Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on sellainen käsitys, että jos magnesiumilla / suoloilla ei ole apua kramppeihin ja niitä tulee liikkuessa, niin silloin kyseessä olisi sen kramppaavan lihaksen liikarasitus ja siitä johtuva lihas- hermojärjestelmän väsyminen. Se miten sun tapauksessa tuota pitäisi lähteä korjaamaan, onkin jonkin enemmän asiasta tietävän hommia ja siihen voi vaikuttaa moni asia mm. nilkan heikko liikkuvuus saattaa aiheuttaa pohkeelle (tai sen osalle) "vääränlaista" kuormitusta jne.Pohkeet, tai etenkin toi vasen, tykkää krampata herkästi. Nyt kun oli futiksesta vielä useamman viikon tauko niin tykkäs krampata myös nilkan ja jalkapohjan alueelta. Olen kramppaamisesta koittanut lueskella netistä, mutta tuntuu että tutkimustietoa on nihkeästi, joten paras apu varmaan tulee niiltä, jotka on urheilijoiden kanssa vuosikausia työskennelleet. Miten JTO sä oot saanu krampit kuriin itelläs tai valmennettavilla?
Magnesiumlisät on käytössä, pyrin venyttelemään, käyn hieronnassa. Venyttelen määrää toki voi aina lisätä, mutta tutkimuksissa venyttelyn ei ole huomattu ehkäisevän kramppeja..
E: Ja eilen kun nyt vedin aamusta juoksutreenin niin illasta futiksessa pohje kramppas jo samantien alkulämpöjen jälkeen ekassa harjoitteessa, joten juoksutreenille on pakko löytää slotti torstaista, se nyt lienee mun tapauksessa selvin eka keino.
Tätä vähän tarkoitin, mutta huonosti ilmaisten. Esim. joillakin maratoonia juoksevilla kramppeja saattaa tulla viimeisillä kilsoilla vaikka treenikilsoja olisikin paljon alla, mutta ei tarpeeksi niitä todella pitkiä lenkkejä.Toinen juttu vois olla se, että rasitusta tulee liian kovaa liian harvoin
Vaikka tää on JTO:n ketju, niin ehkä silti uskaltaisin suositella noille ei "pohjepäiville" sitä 10k askeleen kävelyä. Jos tilanne siis oikeasti on se, että kävelyä ei muuten yhtään arjessa tule.Teen istumatyötä joten arjessa muuten pohkeet ei juurikaan rasitu.