4x10.. kun olen koittanut pitää ohjelmani tosi monipuolisena ja sellasena ettei siihen kyllästy sen takia tollainen puoliksi jako tos kyykyn korvikkeena..

niin ja sitten onko huolestuttavaa jos treenit kestää mulla enään nykyään 40-60 min.

yleensä
hauis+ojentaja (40-50 min)
olkapää+rinta (40-50 min)
Jalat (60-65 min)
selkä (45-55 min)

-palautukset aika lyhyitä (25-40sek)
-suht puhtaseen tyyliin ja tuntumaan lihaksessa pyritään, mikä on nyt entistä helpompaa kiitos SAMin !
- ja treenissä on 4-6 erillaista liikettä joita yleensä 3x10-12 sarjoilla..

Jos treenin jälkeen tuntuu, että voimat on käytetty, ja tulosta tulee, niin eikös se vaan oo hyvä, ettei aikaa mee ton enempää. Harvoin mullakaan yli tuntia menee, kun myöskin neljäjakoisella ohjelmalla treenaan. Ja siihen tuntiin ehdin yleensä vielä olkapää-ojentaja- ja rinta-hauis-päivinä tekeen pari sarjaa vatsoja päälle.

Itse vaihteleisin noita prässiä ja hackia. Tee välillä vain toista ja välillä molempia. Ja lisäks vaikka reiden ojennusta.

45-60 min. on ihan hyvä aika reenille, se mullakin menee ilman mitään venyttelyitä sun muita.

Ja itsekään en selän takia pysty kyykkäämään ja jos on lihaksen kasvatus mielessä niin ei ole kyykky mitenkään korvaamaton. Tee ensin vaikkapa 2-3 sarjaa reiden ojennusta ja sen jälkeen 2-3 sarjaa joko prässiä tai hackia esim. vaikkapa vuoroviikoin. Tällaset mulla toimii, tosin sarjoja on enemmän kun jalat on kahteen jaettu ja mulla tuntuu toimivan toi runsaampi sarjamäärä.

Timba79 sanoi:
Ja itsekään en selän takia pysty kyykkäämään ja jos on lihaksen kasvatus mielessä niin ei ole kyykky mitenkään korvaamaton. Tee ensin vaikkapa 2-3 sarjaa reiden ojennusta ja sen jälkeen 2-3 sarjaa joko prässiä tai hackia esim. vaikkapa vuoroviikoin. Tällaset mulla toimii, tosin sarjoja on enemmän kun jalat on kahteen jaettu ja mulla tuntuu toimivan toi runsaampi sarjamäärä.

Minne sinä olet unohtanut niin hyvän pumppisarjan reidenojennusta vuorojaloin? Tai et ainankaan maininnut. :(

Mielestäni Hack-kyykky korvaa aika hyvin kyykyn lukuunottamatta tukilihasrasitusta.

juu siis puhuin tossa vaan kyykyn korvikkeista toki jalkapäivään kuuluu reidenojennukset yms. :)

niin ja kiitokset.. ei ole enään niin tyhmä olo :)

KäveleväRuumis sanoi:
Minne sinä olet unohtanut niin hyvän pumppisarjan reidenojennusta vuorojaloin? Tai et ainankaan maininnut. :(

Kaveri on ajatustenlukija, mun nimittäin piti mainita että teen yhen pitkän sarjan vielä prässin jälkeen ojennusta vuorojaloin ja sillä saa kyllä hyvin loputkin etureiskoista irti, siinä kun tulee pikkusen lepoo aina kun toinen jalka tekee toiston. Jaksaa tehdä todella pitkän ja kovan sarjan.

ljm sanoi:
Jostain lueskelin että natuna 45min treenit antaa parhaan boostin omaan testotuotantoon.
Siis tuo 45 minuuttia on suositeltava treenin pituuden yläraja. Lainataan vaikkapa kirjaa Massaa! Voimaa! (s. 64):
(Testosteronitaso) nousee kovan harjoittelun alussa, mutta saattaa noin 45 minuutin jälkeen lähteä alenemaan koska tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Prässiä ja hackia samassa treenissä, erikseen tai superina, ojennukset ennen tai noiden päälle tai jopa kaikki kolme jättiläissarjana. Pääaisia että jalat kasvaa ja :urjo: lentää!

Onko tuo 45min riippuvainen siitä miten pitkät palautukset tekee? Jos palautukset on tyyliin 3-5min (paska kunto on joo) apuliikkeissäkin niin kait testot pysyy kauemmin ylhäällä?

Ressukka, minäkin ihmettelin kovasti tuota kun luin sen, että ei kai se nyt mitenkään voi olla sama asia että tekeekö sen 45min aikana 1-20 sarjaa. Pitäs voida jotenkin helposti mitata omat tasot milloin tahansa niin voisi testailla eri asioiden vaikutusta :)

Tottakai tuohon 45 minuuttiin vaikuttaa treenin intensiivisyys. Jos väännät yhden sarjan hauista niin ei ne tasot lähde siitä kolmen vartin kuluttua laskuun. Loppupeleissä olen aika skeptinen muutenkin noiden ohjeaikarajojen suhteen. Etenkin jos sillä tarkastellaan jotain testotasojen heilahtelua. Homma vaan taitaa olla niin minimaalinen hyötynäkökohdiltaan. :)

Prof sanoi:
vähän karkailee aiheesta.. onko testotasot korkeemmalla illalla vaiko aamulla.

Aamulla taitaa käydä aika korkealla, kun testosteronitasot tekee piikin aamulla ja siitä sitten lähtee laskemaan iltaa kohti.

Wildemar sanoi:
Tottakai tuohon 45 minuuttiin vaikuttaa treenin intensiivisyys. Jos väännät yhden sarjan hauista niin ei ne tasot lähde siitä kolmen vartin kuluttua laskuun.
Jos teet yhden sarjan hauista, treenisi kestää about 3 minuuttia. Ne testotasot lähtevät tutkimusten mukaan laskuun vasta sen jälkeen kun on treenattu 45 minuuttia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom