Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
jos vedit 8 vkoa kovaa putkeen, ei juuri ole ihmettelemistä, miksei oikein kulkenut... kevyempiä viikkoja tehdään joka neljäs viikko ainakin ja maksimijaksolla joka kolmas vko. jatka nyt vaikka sillai, että meet seuraavassa treenissä kolmosilla niin ylös kuin pääset jättäen toiston verran varaa vipaan sarjaan. seuraavalla viikolla kolmosmaksimiin. sit kevennys, sama kakkosilla, kevennys ja sit pari ykkösviikkoa. klassista, mutta tässä tapauksessa ok. perään voit tehdä pari sarjaa 75-85%:lla, mut niihinkin varaa toiston verran.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritin vähän silmäillä, mutten löytänyt vastausta. Mulla on nyt takana toi viides viikko ja aattelin seuraavaks pitää ton kevyen viikon, niin mitäs jos tolloin tekis esim. kaksi nopeustreeniä tyyliin 3*60%, 2*70%, 1*80%, 3*60%, 2*70%, 1*80% ja3*60% per treeni+ kolme pidempää sarjaa flyesejä rinnalle?

kevyellä viikolla ei yritetä parantaa nopeutta, sillä kroppa ei välttämättä oo kovin vastaanottavassa tilassa sen suhteen. kunhan kevennät kuormaa ja volyymia.

jto.

Sopiiko tää 5x5 systeemi tuohon 1-jakoinen 3krt viikossa treeniin?
Ma:
Maastaveto 3x5
Etukyykky 2-3x10-12
Reidenkoukistus 3x10
Vinopenkki smithissä 2x6
Kp. punnerrus 3x8-10
Dippi 3x10
Keskitetty hauiskääntö 2x10

Ke:
Kulmasoutu 3x5
Jalkakyykky 3x10
SJMV 2x10
Penkkipunnerrus 5x5
Pystypunnerrus smithissä 2x6-8
Ranskalainen punnerrus 2x8-10
Scott hauiskääntö 3x10

Pe:
Ylätalja 1x10
Alatalja 1x10
Jalkaprässi 3x6-8
SJMV 2x6-8
Penkki käsipainoilla 2x6-8
Arnold-punnerrus 2x10-12
Kapea penkki 3x4-6
Hauiskääntö tangolla 3x10-14

Tuossahan on vinopenalle tuo Miken 2x6 voimapainotteinen, joten käykö mielestäsi liian raskaaksi vetää tuossa penassa tätä 5x5 metodiasi?
Kiitos, kun jaat tietämystäsi täällä.

ei, vaikka vaikee kyllä sanoa mitään, kun ei ole ilmoitettu kuormia mitenkään. mun versio 5*5:stä ei oo mitenkään erityisen rankka.

Ajattelin nyt kokeilla tätä ohjelmaa, kun 3x10:llä ei meinaa tulokset kovin nopeasti parantua. Ja muutenkin minulla on maksimi sen verran heikko että nimenomaan sitä haluaisin parantaa...

Salilla olen tottunut käymään kolmesti viikossa, ti, to, la/su. Voisikos tuota ohjelmaa sitten tehdä vaikka siten, että tiistaina 5x5, torstaina nopeuspenkki ja viikonloppuna taas 5x5, vai jääkö palautumiseen liian vähän aikaa sitten? Pitääkö ojentajia ja olkapäitä kuitenkin treenata normaalisti jokaisen treenin yhteydessä? Yksijakoista ohjelmaa olen käyttänyt. Ja onkos tässä kehittymisen kannalta muulla ohjelmalla niin paljoa väliä? Selän teen ylätaljassa vetämällä niskan taakse, olat pystypunnertamalla käsipainoilla ja ojentajat taljassa, en kyllä tiedä liikkeen nimeä :P

Ajattelin nyt kokeilla tätä ohjelmaa, kun 3x10:llä ei meinaa tulokset kovin nopeasti parantua. Ja muutenkin minulla on maksimi sen verran heikko että nimenomaan sitä haluaisin parantaa...

Salilla olen tottunut käymään kolmesti viikossa, ti, to, la/su. Voisikos tuota ohjelmaa sitten tehdä vaikka siten, että tiistaina 5x5, torstaina nopeuspenkki ja viikonloppuna taas 5x5, vai jääkö palautumiseen liian vähän aikaa sitten? Pitääkö ojentajia ja olkapäitä kuitenkin treenata normaalisti jokaisen treenin yhteydessä? Yksijakoista ohjelmaa olen käyttänyt. Ja onkos tässä kehittymisen kannalta muulla ohjelmalla niin paljoa väliä? Selän teen ylätaljassa vetämällä niskan taakse, olat pystypunnertamalla käsipainoilla ja ojentajat taljassa, en kyllä tiedä liikkeen nimeä :P

Jos noin paljon aikoo vääntää penkkiä niin apuja ojentajille ja olkapäille ei oikein enää tarvitse -ne saa jo aivan tarpeeksi hittiä. Kannattaa tehdä penkkiä eri oteleveyksillä - etenkin kapealla kun ottaa ojentajiin niin pirusti. Muuta ei sitten ojentajille tarvitse. Olkapäille korkeintaan vipunostoja sivuille ja taakse ja ehkä face-pullseja. Ylätalja niskan taakse on turha verrattunta leukoihin. Vedä siis leukoja. Ja penkin selkävoimaa ajatellen kannattaa tehdä kulmasoutua tai alataljaa leveällä otteella myös. Päälle kiertäjänkalvosimia eikä enempää tarvitse.

Sellainen kysymys vielä, että eikö tässä ohjelmassa haittaa kehitystä yhtään jos tekee tiistaina ja torstaina 5x5 ja viikonloppuna nopeutta? Kun se kuitenkin on jonkin verran nopeampi tahti kuin tuossa alkuperäisessä ohjelmassa oli... tänään tein tuon 5x5x70, ja kevyttähän se oli niinkuin on varmaan tarkoituskin. Ensi tiistaina voin siis ihan hyvin nostaa taas 73, torstaina 75 jne.?

no et voi... teet vaikka kapeella otteella toisen treenin 5*5 suhteessa ko. liikkeen ykköseen. alkuun voit ottaa kolmekin treeniä viikkoon eri leveyksillä. mee neljä viikkoa ylöspäin... 70, 73, 75, 78, kevyt, 80, 83, 85, kevyt, 88, 90, kevyt, sit maksimitreeneihin.

Noh jos vaikka tekisi tiistaisin kapeaa, torstaisin leveää ja viikonloppuisin nopeaa. Nostetaanko tuossa kapeassakin joka kerta painoja samoilla prosenteilla kuin leveässäkin? Entä tarvitseeko tuota kapeaa tehdä koko tuon 8 viikon ajan? :D

Noh jos vaikka tekisi tiistaisin kapeaa, torstaisin leveää ja viikonloppuisin nopeaa. Nostetaanko tuossa kapeassakin joka kerta painoja samoilla prosenteilla kuin leveässäkin? Entä tarvitseeko tuota kapeaa tehdä koko tuon 8 viikon ajan? :D

Mielummin vaikka ti leveä, to nopeus ja la kapea. Pidempi palautus leveän ja kapean välillä. Ja kyllä kapeassa nostetaan samalla lailla ja onhan se hyvä pitää mukana ihan loppuun saakka.

Vähän huono kun täällä tankoon voi lisätä min. 2,5kg, ja se hyppäys on suurempi kuin tuo pari prosenttia maksimistani :P Noh täytynee sitten vain nostella se 2,5kg kerrallaan, eikai se niin tarkkaa ole. Eikös pääasia kumminkin ollut se että painot nousevat joka treenikerralla? 2,5kg:n lisäyksillä tuo 5*5*80 -viikko tarkoittaisi minun osallani 5*5*86,6666... -viikkoa :P

^No nuo vitoset ei ole mitenkään must. 4-6 toistoa ja monta sarjaa. Treenaa vaikka näin toi perujakso:

5x6 70%
5x5 74%
5x5 78%
kevyt
5x4 82%
5x4 86%

Voiko tota 5x5 systeemiä mikä on esitelty tuossa ensimmäisessä postauksessa soveltaa muihinkin liikkeisiin kuin penkkiin (=kyykky & mave), vai pitääkö sitä modata jotenkin?

ihan hyvin voi. en kuitenkaan pidä samalla toistomäärällä tehtyjä systeemejä kovin hyvinä, jos ne jatkuu liian pitkään, esim. se skopecin 16 vkon 5*5-hulluttelu.

Jto, onko mahdollista bulkilla tällä 5*5:llä kasvattaa voimatasoja ja lihasta?
Jopa minä voin tohon vastata, että on. Miksei olisi? Milloin sitten ajattelit voimatasoja ja lihasta kasvattaa, josset "bulkilla"? Voimien kannalta ei oo tärkeetä syödä yli kulutuksen tai ei ainakaan niin tärkeää kuin lihaksen kannalta. Ei toi bulkki siispä muuta mitään.:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom