Kysymys kulmasoudusta vinopenkissä / proteiinien suhde

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
45
Kun toi kulmasoutu tangolla ei oikein ota millään luonnistuakseen, kokeilin erilaisia sovituksia. Onko tämä "salikomediaa" osastolle kuuluva vai olisiko jotain sattunut ideoimaan oikein? :D

Laitoin penkin vinopenkiksi n. 45 asteen kulmaan. Menin penkkiä vasten vatsalleni, eli kasvot penkkiin kiinni. Sitten otin käsipainot ja kyynärpää lievässä koukussa nostin kyynärpäät hartioiden yli rusentaen lapaluita yhteen.
Tosin, vielä en ole varma ottiko liike enemmän yläselkään kuin epäkkäisiin :) mutta siitä pääsee kulmaa muuttamalla.

Oliko tämä täysin typerä räpellys, vai sattuuko joku muu käyttämään samanlaista menetelmää...?
Ainakaan en tätä löytänyt mistään kuvasarjoista, tosin en ole 24/7 niitä etsinytkään. Ainakaan hakusanalla kulmasoutu vinopenkissä en löytänyt mitään.

Pikakysymys, jos 3000kcal dieettiruokavaliossani on 200gr proteiinia, onko laskukaavani aivan metsässä, 200gr=800kcal, eli vain noin 25% proteiinia..?

Wondadog sanoi:
Pikakysymys, jos 3000kcal dieettiruokavaliossani on 200gr proteiinia, onko laskukaavani aivan metsässä, 200gr=800kcal, eli vain noin 25% proteiinia..?
Noinhan se menee... Kyllä sitä määrää voi ja kannattaakin nostaa vaikka hiilarien kustannuksella

edit. Ja kulmasoutua olen noin nähnyt tehtävän, mutta itse teen yhdellä käsipainolla kerrallaan. lisäedit. Enkä hiero naamaa penkkiin vaan pidän itseni käden ja polven varassa.

joku joskus sanoi että siinä normaalissa tuetussa kulmasoudussa (kp) kuuluisi pitää penkkiä pienessä kulmassa... Kannattaako tämä oikeasti vai oliko pelkkää paskapuhetta?

Laitoin penkin vinopenkiksi n. 45 asteen kulmaan. Menin penkkiä vasten vatsalleni, eli kasvot penkkiin kiinni. Sitten otin käsipainot ja kyynärpää lievässä koukussa nostin kyynärpäät hartioiden yli rusentaen lapaluita yhteen.

On kokeiltu ja todettu ihan ok liikkeeksi. Jos nyt oikein ymmärsin tuon tekotapasi...? Hieman hämää tuo "hartioiden yli..." Itse olen tehnyt ihan samankuin perus kulmasoudussakin liikeradan mutta vaan olen vatsallaan siinä vinopenkissä. Tuolla kaupallisella salilla on ihan prikulleen samaa asiaa ajava laitekin. Istutaan ja tuetaan rintakehä/vatsa pehmusteisiin ja liikerata käsillä on sama kuin kulmasoudussakin mutta suoritus tulee istualtaan ja koneen painopakan kautta.

Vastaavaa on tullut kokeiltua tavallisella vinopenkillä ja tangolla (meidän salin suosikkiliikkeitä nykyään). Ihan asiallinen versio tavallisesta raskaasta kulmasoudusta kevyellä viikolla, siis silloin tällöin tehtynä. Jostain syystä allekirjoittaneella tuntuma selkään tahtoo kadota, mikäli liikettä tekee useamman viikon putkeen.

On tullut tehtyä melkein samaa liikettä, tosin olen nimennyt ne vipunostoiksi taakse vinopenkissä... Teen ne vipunostojen tyyliin, joten rasitus kohdistuu enemmän myös takaolkapäihin... Yläselkäkin saa epäsuoraa (tai jopa suoraa) liikkeen lopussa kun rutistaa lavat yhteen ääriasennossa... Ihan hyvä liike, imo, jos laittaa penkin melko vaakaan, ehkä jotain 30-35 astetta...

Wondadogin selitysten perusteella liike kuulostaa takaolkapää liikkeeltä, siis jos oikein tuon selityksen tajusin. Itse teen tuolla tyyliillä taka olat eli vinopenkissä päin makuulla.

japa sanoi:
On kokeiltu ja todettu ihan ok liikkeeksi. Jos nyt oikein ymmärsin tuon tekotapasi...? Hieman hämää tuo "hartioiden yli..." Itse olen tehnyt ihan samankuin perus kulmasoudussakin liikeradan mutta vaan olen vatsallaan siinä vinopenkissä. Tuolla kaupallisella salilla on ihan prikulleen samaa asiaa ajava laitekin. Istutaan ja tuetaan rintakehä/vatsa pehmusteisiin ja liikerata käsillä on sama kuin kulmasoudussakin mutta suoritus tulee istualtaan ja koneen painopakan kautta.

Juu, siis normaalisti nostan kädet ylös vetämällä lapaluut toisiaan kohti, "rusentaen näkkileipää lapaluiden välissä.." :) , ja yläasennossa kyynärpää nousee vähän olkapäätä korkeammalle...

Ja huomasin että selitin väärin, kädet ei ole suorassa, silloin se tosiaan olisi enemmän takaolkapääliike, vaan tosiaankin kyynärpää on noin 90 asteen kulmassa.

Mutta tuntuma oli ok. Koitan hioa tekniikkaa, toi tuntuu silti toimivan paremmin kuin tangolla.

Edelleen takaolkapää/lapaluiden lähentäjälihas -liike. Ei käsittääkseni paljonkaan vaikuta latseihin. Tuo kyynärpääkulmahan ei vaikuta mitään, vaan olkavarren vertikaalikulma. Latsien kannalta tulisi kyynärpäiden liikkua enemmän kyljissä, kuten esim. alataljassa, tai ylhäältä alas, kuten ylätalja niskan taakse.

Takaolkapäät kyllä tuolla tavalla saa huutamaan hoosiannaa. Voi käyttää hieman isompia painojakin, kun hieman koukistaa kyynärpäistä. En itse hirveän keveillä painoilla saa tuntumaa alussa. Lopuksi pumppailee hieman sitten kevyillä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom