Kymysyksiä!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
1. Puhutaan, että kofeiini auttaa rasvan poltossa, joten kuinka paljon kupillinen kahvia kuluttaa energiaa?

2. Oko tietoa kuinka paljon prosenteissa glutamiini ja kreatiini tuovat voimaa/lihaksen kokoa?

Tässä oli pari. Enemmänkin piti olla mutta unohdin, että mitäkä ne olivat...

2. Lihaksen kokoa ei periaatteessa ollenkaan (kerää vettä lihaksiin) ite ainakaa huomaa siin mitään eroa. voimaa sen verran et saat varmaan sarjaan 1 toiston lisää, riippuu ihmisestä.

Fiat 600 sanoi:
1. Puhutaan, että kofeiini auttaa rasvan poltossa, joten kuinka paljon kupillinen kahvia kuluttaa energiaa?

2. Oko tietoa kuinka paljon prosenteissa glutamiini ja kreatiini tuovat voimaa/lihaksen kokoa?

Tässä oli pari. Enemmänkin piti olla mutta unohdin, että mitäkä ne olivat...

Tässä jotain..

1.
Esim oolong-teen (vihreän ja mustan teen välimuoto) nauttiminen 5 x päivässä lisää vuorokauden energiankulutusta 2.9% ja rasvojen käyttöä energiaksi 12%. Pelkän kofeiinin nauttiminen (5 kuppia oolong-teetä vastaava määrä eli 270mg) lisää energiankulutusta vastaavasti 3.4% ja rasvojen oksidaatiota 8%. (Rumpler ym 2001, Lin ym. 2003, Maughan & Burke 2002, Dulloo ym. 1999)
Eli sitä vihreetä teetä varmaankin kannattaa nauttia, jos pienoista apua rasvanpolttoon haluaa. (Hyvä merkki oli Twiningsin Gun Powder -tee)

2.
Jokin prosentti, tai jopa muutama kymmentä prosenttia ihmisistä ei saa mitään hyötyä kreatiinista, sillä luurankolihasten Kr konsentraatio on jo sen verran korkea ettei lisäravinteena syödystä kreatiinista ole hyötyä. Suurin osa kuitenkin saa elimistön totaali kreatiinimäärät nousemaan keskimäärin 25%:lla, joka tarkoittaa pientä silminnähtävää eroa lihaksissa (tosin, niin tuntuu lisäkoon myötä lähtevän erottuvuuskin), sekä voimissa n. 2-3sek parannusta. Sarjan kestäessä alle 10sek ja yli 20(25)sek, ei kreatiinista ole juurikaan mitään hyötyä. Eiköhän siis voida keskimäärin puhua n. 10-15% paranemisesta sarjakestävyyden (6-15 toiston setit) suhteen, eli 1-3 toistoa lisää. Maksimeihin ei välitöntä hyötyä ole.

Glutamiini ei tuo kokoa, eikä voimaa. Sen tehtävä on vain palauttaa lihasten treenissä ensisijaisesti kuluttaman aminohapon varastot, sekä parantaa elimistön immuniteettia.

strike sanoi:
2.
Jokin prosentti, tai jopa muutama kymmentä prosenttia ihmisistä ei saa mitään hyötyä kreatiinista, sillä luurankolihasten Kr konsentraatio on jo sen verran korkea ettei lisäravinteena syödystä kreatiinista ole hyötyä.

Koen itse kuuluvani tuohon ryhmään ja siksi kiinnostaisikin tietää kyseisen tiedon lähde. Kaikissa tutkimuksissa - joihin itse olen tutustunut - on mainittu, että syytä ns. nonrespondereiden esiintymiseen ei vielä tiedetä.

Eräs lääkäri, jonka kanssa asiasta keskustelin, epäili syyksi samaa korkeaa kreatiinin lähtötasoa.

Flesh sanoi:
Koen itse kuuluvani tuohon ryhmään ja siksi kiinnostaisikin tietää kyseisen tiedon lähde. Kaikissa tutkimuksissa - joihin itse olen tutustunut - on mainittu, että syytä ns. nonrespondereiden esiintymiseen ei vielä tiedetä.

Eräs lääkäri, jonka kanssa asiasta keskustelin, epäili syyksi samaa korkeaa kreatiinin lähtötasoa.

Hmh.. tämä on Jyväskylän yliopistolla Liikuntatieteenlaitoksella tehty referointi eri tietolähteistä. Kyseiseen asiaan liittyen nämä lähteet: Greenhaff ym 1994, Vanderberghe ym. 1999, Greenhaff 2000, Terjung ym. 2000. Hultman ym. 1996.

Viittauksia on siis useisiinkin tutkimuksiin, mutta ei tässä pystytä _varmaksi_ toteamaan, onko kyse juuri tuosta jo korkeasta kreatiinin konsentraatiosta, vai jostain muusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom