Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
Pitääkö joka tulehdukseen ja jumiin vetää lääkkeitä? Eikö kroppa hokaa että "nyt tarvitaan lääkettä, muuten en korjaudu"

Mullakin on ollut 2 kertaa olkapää silleen outo että sivulle ei kärsinyt nostaa, taikasanat oli lepo ja rasituksen poistaminen kokonaan vähäksi aikaa.

Onhan monellakin mua enemmin kokemusta, mutta onko tulehduskipulääke paranemista jotenkin paljon nopeuttava lääke? Itse ajattelen että kroppa oppii itse tekemään jotain kun ei aina vedä antibioottia tai lääkkeitä kaikkeen vaivaan, influenssaa ja mahatautia on ollut mutten koskaan niihin oo mitään antibioottia ottanut, muut vaan vetää ne naamaan ja heti 2pv päästä töihin :david:

Kysymyksiä vain tietämättömältä, ei herneitä:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei tietenkään pidä, mutta joskus se lepo vaan ei auta. tollaset hauiksen jänneongelmat tuppaa muuttuun kroonisiksi ja se ei oo tietenkään hyvä. ja miksi levätä 3kk, jos parilla viikolla pääsee vaivasta eroo. ei ne lääkkeet mitään pahoja ole, jos käytetään oikein. ihan eri asia, jos "olkapää on silleen outo" tai jos ei pysty nukkuun kivuilta. jos nyt sanon, että sadoillatuhansilla ihmisillä on kokemusta lääkkeiden tehosta, olen prikulleen oikeassa, sillä muuten niitä EI SAA MYYDÄ!

Moi Jto. Täs tehdään taas penkkiä. Tietenkin sun prosentti ohjelmalla. Olisinkin kysynyt semmosta, et mites semmonen homma et voiko tota 5x5 ohjelmaa venyttää ennen piikkausta vaikka 4-5 viikkoa esim tekemällä vaikka 2,5 kilon nostoja viikottain sarjoihin ja vasta sitten piikkaus jos tuntuu et ei heti syty nois prosenteis. eli olen mennyt nyt 78 prosentin kohtaan mut ajattelin laittaa tästä eteenpäin viikottain 2,5 kg lisää niin ohjelma runko vähän venyy.

Kannattaako tohon päälle tehä toisena liikkeenä vaikka lattiapenkkiä tai vinopenkkiä/alakaltevaa tai tuleeko liikaa sarjoja.

Kiitos jo etukäteen t.MS

ms: vaikee sanoo, mitä 2,5 kg tekee, jos maksimi on 200 tai 60kg. liian pitkään en hinkkais samalla toistoalueella kuitenkaan. kevennykset nyt tietenkin tulee pitää. apuliikkeet valitaan tarpeen mukaan, ei muuten vaan. lattiapenkki on hyvä ja ja alakaltevakin, mutta kuten sanoin.

Meinaan vain sitä, että aina kun olen tehnyt tota 5x5 prosentti ohjelmaa olen kadottanut piikkauksessa tehot. Jokin on ollu pielessä aina. Esim. 4 x 93 prossaa ja sit maksimi jää kuitenkin alhaiseksi. Sit ku kevennän ja yritän uutta maksimia niin ei toimaa. Siis mikä maksimin hermotukseen avuksi.

Tällainen kysymys tähän väliin. Juuri nyt vedän ryssäohjelmaa läpi penkille, 4x4, 3x3, 2x2 ja MAX viikot enää jäljellä. Niiden päälle teen yhden kevyen viikon. Olisiko järkevää aloittaa tämä jto:n 5*5 ohjelma heti ryssäohjelman jälkeen? Vai pitäisikö tehdä joku perusvoimakausi ohjelma kuten 3x4 -> 6x6? Kiitos vastauksista etukäteen.

Tällainen kysymys tähän väliin. Juuri nyt vedän ryssäohjelmaa läpi penkille, 4x4, 3x3, 2x2 ja MAX viikot enää jäljellä. Niiden päälle teen yhden kevyen viikon. Olisiko järkevää aloittaa tämä jto:n 5*5 ohjelma heti ryssäohjelman jälkeen? Vai pitäisikö tehdä joku perusvoimakausi ohjelma kuten 3x4 -> 6x6? Kiitos vastauksista etukäteen.
toi 5*5 on perusvoimakausi

Olen hämilläni ja ihmettelen tuota 5*5 ohjelmaa johon oli linkki tossa voimaohjelmia treadin alotusviestissä... ELI siis käytän tuota 16 Week 5x5 Week Generator:ia

1. selviääkö tuo weight sets minimum increment value vain kokeilemalla?
vai onko siihen jotain pienimuotoista 'nyrkkisääntöä?'

2.treenaan nelijakosella ohjelmalla tällä hetkellä, niin lisäänkö vain tuon treenin vaikka siten että teen sen
Ma: treenin ekana liikkeenä 5*5 ja sitten loput omasta ohjelmasta?
Ti: muuten olis vapaata mutta meenkö sittenkin salille ja vedän 5*5
Ke: taas 5*5 ekana liikkeenä sit loput ohjelmasta
To: taas 5*5 ekana liikkeenä sit loput ohjelmasta
Pe: normaalisti vapaa eli meen salille ja teen 5*5
La: normaalisti oma ohjelma?

Missä välissä tuosta ohjelmasta oikein palautuu tuolla loppupuolella? aluksihan nuo eivät ole mitään raskaita kun on jotain pienillä painoilla pomputtelua, mutta tuolla lopussahan ne kuulostaa ainakin siltä että siellä taitaa olla naama aikalailla punasena viimeisissä toistoissa??
laitoin siihen minimi painojen lisäykseen kokeeksi 3kg ja tuon pohjalta lähdin arvioimaan tota..

VASTAUKSIA KAIVATAAN KIPEÄSTI :) olen nyt vuoden käynyt SÄÄNNÖLLISESTI ja toi punttaaminen tosiaan tuntuu siltä ns. mun jutulta! ja ongelmana on lähinnä ollut, ettei rintalihakset tunnu kehittyvän muiden kanssa samassa tahdissa.. saakos tästä ohjelmasta myös tehokkaasti lihasmassaa?

Edit: Vielä sellanen että vaihdellaanko tuossa tota otetta leveän ja kapean välillä? maximini olen nostanut suht leveää otetta käyttäen niin käytänkö tässä myöskin sitä?

Vastaus kysymykseen nro 1. Sellaisen nyrkkisäännön sanoisin, että katseleppa siellä salillasi, minkä kokoisia levypainoja löydät. Ota kaksi pienintä ja laske massat yhteen. Kirjoita tämä luku ko. kohtaan... Eli vakavammin, kyse on pienimmästä mahdollisesta painonlisäyksestä;) Laskuri ei sitten muistaakseni tunnista pilkkuja, eli erota luvut pisteellä.

selittäkääs nyt tyhmälle siis toi ohjelma tehdään kerran viikossa jolloin tehdään nuo kaikki
week1: 51 x 5 , 57 x 5 , 60 x 5 , 66 x 5, 72 x 5 ?? ei mee jakeluun miksi siihen tulee viisi saraketta/viikko vaikka tuo tehdään kerran viikossa?
ko. Powerlifting Heads-Up

noi on siis sarjoja. 1 sarja 51kg:lla, 1 sarja 57kg:lla, 1 sarja 60kg:lla, 1 sarja 66kg:lla ja yksi sarja 72kg:lla, yhteensä viisi sarjaa, jokaisessa viisi toistoa. kannattaa tehdä ihan kunnolla pohjaa pidemmillä sarjoilla eikä vielä kokeilla tuota ohjelmaa. jos kuitenkin haluat tehdä tuota ohjelmaa, tee toinen treeni viikossa jossa sarjoja 2-4 ja toistoja per sarja 8-12

Mites tolla maksimijaksolla tehdään apuliikkeet? Ihan samalla tavalla kuin perusvoimajaksolla vai lyhennetäänkö toistomääriä ja lisätään kuormaa?

Mites, kun treenan 2-jakoista niin mitä teen torstaina toiseksi rintaliikkeeksi? Onko se vinopenkkki 4x8-15 hyvä? Eli, maanantaina 5x5 ja sitten ojentajille dipit ja torstaina vinopenkki 4x8-15?? Onko hyvä?

vamma: avut riippuu aina, aina, tarpeesta. en menis niissä kuitenkaan kovin lyhyisiin. joka tapauksessa painopisteen tulee olla pääliikkeessä.

joopa: no kyllä tollaseen on mahdoton vastata. jos voima penkkiin on tavoite, tekisin eri oteleveyksiä.

Eli tarkoitatko, että torstaina vaikka hieman kapeammalla? Sitten vielä tuli sellanen mieleen, että varmasti kehittyyy kunhan vaan reenaaa peruskautta? Eli aina peruskauhdenjälkeen uusmaksimi-> ja uudestaan..?
Haen siiis hyvää tapaa kehittyä rinnassa ja tämä herätti mielenkiinnon:)

jos haluat PENKKItuloksen ylös, treenaa kolmella eri leveydellä: normaali, keskileveä ja kapea, kukin about kämmenleveys kapeempi per puoli kuin edellinen. voimaharjoittelussa vuorottelevat aika suoraan perus- ja maksimivoima. perusvoima voidaan jakaa vielä bodailuun 8-12 toistoilla ja sitten enempi hermostollis-hypertrofiseen 4-6 toiston treeneihin. kutakin kuukauden verran ja a vot. jos taas haluat vain kokoa, on homma vähän eri.

Juuu kiitos tämä valaisi paljon. Vielä sellainen pieni kysymys, että pitäisikö yhtenä päivänä reenata samalla otteella joka viikko ja toisena sitten vaihdella kahden välillä? Vai pitääkö kokoajan kierrossa oteleveydet?

riippuu vähän sun ominaisuuksista, mutta jos sulla on vaikka kaks penkkitreeniä viikossa, ne vois kiertää esim.
1: normaali penkki, kapea vinopenkki
2: keskileveä penkki, kapea penkki
1: kapea penkki, vinopenkki
jne...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom