Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
lahna ei ole penkkaamisessa huono ominaisuus, muuaalla joskus. kaaren tulee lähinnä olla tukeva enemmän kuin korkea ja sen tulee olla ylä- eikä alaselässä. harjoittelemalla kehittyy. vedät lavat yhteen ja olkapäät alas.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ois kysymys ja ajattelin et parhaiten tietäisit...Alotin treenaa single factory 5x5 progressiivisella ohjelmal ja voimaaha tuo ensisijaisesti tuo,, elikkäs olen aika noviisi ja tarkoitus ois kohta dietin jälkee alkaa bulkkaaa kannattaako vetää miedot plussat vai iha kunnon ku o voimaohjelma kysees ku olen aloittelija,,,kun aloittelijallahan tulee lihaa iha hyvi sekä bodytyyppises treenis sekä voima painotteises ??
 
eli nyt on pakko vaihtaa voimanostotreenit kehopuolelle (paitsi veto), jolla en olekkaan vuosiin oikein ollut ja siksi nyt olisikin kiva jos joku (jto?) katsastaisi tämän äkkiä läpi, kun varmastion nämä hommat vielä unohduksissa.

1.
penkki 2x6
vinopenkki, kp 2x10
vipunostot rinnalle 2x12
vipunostot sivulle 2x8
pystypunnerrus, kp 2x10

2.
maastaveto voimaohjelman mukaan
vatsa 3x10
kyljet 3x8
(reisien ojennus 2-3x10) jos treeni 4. on tavalla yksi, muuten tätä ei tehdä

3.
vinopenkki, tanko 2x8
pp, kp 2x12
ojentajat, kp, istuen 3x8
hauikset 3x8
kiertäjäkalvosimet 3x15

4.
kulmasoutu 2x6
alatalja 2x10
kohautukset, tanko 2x8
vatsa 2x12
kyljet 2x12

tai vaihtoehtoisesti toi nelonen?:

hack kyykky tangolla 3x8
reiden ojennus 3x10
julle 3x10
vatsa 2x12
kyljet 2x12

kolme viikkoa noin, sitten neljäs kevyt jolloin periaate on niin että joka liike paitsi veto tehdään kevyillä 2x20. viikosta 5 muuten sama mutta painot ja toistot vaihtuvat jne.

treeni aina joka toinen päivä, jokainen välipäivä venyttely + 1-2 kävelylenkkiä viikossa, josta saattaakin tulla jännää kun en ole vuosiin lenkkeillyt
kaikissa aina se 1-2 toistoa taskuun.
leuat lisäisin mielellään mutta ei vain onnistu :itku:
voimanostoon palaan takaisin heti kun se on mahdollista
 
weman: riippuu tarpeesta. alottelijalle suosittelen aina voimahommien oheen myös pidempiä sarjoja. kalorit nyt saa aina hieman plussalla olla, ellei ole tarvetta kiristellä.

dino: liian fiksatut sarja- ja toistomäärät IMO. missä kunnon reisitreenit? rinnalle tulee 5 liikettä, etureisille 0-2.
 
hack kyykky tangolla 3x8
reiden ojennus 3x10
julle 3x10
vatsa 2x12
kyljet 2x12

tulishan tuossa jo hittiä reisille plus sitten veto?

voishan tuohon vielä etukyykyn tietysti heittää, ehkä...

niin taikka siten tuo yllä oleva plus tämä olisi se nelostreeni?
kulmasoutu 2x6
alatalja 2x10
kohautukset, tanko 2x8

sarjat ja toistot ovat siis vain esimerkkejä...toistot vaihtuvat kyllä ja sarjamääriäkin toki voi vaihdella.

hiukan hankala tehdä ohjelmaa kun on tällä hetkellä pikkasen vaivaa joka estää aika monet liikkeet.
hukassa olen =()
 
8 liikettä nelostreenissä? no antaa mennä vaan, jos jaksaa... karsisin liikkeitä ja panostasin laatuun enempi.
 
treeni no 4.
etukyykky 3x6-10
hack kyykky tangolla 3x6-10
julle 3x8-12
kulmasoutu 2x6-10
alatalja 2x8-12

treeniin 2 muutos niin että kyljet ja vatsa tehdäänkin näin:
vko1. 3x6-10
vko2. 4x6-10
vko3. 5x6-10
vko4k 2x20


joko parempi? miten treeni 1&3?

:whip:
 
kyllä se nyt parempi on, vaikka en oikein noihin ohjelmarunkoihin tapaa enää kommentoida. pitäsin muissakin liikkeissä progressiota myös sarjoissa ja toistoissa eikä vaan painoissa.
 
elikkäs mitä ootta mieltä nuista "staattisista" pidoista esim. penkissä maksimi ykkösen parantamiseksi?eli jos vaikka penkki treenin jälkeen ottas pari 8 sekunnin pitoa 125% painoilla ykkösestä vai onko aivan turhaa hommaa?
 
Oikean käden heikkous?!?

Eli onko treenivinkkiä kuinka saisin oikean käden yhtä vahvaksi kuin vasemman??

Tässä tulee taustaa.. Joskus 15 vuotiaana katkaisin kämmenluun oikeasta kädestä ja sen jälkeen aloin huomata pikku hiljaa, että oikea käsi alkoi jättää penkissä! Olen treenaillut painojen kanssa aika paljon jo nuoresta lähtien ja olen miettinyt, että voiko se jättäminen johtua tästä tapaturmasta?! Iän myötä oikea käsi on alkanu jättää vaan enemmän ja myös sen, että vasen rintalihas on selvästi isompi ja muodokkaampi kuin oikea! Jättäminen tapahtuu periaattees vain rintalihasliikkeissä, eniten penkissä!

Jos ois jokin tapa miten kehittää treenissä enemmän oikeaa rintaa/ kättä oisin ikionnellinen:)
 
Onko sun mielestä jto Negatiivissa toistoissa yli 100% raudoilla mitään järkeä? Jos on, niin koska niiden paikka sun mielestä olisi?
 
qua: yläasennossa pitelyt ei paranna nivelkulmien heikkouksia, mutta voivat antaa kontrolliin apua, jos tuppaa kädet täriseen aina. tee stoppeja heikon kohdan ympärillä 2-3 nivelkulmassa à 1-5*2-5". painot sen mukaset, että pysyy hyvin. nostat joko ite ylös tai kaveri auttaa.

srock: onko pienemmässä kädessä selkeesti myös heikkoutta? kyllähän tollaset kohdennetulla treenillä pitäs hoitua, eli yhden käden liikkeitä ja heikomman mukaan. toisaalta kaikkiahn me hieman epäsymmetrisiä ollaan.

weak: on toki, mutta kovan hermostorasituksen takia niitä ei kannata kauheen taajaan viljellä. pitäsin siellä maksimikaudella ärsykevaihtelun osassa.
 
Harjoittelen abc-ohjelman progression mukaan ja tahtoisin tehdä vetoja korokkeelta, mutta millä prosenteilla? Entä miten korkealta korokkeelta kannattaisi alkaa vetelemään?
 
Kiitoksia jto!
 
jto minkäslaista reeniohjelmaa suosittelisit 170/70 17v nuorelle jääkiekkoilijalle? reenejä on 3 kertaa viikossa (yhteensä 3,5h) ja pelit viikonloppuna.salilla kävin 3 kertaa viikossa ennen ku alotin uudestaan lätkän mut nyt ei enää oikee tierä mikä olis sopiva määrä kun kuitenkin en salia kokonaan haluis jättää? Kannattaako tohon edes enää salia mahduttaa? :o
 
soveltusko hig pull taikka rive otettavaks ennen vetotreeniä? ajatuksena nopeus ja lämmittely.
 
hanttu: korokkeelta? siis ite seisot korokkeella? pukeiltavedot tehdään tangon ollessa korotettuna. helpottaa juttelua. pukkivetojen korkeuksia kannattaa vaihdella 5-15cm alle lumpion ja sarjapituudet alussa 4-6. jätä varaa pari toistoa per sarja ja korosta pakaroiden työtä niin hyvä tulee.

jeppo: yleinen voimailu. en mä ilmaseksi nyt tässä jaksa viittä sivua kirjottaa asiasta, josta on jo monia esimerkkejä täällä ja treeniosastolla. sulla on sen verran vähän lajitreenejä, että punttihommat mahtuu mukaan oikein hyvin.

samo: jep. lämppämielessä mieluummin aina lajiliike koordinaation takia, mutta nopeusvoimamielessä hp ja rrv sopii hyvin.
 
Moi jto

Kyselisin vähän tosta kyykkytekniikasta tässä threadissa ku ei viitsi tehdä uutta.
Elikkäs olen alkanut miettimään tuota omaa tekniikkaani,aloittelijana ostin tollaset
painonnostokengät joissa on korot ja aloin kyykkäämään niillä. Kumminkin olen saanut sellaisen käsityksen että suurinpiirtein kaikilla on tasapohjaiset kengät kyykätessä.

Ja nytten olen huomannut että kyykkyni meinaa alkaa hieman kaatua eteenpäin kun on "kovat" raudat? elikkäs kannattaisiko siirtyä käyttämään ihan tasapohjaisia kenkiä.

Ja sitte kyykyn leveydestä. Voimannostajat näyttävät kyykkäävän todellakin leveällä asennolla. Perustuuko tuo jotenkin trikoon käyttöön vai kannattaako myös RAW-kyykky
tehdä leveällä. En itsekään kyykkää millään aivan kapealla mutta olen miettinyt että ehkä alan leventämään asentoa hieman. Olen ainakin ymmärtänyt että se vaikuttaisi esim. polven ja säären asentoon kyykyssä?
 
Jto tarkoitin nimenomaan, että seison itse korokkeella. Anteeksi jos olin epäselvä. Eli maastanostossa ongelmani on irroitus. Jos saan painot viisi senttiä maasta, niin loppu tulee ylös vauhdilla. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
 
Back
Ylös Bottom