Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Telkkarista tuli äsken sellainen dokumentti kuin Valley Uprising,oletko nähnyt? Kertoi kiipeilijöistä tuolla Yosemite Valleyn kansallispuistossa.Mä en kiipeilystä mitään ymmärrä, mutta oli tosi vaikuttavan näköistä menoa ja hienosti tehty dokkari.Onko sulla mitään ajatuksia tosta paikasta kiipeilijän näkökulmasta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juu toki ja alueen historia on tuttua. kuuluu ns. kiipeilijän yleissivistykseen. semmonen klassinen ja ehkä kuuluisin pitkien reittien paikka maailmassa. on siellä kaikenlaista kiipeilyä, mutta ne pidemmät on tuolla se juttu. toi dokkari on kyl hyvin tehty ja monet ei-kiipeilijätki tykänneet. nyt tuli vaan se sensuroitu versio.
 
Ei kysymys vaan toteamus: parisuhde saa uusia ulottuvuuksia kun puoliso jurruuttaa mun pakaroita kiillotuskoneella. Eli uusi hankinta tehty perheeseen ja ekan käyttökerran perusteella vaikuttaa hyvältä. Ikijuminen oikea koipi tuntuu vähän paremmalta nyt.
 
Mitä suosittelisit apuliikkeeksi vauhtipunnerrukselle? Loppuojennus on luonnollisesti se ongelmakohta. Mitään erityistä tavoitetta ei oo, ihan hyvin vuoksi oon alkanut tekemään tuota 2-3 kertaa viikkoon.
 
Rupes hymyilyttään kun kävin biltemasta hakemassa uuden kiillotuskoneen, niin siinä luki oikein myyntimenestys isolla. Tietääköhän ne mihin näitä vehkeitä käytetään. Vanha rupes savuttamaan käytössä. Toivottavasti oot tehnyt hyvän diilin bilteman kanssa(y)
 
heh. ei tuu penniäkään sieltä suunnasta. eipä haittaa, vaikka tuliski. ei niillä provikoilla ny ihan tuhansia euroja ois tehty, mutta jos ite oon alotellu sen käytön vuonna 2000 ja alusta asti oon mokomaa suositellu...
 
Rupes hymyilyttään kun kävin biltemasta hakemassa uuden kiillotuskoneen, niin siinä luki oikein myyntimenestys isolla. Tietääköhän ne mihin näitä vehkeitä käytetään. Vanha rupes savuttamaan käytössä. Toivottavasti oot tehnyt hyvän diilin bilteman kanssa(y)

Kertokaa toki mikä vekotin kyseessä. Olen skipannut tämän jos se on aikaisemmin mainittu.
 
Kertokaa toki mikä vekotin kyseessä. Olen skipannut tämän jos se on aikaisemmin mainittu.
Biltemasta autonvahauskone. 24,99e muistaakseni hinta tällä viikolla. Hymyilytti ihan sama asia mikä ylempänä kun luki oikein hintalapun yläpuolella "Myyntimenestys" :D
 
kiillotuskone. maailman paras parin kympin kone on se. tärinä relaksoi lihoja ja ei laske tonusta niinku hieronta. voi käyttää siis joka päivä. erittäin hyvä lisä palautumiseen.
 
kiillotuskone. maailman paras parin kympin kone on se. tärinä relaksoi lihoja ja ei laske tonusta niinku hieronta. voi käyttää siis joka päivä. erittäin hyvä lisä palautumiseen.

Ehdottomasti menee hankintaa, tolla on ilmeisesti ihan hyvä vetää koko kroppaa? Muistan kyllä että oot joskus aikasemminkin maininnut miten tuota on järkevä käyttää mutta ei nyt muistu mieleen?

EDIT: Onko jengi käyttänyt tollasta pehmeetä kiillotuslaikkaa ton kanssa? Vai tuleeko ton mukana joku käypä laikka? Autoilupuolelta kyllä tuttuja vekottimia mutta näin lihashuolto mielessä uusi juttu itselle :)
 
juu vaikka reenatut lihat ajelet rennommiksi ja eilispäivän lihat myös ja niille kunnon venyttely päälle. toi lämmittääkin hieman paikkoja ja venyttely ja liikelaajuustreeni on ton kanssa paljon helpompaa.

käytä ihan sitä laitteen omaa pehmeetä laikkaa päällyskankaineen. ei mitään hiomakoneita hei :) ei tarvi painaa juuri yhtään, mutta laikan reunalla voi saada hieman enempi painetta, jos tarvii.
 
Moro jto,

En tiedä onko teikäläisen vahva alue mutta olisi kysymys liittyen kiekonheittoon.
Oon nyt pari kesää heitellyt kilon limppua paikaltaan ja nyt pitäs opetella pyörähdys sekä siirtyä kohti 2kg kiekkoa.

Kannattaa varmaan ensin pyörähdellä ilman kiekkoa mutta mites siitä eteenpäin? Kilon kiekolla pyörähdyksiä vai ensin paikaltaan totutella isompiin kiekkoihin vai jopa tehdä molempia rinnakkain?
 
kyllä se koko liikeketju pitäs ensisijaisesti opetella. melki normipainoinen mukana alusta asti, että opit rytmittään. näis kannattaa kyllä ottaa paikalliseen yu-seuraan yhteyttä. pääset oikoon monta mutkaa.
 
Kysymys penkkipunnerruksesta/laskuvaiheesta.

Ongelmana "isommilla" raudoilla on kipu hauiksissa ja etuolkapäissä. Esim. kolmosen sarjoissa varsinkin ensimmäisen toiston alaslasku on vaikea ja pelottava. Voimaa palaa ihan älyttömästi siihen jarrutukseen. Puoliväliin tulee vielä jotenkuten, mutta siitä alaspäin pakko ottaa todella hitaasti. Onko tämä vaan joku perushäikkä tekniikassa vai heikkoutta niissä etuolissa ja hauiksissa? Kyllä tuntuisi tyhmältä, että heikot hauikset on ongelmana penkkipunnerruksessa :D :D :D
 
no ekana tulee mieleen hauiksen pitkän pään jännevamma. googuloi se ja katos osuuko oikeeseen. ei näin netin kautta kauheen fiksuja diagnooseja voi tehdä. varsinki, ku en oo lääkäri. valkonen takki kyllä löytyy. hauiksia kyllä penkkaajanki kannattaa treenata ihan kyynärpään terveyden kannalta. ei se turha lihas oo.
 
Kuinkahan kannattaisi parantaa oikean etureiden hermotusta? Puuttuu voimaa ja lihaa. Olen treenaillut oikeaa jalkaa nyt huomattavasti enemmän, mutta tuntuu että vasen saa siitä vähäisestäkin treenistä enemmän irti. (huomaa esim lihaskivuista seuraavana päivänä).

Voisiko vika olla korjattavissa esim jäsenkorjaajan tai hierojan toimesta?
 
onko voimatasot millaset, jos vertaat yhden raajan liikkeissä? kokoero ei oo niin paha asia. heikolle puolelle enemmän hommia, kuten oot tehnytkin. käytännössä se on tarkottanut? enemmän sarjoja ja useempia treenejä viikossa. jos puoliero johtuu pahasta jumista, hieronta voi auttaakin. jos kyse on jatkuvasta tilasta, ei ees kirurgi oikein voi auttaa.
 
Olen koko saliurani vetänyt leukoja ja kasvattanut lisäpainomäärää lähestulkoon yksinomaan vastaotteella. Nyt kokeilin myötäoteleukoja ja reilusti jäljessähän ne on käytettävien lisäpainojen suhteen. Kannattaako eroa alkaa kuromaan vuorottelemalla myötä- ja vastaotetta, vai omistamalla kokonaisen pitemmän jakson pelkästään myötäoteleuoille? Vai kenties jotenkin muuten?
 
Back
Ylös Bottom