Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyllä paras systeemi mitä tähän asti olen kokeillut. Vähän vajaa vuosi punttaamista takana ja syksyllä ykkönen junnasi 95 kg:ssa pari kuukautta. Treenasin 3x10:llä ja ongelmana oli myös jostain syystä se, että maksimi oli todella lähellä sarjapainoja. Jos sain nostettua 5x90 niin maksimi oli 95.
Aloitin tuossa marraskuussa 5x5, jouluna pidin viikon taukoa ja n2kk aloittamisesta paras sarja ollut 6x100 ja ykkönen tuli testattua maanantaina 115kg. Omapaino 95.
nopeustreenit kuuluu normitreeneihin peruskaudellakin. ei voida kuvitella, että nopeus jotenkin kasvais tai että sitä voitas kasvattaa vain maksimikaudella. se voi sillon jopa ylikuormittaa muutenkin rajoilla olevaa hermostoa. nopeus- ja maksimivoima kun on kummatkin hermostollista treeniä lähes pelkästään. ei voida myöskään kuvitella nopeustreenien olevan jotenkin "kevyitä", jos ideaalisti niissä psyykkinen lataus on kovempi ku maksimitreeneissä.
apuliikkeiden osuus kevenee tai pienenee, kun keskitytään enemmän pääliikkeisiin. ojentajien treenaaminen riippuu täysin yksilöstä, mutta ei apuliikepuolella siihen juuri kannata enää piikatessa panostaa.
Olen tehnyt vajaan vuoden elaston 2-jakoista, ja se toimi minulla paremmin massan kuin voiman suhteen. Nyt haluan sitä ihanaa VOIMAA. Tämänhetkinen taso on pena 90kg, kyykky 130kg, mave saatanan ruma 155kg ja leuka meni 32kg:n punnuksen kanssa.
Muut saa puuttua muuhun mutta nopeustreenit tulisi tehdä ensimmäisenä treenissä, jotta siitä jottain hyötyä on. Ja Vähän turhaa sälää eli jotenkin näin jos 4kertaa viikossa:
1.
nopeuspena
kyykky
+kyykyn avut (julle, vatsaa...)
2.
penkki
+penkin avut (yläselkä, olkapäät, ojentajat...)
3.
mave
etukyykky
+vatsat
4.
rive
kapea penkki
+penkin avut (yläselkä, rinta, ojentajat....)