Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
jari: en mä nyt kaikkea muista, mutta esim. voimanosto, voimamiesurheilu, painonnosto, uinti, jenkkifutis, vapaaottelu, brassijutsu, koripallo, kiipeily, pikajuoksu, kestävyysjuoksu, kuulantyöntö, jalkapallo, lentopallo, pesäpallo, paini, tae kwon do, soutu, kiekonheitto, ralliautoilu, nyrkkeily, hiihto ... äkkiseltään ainakin tommosia, on varmaan muitakin. yleensä niiden voimaominaisuuksien kanssa pelataan. muutakin kyllä.

voimailijoiden kanssa eniten tekemisissä. kiipeily on lajina kiinnostavin lähinnä oman harrastuksen takia, mutta muuten oon vaan tyytyväinen, kun ihmiset löytää treenaamisesta itelleen hyviä sisältöjä.

bata: isometrinen treeni on hyvin nivelkulmariippuvaista, joten sen siirtovaikutukset ei oo kovin hyviä varsinkaan bullworkerin kaltasilla supistusvoimilla. parempi tehdä ne lajiliikkeessä itessään. bw on kyllä ihan hyvä kuntouttelu- ja jumppalaite myös dynaamisesti käytettynä kuntopiireissä jne. faija vannoo sen nimeen ja tekee "joka ilta 155 liikettä :) "

juhoppi: käsivarret=hauikset vai kyynärvarret? vedäpäs sillai, että eka roikut kunnolla hartiat korvissa. alota liike vetämällä hartiat alas ja pidä ne alhaalla ylös asti. sillon selkä tekee hyvin duunia. jos grippi on ongelma, sit vaan roikkumaan ja veteleen. kyl se kehittyy. oteleveys on yksilöllistä ja joka tyylillä on vedetty sekä pitkiä sarjoja ja kovia ykkösiä.

minazki: mitäpä se tieto mihinkään liittyy? nimi löytyy profiilista. oman elämäni kuningas lähinnä :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hommasin tänään kanssa tollasen vahauslaitteen:eek: Hitto että vispaa. Miten tota kannattaa käyttää? Selkähän tossa palaa:D En ees uskaltanu kokeilla jalkoihin.
 
jto, kuntotesti on 2,5kk päästä ja se tavoite oli se 30 onko mahdollista? kun vetelen 5 kertaa viikossa kaks kertaa päivässä. yhteensä päivässä menee ehkä 40-50. viimeks meni 22
 
Parahin jto, murheenani (pienet on murheet) on tukkipunnerrus, tarkemmin sanottuna tukkimaksimi. Ei vaan tunnu nousevan yrittämisestä huolimatta. Tällä hetkellä paras sarja on 2x100kg. 105kg ei tule ylös asti.
Tyyli on vauhtipunnerrus, mitään allemenoa en siis oikein osaa. Nosto tökkää n. otsan korkeudella. Treenailen muuten vahvamieslajeja ja punttia yht. 3-4 treeniä viikkoon.
Minkähänlainen ohjelma tukin kehittämiseen olisi järkevin? (peruskausi ja piikkailut vai?) Mitä apuliikkeitä kannattaisi käyttää?
 
jari: en mä nyt kaikkea muista, mutta esim. voimanosto, voimamiesurheilu, painonnosto, uinti, jenkkifutis, vapaaottelu, brassijutsu, koripallo, kiipeily, pikajuoksu, kestävyysjuoksu, kuulantyöntö, jalkapallo, lentopallo, pesäpallo, paini, tae kwon do, soutu, kiekonheitto, ralliautoilu, nyrkkeily, hiihto ... äkkiseltään ainakin tommosia, on varmaan muitakin. yleensä niiden voimaominaisuuksien kanssa pelataan. muutakin kyllä.

Voisitko jto kertoa tarkemmin, että minkälaisia voimatreenejä olet teettänyt heittäjille? Mitkä ovat mielestäsi tärkeimmät asiat, mitä tulisi painottaa näiden treenaamisessa? Minkälaista pikavoima-treeniä teetätit heittäjille?
 
mokoma: ei kyllä pala mulla ainakaan, vaikka paljaalle ihollekin käyttää. pientä lämpöö tulee, mutta mitään tuskallista ei. ei siis mitään tasohiomakonetta kannata ostaa :D käytän ite säännöllisesti varsinkin kyynärvarsiin ja yläselkään.

juhoppi: kaikki on mahdollista toki. keskity nyt tekeen homma lisäpainoilla siellä 4-8 toiston välillä, ei sarjoja loppuun, mutta niitä saa olla päivän mittaan 10-15. tota 4 vkoa nousujohteisesti, sitten kevennys. palaa asiaan tuloksinesi.

jallis: kannattaa tehdä enemmän määrää pienemmillä romuilla. pari treeniä viikossa, toistot peruskaudella 3-5 ja viimenenkin nosto pitää olla hyvällä ajoituksella (!). alkuun joku 4*2*90 ja siitä sitten eteenpäin tavotteena esim. 5*3*100. ei junnaamista ja liian tiukkoja rumia sarjoja. apuna voit toisessa treenissä ottaa alkuponnistuksia silmätason yli. toisessa sitten esim. kapee lankkupenkki.

jokeli: liian laaja vastaus tulis eli en nyt yksityiskohtiin jaksa mennä. lähinnä keskitytään perusvoimaominaisuuksien kehittämiseen, mikä tietenkin on sekin hyvin laaja käsite. paljon voimaa ja laadukasta tekniikkatreeniä on usein hyvä yhdistelmä. pikavoimatreenit on pääasiassa lajinomaisia, mutta jonkin verran tehdään pomppuja, kontrastivoimaa jne.

kaninkatse: mitään erityistä tutkimusta mulla ei ole nyt heti heittää, mutta käytännössä toimivuus on todettu useaan otteeseen. yleensä tärinän vaikutukset on nimenomaan rentouttavia, mutta kohtuullisen jämäkän touhun takia lihastonus ei tunnu laskevan kuten pitkissä hieronnoissa. lisäksi isolihaksiset (en siis minä) bodarit yms. saa paremmin apua, koska hieronta yltää harvoin sinne syvemmälle lihoihin, esim. reisissä.
 
oon sanonut jo aiemmin, enkä ees yhteen kertaan. koitas nyt lukee niitä vastauksia, enneku menee hermot... tois-tot vä-lil-llä 4-8. sar-jois-sa va-raa 1-2 tois-toa. niin paljo rautaa kuin voi noissa kriteereissä vedellä.
 
joo mä oon ihan liian kiltti. pitänee alkaa karsimaan...
:D (mikä toi linkki oli?)
 
ei pelannu mulla :) mutta got your point ja toivottavasti hra juhoppi myös, no offence.
 
10*80% on kyl selkee bodarin tulos. voimapuolella tolla romulla vois tulla hyvänä päivänä 7-8.

Täyty toi korjata, sain 110kg nostettua, joten 80% tuosta olis 88kg, kun taas olen kympin saanut 80kg:lla, eli n. 73%:lla.
Ei olla sitten niin minkäänlaista bodaria :D

Ei mitään kysymystä, kunhan korjasin, kun itteetä rupes vaivaamaan.
 
minazki: mitäpä se tieto mihinkään liittyy? nimi löytyy profiilista. oman elämäni kuningas lähinnä :D
Eikun ihmettelin vai miksi sinulta kysytään näin paljon kaikista asioista :) No, mutta jottei tästä tule turhaa kysympä, että miten kyykkyyn saa syvyyttä ? Nyt olen suht hyvin sisäistänyt tekniikan, mutta en saa sitä niin alas kun haluaisin. Aiemmin tein aikalailla perseelleen, kun vain menin kyykkyyn ja tulin ylös ja polvet tietysti reilusti yli jalkaterän. Polvet tietysti valittivat jatkuvasti rutisten liikettä tehdessä.
 
maakkee: riippuu monestakin asiasta. ehkä yleisellä tasolla julle variaatioineen.

minazki: no kokeilepas boksikyykkyä. ota semmonen boksi tai muu rakennelma, mikä vie sut hyvään syvyyteen ja sillä istuminen ois priima syvyydeltään, kun polvet on vielä varpaiden päällä eikä edessä. sitten keskityt laskussa siihen yksinkertaseen suoritukseen: lantio taakse ja suoraan alas. tällöin ei ne polvet lähe eteen liikaa. vie niitä sivulle mieluummin. jalka-asento yli hartialeveyden. jos alaselkä köyristyy alhaalla on syynä ylätakareisien tiukkuus. venymään vaan.
 
Ahaa, kiitoksia tukkivinkeistä! Kannattaisiko viikon toinen tukkitreeni tehdä vähän kevyemmin? Nostaisi sitten viikottain kummankin treenin volyymia pitäen vaikka joka neljännen viikon kevyenä?
 
jep. kummassakin treenissä pitää ehdottomasti keskittyä siihen tekniikkaan eli varsinkin jalkojen työn ajoitus on ihan primääriä. pyri pitään ne lähtöpotkut hieman suurempina kuin kokotoistot, että pysyy tuntuma isoonkin rautaan. niiden pitää kuitenkin olla teknisesti hyviä, eikä vaan runnomisia.

ota toisessa treenissä enemmän nopeusvoimapainotteisesti 2-3 toiston sarjoilla ja mahdollisimman räjähtävästi ja nätisti ylös. kolme viikkoa ylöspäin ja sitten kevennys. tee tommonen 8 vkon satsi ja sitten kevyen jälkeen pari viikkoa ykköstestejä. uskosin, että nousee joku 1*115-120. ilmottele miten menee.
 
Mikäs paikka mulla on jäykkä, kun kyykyissä tosiaan menee polvet yli varvaslinjan, mutta haluisin niitten näyttävän painonnostajien takakyykyiltä, tai ainakin selkä suhtkoht pystyssä ja jalanpohjat hartianleveydellä?
 
Mikä liike ois hyvä korvaava liike (kapeelle)dipille? Kapee penkki? Kapee penkki lankulta? Pystypunnerrus?
 
Back
Ylös Bottom