Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Joo, olet oikeassa - ja siis toivottavaahan tietysti olisi että noin ei käy. Ja vielä enemmän toivottavaa, että sinne kisapainoon todella olisi vaan se n. 10% painonpudotus eikä hirveetä savottaa niinkuin ainakin itselläni on ollut. Se on todella syvältä ja vaikeuttaa mielestäni palautumista huomattavasti. Tai siis, eihän mulla kokemusta ole muusta, mutta olettaisin niin.

Mulle itselleni on tärkeää ymmärtää ne syyt, miksi keho käyttäytyy tietyllä tavalla dieetin jälkeen. Sen vuoksi oon kirjoittanut asiasta. Ehkäpä sillä ei muille ole sitten pahemmin merkitystä tmv.

mikä on noin yleensä ottaen kisaajien BMI kisakunnossa ja treenikaudella? ois kiva jos joku osais jotain suuntaa antavaa vastata tähän...entäs miten alas rasvaprosentit ajetaan? helpointahan tietty ois pitää paino ja toi rasvaprossa lähellä kisakuntoa koko ajan vai onko siitä jotain hyötyä esim. lihasten kasvun suhteen jos treenikaudella lisää massaa?

itse vasta suunnittelen kisoihin osallistumista (treenaan 4xvko salilla kovaa ja tulokset alkaa näkyä kun tulee lihaa luiden ympärille koko ajan ja alkaa jo näyttää melko hyvältä, vaikka toki lihasten koossa ois kasvun varaa vielä:)) , mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eikös se niin mene;)...

Tuosta painon noususta kisojen jälkeen. Tuolla kisapuolella kun siitä nyt kovasti keskustellaan ja kun kaikesta pitää olla mielipide ;) niin kommentoin tänne.

Mulle on jäänyt sellainen kuva, että kisojen jälkeistä mässäilyä korostetaan ihan älyttömästi ja pidetään täysin pakollisesti asiaan kuuluvana, että jo kisapaikalla aloitetaan vetämään mässyä kaksin käsin. Parin karkkipussin jälkeen kurvataan mäkkärin kautta pitsalle ja kotimatkalle haetaan evääksi litra jäätelöä ja arnoldsin six pack. Ja tällä linjalla mennään ainakin seuraava viikko.

Pelkästään blogeja ja muuta nettikirjoittelua seuraavana mulle on siis tullut se kuva, että näin pitää käyttäytyä ja kaikki tekee niin.

Hei Ninde mä oon miettinyt ihan samaa asiaa kun sä! Eli mullekin on tullut sellainen kuva, että kisojen jälkeen _kuuluu_ vetää ihan sairaasti roskaruokaa, karkkia, jätskiä yms. noin parin viikon ajan niin että sitten on todella huono ja turvonnut olo.. Kuulostaa ihan hullulta touhulta mun mielestä, mutta ehkä sitä ei vaan pysty ymmärtämään, kun ei ole ikinä itse kisadieettillä ollut :)

Mulle on jäänyt sellainen kuva, että kisojen jälkeistä mässäilyä korostetaan ihan älyttömästi ja pidetään täysin pakollisesti asiaan kuuluvana, että jo kisapaikalla aloitetaan vetämään mässyä kaksin käsin.
Hei Ninde mä oon miettinyt ihan samaa asiaa kun sä! Eli mullekin on tullut sellainen kuva, että kisojen jälkeen _kuuluu_ vetää ihan sairaasti roskaruokaa, karkkia, jätskiä yms. noin parin viikon ajan niin että sitten on todella huono ja turvonnut olo..
Oman järjen käyttö on yhä sallittua. :jahas:

Kuulostaa ihan hullulta touhulta mun mielestä, mutta ehkä sitä ei vaan pysty ymmärtämään, kun ei ole ikinä itse kisadieettillä ollut :)
Aika on varmaan jo kullannut omat muistot, mutta se olo on aika erikoinen, kun kisojen jälkeen on jatkuva nälkä päällä. Eikä kyse nyt mistään roskaruoan syömisestä, ihan sama fiilis vaikka oisi just syönyt ison lautasellisen puuroa tai vaikka jauhelihaa ja perunaa - hetken päästä voisi olla taas syömässä. Oikeastaan enemmän se kisojen jälkeinen aika varmaankin vaatii itsekuria kuin itse kisadieetti.

Aika on varmaan jo kullannut omat muistot, mutta se olo on aika erikoinen, kun kisojen jälkeen on jatkuva nälkä päällä. Eikä kyse nyt mistään roskaruoan syömisestä, ihan sama fiilis vaikka oisi just syönyt ison lautasellisen puuroa tai vaikka jauhelihaa ja perunaa - hetken päästä voisi olla taas syömässä. Oikeastaan enemmän se kisojen jälkeinen aika varmaankin vaatii itsekuria kuin itse kisadieetti.

Tää nyt vähän poikkeaa aiheesta, mutta toi ilmiö on varmaan vähän sama kuin mulla on nyt ollut pitkän anoreksian ja aliravitsemuksen jälkeen on nyt kun on alkanut taas treenaamaan tauon jälkeen kunnolla ni on tosiaan koko ajan nälkä. Vaikka syö kunnon ruokaa, vaikkakin suht pieniä määriä kerrallaan, niin hetken päästä on taas nälkä. Kai se on elimistön palautumismakanismi kun aineenvaihdunta on hidastunut ja nyt se taas kiihtyy...? Mulla on painoakin tullut tän kesän aikana nyt 5kg lisää ja suurin osa varmaan lihasta, toivon mukaan...Tarkoitus ois hankkia lisää lihaksia, kun on ne vielä aika onnettoman kokoiset...:rolleyes:

Tää nyt vähän poikkeaa aiheesta, mutta toi ilmiö on varmaan vähän sama kuin mulla on nyt ollut pitkän anoreksian ja aliravitsemuksen jälkeen on nyt kun on alkanut taas treenaamaan tauon jälkeen kunnolla ni on tosiaan koko ajan nälkä. Vaikka syö kunnon ruokaa, vaikkakin suht pieniä määriä kerrallaan, niin hetken päästä on taas nälkä. Kai se on elimistön palautumismakanismi kun aineenvaihdunta on hidastunut ja nyt se taas kiihtyy...? Mulla on painoakin tullut tän kesän aikana nyt 5kg lisää ja suurin osa varmaan lihasta, toivon mukaan...Tarkoitus ois hankkia lisää lihaksia, kun on ne vielä aika onnettoman kokoiset...:rolleyes:

Jatkan offina vielä, että Marion, tuo on ihan normaali ilmiö. Syö syö vaan kun aineenvaihdunta niin kehottaa niin saat rakennusaineita kropalle.

Jatkan offina vielä, että Marion, tuo on ihan normaali ilmiö. Syö syö vaan kun aineenvaihdunta niin kehottaa niin saat rakennusaineita kropalle.

kiitos. Syönkin niin paljon kuin jaksan, ja usein. Aineenvaihdunta on tosiaan kiihtynyt ja yritän saada lihaksia lisää, massakausi menossa.:) Kyllä se tästä pikkuhiljaa... On kiva kun tulokset näkyy helposti kropassa kun ei oo läskiä ympärillä...:D

Lueskelin syksyn kisaajien ketjua ja halusin toivottaa onnea ja jaksamista loppurutistukseen kaikille! Hurjaa hommaa, tiedänpähän ettei ainakaan oma pääni kestäisi vielä pitkään aikaan. :worship:

Katselin tota Pikkaraisen Sarin muodon muutosta(siis WAU!!)mikä on ymmäetääkseni lähtenyt käyntiin viime keväänä?Kuinka paljon(montako vuotta)tälläisen pikkuisen taviksen tulisi alkaa aloittaa kisoihin tähtääminen.Siis ihmisen jonka pitäisi vielä hankkia paljon lihasta.Tiedän tyttöjä(joilla jo on hyvin massaa)jotka on tehny päätöksen niin että kisoihin on vielä kaksi vuotta aikaa...Ihan vain uteliaisuuttani kyselen....

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tällainenkin typerä kysymys yht'äkkiä tupsahti mieleen:

Voiko huoltaja olla kuka tahansa kisaajan valitsema henkilö?

Tällainenkin typerä kysymys yht'äkkiä tupsahti mieleen:

Voiko huoltaja olla kuka tahansa kisaajan valitsema henkilö?

Voi olla. Kannattaa kuitenkin ottaa sellainen henkilö, jolla on hyvä käsitys siitä, mitä siellä lavan takana tulee tehdä ja sellainen joka ei siirrä omaa mahdollista jännitystänsä kilpailijaan..

Liitto suositteli ainakin ennen, että mielellään samaa sukupuolta oleva, koska lavan takana ei yksityisyyttä juuri ole ja siellä hihhuloidaan nakusillaan, kun lisäillään väriä ja vaihdetaan vermeitä.

Liitto suositteli ainakin ennen, että mielellään samaa sukupuolta oleva, koska lavan takana ei yksityisyyttä juuri ole ja siellä hihhuloidaan nakusillaan, kun lisäillään väriä ja vaihdetaan vermeitä.
Jyväskylässä näytti ainakin yks poikapuolinen henkilö olevan huoltajana, mutta eipä tuo paljon tahtia hidastanut. Ensin vähän kattelin että miten tässä nyt viitsii ilkosilleen heittää, mutta kun oli kiire vaihtaa pukua toiseen, niin eipä siinä sitten ehtinyt ihmeemmin nolostella:D

Mummelia kiinnostaisi tietää,koska on seuraavat bf-kisat?:dance:

http://www.fitnessliitto.fi/?
Tuolta fitnessliiton sivuilta kannattaa seurata ilmoituksia ja kisakalenteria.

Suomessahan kisat on aina perinteisesti keväällä Kultsalla, missä on vain yleisen sarjan kisa, joka toimii samalla EM-karsintana.

Syksyllä pidetään kaikkien sarjojen SM-kisat. Yleisen sarjan SM-kisat pidetään Lahdessa ja tänä vuonna noviisit, juniorit ja masterssit kisasivat SM-kisansa Jyväskylässä. Ja yleisen sarjan SM-kisoja edeltää karsinnat, jotka esim. tänä vuonna käytiin Turussa.

Eli ensi keväänä, 19.4.2008 on mahdollisuus kisata Suomessa seuraavan kerran.

Mummelia kiinnostaisi tietää,koska on seuraavat bf-kisat?:dance:

Fitnessliiton sivuilta kannattaa myös katsastaa tulevat leirit. Minusta ne ovat olleet kyllä ihan kullanarvoisia tapahtumia. Leireiltä saa paljon tietoa kisaamisesta, treenaamisesta, ruokavaliosta, poseeraamisesta ja ihan kaikesta mahdollisesta kisaamiseen liittyvästä. Lisäksi siellä tapaa muita kisasiskoja ja sehän on tietysti tosi mukavaa :). Yleensä treenileirejä on ollut pari ja sitten varsinainen kisaan valmistava leiri on muutama viikko ennen kisoja.

Kiitos vastauksistanne. Olisi kiva lähteä mahdollisesti jollekkin leirille, sillä ainakaan selkää en osaa levittää kun silleen, että miehellä meinaa tulla pissi housuun, kun se nauraa mut kumoon...:wtf:

Vuoden 2008 päivitetty kisakalenteri:

19. huhtikuuta 2008
Force Fitness Classic 2008
Kilpailupaikka: Helsingin Kulttuuritalo, Helsinki
Sarjat:
Fitness
*Body fitness - 163 cm & + 163 cm
*Classic Bodybuilding – 178 cm & + 178 cm
Kehonrakennus, sarjat – 80 kg, - 90 kg ja + 90 kg
* Yleisen sarjan kansallinen kilpailu, joka toimii samalla EM- ja SM-karsintana. Myös tulokkaat voivat osallistua tähän kilpailuun, tosin he osallistuvat vain yleiseen sarjaan.

13. syyskuuta 2008
Turku Body & Fitness 2008
Kilpailupaikka: Turun Konserttitalo, Turku
Sarjat:
Fitness
*Body fitness - 163 cm & + 163 cm
*Classic Bodybuilding – 178 cm & + 178 cm
Kehonrakennus, sarjat – 80 kg, - 90 kg ja + 90 kg
Kehonrakennus noviisit, sarjat – 80 kg, - 90 kg ja + 90 kg
Nuoret kehonrakennus, miehet 21-vuotta, sarjat – 70 kg, - 80 kg ja + 80 kg
Nuoret kehonrakennus, naiset 21-vuotta, avoin sarja
Nuoret body fitness & fitness, 21-vuotta, avoin sarja
* Yleisen sarjan kansallinen kilpailu, joka toimii samalla MM- ja SM-karsintana. Myös tulokkaat voivat osallistua tähän kilpailuun, tosin he osallistuvat vain yleiseen sarjaan.

3. lokakuuta 2008
Night of the Masters 2008
Kilpailupaikka: Lahden Messukeskus, Fitness Expo, Lahti
Sarjat:
*Masters kehonrakennus, miehet 40-vuotta alle 70 kg, alle 80 kg, alle 90 kg ja yli 90 kg
*Masters kehonrakennus, miehet 50-vuotta
*Masters kehonrakennus, miehet 60 vuotta.
*Masters kehonrakennus, naistet 35-vuotta
*Masters body fitness 35-vuotta
*Masters Classic Bodybuilding 40-vuotta.
**Tulokkaat body fitness, sarjat alle ja yli 163 cm
Fitnessmallikilpailun finaali

* Kilpailu toimii samalla SM-katsastuksena
** Kilpailu toimii samalla SM-karsintana.

4.-5.. lokakuuta 2008
Body / Fitness / Body fitness / Classic bodybuilding SM 2008
Kilpailupaikka: Lahden Messukeskus, Fitness Expo, Lahti
Sarjat:
Fitness
Body fitness – 163 cm & + 163 cm
Classic bodybuilding, miehet – 178 cm & + 178 cm
Classic bodybuilding, naiset
Miesten kehonrakennus – 70 kg, - 80 kg, - 90 kg, - 100 kg ja + 100 kg
Naisten kehonrakennus, avoin sarja

Lähde: http://www.fitnessliitto.fi/?page=Kilpailukalenteri

Näköjään ensi vuonna varsinaiset BF-tulokasluokat pidetään vasta 3.10. Sinänsä mielestäni on parempi, ettei kuitenkaan jääty tämän vuotiseen Jyväskylässä erikseen järjestettäviin kisoihin, koska siitä tulee vaan enemmän reissaamista :). Sinällään muutoksen tekee mielenkiintoiseksi tulokkaille se, että jos he pääsevät SM-kisoihin ja parhaammassa tapauksessa finaaliin sunnuntaille, heidän on pidettävä kuntoa yllä kolme päivää putkeen. Toisaalta taas harva tulokas pääsee finaaliin asti, mutta kyllähän näitä nähtiin tänäkin vuonna (mm. Tiina Sarlin ja Katrin Kimber).

Mitäs mieltä olette tästä muutoksesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom