- Ikä
- 34
Nyt tarvitaan spesialistin neuvoja. Olen vetänyt nyt muutaman vuoden tauon jälkeen 2kk punttia 3x viikkoon. Tavoitteena on ollut saada kyykky- ja penkkitulokset samalle tasolle kuin v. 2010 ja lihaa. Lihaa onkin tarttunut, paino on tippunut (74kg -> 71kg) ja raudat kasvaneet. 2kk aikana kyykyn sarjapainot 60kg -> 105kg (v. 2010 110kg@2x6) ja penkki 60kg -> 77,5kg (v. 2015 90kg@2x6). Kyykkyyn olen lyönyt 5kg viikoittain lisää ja penkkiin 2,5kg. Penkin ja kyykyn olen tehnyt kerran viikkoon 3x5, 1,5kk ajan kyseisellä ohjelmalla:
Ma: Voimaa
- Kyykky 3x5
- Lisäpainoleuat vastaote 3x5
- Penkkipunnerrus 3x5
- Pystypunnerrus 3x5
Ke: 1/2 vartalo, lihasta
- Vinopenkkipunnerrus tanko 2x10
- Tasapenkki kp 2x10
- Prässi 3x10
- Reiden ojennukset 3x10
- Vipunostot sivulle 2x10
- Pystypunnerrus käsipainot 2x10
- Ojentajapunerrus 3x10
Pe: 2/2 vartalo, lihasta
- Alatalja 3x10
- Ylätalja 3x10
- SJMV 3x10
- Koukistukset 2x10
- Pohkeet seisten 4x10
- Hauikset kp 3x10
- Kohautukset 2x10
Ma ohjelma oli kuitenkin liian raskas joten hylkäsin lisäpainoleukojen/pystypunnerruksen kovien rautojen tavoittelun ja annan niiden kasvaa omaa tahtiaan. Siispä olen tehnyt nykyisin maanantaisin koko kropan bodytyyliin 3x10 (prässi, leuat, vinopenkki, pystypunnerrus, hauiskääntö ja vatsat). Pe ohjelma on ennallaan. Ke ohjelmassa teen voimaliikkeet, eli penkki 3x5 ja prässin tilalla kyykyn 3x5. Fiksua?
Ongelma on se, että kyykyssä seinä tulee vastaan ensi viikolla, jolloin 110kg tulee menemään juuri ja juuri 3x5. Penkissä on vielä varaa ja se tulee stoppaamaan 80-85kg kohdalla.
Kysymys: Mitä sitten kun seinä tulee vastaan? 3x viikossa (joskus 4x) mahdollista käydä salilla ja bodarityylinen treeni on prioriteetti 1, mutta kyykyn, penkin ja myöhemmin leuat haluan pitää voimapainotteisena, eli liikutella isoja rautoja muutamia toistoja. Pitääkö tuota jälkimmäistä runkoa muokata radikaalisti vai onko tuo ok-pohja? Miten sarjat/toistot voimaliikkeiden kanssa kun seinä uhkaa tulla vastaan?
Ma: Voimaa
- Kyykky 3x5
- Lisäpainoleuat vastaote 3x5
- Penkkipunnerrus 3x5
- Pystypunnerrus 3x5
Ke: 1/2 vartalo, lihasta
- Vinopenkkipunnerrus tanko 2x10
- Tasapenkki kp 2x10
- Prässi 3x10
- Reiden ojennukset 3x10
- Vipunostot sivulle 2x10
- Pystypunnerrus käsipainot 2x10
- Ojentajapunerrus 3x10
Pe: 2/2 vartalo, lihasta
- Alatalja 3x10
- Ylätalja 3x10
- SJMV 3x10
- Koukistukset 2x10
- Pohkeet seisten 4x10
- Hauikset kp 3x10
- Kohautukset 2x10
Ma ohjelma oli kuitenkin liian raskas joten hylkäsin lisäpainoleukojen/pystypunnerruksen kovien rautojen tavoittelun ja annan niiden kasvaa omaa tahtiaan. Siispä olen tehnyt nykyisin maanantaisin koko kropan bodytyyliin 3x10 (prässi, leuat, vinopenkki, pystypunnerrus, hauiskääntö ja vatsat). Pe ohjelma on ennallaan. Ke ohjelmassa teen voimaliikkeet, eli penkki 3x5 ja prässin tilalla kyykyn 3x5. Fiksua?
Ongelma on se, että kyykyssä seinä tulee vastaan ensi viikolla, jolloin 110kg tulee menemään juuri ja juuri 3x5. Penkissä on vielä varaa ja se tulee stoppaamaan 80-85kg kohdalla.
Kysymys: Mitä sitten kun seinä tulee vastaan? 3x viikossa (joskus 4x) mahdollista käydä salilla ja bodarityylinen treeni on prioriteetti 1, mutta kyykyn, penkin ja myöhemmin leuat haluan pitää voimapainotteisena, eli liikutella isoja rautoja muutamia toistoja. Pitääkö tuota jälkimmäistä runkoa muokata radikaalisti vai onko tuo ok-pohja? Miten sarjat/toistot voimaliikkeiden kanssa kun seinä uhkaa tulla vastaan?