Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
no tossahan toi threadin eka postin ohjelma olis :

5*5*70
5*5*73
5*5*75
5*5*78
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
5*70, 80, 90, 88, 85
ja sit kisapiikkaus 3-6 vkoa...

saa käyttää aivojakin :jahas:

tosta soveltuvuudesta en osaa sanoa mutta kokeilemallahan se selviää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jääkuningas ottaa sitten ja pitää pienempää suuta, todella törkeätä käytöstä! Seuraava asiattomuus johtaa toimenpiteisiin!

Moro JTO!
Aloin viime viikolla tekemään tällä kuuluisalla 5*5 ohjelmalla ja kierto on pääpiirteittäin seuraava.

Ma: Penkki 5*5, vinop.kp. 3*8 , pystyp Smithissä 4*8, vipunostoja eteen/siv.

Ti: Jalat, vatsat

To: Nopeuspena 6*3, kapeepena 3*6, dippi lisäpainolla 3*8, Hauiskäännöt tangolla 4*8 ja taljassa 3*8

Pe: Mave, taljat, kulmasoutu, selkäojennus

Nyt kiinnostaisi tietää että kärsiikö tuo penkki noista kovista olkapääliikkeistä?
Ja kannattaisiko maanantaille ottaa myös ojentajia, ja taas puolestaan torstaille olkapäitä? Onko tuossa ohjelmassani mielestäsi hyvät apuliikkeet vai pitäisikö muuttaa jotakin, yritin etsiä sitä "auttakaa ymmärtämään"-thrediä , mutta en löytänyt mistään.

oma ehdotus:

Ma: Penkki 5*5, vinop.kp. 3*8-10 tai pystyp Smithissä 3-4*8-10, leuat tai ylätalja 3-4*4-8, vipunostoja eteen/siv 2-3*10-15.

Ti: Jalat, vatsat

To: Nopeuspena 6-10*2-3, kapeepena 3-4*4-8, viparit sivuille 2-3*10-20, dippi lisäpainolla 3-4*6-10, kiertäjäkalvosin

Pe: Mave, kulmasoutu, Hauiskäännöt tangolla, selkäojennus

peruskaudella voi pystyynkin punnerrella ihan hyvin mutta en tekis kolmee kovaa punnerrusta samana päivänä. vaihtele vaikka vuoroviikoin pystyyn ja vinopenkillä. kapeen penkin voi myös tehdä vinopenkillä. oikein hyvä apunen.

Kiitos nopeesta vastauksesta JTO.

Tehdäänkö noi leuanvedot ihan perus vastaotteella? Ja varmaan lisäpainojakin voi käyttää? Mitäs mieltä oot kun jalkapäivänä teen kyykkyä, etukyykkyä ja suorinjaloinmaven niin onko siinä liikaa?

Ajattalin kyykkäillä tolla sun systeemillä:

Quote:
Originally Posted by jto
kokeiles pudottaa volyymia pikkusen, mutta treenaa useemmin. kokeile vaikka kolme kyykkyä kahessa viikossa. jos kyykkäät kerran viikossa, tee lisäksi nopeustreeni tyyliin 5*3*70 tai 6*2*75 tai esim. 3*3*65, 3*2*70.

kyykkyyn vois toimia tällanen peruskierto:
1. 3*5*75
2. 5*70, 5*75, 5*80
3. 6*75, 5*80, 4*85
4. 5*3*70
5. vitosmaksimitesti

eli tehdään vaan kolme työsarjaa, joista niistä vain 1-2 tiukempaa. neljäs viikko on kevyt ja sen jälkeen testi. sitten homma alusta hieman suuremmilla raudoilla. toinen vaihtoehto vois olla vaikkapas tällanen:

1. 3*5*90% vitosmaksimista
2. 4*5*90% vitosmaksimista
3. 3*5*95% vitosmaksimista
4. 5*3*70
5. vitosmaksimitesti

noita kahtahan voi tehdä vuoronperäänkin.

aina lisäpainoja liikkeessä ku liikkeessä. jalkapäivä ok. kierrot vuorotellen ok.

Noniin nyt on 5x5 saatettu loppuun kunnialla ;)
90% tuli 5 kertaa :D

Mites nyt ?
Korvaanko tuon 5x5 jutun sillä 2x2? kun pitäs hermotusta siirtää maksimille.
Ja pistäs lisää sarjoja apuliikkeisiin?vai tarviiiko lisätä?

Itellä toimii muutes parhaiten kun teen penkin kerran viikossa eli joka toinen viikko ojentaja ja joka toinen rinta.
:P 5x5 maksimi oli alottaessa tätä ohjelmaa 57kg ja nyt 67kg.
Ja prossat laskettu sillon 75kg:stä paljonkohan penkki nyt vois olla?

e: eli tämä ohjelma on todettu hyväksi ainakin minulla ;)

En halua mitenkään väheksyä ohjelmaa, mutta kyllä tuolla sun kehonpainolla ja tulostasolla pitäis ohjelmalla kuin ohjelmalla tulosta syntyä.

samaa mieltä ravenin kanssa. suosittelisin kyl treenaamaan useemmin. en usko, että sulla on riittävästi kokemusta sanoa, että vain kerran viikkoon penkkaaminen kehittää parhaiten. eri asia sitten, kun sun tuloksiin lisätään pari sataa :)

mutta: ihan hyvin voit lähtee lyhentään sarjoja 1-3 välille. uskosin, että 4-6 vkoa riittää tuomaan ykkösen esiin. sen jälkeen takas perustyöhön. uskosin, että hyötysit pidemmistäkin sarjoista (8-10). 3-5 niitä per treeni ja eri leveyksillä treenejä 2/vko tai vaikka 5/ 2 vkoa. apuliikkeitä lajille yks ja lisäks selkää, hartioita yms.

jto sanoi:
samaa mieltä ravenin kanssa. suosittelisin kyl treenaamaan useemmin. en usko, että sulla on riittävästi kokemusta sanoa, että vain kerran viikkoon penkkaaminen kehittää parhaiten. eri asia sitten, kun sun tuloksiin lisätään pari sataa :)

mutta: ihan hyvin voit lähtee lyhentään sarjoja 1-3 välille. uskosin, että 4-6 vkoa riittää tuomaan ykkösen esiin. sen jälkeen takas perustyöhön. uskosin, että hyötysit pidemmistäkin sarjoista (8-10). 3-5 niitä per treeni ja eri leveyksillä treenejä 2/vko tai vaikka 5/ 2 vkoa. apuliikkeitä lajille yks ja lisäks selkää, hartioita yms.

Oon aina niin naatti päivän jälkeen kun aamulla 6.30 herätys ja klo8.00-17.00 menee koulussa niin,yksi ainoa lyhyt päivä koulussa niin teen penkin yleensä sillon :P

Kiitoksia neuvosta eli teen 2x2 ja nopeuspenkkiä 4vk :)
ohjelma tulee muuten oleen samanlainen eli:
ma:ojentajat,olkapäät,kapeapenkki 2x2,ranskis 3x8 ,viparit eteen ja sivulle 2x12.
ti:haukkari ja jalkoja
ke:nopeuspenkki 8x3
to:lepo
pe:rinta,selkä, leveäpenkki 2x2,vinopenkki 3x8,kulmasoutua 3x10 yms.

yleensä vain tuo menee juuri noin että "normaali"penkkiä(nopeuspenaa siis tehdään aina kun kuuluu.) tehdään vain kerran viikossa :itku: :david:

Jto.. Pitäis alkaa sitä aloituspainoa alkaa miettimään, mutta en nyt oikein osaa päättää. Vähän kovemmin ja pienempi korotus vai kevyempi ja isommat korotukset. :(
Otin tänään 1*200, 1*215, 1*220kg ja sitten siihen päälle pysäytyksin 2*2*200kg. Noi pysäytykset oli aika helpon tuntuisia.. tai sanotaan, että helpohkoja, kyllä siihen kiloja jäi jonkin verran reserviin vaikka tuo ilman pysäytystä olevat sarjat siellä alla "vähän" painoikin. 215kg tuntui aika kevyeltä. 220kg painoi jo, mutta kyllä siihenkin vähän jäi vielä reserviin.

Nyt tuli eilen tehtyä tuo 2x2 72kgllä. tuli hyvin,kun vertaa että siihen että yöllä tuli nukutttua vajaat 2h :P

vastoin muutamia enemmän-tai-vähemmän -guruja mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että alotus pitää olla 100% varma rauta. se tuo itseluottamusta entisestään ja saa keskittyä kisaamiseen, eikä hötkyilyyn. oisko 200, 210, 215- semmonen hyvä kisa? mikä sarja? paljos muut nostaa?

jto sanoi:
vastoin muutamia enemmän-tai-vähemmän -guruja mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että alotus pitää olla 100% varma rauta. se tuo itseluottamusta entisestään ja saa keskittyä kisaamiseen, eikä hötkyilyyn. oisko 200, 210, 215- semmonen hyvä kisa? mikä sarja? paljos muut nostaa?

Ei ole mitään sarjaa, vaan pisteillä mennään. Ja ei mitään käsitystä mitä muut nostavat. En edes tiedä kuka tulee paikan päälle, eikä edes kiinnosta. Mä nostan sen minkä jaksan ja katotaan mihin riittää. :)
Itsekin olen vähän ajatellut sarjaa 200, 210 ja sitten toisen noston jälkeen tsekkaillaan miltä tuntuu, ehkä kolmanteen 220, jos eilisten nostojen mukaan mietin asiaa.. Toista vaihtoehtoa mietin 205, 215.. Mutta taidan ehkä pitää tuon ekan version

samoilla linjoilla siis... ota se 200 alkuun ja sen mukaan sit päätät, otatko seuraavaksi 210 vai 215. ja jälleen sen mukaan sit se vipa myös sen perusteella, ratkeeko mitali jollain raudalla jne.

Nyt oon tehnyt tuota 2x2 sen pari viikkoa juuri sillain kuin kuuluukin eli penkki 2x viikossa+nopeuspena.

Eilen tuli kevyesti 74kg kaks kertaa :hyper:
Jouluksi tavote 85kg penkistä.
Jatkan tällä samalla ohjelmalla niin eiköhän se siittä :kippis1:

Itsekkin olen viimeaikoina alkanut kiinnostumaan enemmän voimailutyyppisestä treenistä. Mietin, että voisikohan tuosta nelijakoisesta ohjelmasta saada järkevän kolmijakoisen jotenkin tähän tyyliin?

Ma: Rinta, takareidet, pohkeet
Penkki 5x5, vinopenkki, ristitalja jne

Ke: Selkä, hauis, vatsat
Mave, leuanveto, alatalja jne

Pe: Rinta, ojentajat, etureidet, olkapäät
Nopeuspenkki, kapee penkki, ranskalainen, kyykky 5x5 jne

Mietityttää, että varmaan olkapäille saattaa tulla liikaa rasitusta, mutta mitenkä tuosta muotoilis hyvän, että sais noi etu- ja takareidet pidettyä kuitenki eripäivillä. Niin ja ohjelmaan haluisin 2x penkki, kyykky ja mave, muista voi sitten aina tinkiä. Oikeastaan kaikki noi tulokset on juminut melkein puoli vuotta samalla tasolla, ku oon tehnyt 2-jakoista. Tulokset on vielä ihan aloittelijan tasoa, eli kehitystä pitäisi käytännössä tulla jokaisella ohjelmalla, mutta eipä se ihan niinkään toimi. :)

Miks reidet eri päiville? Ei välttämättä järkevää noin.
Voima ohjelmis kannattaa muutenkin keskittyy mielestäni raskaisiin perus liikkeisiin ja unohtaa ristitalja ja muut hömpät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom