Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
no en pitäs ollenkaan noin tarkkana tota numeraalista progressiota, vaan menisin aikalailla fiiliksellä. se tarkottaa käytännössä, että edellisten treenien perusteella katotaan, mitä tänään pitäs tehdä. enemmän on avainsana. "jaahas, viimeks meni 4*4*15, tänään pitäs yritellä esim. 6*4*15, 4*4*17, 5*5*15 tai miksei perhana 6*6*17 jne jne..."

tossahan sulla se volyymi pysyy aika samana: 16, 15, 20 ja 18 *15kg. kun se vois mennä 16, 18, 20, 22 tai vielä kovemmalla määränousulla. tietenkin niiden kilojen tulis seurata mukana, ettei ne romahda. neljä kovaa viikkoa on aika paljon putkeen, ellei sitten kevyt todella ole ihan höntsäilyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No olen ton kevyen pitänyt suht "höntsäilynä", mut esim sulista tulee mätettyä pari kertaa viikossa, ja täysiä! Sitä kun ei voi ottaa rauhallisesti. Teen nyt fiiliksen mukaan ja kirjottelen sitten parin kk päästä minkälaisilla treeneillä etenin. Jos vaikka oppis jotain.. :)

Aattelin tässä nyt kysyä itelleen sopivaa ohjelmaa vaikka tuolla on taas vaikka minkämoista juttua laitettu, mutta en osaa oikeen valita. :D.

Eli pituus ja paino 173cm/70kg ja penkistä nousee 80 kg. Rintalihasreeniä tulee tehtyä 1-2 kertaa viikossa. Eli haluaisin lisätä rintalihasten voimaa, nopeudesta kuitenkaan tinkimättä. Harrastan karatea.

Eli tässä threadissä on varmasti mulle sopiva ohjelma, voisiko joku ystävällinen kopioida sen mulle tähän?

kiitos :D

kuinka nuo prosentit lasketaan esim jos mun penkki tulos on 95 kg, ja mun pitääs ottaa 5*80, niin teenkö mä 75 kilolla 5 kertaa, onko tähän olemas joku laskuri? :david:

95/100*% Eli vielä selkeämmin. 95 jaettuna 100:lla (saadaan se 1%) Tämähän on siis 0,95. Nyt voimme ottaa sen 80prosenttia näin. 0,95 kertaa 80 josta tulee 76.

Suosittelen matematiikan kertausta. Nyt ei ole kyse enään rakettitieteestä :D

Vastauksesi oli kuitenkin lähestulkoon oikein. Siitä pisteet :D

Laskutapoja tähän on useampi, mutta tämä on varmasti selkein ymmärrettävä.

95/100*% Eli vielä selkeämmin. 95 jaettuna 100:lla (saadaan se 1%) Tämähän on siis 0,95. Nyt voimme ottaa sen 80prosenttia näin. 0,95 kertaa 80 josta tulee 76.

Suosittelen matematiikan kertausta. Nyt ei ole kyse enään rakettitieteestä :D

Vastauksesi oli kuitenkin lähestulkoon oikein. Siitä pisteet :D

Laskutapoja tähän on useampi, mutta tämä on varmasti selkein ymmärrettävä.

Oiskohan helpoin laskea vaan näin. 95*0,80=76.:)
:rolleyes:

Oiskohan helpoin laskea vaan näin. 95*0,80=76.:)
:rolleyes:

Oiskohan siinä lukenut, että tapoja on useampia. Oiskohan vielä sen lisäksi lukenut jotain ymmärrettävyydestä. Eli tuossa on selitetty MITEN se 1% saadaan(koin tarpeelliseksi selittää asian kysyjän matemaattisten taitojen vuoksi). Pahoittelen jos tekniikka oli liian hankala :):rolleyes: Itse lasken sinun tekniikallasi :)

jto. Mitä mieltä olet tästä ohjelmasta otin siihen tuon sinun 5x5 systeemin. pitäisikö jotain lisätä / poistaa ja minkälaista piikkausta suosittelisit. kiitos jo etukäteen.

Ma:
* kiertäjäkalvosimet
* Penkkipunnerrus katso taulukko
* kapeapenkki 3-4x5-8
* Ojentajat taljassa 3-4x8-12
* Ojentajat levytangolla otsalta 4x8

Ke:
* nopeuspenkki 8x3 välillä 65-75%
* viparit 3x10
* pysytpunnerus 4x8 ei piikkaus jaksolla
* pystysoutu 2-4x6-12
* kyykky 5x5 taulukko
* reisiojennus 4-5x10-15

Pe:
* nopeuspenkki 8x3 välillä 70-80%
* maastaveto 5x5 taulukko
* kulmasoutu tangolla 3x8
* Ylätaljaveto eteen 4x10
* Ylätaljaveto taakse 4x10
* leuvat 3x10

Week1 5*5*70
Week2 5*5*73
Week3 5*5*75
Week4 5*5*78
Week5 5*5*80
Week6 5*70, 5*75, 5*80, 5*85, 5*83
Week7 5*73, 5*78, 5*83, 5*88, 5*85
Week8 5*70, 5*80, 5*90, 5*88, 5*85

en kommentoi ohjelmaehdotuksia.

no ehkä sen sanon, että aika huono: yks ainoa jalkaliike ja veto tossa pinossa??? eikä keskivartalotreenejä????? tosta mun 5*5-versiosta puuttuu kevyet viikot.

En tiedä onko kysytty, mutta minkä lajin harrastaja itse olet? Valmennatko ketään? Jos valmennat niin ketä, eikai se mikään salaisuus ole? Millaisia meriittejä valmennetavillasi on?

päälaji nykyään on kiipeily. valmennan voimaa monille lajeille ja osa on salaisia ko. henkilöiden omasta pyynnöstä. meriitit siten myös oli ne sitten piirikunnallista tai maailman tasoa. hartikaisen janne lienee voimailussa kovin julkinen nimi ja esim. kiipeilyssä mm. roosa huhtikorpi ja martin nugent. kumpikin suomen kärkeä.

Painojen nostelua on takana useita vuosia. Menetänkö nyt jotain oleellista treeniä ajatellen, kun olen lopettanut normipenkin tekemisen ja treenaan vain sotilaspenkkityyliin?

sotilaspenkin perusta löytyy normaalipenkistä. tekisin suurimman osan ihan normaalisti ja kisojen lähestyessä lisäisin lajinomaista treeniä.

Ite oon alottamassa tekeen 5*5 penkki reeniä viiden päivän kierrolla
1pv penkki(raskas)
4pv nopeus penkki

Ja ittellä toi maksiminosto pysähtyy noin 10cm rinnan yläpuolelle, et kannattaisko toi nopeus reeni tehdä lattia punnerruksena

Mites ton maksimijakson aikana kannataa noin muuten punnerrella?

Tuon käsitin, että nopeuspäivinä pysytään siellä pienemmillä prosenteilla, mutta miten pystypunnerrukset ym. apuliikkeet?

Voiko vakautus viikolla puske vähä isompia rautoja pinnoilta ja pystärissä ja kevyellä enemmän huoltavia?

Edit. Koko peruskauden olen erilaisia nopeustreenejä kierrättänyt 2 viikossa. Jeh, kiitoksia!

maksimikauden muut treenit riippuu taustasta. jos ei oo tehnyt nopeustreeniä, ei sitä kannata liian kovana alotella, ettei mee yli. maksimijaksolla keskitytään pääliikkeen kehittämiseen, enkä tekis muita punnerteluja juurikaan sillon.

Oon vetäny ton 5*5 penkki ohjelman kerran kokonaan läpi ja sillon meni ihan hyvin.
Nyt kun tein toista kertaa tota ohjelmaa läpitte, ni kaikki meni ihan hyvin perus jaksolla, sain vedetyä kaikki sarjat läpitte.Nyt ku alotin ton maksimi jakson ni olin ihan varma et taas tulee uus maksimi. Tein aluks 90% se tuli ylös ihan ok, sit tein 95% se tuli just ja just ylös, sit tein vanhalla maksimilla 100% se jäi rinnalle eikä ees meinannu nousta. Sen jälkeen ois pitäny koittaa nostaa sit se uus maksimi mut aattelin et taitaa olla turha koittaa:D Oon kyllä ollu dietillä joku 6 viikkoo, mut hyvin toi perus jakso silti ainaki meni, mut oisko se silti voinu vaikuttaa jotenki tohon maksimiin? Ja miten mun nyt sit pitäs jatkaa eteenpäin tota maksimijaksoo?

kiitos jo etukäteen vastauksesta:rolleyes:

ehkä liian kova perusjakso eli piikkaus tuli jo toistomaksimeilla. piditkö kevyet viikot missä väleissä? se on aika ratkasevaa. ei ne voimat minnekään oo hävinneet, mut kevennys ennen maksimijuttuja ois pitänyt olla pidempi, kuitenkin riippuen kevyiden viikkojen määrästä ja paikoista.

Pidin sen kevyen viikon ton perusjakson jalkeen eli juuri ennen tota maksimiviikkoo. Tein sillon kevyellä viikolla kerran kevyesti ton nopeuspenkin mutta seki tuntu aika raskaalta, ois varmaan pitäny sit pitää vaa vähä pitempi kevennys. Nii jos vielä viitsit neuvvoa miten nyt tästä eteen päi sitte kannattas tota maksimiviikkoa jatkaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom