Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
monissa lajeissa pohkeet on tärkeessä osassa. rumpujen soiton asento treenaa soleusta ja stabiloi asentoa esim kyykyssä. suoralla polvella se gastrocnemius saa enempi hittiä. kaikki hyppiminen, juoksu ja mikä tahansa liikkuminen tai paikallaan pitäminenkin kaipaa pohkeilta suorituskykyä. miksei niitä sitten treenais.
 
ne menee jumiin senkin takia, että ovat heikot. noin yleisesti siis. heikko aineenvaihdunta kaipaa reeniä.
 
ok. aattelin että miellät DOMSit jumiksi. sitähän ne ei ole. jos se junttura vaikuttaa toimintakykyyn sit noille jotain pitää tehdä. eri lihas siinä rumpuloinnissa töitä tekee ku sit juoksussa. auttaako hieronta? autonvahauskone? venyttely?
 
Kannattaako puhtaasti maksimivoimaa ajatellen tehdä muita liikkeitä pääliikeen lisäksi? Esim. kulmasoutua, jos haluaa kasvattaa leuanveto tulosta, vai riittääkö erilaiset leuanvedon variaatiot vaihteluksi ikuisesti?
 
periaatteessa riittää, mutta riippuu siitä millasia heikkouksia siinä ite pääliikkeessä esiintyy. joskus kulmasoutu (kapea tai leveä) on hyväkin apu.
 
Millä liikkeillä lähtisit korjaamaan jullettavaa high-bar kyykkyä? Painonnostokengät käytössä jos sillä on jotain väliä. Käsien asentoa olen yrittänyt korjailla kun en tunnu saavan kyynärpäitä tangon alle mutta tuntuu ettei otteella ole oikeastaan mitään väliä koska tanko pysyy tukevasti paikallaan hyvin vähällä tuella käsistä.
 
kyllä mä lähden näissä aina mieluiten paikanpäällä opettaan asioita. jos se jullettaa, siinä liiketajussa on lähtökohtasesti jotain vikaa. meneekö nosto päkiälle? korjaisin pääasiassa ihan sillä high bar kyykyllä itellään ja oikeeta tekemistä opetellen. jos et osaa pituushyppyä, miksi korjaisit sen tekniikkaa korkeushyppytreenillä jne..?
 
Itseasiassa painopiste pysyy ihan hyvänä kai, eli ei mene päkiälle vaan saan ihan hyvin painettua kantapäillä. Perse painuu vaan turhan kauas taakse joka vaikeuttaa mittasyvyyteen pääsemistä.
 
ei se vaikeuta mittasyvyyteen pääsyä, jos perse painuu taakse. päinvastoin sillonhan sääret pysyy pystymmässä. jos polvet menee eteen se syvyys on koko ajan hankalampi saavuttaa. en mä tosta nyt kyllä mitään ala tarkemmin spekuloimaan ilman mitään visuaalista näyttöö. miksi high bar -kyykkyy teet ja miksi sillä yleensä pitäs päästä voimanoston kriteerisyvyyteen?
 
Jees, ikävä kyllä visuaalista näyttöä ei ole nyt kun video on kaverin puhelimessa, kiitos kuitenkin. Teen high-bar kyykkyä koska se tuntuu luonnollisemmalta kuin low bar. Olen tässä pikkuhiljaa yrittänyt siirtyä low bariin mutta olkapäät kipeytyvät siitä ja tangon paikkaa ei tahdo löytyä ja koska en kilpaile en näe syytä tehdä liikkeitä jotka tuntuvat epämiellyttäviltä. Voimanoston kriteerisyvyyttä olen aina pitänyt mittana sopivan syvälle kyykylle, siksi siihen pyrin.
 
jalkojen leveys? hyvä syvyys se on mutta onnistuu helpoiten pitämällä ne sääret pystymmässä.
 
polvet menee varpaiden yli? jalkaterät osottaa hieman ulospäin? sit vaan vähemmän rautaa ja laadullisempaa tekemistä viimeisiä toistoja myöten.
 
Jalkaterät osoittavat kyllä ulospäin mutta polvet eivät itseasiassa paljoakaan varpaiden yli mene, jokusen sentin kyllä. Mutta joo, voisi aloitella uutta peruskautta jossa painotus tekniikkapuolella eikä niinkään raudoissa.
 
Back
Ylös Bottom