Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
mitäs jto on mieltä tällasesta "5x5" ohjelmasta? (hain uutta ohjelmaa tuohon tyyppilliseen 3x8 ohjelmaan jota tein 3 - 4 viikossa.)
ohjelmani on 3 viikkoisjaksonen ja 2 jakoinen -> hah selkeetä!! nope...

1vko 5x5 selkä/vatsa/ojentajat ja toisena päivänä 5x5 rinta/kyykky/hauis
2vko 1x5 pyramidi selkä/vatsa/ojentaja + tukiliikkeet ja toinen päivänä 1x5 pyramidi rinta/kykky/hauis + tukiliikkeet
3vko 3-4x8 selkä/vatsa/ojentajat ja toisena päivänä 3-4x8 rinta/kyykky/hauis

liikkeitä on noin 5-6 per päivä ja vähempi liikkeitä on tuolla pyramidi viikolla, eniten tuolla 3-4x8 viikolla ("kevyt viikko")
liikkeet vaihtelee joka viikolle erilaisiin kuten vinopenkki/penkki jne... ja tukiliikkeet on aina mitä "sattuu" eli mikä hyvältä tuntuu/tarvii...

oliko riittävän sekava esitys?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
millasta treeni jakoa ootte pitäny jos kyykkyä, penkkiä, vetoa hakataan viiis x viis tyyliin? Ajattelin ite tehdä vähän niin kuin yks jakosena, mun mielestä jos tekee lajin viikoon tulee liian pitkä tauko. olis hyvä kyl ku kerkeis salil neljä kertaa vkos nii olis iha selvä kaks päivää, kyykky/veto ja penkki/yläselkä, mut ei kerke ku kolme. Miten te jaottelisitte nää reenit sitten? Viikos pitäs tehä:

penkki
kyykky
veto

ja jompi kumpi näistä
nopeus veto/sjmv
nopeus kyykky/etukyykky
nopeus penkki/kapea penkki ja pari muuta penkkiä auttavaa liikettä
yläselälle pari jotakin liikettä
ja joka reeniin vattaa.

vko1
ma: nopeus penkki, veto, leuanveto 3x8, vatsa
ke: nopeus kyykky, penkki, kulmasoutu 3x8 , vatsa
pe: nopeus veto, kyykky, dippi 3x8?, vatsa

vko2
ma: veto, kapea penkki 3x8, leuanveto 3x8, vatsa
ke: penkki, etukyykky3x8, kulmasoutu 3x8 , vatsa
pe: kyykky, vinopenkki kp 3x8, sjmv 3x8, vatsa

tuleeks tollasest treenist mitää? ja aina jätetään pari toistoii varastaa, ei sis ikänä loppuun asti. Pääasia että voimaa tarttuis, ei siitäkään olis haittaa jos vähän lihaakin tarttuis.

mullon ollut nyt tauot vaan simmosia ku lisään painoa tankoon ni se aika, koska noi sarjapainot on vielä aika pieniä niin hyvin jaksaa noin tehdä :)

jos voimaa haluaa, ei sarjataukoja saa liikaa lyhentää. menee kestotreeniksi.

Omasta kokemuksesta voin kertoa että määrän tekeminen on kyllä dieetillä varsin tuskallista mutta kyllä se onnistuu. Mitään hirveän suunnitelmallista treeniä en kyllä suosittelisi. Pidä prosentit siellä 65-85% ja merkkaa vaikka treenipäivyriin että työmäärä lisääntyy treenistä treeniin, välissä tietenkin hieman keventäen.

Jos nyt alotan tuon 5x5 systeemin käyttämisen ja ideana täysin voimatasojen nostaminen tavalla: Ti:Penkki+dipit lisäpainoilla, Ke:Kyykky+pystypunnerrus, Pe: Mave+Kapeapenkki. Voinko mä lätkiä noitten pääliikkeiden ja niiden apuliikkeiden lisäksi treenipäiville muitakin lihasryhmiä, jotta saisin koko kehon jumppailtua läpi viikossa? esim. Hauis tiistaina, vatsat keskiviikkona jne...

Olen tehnyt vajaan vuoden elaston 2-jakoista, ja se toimi minulla paremmin massan kuin voiman suhteen. Nyt haluan sitä ihanaa VOIMAA. Tämänhetkinen taso on pena 90kg, kyykky 130kg, mave saatanan ruma 155kg ja leuka meni 32kg:n punnuksen kanssa. Ajattelin lähteä ajamaan kaikkia noita ketjun aloitusviestissä esitellyllä 5x5 systeemillä eteen päin. Taiteilin tällaisen ohjelman, ja haluaisin tehdä neljä treeniä viikossa:

Päivä 1
- mave 5x5
- leuat 5x5
- nopeuspena 6x2
- ojentajat 4x4-15
- vatsat

Päivä 2
- pena 5x5
- rive 6x2
- ylätalja 4x4-15
- takaolkapäät 3x4-15
- selät

Päivä 3
- kyykky 5x5
- nopeuspena 8x2
- alatalja 4x4-15
- ojentajat 4x4-15
- haukkarit 4x4-15
- vatsat

Puutteita? Korjattavaa? Vaiko vain kovaa ajoa? Kiitos jo valmiiksi!

Olen tehnyt vajaan vuoden elaston 2-jakoista, ja se toimi minulla paremmin massan kuin voiman suhteen. Nyt haluan sitä ihanaa VOIMAA. Tämänhetkinen taso on pena 90kg, kyykky 130kg, mave saatanan ruma 155kg ja leuka meni 32kg:n punnuksen kanssa. Ajattelin lähteä ajamaan kaikkia noita ketjun aloitusviestissä esitellyllä 5x5 systeemillä eteen päin. Taiteilin tällaisen ohjelman, ja haluaisin tehdä neljä treeniä viikossa:

Päivä 1
- mave 5x5
- leuat 5x5
- nopeuspena 6x2
- ojentajat 4x4-15
- vatsat

Päivä 2
- pena 5x5
- rive 6x2
- ylätalja 4x4-15
- takaolkapäät 3x4-15
- selät

Päivä 3
- kyykky 5x5
- nopeuspena 8x2
- alatalja 4x4-15
- ojentajat 4x4-15
- haukkarit 4x4-15
- vatsat

Puutteita? Korjattavaa? Vaiko vain kovaa ajoa? Kiitos jo valmiiksi!

Muut saa puuttua muuhun mutta nopeustreenit tulisi tehdä ensimmäisenä treenissä, jotta siitä jottain hyötyä on. Ja Vähän turhaa sälää eli jotenkin näin jos 4kertaa viikossa:

1.
nopeuspena
kyykky
+kyykyn avut (julle, vatsaa...)

2.
penkki
+penkin avut (yläselkä, olkapäät, ojentajat...)

3.
mave
etukyykky
+vatsat

4.
rive
kapea penkki
+penkin avut (yläselkä, rinta, ojentajat....)

Uskaltaisiko tossa 5x5 -systeemissä vetää ensimmäiset 5 viikkoa ilman keventelyä, kun ei noi ekat viikot kovin kovia ole? Kuitenkin niin, että esim. 3. viikolla tekisi apuliikkeet kevyesti?

Nyt olisi tarkoitus ottaa tää 5x5 ohjelma kokeiluun ja olisin kysynyt että voiko nopeuspenkkiä tehdä peräkkäisenä päivinä, ja onko tuota järkee tehdä eri oteleveyksin?

voi toki ja miksei, mutta riippuu niin paljon kaikesta siitä muusta treenistä. treenien ohjelmoiminen on aina kokonaisuus. ei yhdestä liikkeestä kiinni.

Kysymys sir jto:lle.

Kesäkuussa piikkasin 5x5 kauden jälkeen kyykyn 120-> 125 kg. Nyt uuden 8 viikon 5x5 kauden lopussa olen ottanut ennen kyykkimistä viikolla 6 130 kg, viikolla 7 135 kg ja nyt viimeksi vk 8 140 kg X 1 ja päälle oli vielä otettava 110 kg 12 toistoa kestävyyttä mikä kalasen mukaan ois 159 ykkös max! Tuntuu että voimaa vaan tulee kun käskyttää näillä ykkösillä. Ensi viikolla suunnittelin kokeilevani paljon nousee ykkönen. Mietin että jos ensi 5x5 kaudella meneekin "yli" koska ottaa 3 viikkoa putkeen ykkösiä? Tai jopa nyt piikatessa ei nousekaan mitään?

Mitä mieltä olet mr jto kannattaako herätteleviä ykkösiä ottaa ennen kyykkytreenejä 5x5 kauden lopussa raskaissa painoissa (vika 5x5 oli nyt 95%)? Alussa mun ei tarvitse kun kulkee ilmankin treenit. Teen kyykyn ja avut kerran viikossa samana päivänä, ei mavea. Rauta liikku käsittämättömän helposti näiden "helppojen" ykkösien jälkeen. Mietin jos meneekin yli ensi kaudella.

Luulen että toi vanha 125 oli jotenkin valheellinen max hermoston nukkuessa ja nyt hermosto tekee töitä tai sitten voimaa on vaan tullut mitä ennen ei ole tullut, ei sitten millään! (ennen en ole ottanut noita ykkösiä 3 viikkoa putkeen), ennen piikannut tämän ketjun ekan sivun piikkaus ohjeella.

Kiitos,

T

Lollendorff

Kysymys sir jto:lle.

Kesäkuussa piikkasin 5x5 kauden jälkeen kyykyn 120-> 125 kg. Nyt uuden 8 viikon 5x5 kauden lopussa olen ottanut ennen kyykkimistä viikolla 6 130 kg, viikolla 7 135 kg ja nyt viimeksi vk 8 140 kg X 1 ja päälle oli vielä otettava 110 kg 12 toistoa kestävyyttä mikä kalasen mukaan ois 159 ykkös max! Tuntuu että voimaa vaan tulee kun käskyttää näillä ykkösillä. Ensi viikolla suunnittelin kokeilevani paljon nousee ykkönen. Mietin että jos ensi 5x5 kaudella meneekin "yli" koska ottaa 3 viikkoa putkeen ykkösiä? Tai jopa nyt piikatessa ei nousekaan mitään?

Mitä mieltä olet mr jto kannattaako herätteleviä ykkösiä ottaa ennen kyykkytreenejä 5x5 kauden lopussa raskaissa painoissa (vika 5x5 oli nyt 95%)? Alussa mun ei tarvitse kun kulkee ilmankin treenit. Teen kyykyn ja avut kerran viikossa samana päivänä, ei mavea. Rauta liikku käsittämättömän helposti näiden "helppojen" ykkösien jälkeen. Mietin jos meneekin yli ensi kaudella.

Luulen että toi vanha 125 oli jotenkin valheellinen max hermoston nukkuessa ja nyt hermosto tekee töitä tai sitten voimaa on vaan tullut mitä ennen ei ole tullut, ei sitten millään! (ennen en ole ottanut noita ykkösiä 3 viikkoa putkeen), ennen piikannut tämän ketjun ekan sivun piikkaus ohjeella.

Kiitos,

T

Lollendorff

Kävin juuri ottamassa ykkösen, 145 pr tuli ja 150 melkeen, päälle oli otettava 130x5 pr ja 115x10 pr, taas oli se, että raskas ykönen teki helpoksi nostot. Nyt taukoviikko ja uus yritys 1 max, ajattelin jättää maximin vakautuksen tekemättä. Mitä mieltä siitä??

T Lolle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom