Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onion sanoi:
Perusliike tai erikoisliike. Mun mielestä ihan sama millä sen ärsykkeen antaa sinne lihakseen, kunhan lihas vaan saa sen ärsykkeen.

Jollain tasolla näin varmaan on, mutta eristävät liikkeet kuormittavat vain yhtä lihasta / lihasryhmää ( ainakin teoriassa ) kun taas monen nivelen perusliikeet kuormittavat jopa koko kroppaa. Tätä kautta eroja / hyötyjä näistä alkaa löytymään.

Omna sanoi:
Jollain tasolla näin varmaan on, mutta eristävät liikkeet kuormittavat vain yhtä lihasta / lihasryhmää ( ainakin teoriassa ) kun taas monen nivelen perusliikeet kuormittavat jopa koko kroppaa. Tätä kautta eroja / hyötyjä näistä alkaa löytymään.
Juu tässä olet kyllä oikeassa.

Tämä nyt on ehkä hieman :offtopic: mutta kuitenkin: takana onnellinen leiri/mässäilyviikonloppu (joo, ihan tosi, niinkin voi tehdä!) ja aamusella oli vähän, tuota, tukeva olo. Mutta olipa - :hyper: - habassakin mittaa ylimääräinen sentti, ihan sellaisenaan. Heräsi siinä tätösen lisäksi kysymys: mitä mitä mitä helkkaria? Ihanko totta tämä tuli viikonloppuna (en ole vähään aikaan mittaillut)? Voisiko tällainen kasvu jatkua? Pitäsikö tässä alkaa syödä ihan urakalla, että saisi ne 40 cm täyteen?

KyllÄ Se KÄsi Kasvaa , Kun Vain Reenaat Kovaa Ja LyÖt MÖmmÖjÄ Hauiksiin Ja Ojentajiin Kuten Muutkin Iso Hanskaiset!!!

tabe sanoi:
KyllÄ Se KÄsi Kasvaa , Kun Vain Reenaat Kovaa Ja LyÖt MÖmmÖjÄ Hauiksiin Ja Ojentajiin Kuten Muutkin Iso Hanskaiset!!!
Kasvaa se natunakin ku treenaa,syö ja lepää

No tietenkin raskaita perusliikkeitä joka lihasryhmälle mutta minä ainakin väännän niitä hifistelyliikkeitä loppuun ja pitemmällä sarjalla loppupunpiks. Minua kävis ainakin kyrsimään jos jättäisin hifistelyn pois. Monipuolisuus menis treenistä. Nuo hifiliikkeet vaihtuu parin viikon välein fiiliksen mukaan koska painoihin en niissä panosta vaan tuntumaan. Raskaat perusliikkeet pysyvät samoina.

:) :) :) :)

Pari päivää "asiallista syömistä" takana. Ja katsos! Puoli senttiä tuosta maanantaiaamun ihmeestä on jäljellä. Hmmm... siis ainakin tuo puoli senttiä sitten tämän kuun alun. Ei paha, mutta lisää, lisää!!

Mää ny mitää mömmöjä... hauesta hauista! :D

"Kuinkahan on, puristaako liian ahkera mittaaminen hauistani kasaan niin, ettei se mahdu kasvamaan?" kysyi hän peilikuvaltaan, ja mittasi taas.

Perusliikkeissä yleensä pysyttelen handujen osalta ja muutenkin. Vaihtelen liikkeitä joka treeniin (2 eri treeniä). Ihan helvetinmoisen pumpin sain tekemällä ranskalaista vinopenkillä ensin pari sarjaa ja perään kapeaa penkkiä yhden sarjan. Hauiksille tein 2 sarjaa keskitettyä ja perään pitkästä aikaa myötäkääntöä z-tangolla. Seuraavalla kerralla on vuorossa 2 sarjaa hauiskääntöa z-tangolla ja hauiskääntö kässäreillä (1 sarja). Ojentajille ranskalaista tangolla tasapenkillä pari sarjaa ja perään taljapunnerrusta 1 sarja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jotkut hurjat on väittänyt, että 45 cm kokoiset kädet voi saada tekemättä ollenkaan eristäviä liikkeitä hauiksille tai ojentajille.
Isojen ojentajien perusedellytys on kuitenkin suhteellisen hyvä penkki/pystypunnerrus, jos pystyy tekee isoilla painoilla punnerruksia niin yleensä on isot ojentajat (toisaalta voimanostajat saavat hermotusta kehittämällä pienestä lihaksesta pirusti voimaa irti->lihaskokoa kuitenkaan lisäämättähirveästi mutta tämä onkin eri asia.)

Siis lisäämällä puhdasta lihasmassaa 7 kg niin kädet kasvaa 1" muistaakseni, joku vanha Franco Columbun vinkki.

Siis tässä kuvassa oleva, vasemmalla poseeraava tyyppi ja oikealla on Jorma Räty...
Kuva on lainattu j. rädyn sivulta, http://www.jraty.com/

kuva5_big.jpg

Jimbe sanoi:
Kylmänä ja jännitettynä.
Mun mielestä toi kylmä tarkoittaa että jännitettynä, mutta ei "pumpissa" eli ei treenin jälkeen jännitettynä.Sitäkö tääkin tarkoitti?En ole itse tottunut käyttämään tuota sanaa kylmä kuin täällä pakkiksella ollessani.Itse olen tottunut käyttämään sanaa "pumpissa" eli jos sanon että hauis on mitattu pumpissa tarkoittaa se sitä että se on mitattu käsitreenin jälkeen jännitettynä, mutta jos sanon että käteni on x cm paksu niin silloin se on mitattu normaali olotilassa(esim lepopäivänä)mutta tietenkin jännitettynä.

neutraali sanoi:
Mun mielestä toi kylmä tarkoittaa että jännitettynä, mutta ei "pumpissa" eli ei treenin jälkeen jännitettynä.Sitäkö tääkin tarkoitti?En ole itse tottunut käyttämään tuota sanaa kylmä kuin täällä pakkiksella ollessani.Itse olen tottunut käyttämään sanaa "pumpissa" eli jos sanon että hauis on mitattu pumpissa tarkoittaa se sitä että se on mitattu käsitreenin jälkeen jännitettynä, mutta jos sanon että käteni on x cm paksu niin silloin se on mitattu normaali olotilassa(esim lepopäivänä)mutta tietenkin jännitettynä.

ÖöÖöö siis niin jos se on kylmä ni = ei pumpissa / ei juuri treenattu
Jännitetty = jännittää lihasta.. ;)

:david:

makew sanoi:
Jotkut hurjat on väittänyt, että 45 cm kokoiset kädet voi saada tekemättä ollenkaan eristäviä liikkeitä hauiksille tai ojentajille. [/IMG]

Näin on. Mutta genetiikkaa pitää olla edes jonkin verran ja massaa melko paljon. Itseäni eivät käsivarsitreenit koskaan oikein innostaneet ja lopetinkin ne tyystin 12 vuotta sitten. Käsivarren ympärykset ovat pysyneet samaisissa 45 cm:ssä ja varmaan olisivat kasvaneetkin, jos olisin lisämassaa hankkinut.

Olisko yksi mahdollinen juttu se että kun käsipäivänä tekee eka ojentajan ja sit haukan, ni muuttas sen toisinpäin. En tiedä onko mahdollista mutta tämmönen ajatus tuli päähän salilla tänään: Eli kun ensin ojentaja treenataan niin se ei pääse väsymään yhtä paljon kuin hauis, KOSKA ojentaja liikkeissä hauis ikäänkuin tulee mukaan sillai että ojentaja ei pääse ihan täysin eristäytymään. Jos kun taas tehtäisiin tällä toisella tavalla että hauis ensin niin silloin hauis ei pääsisi pistään niin paljon vastaan / auttaan ojentajaa ojentaja liikkeissä joten ojentaja saa enemmän damagee. Kuulostaako ihan deividiltä?

MKM sanoi:
Näin on. Mutta genetiikkaa pitää olla edes jonkin verran ja massaa melko paljon. Itseäni eivät käsivarsitreenit koskaan oikein innostaneet ja lopetinkin ne tyystin 12 vuotta sitten. Käsivarren ympärykset ovat pysyneet samaisissa 45 cm:ssä ja varmaan olisivat kasvaneetkin, jos olisin lisämassaa hankkinut.

Käsien koko on mun käsittääkseni juuri riippuvaisia puhtaan lihasmassan määrästä. 45 cm käsiä ei saa jos kehopaino pysyy esim. 65 kg, 175 cm pitkällä.
Vaikka kuinka hinkkaisi penkkiä ja hauista(tekisi eristäviä liikkeitä) ja väittäisi että treenaa kovaa.

Jimbe sanoi:
Eli kun ensin ojentaja treenataan niin se ei pääse väsymään yhtä paljon kuin hauis, KOSKA ojentaja liikkeissä hauis ikäänkuin tulee mukaan sillai että ojentaja ei pääse ihan täysin eristäytymään. Jos kun taas tehtäisiin tällä toisella tavalla että hauis ensin niin silloin hauis ei pääsisi pistään niin paljon vastaan / auttaan ojentajaa ojentaja liikkeissä joten ojentaja saa enemmän damagee. Kuulostaako ihan deividiltä?
Mulla on aivan päinvastoin eli en oo huomannu että ojentajia tehdessä hauis juurikaan auttaisi liikettä, mutta hauiksia tehdessä tulee usein myös ojentajat kipeiksi. :whip:

hpena sanoi:
Mulla on aivan päinvastoin eli en oo huomannu että ojentajia tehdessä hauis juurikaan auttaisi liikettä, mutta hauiksia tehdessä tulee usein myös ojentajat kipeiksi. :whip:

Joojoo siis enhän määkään siinä mitään huomaa mutta voi se silti olla mahdollista.

No siis ojentajia tai hauiksia tehdessä molemmat lihakset rasittuu koska ne ovat vastavaikuttajalihaksia ja kun ojentaja ojentaa käden niin hauis koukistaa joten esim ranskalaisessa punnerruksessa hauis hidastaa tangon matkaa otsalle. Ja ojentaja tekee itse päätyön.

Bloo sanoi:
No siis ojentajia tai hauiksia tehdessä molemmat lihakset rasittuu koska ne ovat vastavaikuttajalihaksia ja kun ojentaja ojentaa käden niin hauis koukistaa joten esim ranskalaisessa punnerruksessa hauis hidastaa tangon matkaa otsalle. Ja ojentaja tekee itse päätyön.

eikös se hauis kuitenkin koukista kättä, joten miten ihmeessä se voisi negatiivisessa vaiheessa tehdä työtä, jossa tankoa kuitenkin jarrutetaan työntämällä kättä ylöspäin (lue: suoraksi) käyttäen juuri ojentajaa... hauis tekisi käsittääkseni töitä silloin jos yrittäisit pamauttaa itseäsi otsaan tangolla eli koukistaa käden mahd. nopeasti negatiivisessa vaiheessa.. jos tämänkin olen väärin tajunnut niin kyllä nolottaa.. :itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom