Kysymys armeijasta!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Bodaaja sanoi:
Saas nähä miten meikä pärjää siellä, kun pitäs vähän juosta:D Kyllämä miinat kannan ja tykit vedän, mutta juoksu ahh...
Paitsi, että kun siellä juostaan ne miinat kannossa;) Meillä oli kerran ohjelmaan merkattu tst-harjoitus täyteisen viikon jälkeen perjaille "palauttava kävelylenkki". Noh, se paljastuikin juoksulenkiksi telamiinojen kanssa.

:offtopic:

Pistetäänpä sitten tähän aiheeseen hajoilut korkojen kera.

Ensinnäkin en ole armeijasta mitenkään innoissani enkä ole kyllä ikinä ollutkaan. Ajatuskin siitä, että joutuu elämään kuukausitolkulla satapäisessä "mies"laumassa jonkun paviaanin huutaessa käskyjä päivät läpeensä, kuvottaa, varsinkin kun olen yksinäisyyttä ja omaa rauhaa epätoivoisesti tarvitseva yksilö. En ole mitään akustista kitaraa soitteleva, kiharoita kasvattava aseistakieltäytyjä, mutta armeija ei kiehdo missään mielessä.

Mutta itse aiheeseen paneutuen, myös kehonrakennuksen kannalta koko touhu vituttaa kuin lieden päälle unohtunut sukka. En aio todellakaan mennä kuihtumaan jonnekin orpolaan, missä jokainen mahdollinen palautumistuokio pilataan kestävyysharjoituksilla ja ruoaksi annetaan jotain vetisiä perunoita perunakastikkeessa höystettynä (ooh) vedellä.

Jos siis tekee mieli asenteeseeni jotain sanoa, antaa tulla, mutta "et kunnioita isoisääs etkä isänmaatas ku et mee armeijaan nyyh" -pojat haistakoon kevätsitruunan raikas vittu. Kyllähän meidänkin papan piti esim. käydä ulkona paskalla, mutta siitä ajasta on ihmiskunta kehittynyt huimasti. Ainoana toivonani on saada psykiatriselta taholta E:n paperit, sivarikin kun tuntuu olevan vain jokin valtion tahojen keksimä ajantuhlaus niille, jotka eivät välttämättä halua mennä paikkaan, missä aivokuolleille apareillekin annetaan oikea ase kuteineen sohittavaksi.

NatuSan sanoi:
Paitsi, että kun siellä juostaan ne miinat kannossa;) Meillä oli kerran ohjelmaan merkattu tst-harjoitus täyteisen viikon jälkeen perjaille "palauttava kävelylenkki". Noh, se paljastuikin juoksulenkiksi telamiinojen kanssa.

Sehän on mielekiintoista, ja sitten voipi ottaa keskitettya habakääntöä telamiinalla samaan aikaan kun juoksee:hyper: :D

Kompostiturska sanoi:
:offtopic:

Pistetäänpä sitten tähän aiheeseen hajoilut korkojen kera.

Ensinnäkin en ole armeijasta mitenkään innoissani enkä ole kyllä ikinä ollutkaan. Ajatuskin siitä, että joutuu elämään kuukausitolkulla satapäisessä "mies"laumassa jonkun paviaanin huutaessa käskyjä päivät läpeensä, kuvottaa, varsinkin kun olen yksinäisyyttä ja omaa rauhaa epätoivoisesti tarvitseva yksilö. En ole mitään akustista kitaraa soitteleva, kiharoita kasvattava aseistakieltäytyjä, mutta armeija ei kiehdo missään mielessä.

Mutta itse aiheeseen paneutuen, myös kehonrakennuksen kannalta koko touhu vituttaa kuin lieden päälle unohtunut sukka. En aio todellakaan mennä kuihtumaan jonnekin orpolaan, missä jokainen mahdollinen palautumistuokio pilataan kestävyysharjoituksilla ja ruoaksi annetaan jotain vetisiä perunoita perunakastikkeessa höystettynä (ooh) vedellä.

Jos siis tekee mieli asenteeseeni jotain sanoa, antaa tulla, mutta "et kunnioita isoisääs etkä isänmaatas ku et mee armeijaan nyyh" -pojat haistakoon kevätsitruunan raikas vittu. Kyllähän meidänkin papan piti esim. käydä ulkona paskalla, mutta siitä ajasta on ihmiskunta kehittynyt huimasti. Ainoana toivonani on saada psykiatriselta taholta E:n paperit, sivarikin kun tuntuu olevan vain jokin valtion tahojen keksimä ajantuhlaus niille, jotka eivät välttämättä halua mennä paikkaan, missä aivokuolleille apareillekin annetaan oikea ase kuteineen sohittavaksi.

Just sun tyyppisille kavereille armeija tekis just hyvää :piis:
Mut ei siinä mitään, jos on liian fiksu menemään armeijaan :david:

Kannattaa armeijaan mennä ehdottomast. Ihmeekseni olen havainnut että tyypit joiden luulisi huonoiten viihtyvän intissä viihtyy usein aika hyvin. Se on ihan asiallinen kokemus ja oppii paljon asioita mitä ei missään muualla oppisi(niin käytännön asioita kuin asioita itsestään).

Kun meitsi lähti inttiin jätkät löi vetoa montako viikkoa mä olisin ennen kun mut heitetään pois koko lafkasta, mutta tulihan siellä vuosi viihdyttyä. Eli menet sinne avoimin mielin ja ota uudet asiat haasteina. Huumoria ja sitä että osaa nauttia pikkuasioista, siinä parhaat avut.

RRKalle sanoi:
Kannattaa armeijaan mennä ehdottomast. Ihmeekseni olen havainnut että tyypit joiden luulisi huonoiten viihtyvän intissä viihtyy usein aika hyvin. Se on ihan asiallinen kokemus ja oppii paljon asioita mitä ei missään muualla oppisi(niin käytännön asioita kuin asioita itsestään).

Kun meitsi lähti inttiin jätkät löi vetoa montako viikkoa mä olisin ennen kun mut heitetään pois koko lafkasta, mutta tulihan siellä vuosi viihdyttyä. Eli menet sinne avoimin mielin ja ota uudet asiat haasteina. Huumoria ja sitä että osaa nauttia pikkuasioista, siinä parhaat avut.

Mä ainakin odotan innolla sinne pääsyä, sinne päästään eikä jouduta:)

Kyllä armeijassa viihtyminen on täysin asennekysymys. Kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat siellä parhaansa tehneet, ovat todenneet sen hyväksi ja hyödylliseksi kokemukseksi. Riippumatta siitä oletko 6/9/12 kk niin, jos aina hoidat omat hommat kunnolla, ei se edes ole vittumaista.

Kannattaa etukäteen miettiä mitä haluaa armeijalta. Johtajakoulutus voi myöhemmin elämässä nousta arvoon arvaamattomaan. Harva 18-vuotias tietää mitä aikoo tehdä isona, ja armeijan suorittaminen hyvin ei ainakaan sulje mitään ovia. Esim töitä/opiskelupaikkaa haettaessa yllättävän moni kyllä sitä armeijassa suoriutumista yhä arvostaa. Onhan se selvä, että jos passissa lukee kiitettävä/kiitettävä, niin kyllä se kenelle tahansa kertoo kaverin asenteesta (olit sitten jääkäri tai vänrikki tai vaikka kessu).

Hyvä kunto ei ole armeijassa pahitteeksi, niinkuin ei muutenkaan elämässä. Tällä palstalla usein keskitytään lihaskunnon parantamiseen, vaikka terveyden kannalta aerobinen kunto on vähintään yhtä tärkeää (ja esimerkiksi ruokavalion vähäsuolaisuus tärkeämpää kuin 2,18 grammaa proteiinia per rasvaton painokilo nautittuna 2,46 tunnin välein).

Erikoisjoukkoihin hakeminen voi olla varteenotettava vaihtoehto ja silloin toki treenaaminenkin pitää olla kohdallaan. Esimerkiksi lentäjäksi voi vielä hakea tämän kuun loppuun.

Bodaaja sanoi:
Mä ainakin odotan innolla sinne pääsyä, sinne päästään eikä jouduta:)

Sama fiilis, ensi kesänä lähtö ja ei vituta :) Tuskaakin aikaistettiin parilla viikolla, niin itseasiassa melkeinpä odotan inttiä. Sanokaa vaan hulluksi, hipit. :D

Urheilukouluun Mars!

Lisäravinteet voi hankkia kassulta ja rasituksen ja ravinnon suhde on harvoin miinuksen puolella.

Nimimerkillä 5,5 kg painoa lisää intissä (ei kylläkään lihasta, mutta se nyt oli itse aiheutettua :D ).

Tosin urheilukouluun on ikävät pääsykriteerit, jotka pitää läpästä (tai sitten hoitaa homma kotiin suhteilla).

EDIT: Jos intti ei vituta, niin hommathan on hanskassa. Kannattaa tietoisesti vältää intissä sellasta valittamiseen ja "v*ttu tää on perseestä" ajatteluun menemistä. Mitä paremmilla mielin siellä on, niin sitä helpommalla pääsee ite ja tupakaverit.

thymorg sanoi:
Sama fiilis, ensi kesänä lähtö ja ei vituta :) Tuskaakin aikaistettiin parilla viikolla, niin itseasiassa melkeinpä odotan inttiä. Sanokaa vaan hulluksi, hipit. :D
Se oli kyl hauska nähä miten tollasten asenne muuttu intissä :rolleyes:
Itsehän menin jo tarpeeksi tatti otsassa inttiin ja heti alkuun totesin jolleki nappikaulalle (joka oli muuten yliluti) että mä lähen samantien totaalikieltäytyjäks jos mua yritetään aukkiin nakittaa. Olin sitte ainoo jolta ei enää koko inttiaikana meijän yksiköstä halukkuutta kysytty :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kompostiturska sanoi:
Avautumista...

Vähän tossa on tollasta teini kapinaa mukana. Muista, että vaikka sua ei kiinnosta intti, niin älä tuomitse niitä, jotka sinne menee.

Jos kukaan ei olisi armeijassa, niin tiedät kyllä mitä kieltä täällä oltas puhuttu jo pitkään.

Kyllä siellä intissä kasvaa luonne ihan oikeasti. Kun kerran olet ilmeisesti niin fiksu :confused:, niin meneppä inttiin ja Rukkiin.

Auttaa töiden saamisessa ja johtaja koulutus kasvattaa kyllä joka jannun luonnetta, se on varma.

No joo, menet korkeintaan 6 kk:ksi inttiin ja haet joka aamu vapautusta (vemppaa), mutta pakko tässä oli yrittää.

Pointtina se, että vaikka intti onkin tavallaan turhaa, niin tavallaan se ei ole. Eli koita vähän laajentaa näkökulmaa.

Niin, mulla ei ole mitään ongelmaa siviilipalveluksen kanssa, olisin ihan hyvin voinut itsekkin mennä sivariksi.

Mun mielestä intti on tosi hyvä asia, sen toteutus vaan vähän perseestä.
Millä ihmeen alalla kykene käyttämään niitä "johtamis""oppeja" joita intissä oppii?????

Ja kait sitä nyt vittuilla ja huutaa osaa ilmankin että sitä joku erikseen harmaissa opettaa?
Ja kun oikeassa elämässä ei alamaisilla ole ihan yhtä iso valta ja ehdoton tottelemispakko, niin loputon mouhoaminen on ehkä huonoin mahdollinen tapa yrittää johtaa, kun jengi voi tehdä niinkin että ruveta istumalakkoon kunnes pomo vaihtuu.

No, vinkkinä se, että muista pysyä keskikastissa. Jos olet missä tahansa suorituksessa kärjessä tai saat jotain ekana valmiiksi, saat palkkioksi lisää nakkeja. Jos olet viimeisiä ja hitaimpia, saat puolestaan rangaistukseksi lisää nakkeja.

Serial ei tainnut itse olla alijohtaja/koksu, kun neuvoo nakkejakin välttelemään ;)

Tosiasiassa intin johtajakoulutuksesta saa paljon itsevarmuutta ja taitoa esiintyä suurten joukkojen edessä. Esiintymispelko on monelle suuri ongelma, ja intissä se katoaa kyllä tehokkaasti.

Palveluksessa johdetaan samalla tavalla kuin sodassa. Ei ole aikaa selittää komentoja, vaan sillon mennään kun sanotaan. Armeijan tapaa johtaa ei voi suoraan käyttää missään muualla, mutta se ei pidä paikkansa, ettei johtamisoppeja voisi soveltaa työelämässä. Kyllä siitä on paljonkin hyötyä, että on joutunut sietämään painetta ja noudattamaan käskyjä. Rivimiehiltä armeijassa usein unohtuu se, että alijohtajat ja koksut saavat yleensä käskyt ylemmältä taholta. Siinä ei paljon ole sanomista, kun skapparit käskevät.

Enkä muuten usko, että inttiä voisi "toteuttaa" kovinkaan erilailla. Vai miten se tapahtuisi? Anyone?

RRKalle sanoi:
Kannattaa armeijaan mennä ehdottomast. Ihmeekseni olen havainnut että tyypit joiden luulisi huonoiten viihtyvän intissä viihtyy usein aika hyvin.
Itsekin olen tämän huomannut. Yksikin jamppa, joka pohti ennen inttiin menoaan vielä siviilipalvelukseen menoa, on nyt hakenut ja päässyt maanpuolustuskorkeakouluun ja toimi sopparina sitä ennen. Ja senkin olen huomannut, että ne joilla on kova hinku ja sinällään "oikea" asenne mennä inttiin, pettyvät pahasti kun se turha paska järjestäytymisineen ja muineen alkaa.

Pertti 123 sanoi:
Muista, että vaikka sua ei kiinnosta intti, niin älä tuomitse niitä, jotka sinne menee.
Näin en ollut tekemässäkään, kunnia maatamme puolustaneille, niin kaatuneille kuin elossakin pysyneille. Hajoiluni ytimenä oli se, että itse en sovellu sinne mitenkään, vaikka haluaisinkin.

Isänmaanpuolustuskoulutus siis kelpaisi (jopa kiinnostaisi), jos vain löytyisi joku vaihtoehto, joka ei tuhoa kehonrakennuskuntoa. Helppohan se on ikätovereiden marmattaa minulle asennoitumisestani, kun itse ovat jotain suunnilleen näkkärin päivässä syöviä <55kg viulunkieliä, jotka tietenkin kasvattavat ensimmäiset voimapattinsa armeijassa, siinä missä meikäpoika laihtuu olemattomiin.

Eli suomeksi: valtio tarjotkoon minulle "palvelun", jonka alaisena saa syödä hyvin, nukkua tarpeeksi (9+h pimeään aikaan), olla omassakin rauhassa ja suorittaa ne ruumiilliset rääkit (jopa ne perhanan aerobiset) järkevämmän aikataulun mukaan. Minusta vaatimukseni kuulostavat vähintäänkin terveiltä, jopa kohtuullisilta, mutta eipä taida moista löytyä, kauan eläköön tasa-arvo. Paikkaa, missä kaljuksi ajeltuja ihmisiä pidetään tiiviissä yhteiselossa ja riudutetaan nälkiinnyttämällä, kutsutaan tietojeni mukaan keskitysleiriksi.

PS. Suositelkaa minulle vaatimuksiani lähimpänä olevaa vaihtoehtoa, sinne kaiketi suunnistan itseäni sitten kuihduttamaan mikäli pollani kanssa pääsen.

Kärjistät kyllä niin sanotusti aivan vitusti. Kovalla työllä ja lisäravinne huorauksella pidät vähintään jo saavutetut tulokset. Itse en onnistunut kyllä mutta siihen oli syitä mitä en lähde erittelemään. Ja puheidesi perusteella saattais ymmärtää että oot eka bodari joka on inttiin lähössä :D On siellä kuule suakin kovempia jamppoja ollu.

Kompostiturska hieman liioittelee noita armeijan kurjia oloja, tai on saanut hieman väärän käsityksen. Ensimmäisien kuukausien jälkeen se "morttilauma" hieman hajoaa ja omaa rauhaa voi saada ihan kassullakin. Se on kyllä totta, että armeija ei millään lailla tue voimailulajeja ja lihasta haluavaa, mutta ei se kuihtuminen niin dramaattista ole kuin luulisi, jos kortit saa pelattua hyvin, eli saa jonkun 6 kk sluibakoulutuksen ja energiaa löytyy treenaamiseen armeijassakin, niin samat massat saa kyllä pidettyä sen puoli vuotta.

inttiin, painoa 87kg rasvaakin paljon, mutta myös lihaa. Ensimmäisen puolenvuoden jälkeen paino oli 74kg. Aerobinen kunto oli tuolloin noussut kovaksi. Tuon lopun puoli vuotta pystyin treenaamaan intissä aika hyvin ja mikä parasta, oli kaverina parivuotta vanhempi voimannostaja. Häneltä sain hyviä vinkkejä tsemppiä treeniin. Lihaskuntokin nousi lähelle entisiä tasoja intin loppua kohden vaikka välillä oltiin 3:kin viikkoa metässä. Hauskaa oli että erään leirin välillä käytiin kassulla 3 tuntia ohikulkumatkalla, niin itse ryntäsin suoraan salille:) olihan sitä ihmeissään kun se rauta painoikin niin paljon:)

Minulla tuohon painon tippumiseen vaikutti 4 viikonyhtämittainen jakso sairaalassa 40 asteen kuumeessa:( paino tippui tuona aikana n.7 kiloa..

No meni tämä vähän omiin kultaisiin muisteloihin.

Kyllä se intti kannattaa käydä, kasvattaa se kuitenkin jollain tavalla. Ei kukaan bodari ole siihen kuollut että on käynyt intin. Kenenkään lihaksen eivät ole kadonneet pierun lailla saharaan siellä armeijassa. Kyllä ne sieltä takaisin tulee, ja mikä hyvää useilla ne tulee intissä kiristyneeseen kroppaan. Nyt muistellen armeija oli helvetin hienoa aikaa!

Mene turska niinisaloon, siellä on keskimääräistä sluibempi meno ja hiton hyvät punttimahdollisuudet.

Ja jos olet oikeasti niin kovassa kunnossa että heti tippuu tulokset niin varmasti pääset myös urheilujoukkoihin. Jollet ole oikeasti kovassa kunnossa niin pääset pois ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin menit. Se on vain itsestäsi kiinni. Jos olet niin pirun kova bodari, niin ota intti dieettinä, tosipsykopaatin on mahdollista pitää voimansa JA laihtua.

Ja noista intin johtajakoulutuksen saloista sen verran että ihan jees koulutustahan se on.

treeniä

sotajumala sanoi:
... alkaa tossa heinäkuussa Jämsässä intti...

Keskikeho Gymille vaan sitten treenaamaan! ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom