Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Juu näino. Ja sitten aika merkittävää on, että pää on tekemisessä mukana. Visualisoidaan se treenattava lihas töissä. Sillon aika kovallakin ryskäämisellä osutaan oikeeseen osoitteeseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten sais visualisoitua psoas/ql hommia löysemmäks? QL on jo merkittävästi pehmennyt kun pyöritellyt kovan pallon päällä lattialla, mutta tuo psoas tuntuu olevan ihan mahdottoman hankala venyttää, saatika hieroa auki. Lonkankoukistajat myös saatu about samoihin joustavuuden ja voiman suhteen, joten epäilen vahvasti tuota psoas-paskiaista syylliseks lonkan kipuiluun ja jäykkyyteen.
 
Psoas ja Iloacus pitäs kaivaa ihan huolella ja vaikee löytää, ellei tiedä. Netistä löytyy vaikka mitä venytyksiä kyllä. Yleensä pitäs osua.
 
kuinka tehokkaana treeni vaihtoehtona jto näet kehonpaino harjoittelun?
onko se vain sellainen nopea parin kk kehitys jakso vai voiko sillä saada tuloksia pitkäänkin?
 
Kyllä siinä pystyy pitkäänkin vaikeuttamaan liikevariaatioita. Riippuu paljon liikkeestä. Jaloille vaikee saada riittävää vastusta, jos esim pistoolikyykyssä saa reilusti yli 10 toistoa. Ja sitten taas: montako yhden käden leukaa menee? Eli yksiselitteistä vastausta tuohon ei ole. Lisäpainoliivi tms on hyvä hankinta.
 
Kyllä siinä pystyy pitkäänkin vaikeuttamaan liikevariaatioita. Riippuu paljon liikkeestä. Jaloille vaikee saada riittävää vastusta, jos esim pistoolikyykyssä saa reilusti yli 10 toistoa. Ja sitten taas: montako yhden käden leukaa menee? Eli yksiselitteistä vastausta tuohon ei ole. Lisäpainoliivi tms on hyvä hankinta.
minkäs laisia liikkeitä voisi tehdä selälle jos ei ole leuanveto tankoa?
 
No se kannattaa hommata, ei paljoo maksa. Pöytäsoutu kantapäät maassa tai tuolilla on hyvä kapeena, leveenä, yhdellä tai kahdella kädellä.
 
Istumaannousuja jalat tuettuina 5kg:n lisäpaino niskassa saan tehtyä puhtaasti 6:n toiston sarjoja. Ongelmana on, että viimeisissä sarjoissa tai keskittymisen herppaantuesa "selkä meinaa katketa" eli voima loppuu, alaselkä notkahtaa ja voi tuntua pientä kipuakin. Sama tapahtuu jalkojen nostoissa penkillä maatessa. Voimapyörää en ole uskaltanut vielä edes suunnitella. Syy taitaa olla aika selvä; voiman puute.

Jotta keskikroppa ei tunnu keittämättömältä spagetilta niin haluaisin ottaa painotusta tuolle alueelle. Mikä avuksi?

Teen tällä hetkellä 2-jakoista 3 kertaa viikossa. Keskikropalle tehnyt istumaannousuja, rutistuksia taljassa, jalkojennostoja, kylkipitoja tangolla. Kaksi liikettä mave- ja kyykkypäivinä.
 
Puhallat ilmat ulos nostaessa? Vaihtele kuormia eli tee pienemmällä painolla pidempää sarjaa vaihteeksi ja isommallakin progressiota, ettet aina hakkaa rajoitinta vasten. Jätä siihen se sarja, missä tilanne pysyy hallussa vielä. Jalkojen nostoissa alaselän tulee pysyy kiinni penkissä ja voimapyörässä se sama pieni köyry pitäs pysyä myös. Eli se alaselän normaalikaari ei oo se fiksuin asento noissa.
 
Ei kyllä mä pidän paineen sisällä ja olen hengittämättä toiston nousuvaiheessa. Sehän se ongelma onkin kun se köyry ei pysy. Jalkojen nostoissakin jalat nousee kyllä, mutta alaselkä irtoaa penkistä. Saman olen huomannut jos vaikka kompastun vauhdilla kynnykseen niin tapahtuu sama homma, alaselkä notkahtaa. Mennään mainitsemillasi ohjeilla eteenpäin.

Toimistotyö nukuttanut vatsalihakset ikiuneen.
 
No puhallapas ne ilmat ulos noustessa. Vatsaontelo menee paremmin kasaan ja saat ittes helpommin nippuun. Ei ne toimistotyöt mikään syy tuollaselle ole. Jos ihminen noin helpolla rappeutuis, ei meitä täällä enää olis. Kompastumisissa toimii refleksit eikä niissä mitään lihastöitä kukaan mieti. Fiksu ja monipuolinen treeni päälle nyt vaan. Jos meinaa unet mennä, kirjottele mulle ja laitetaan tuo puoli kuntoon.
 
Selkee. Alkuvuodesta piti jo hypätä talliin mukaan, mutta lapsen syntymä vähän sekotti pakkaa. Nyt päässyt taas säännöllisesti pari kuukautta puntille niin kohta voisin ottaakin yhteyttä.
 
Käsittääkseni sinulla myös kestävyysurheilijoita tallissa? Toteuttaako kukaan kevyitä lyhkäsiä pk lenkkejä esim matolla juosten voimatreenien päälle? Tyyliin 40-50min ja mikä on sinun näkemys asiaan, olettaen tietenkin että muu harjoittelu on ohjelmoitu järkevästi tuon tekemisen ympärille.

Minulla päälaji ei siis ole punnusten nostelu mutta tekisi mieli loppuvuodesta ottaa joku tiukempi punttikuuri (3-4kk) ilman että kondis päälajin suhteen kärsii liikaa.
 
Juu on muutama. Ja semmosia, ketkä haluaa olla sekä vahvoja että kestäviä.

40-50min on suht normikestoinen kestävyystreeni jo, ellei ultramatkoja ravaa. Melkein se fiksuinta olis pitää pieni paussi siinä punttitreenin jälkeen ennen lenkkiä. Joskus se on ajankäyttöjuttu ja sillon niitä kaikenpituisia lenkkejä tungetaan sinne tänne, että saadaan määrää enemmän. Riippuu kyllä myös kaudesta ja onko kisoja tms tulossa, miten paljon painotetaan mitäkin.

3-4kk:ssa ehtii jo hieman voimatasoihin vaikuttaa, mutta kyllä sen puntin ainakin pienessä osassa olis hyvä olla ympäri vuoden, vaikken sun päälajia tiedäkään.
 
Ei ole tähän hätään kysymyksiä jto:lle, mutta haluaisin antaa lämpimimmät kiitokset miehen panoksella. Itse esim otin aikoinaan legendaarisen Bulgaari-artikkelin opeilla jonkun 120kg yhteistulokseen, kun vaan sitkeästi hakkasin sitä kiertoa. En olisi ikinä uskonut naturaalina yltäväni tuolle tasolle. Myös jto:n kyykky 3krt/vk-ohjelmaa tullut tehtyä kyllästymiseen asti, joka kerta kehittyen. Myös herran joskus tänne postaamaa piikkausmallia olen käyttänyt, niin kauan kun olen kilpaillut. Elokuun olen lomalla, mutta syyskuussa hyppään kyllä mukaan talliin, jos vaan tilaa on. Ihan vaan vaikka kiitoksena siitä, että lähes kaikki voimanostossa saavuttamani on tehty jto:n opeilla
 
Olipas kauniisti laitettu. Kiitos vaan ja mukavaa, kun on kiloja tankoon kertynyt 😀 Tervetuloa mukaan vaan ja pinotaan niitä lisää!
 
Mul on harvakseltaan vuosien varrella ilmenny kiertäjissä/olkapään etukapselissa tulehdusta/limapussin ärtymystä/tendoniittia/pinnetilaa tjs. Syy noille on aina ollu täysin selkee, eli yleensä joko hirvee määrä toistoa, ja/tai super tiheään. jtn extremempää liikettä Nyt on tullu fribattua aivan helvetisti koko kesä, ja heittolaji ku heittolaji, ni kyllähän tällä tollasta saa aikaan. Sit ite kysymykseen: onko sulla jtn tarkkaa käsitystä, mitkä lihakset pitäis vahvistaa, & millä liikkeillä, niin rehab olisi tehty täydellisesti? Mä oon vuosia suosinu facepullia taljassa kiertäjille, ja ympäröiville lihoille. Tuo aikailalla negatoinu välittömästi kaikki orastavat jumit, ja häiriöt. Vastuskumi myös +-yhtä hyvä, mut facepullis on jtn hienoo itelle. Eli onko jtn hyvin spesifejä harjotteita joita tulee mieleen, joista en ehkä olisi tietonen? En oo oikeestaan ikinä treenannu olkapäitä erikseen. Onko tämä virhe?
 
Ei sinänsä virhe. Olkapäitä tulee niin monessa muussa liikkeessä treenattua siinä ohessa ja monessa liikkeessä ne on pääsuorittajien joukossa. Facepull otsaan treenaa infraspinatusta aika ok ja kumeja parempaa siinä on mitattu vastus. Samankaltaista liikettä elikkä olkavarren ulkokiertoa ne muutkin kiertäjäkalvosinliikkeet käytännössä tekee, kvg. Niitä toki vois vaihteluksi tehdä ja laajalla liikeradalla sen kapseliliikkuvuudenkin takia. Erilaiset liftausliikkeet ja pidot on vallan toimivia.
 
Ei sinänsä virhe. Olkapäitä tulee niin monessa muussa liikkeessä treenattua siinä ohessa ja monessa liikkeessä ne on pääsuorittajien joukossa. Facepull otsaan treenaa infraspinatusta aika ok ja kumeja parempaa siinä on mitattu vastus. Samankaltaista liikettä elikkä olkavarren ulkokiertoa ne muutkin kiertäjäkalvosinliikkeet käytännössä tekee, kvg. Niitä toki vois vaihteluksi tehdä ja laajalla liikeradalla sen kapseliliikkuvuudenkin takia. Erilaiset liftausliikkeet ja pidot on vallan toimivia.
Thx. Olkapään & polven seudun koen vähän :unsure:, koska siel on niin paljo liikkuvia osia, mitä ei silleen ees pysty vahvistaan suoranaisesti. Kaikki pienet, & vähän isommat lihat ympäriltä, ja muut kudokset vahvistunee pitkällä aikavälillä, minkä pystyvät.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom