No minä kopioin tuohon sen lääkärin tiedot netistä. Eli kyllä luultavasti urheiluvammoja ymmärtää.
Erikoisalat tai muut pätevyydet
Kirurgia
Ortopedia ja traumatologia
Erityisosaaminen
Yleisortopedia, vammat, urheiluvammat, vammojen jälkitilat, polvi, selkä, nilkan ja jalkaterän kirurgia yksikön vastaava lääkäri.
Laitan tähän vielä tarkempaa tietoa sulle mitä se lääkäri raporttiinsa kirjoitti kun pääsen työstä kotiin. Kyykkääminen lämmitellessä sattuu polviin, mutta lämpimänä olen hyvin pystynyt treenit läpi viemään. Rappusten kävely sattuu sekä ylös että alas mennessä mutta siinä kipu ei ole niin kova. Selkeästi kovin kipu on juuri kun istuu polvet koukussa pitkiä aikoja. Syväkyykyssä olen istuskellut ja se ei satu sinne polviin illenkaan. Sieltä ylöstullessa kivuliain kohta on siinä ehkä kun polvikulma on noin 90 astetta.
Ja joo kyllä tiedän, että yleensä hyppääjän polvessa se kipu on lumpion alareunassa. Kuitenkin ortopedin mukaan samantyylinen vaiva kyseessä vaikka kipupiste on selkeästi lumpion yläreunassa. Ja kyllähän se kipu sitten tuntuu laajalti koko polven alueella kun särky esim. istumisen seurauksena alkaa.