Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
Kylläpäs räjähti :hyper: tänään kapeassa penkissä (ihan säikähdin ekaa tostoa), vaikka oli rautaa hieman enemmän kuin millä olin pitkään tehnyt aiemmin. Nyt tosin se ero, että tiputan raudan määrää treeni treeniltä kuten JTO neuvoi ja hyvin näyttää toimivan näiden muutaman viikon perusteella.

Eli kiitos JTO. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olkapäät hyvät vaan :)

Jatkossa vaan siihen räjähtävyyteen pitää keskittyä huomattavasti. se rinnalta lähtö on kaikkein ratkasevin kohta. kannattaa myös käydä mielikuvatreeneissä läpi tota tekniikkaa ja ja sitä räjähtävyyttä. hermo-lihas -linkki kehittyy myös mielikuvatreenillä.

Ylimääräiset välipäivät??

Tuleeko teille paljon ylimääräisiä välipäiviä ja ovatko vaikuttanett kehitykseen positiivisesti vai negatiivisesti? Pistän tämän tänne koska treenailen nyt tuolla 5*5 systeemillä. Mulla saattaa tulla välillä kolmekin ylimääräistä välipäivää niinkuin nyt kun teen kahta työvuoroa putkeen. Välillä esim. niin, että 2 viikkoo treeniä ja viikko taukoa. Syö miestä kun työ haittaa treenejä :hyper:

Eli onko se todella tärkeää, kun noudatetaan 5*5*70%->5*5*80% ohjelmaa, että treenikierto olis sama kokoajan?

Kiitos hyvästä tredistä osallistujille :kippis1:

Moro. Ois tällanen tapaus: Oon nostellu tossa marras-joulu-tammikuussa silleen, että treeni on ollu sellasta sanosinko perusvoimatreeniä, paljon sarjoja, joissa 3-6 toistoa mut ei loppuun asti. Nyt sitten parina viime viikkona testasin toistomaksimeja, 90kg:lla meni 2*6 ja 92,5kg:lla meni 2*5. No, sit otin maksimin, ja meni 'vain' 105kg. Sanon 'vain' koska tuntu siltä että ois pitäny mennä paljon enemmän. Toikin nosto oli sellanen aivan s-tanan hidas, lähestulkoon kuin hidastetusta filmistä, ei tietoakaan mistään räjähtävyydestä. Nyt kysysin että miten tästä kannattas jatkaa? Kannattasko mun ottaa joku piikkaus tähän ja sit hangata vaikka tolla 5*5-ohjelmalla? Vai kannattasko jauhaa perusvoimaa mutta ottaa nopeuspenaa mukaan, sillä sitä en ole paljon tehnyt? Varmaan kannattas vaihtaa lajia, mutta jos vielä yrittäs..:)

Kiitos vaan jos jaksatte vastata.

muuli:
ei tauot pahaksi oo mutta joskus liika pitkä treeniväli saattaa vaikuttaa. jos tiedossa on työputkee, treenaa sitä ennen tiuhempaan ja käytä lepoon ja palautumiseen se työjakso.

maneater:
kannattaa piikkailla aina perusjaksojen jälkeen.

Tota, yks asia jäi mulle vielä kaivertaan, niin että tarkottaako kevyt viikko että kaikki liikkeet tehdään kevyinä vai tehdäänkö sillon vain apuliikkeet kevyempinä ja sitten penkki ohjelman mukaan ?

kevyt viikko on aika yksilöllinen... kuten kaikki. jotkut pitää kevennettynä 3-4 päivän totaalipaussin, jotkut jumppailee kaikkee kevyesti viikon ja jotkut jättää apuliikkeet pois, mutta tekee pääliikkeet melko normaalisti. suosittelisin ehkä hieman nappaamaan alaspäin pääliikkeissä ja tekeen apuset jumppailemalla.

mites tehdäänkö tossa maksimi piikkaus jaksolla apuliikkeet samalla tavalla kuin perusjaksolla vai jätetäänkö niitä esim pois että saadaan kaikki irti?

kyllä maksimitouhuissakin voi apuliikkeissä hieman revitellä, mutta niiden suurin painotus on kyllä tolla peruskaudella. en tekis niin kovaa.

Kuinka tärkeää olkapäiden treenaaminen on penkkipunnertajalle? En ole tehnyt yhtään olkapääliikettä kolmeen kuukauteen. Nyt on alkanut tuntumaan siltä , että olkapäät kaipaisivat vähän treeniä, muuten kohta hajoavat omaa heikkouttaan. Minkälaista olkapäätreeniä kannattaisi liittää 5*5 penkkiohjelmaan?

peruskaudelle sopii pystypunnerruksetkin, mutta vipunostoja, pystysoutuja, takahartioita jne. koko systeemin ajan. 2-4*6-12 ihan ok.

hehee... onhan se kalkkuna hieno lintu... muttei kroppamallina kovin soma :D

Ei minun jalat sentään ihan kalkkunan koivet ole. Vaikka en ole jalkoja pahemmin treenannut, ovat ne kuitenkin aina olleet isot suhteessa yläkroppaan. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että jalat kannattaa jättää treenaamatta. Minun tapauksessa kyse on lähinnä olosuhteista. Treenaan kotona ja kyykkyjen tekeminen kotioloissa nykyisillä varusteilla on lähinnä vaarallista. Penkkipunnerruksen tekeminen onnistuu turvallisesti, siksi teen penkkiä. Tietysti salillekin voisi mennä, mutta aikomus on kuitenkin hankkia kotiin sellaiset vehkeet, että kyykytkin onnistuu , sitten kyykätään ja kovaa. :)

kotona tehtäviä jalkajuttuja vois olla esim. yhden jalan kyykyt ilman painoja tai jos menee, lisäpainoillakin. siis se toinen jalka edesssä -versio. :)

Teinnyt sitten tuollaisen 5x5 ohjelman 2xviikossa kahdeksassa viikossa, ja se toimi todella hyvin... Nyt tekisi mieli piruuttaasn koittaa jotain lyhyttä maksimijakso hommelia... Miten toimia, ja millainen se on yms?

tässä threadissa on kyllä sen perusjakson jälkeen piikkausesimerkkejäkin olemassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom