Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
1. kyllä niissä jopa varaa pitäs jäädä, eli uusiks.
2. voit. luonnollisuus nostoradassa on aika tärkeetä. liika sivullevienti ei oo hyväksi. semmonen 45 astetta ok.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen lukenut läpi tämän sekä tuon leuanveto threadin, mutta mieltäni jäi askarruttamaan kuinka käyttää tuota 5x5 systeemiä leuanvedon maksimin parantamiseen? Kuinka monta kertaa viikossa sitä kannattaisi tehdä ja mitkä olisivat sopivat apuliikkeet?

Kiitoksia.

5*5 sopii toki leukoihinkin, mutta edelleen mä kyl muuttaisin tota systeemiä hieman vaihtelevampaan suuntaan.
esim.
1. kk: 4*6
2. kk: 6*4
3. kk: 1-2max
melkein jättäsin prosentit hetkeksi syrjään, vaikka leuoissakin ne voitas laskee suurinpiirtein nostetusta kokonaiskuormasta. alota raudalla, jolla saat nätisti 4*6 ja pyri lisäämään joka viikko rautaa. 6*4 alkaa sitten samalla tai jopa hieman pienemmällä raudalla kuin mihin 4*6 päättyy. sama systeemi 3. kuukauden treeneissä.

tee 2-3 leukatreeniä viikossa. raudan suhteen vaikka tyyliin raskas, kevyempi, keskiraskas treeni. erityisiä apuliikkeitä ei tarvita, mutta tietenkin lihastasapainon takia kannattaa pitää rinta-hartia-ojentaja -akselista huolta sekä treenata kiertäjäkalvosimet myös..

Tortilla90 sanoi:
Nonii aloitin tälläsen 5x5 ohjelman http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm
Eli mun kovin vitonen menee ehkä jollain 65kg, joten millä painolla ne ennen sitä kovinta vitosta olevat sarjat kannattas tehdä? Teen tätä siis 2 kertaa viikossa, Ti ja Pe. Ja sitte vielä että mahtuukohan tän ohjelman kanssa treenaamaan ollenkaan ojentajia? Kiitän.

Tuolla sivulla on valmis exel taulukko-ohjelma mikä laskee sulle kaikki sarjapainot.

Jos vedän kerran läpi tän 5*5 maksimijaksoineen, niin onko odotettavaa että se tois tuloksia myös toisen kerran heti perään vedettäessä?

Marek sanoi:
Tuolla sivulla on valmis exel taulukko-ohjelma mikä laskee sulle kaikki sarjapainot.
Joo. Eipä sattunu silmään. Tällä pääsen jo alkuunkin :whip:
Noniin kun tuota edit nappia vielä pystyy painamaan nii aattelin kysäistä samalla että mites ku tuota tehään 2x viikossa, ja toisella kerralla 2,5% enemmän viimeseen sarjaan ja sillä tehään vaan 3 toistoo. Eli siis 4x5 + 1x3. Eipä siinä muttaku mulla on noi painot aika pienet nii tuo +2,5% on niin vähän että 3 toistoo sillä on helpompi ku edellisen kerran kovin vitonen. Tajusittehan? :D

Kun nyt tein 3*2*107,5kg ja seuraavaks pitäs tehä 2maksimi (jos et muista mihin viittaan niin katso sivu tai muutama taaksepäin), ja luulen, että menee tuo 1*2*110kg, mutta vois mennä myös 112,5kg:lla en tiiä. Kumpaa kannattaa siis koettaa? Vai voinko tehä ensin 1*2*110kg ja sen jälkeen vielä koettaa samaa 112,5kg:lla?

ota se 110. jos on tosi helppo ja pitäs olla, laita lisää, mutta jos ykköstä jahdataan, ei noita kannata ihan viimeseen asti jynssätä vielä. voit ottaa ton kakkosen jälkeen pari työsarjaa välillä 4-6 toistoa ja niissäkin pikkusen varastoon.

jto:

Mites kun oon tehnyt juurikin tuota 5x5 sta jossa painoja nostetaan niin nyt 8viikkoa.

Penkistä 3 viikkoa sit 87kg,enempää ei mahdu tankoon,olis ehkä tullut 2 toistoa,mutta kun muuten vaan kokeilin tuleeko ees 1.
Nyt pitäs ens viikko viellä vetää kunnolla ja sit kevyt viikko ja kokeilla sitä 90kgtä. mites kun tän viikon maanatain treenissä jäi viimesestä 5 sarjasta yks toisto pois,ja tänään tein näin kun sekoilin painoissa eli tein noi 3 viiden sarjaa 10kg liian pienillä painoilla ja viimesen 8 sarjan tein kovemmilla painoilla kolmosen:5x47kg,5x53kg,5x57kg,3x77.5kg,3x80kg
Miten kannattas treenata ens viikko ,kun sen jälkeen kevyt viikko ja maksimi.

ota vaikka 80:llä 3*3 tai semmonen sarja, jossa et ihan piippuun ittees lykkää. toinen vaihtoehto on mennä kakkosilla niin ylös kuin pääset. mieluummin jälkimmäinen vaihtoehto. valmistaa siihen ykköseen paremmin.

Olen tehnyt tuota 5x5:sta penkkiin ja vetoon tänä keväänä. Sain vietyä ohjelman peruskauden läpi heittämällä ja aloitin maksimikausi 1:sen kunnes iski flunssa ja tuli parin viikon tauko treeniin. Flunssan ja tauon jälkeen jouduin aloittamaan dieetin. Ei siis puhettakaan että voisin nyt jatkaa tuota maksimikautta enää, joten ajattelin aloittaa ohjelman alusta samoista kiloista kuin aiemmin. Onko järkevää vai voisiko tehdä jotenkin toisin? Apuliikkeitä ajattelin karsia / tehdä vain jos huvittaa. Ohjelmassa karkeasti ottaen penkki/leuat/pystypunnerrus/vatsat, veto/prässi/vatsat.

tekisin niinkuin sanon. mitenpäs muutoinkaan. riippuu vaan aikalailla kaudesta, taustasta, muusta treenistä yms yms yms... miten se käytännössä menis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom