Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
en näkis kahden päivän hiljaiseloa laiskotteluks, varsinkin, kun tää ei oo mulle duuni. kaikenlaiset apinat tääl kyl hilluu päivät pitkät... ;)

poncho: jos tuli 2*200 ja kuitenki 1*220, ei todellakaan mihinkään jumahtanut. tollasenaan mun mielestä vallan hyvin onnistunu piikkaus.

bart-bart: levennä kyykkyä, älä päästä päkiälle painetta, keskity pakaroiden työhön enempi, paina polvia ulospäin noustessa.

rikulainen: ei toi nyt kyl mitenkään karmeelta näyttänyt. ihan ok yleiskyykky, vaikka tosta ne vispailut ei kyl ehkä näkyneet niin hyvin. parannettavaa tossa toki on. se , ettei "auta", vaikka yrittää tasasesti nostaa, on kyl surkee selitys. työtä se vaatii, mut kehittyy kyl. siihen pitää nyt vaan antaa fokusta kunnolla, ettei tulevaisuudessa sit haittaa. boksi on kyl hyvä apu.

lollendorf: suht monilla rahisee ja rutisee. ellei ota kipeetä, ei haittaa.

robbo: kylkiluitakaan ei nykyään ees juuri teippailla. paranee aikanaa, kunhan ei mitään kummallista venyttämistä tolle alueelle tuu liikoja täs vaihees. oli sitten luu tai ne lihat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys jto!

Kysymyksiä voimaharjoitteluun tukemaan lukkopainia ja bjj:tä. Löysin malliesimerkin sinulta muutaman vuoden takaa, joka meni näin:
Treeni 1: rrv, kyykky, vatsa, treeni 2: penkki, leuat, vatsa kiertäen. Onko ihmeempiä lisättäviä liikkeitä vielä tuohon? Itsellä rive ottaa jonkun verran tehoja pois kyykystä, onko ok vaihtaa esim. leukojen ja kyykyn paikkaa? Kyykky edestä vai takaa? Kannattaako painia varten satsata leuoissa enemmän myötä vai vastaotteeseen? Mitä vatsaliikkeitä suosittelisit (suora, kierto)? Muita vinkkejä aiheeseen? Kiitokset jo etukäteen!
 
Moi! Onko kokemuksia kylkivälilihaksen kuntouttamisesta? Taisi venähtää n. kaks ja puoli viikkoa sitten kyykyn pohjalla, kun oli vyö vähän liian kireällä. Meni niin kipeäksi, että käytännössä kaikki liikkeet kipuilivat keskivartaloa aktivoidessa. Nyt sujuu jo arkiaskareet pitkälti ilman kipuja, mutta kipeän kyljen päällä nukkuminen sattuu vähän edelleen. Milloinka sitä uskaltautuisi taas salille? Entä voisiko tuota jotenkin aktiivisemmin kuntouttaa, vai lepäilenkö kunnes missään ei tunnu mitään? Sanottakoon vielä, että lääkärin diagnoosia ei ole, eli voisihan tuo periaatteessa olla myös kylkiluu.

Vastaavassa tilanteessa juuri olleena, mulla meni näin. Kyykky, veto ja leuat alkoi sattumaan ja koko ajan enemmän -> tästä noin kuukausi ja kyljellään nukkuminen, sekä autosta nouseminen sattui runsaasti -> totaalilepoa ensin viikko, ei juuri vaikutusta -> totaalilepoa 2 viikkoa lisää, hieman parempi -> tähän vielä 2 viikkoa ja kyljessä ei tuntunu enää kipua -> salille ja kevyesti alkuun :)
 
s12: kyl noita vaihdella voi, mutta aina kaikki vaikuttaa kaikkeen. kun ei oo kyse tietyn liikkeen treenaamisesta, vaan pohjatreeneistä jotain lajia varten, voi liikkeitä vaihdella sillon tällön muutenkin. mitenkään parempi ei siis kumpikaan leukatyyli oo. keskivartalolle kaikkee monipuolisesti ja raskaasti. voima on sen kestävyydenkin tärkee pohjaominaisuus sun lajissa. mulla on useita kamppailijoita asiakkaina ja kaikenlaisia kummallisuuksia niille teetän, mutta iso osa on aikalailla perustreeniä.

kahvis: juu kannattaa ollakin, hyvä liike. ei niissä sen kummempia eroja ole, kunhan tekee suht nätisti ja paljon rautaa kehiin. jos gorillaryhti haittaa, sillon paljon leveitä versioita.
 
miks valita? kumpikin ok. reisiltä muniin kapeella treenaa leveetä selkää ja reisiltä ylävatsaan leveellä otteella sitä lapojen väliä. kumpaakin tarvii.
 
Teen perusvoimatreeniä penkkiin kerran viikossa tyyliin: vk1 2x8x75% vk2 3x6x80% vk3 5x4x85% ja olen tällä tekniikalla saanut lisättyä 5kg penkkiin joka kierron alkuun. Noston heikko kohta on ojentajille siirtyminen. Jos sarjan vie failureen asti, rasitusta ei ehdi rinnalle tulla juuri nimeksikään ennen kuin ojentajat on hapoilla. Olen alkanut tekemään apuliikkeenä erillisessä treenissä pinnapenkkiä, mutta ei ole minkäänlaista käsitystä millaisia sarjoja tai mahdollisia progressioita tässä tulisi käyttää. Apuja?
 
^

Omat:
image015.jpg


JA toinen seisten, kämmenselkä lonkkaluuta vasten ja käännä toisella kädellä kyynerpäätä eteen.
 
christianharasek: kyl se rinta rasittuu, mutta ojentajat on suht pieni lihasryhmä, joten sen mukaan. eri oteleveydet on aika helppo tapa poistella noita heikkoja kohtia nostosta.

brutal-bob: miksi niitä pitäs erityisesti venytellä? useilla ne on ennestään heikot ja löysät. tietty liikkuvuustaso tietenkin on hyvä olla.
 
Melkein JTO vois kirjotella vaikka voimaharjotteluun artikkelin lihashuollosto, tai ei ainakaan menis hukkaan. Suurin osa on niin pihalla, kuten minä :)

Mulle ainakaan tullu mieleenkään, että ulkokiertäjään vois saada liikaakin löysyyttä. Kuubalainen punnerrus ja muut ulkokierrot kyl tulee tehtyä.
Olkapäähän voi muuten tulla kyllä ylimääräisiä lihasjännitystä, jos ei venytä sisäkiertäjää se on huomattu.
 
ei riitä aika kirjotella. ulkokiertäjiä tulee treenailla, sisäkierrot käytännös tulee jo muissa liikkeissä.
 
image.img.png

Teen tota liikettä seisovalteen niin, että käsi lepää tangon päällä sivuttain(ristiin). Eikai se haittaa?
 
missä vika penkin kehityksestä jos käsi painoilla tekeminen on samas tasos melkee penkin kanssa ? kp 47,5 kg x2-3 ja penkki 100kg 3-4 , kapeen ja leveen välii lasken käsipainoit , et enepi ehk 2 cm aukee kädet enpi alhaal , ku et oli samas asennos ku kapeemaal otteel tehtynya penkkii viivoje sisä puolelta
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom