Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo-o näitten käsien koko pistää kiivastuun pikkuhiljaa ku ei meinaa millään kasvaa, vaikka voimaa tulee lisää. Joskus kun kattoo ni kädet näyttää saatana siltä ku miäs ei olis koskaan salia nähnykkä. Itellä on nyt 38.5 ja ollu jo jonkin aikaa.

Okei.

Tässä hauisvenytys: Ota kiinni puolapuusta, suht korkealta ja ota ihan "tavallinen" rintalihaksen venytys. Tästä asennosta käännät kyynärpäätä (joka rintalihasta venytettäessä osoittaa alaspäin) niin, että se osoittaa yläviistoon. Avot. Pitäis tuntua hauiksessa.
Ojentajille: Ota keppi toiseen käteen (ei, ei se keppi, vaan semmonen mikä löytyy salin nurkasta) ja laita se selän taakse niin, että keppiä pitävä käsi roikottaa sitä selkärangan kohdalla. Ota toisella kädellä alakautta kiinni kepistä ja vedä suoraan alaspäin. Pitäis tuntua ylemmän käden ojentajassa.
-Nauttikaa.

Niin ja treenistä vielä: jos ei suui sarjamäärä toimi, kokeile vähäistä sarjamäärää. Saattaapi olla, ettei haukkarit tykkääkkään sarjamäärästä. Mulla esmes toimii varsin hyvin semmonen, että treenaan 8 sarjaa isommille lihasryhmille ja 6 pienemmille. 2-3 sarjaa per liike, 1-3 liikettä per lihasryhmä. Raskasta (5-8 toistoa), kevyttä (20-30) tai hidasta (60 sek per sarja, 10sek per toisto eli 5 ylös ja 5 alas).

Timba79 sanoi:
Aina kuulee uutta ja on taas pakko testata tätäkin... :evil:

Toiminee parhaiten viimeisenä liikkeenä?

Kokeilin ekana liikkeenä hauiksille, mutta eiköhän tuo toimi vähintäänkin yhtä hyvin viimeisenä. Jos saat säädettyä taljaa niin kokeile myös eri korkeuksilla.

Eristävistä liikkeistä on varmasti apua, kuten scott-penkistä. Etenkin jos etuolkapää on iso & vahva ja liittyy hauisliikkeeseen turhan tehokkaasti. Voi muuten olla, että hauis ei kasva senkään vuoksi, että sille antaa liian vähän kuritusta.

Hauiskääntö alataljassa lattialla maaten estää aikas hyvin huijauksen. Tosin harvemmassa paikassa alatalja on niin korkealla, että pystyy tekemään. Tekee aikas kutaa jos vaijeri nirhaisee "arkaa paikkaa".

Laardi sanoi:
Hauiskääntö alataljassa lattialla maaten estää aikas hyvin huijauksen. Tosin harvemmassa paikassa alatalja on niin korkealla, että pystyy tekemään. Tekee aikas kutaa jos vaijeri nirhaisee "arkaa paikkaa".

Juu tai sama juttu käsipainoilla, seinään nojaten. Kyynärpäät vaan seinään kiinni ja pidä ne siellä koko liikkeen/sarjan ajan. Niin, ja ota kevyt paino. PAljon kevyempi kuin normaalisti, ellet halua ykköstä kokeilla...
:D

Mulla kun on alkanut hauistreenit junnaamaan, niin olen ottanut parit kerrat oikein kunnon cheattaus meiningin päälle. On vähän :david: olo kun joku katsoo vierestä, mutta keskitynkin siihen palautusosaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En nyt viittaa mihinkään viestiin erityisesti, mutta minusta on hassua kun aina jälkeenjääneelle lihasryhmälle lisätään sarjoja tai liikkeitä. Tämä päätelmähän johtaa siihen, että lihas kasvaa enemmän kun sitä treenataan enemmän. Päätelmä on mielestäni epäkorrekti (vaikka en kiistä, että joissakin tapauksissa se voi toimia/varmasti toimii).

Kokeilepa saarnamies vähentää sarjoja käsille. Kuusi sarjaa viikossa (jonka muistaakseni sanoit tekeväsi) voi tuntua vähältä, mutta suosittelen vähentämään entisestään niin, että otat jollain perusliikkeellä (hauiskääntö tangolla, ranskalainen tms) vain 2-3 kovaa sarjaa ja käytät erikoistekniikoina cheatingia, pakkotoistoja ja vaikka vähennyssarjaa. Ja otat niin loppuun, että ase ohimollakaan ei menisi enää yhtään. Ja sitten vielä pari.

Tosin sitten en tiedä otatko vastaan neuvoja kun oma hanska on siinä 38cm. :nolo: Mutta kehitys on kyllä suht tasaista.

tseif sanoi:
Kokeilin ekana liikkeenä hauiksille, mutta eiköhän tuo toimi vähintäänkin yhtä hyvin viimeisenä. Jos saat säädettyä taljaa niin kokeile myös eri korkeuksilla.

Huomenna menee testiin toi liike. Taljaa ei pysty säätämään, mutta penkin selkänojan kanssa pystyy kikkailemaan. Viimesenä aattelin käyttää ja puristaa loputkin mehut haukkareista irti.

Joskus kun tuli leikittyä salilla niin tuli keksittyä vähän huvittavan näkönen liike mutta ainakaan ei voi huijata.
Selälleen makaamaan ristikkäistaljan väliin. Jalat saa ainakin meilläpäin tuettua ja sitten siitä vaan selällään maaten hauiksia tekemään ala tahi ylätaljan kautta. Alataljalla tuntui paremmalta mutta oli genitaalit vähän vaarassa vaijerin kanssa.

1.
Syynä kehityksen pysähtymiseen saattaa hyvinkin olla lasikuitujeesuksen esille tuoma seikka, eli jarruna saattaapi olla liian suuri treenimäärä.

2.
Mutta jos epäilyksenäsi on treeniärsytyksen puute, niin kokeileppa seuraavanlaista pakkotoistotreeniä 3-4 viikon ajan.
Tarvitset hyvän avustajan.

Lämmittelysarjojen jälkeen.
Valitset selllaiset painot joilla saisit tehtyä tiukan 6:sen.

Tällä painolla teet itse aluksi 2x4 toiston sarjat jotta varsinaisissa sarjoissa lihaksesi ovat sitten täysin hereillä. (varsin moni pumppaa lihakset hapoille heti ensimmäisellä sarjalla, jolloinka lihas ei vielä ole kunnolla herännyt ja treenin teho jää vajaaksi)

Tämän jälkeen teet 2-3 treenisarjaa siten, että ilman apua teet 4 toistoa ja viidennessä avustaja tulee mukaan.
Avustajan tehtävä on ylläpitää sarjan positiivisessa vaiheessaa painoilla vakionopeutta
Sarjan negatiivisen vaiheen suoritat ilman apua.
Toistoja teet niin paljon kuin ikinä jaksat avustajan avittamana. (vähintään 8 pitää tulla)
Siis nyt ei tehdä sellaisia sarjoja joissa treenaaja vääntää naama irvessä painoja hitaasti avustajan avituksella ylös, vaan liikenopeus säilyy koko sarjan ajan samana mahdollisimman dynaamisena.
Tarkoituksena on tehdä mahdollismman paljon sitä mitä lihas oikein himoitsee, eli dynaamista työtä.

3.
Pääsarjoja kannattaa vaihdella.
Hauiksessa varsinkin on mahdollisuuksia vallan hirmuinen määrä...esim eri tankotyypit, käsipainot, otteet (myötä-, vasara-, vastaote) työkulmat, liikenopeudet, toistomäärät....

Jo tulee loistavaa neuvoa, lämmin kiitos kaikille.

Kaikilla on vain kovasti erilaista ohjetta. Mutta sitä on varmasti saman verran treenitapoja ,kuin miehiäkin.
Kehonrakennus on totisesti tekniikka laji. Kaikki tämä tuo tähän lajiin niin mahottomasti haastetta ja mielenkiintoa. Homma menee jo nyt vähän filosofiseksi, mutta antaa mennä.
Mikä tekee vanhoista systeemeistä paremman tuntusen kuin uudet systeemit? Tuntuu niin mahdottoman vaikialta vaihtaa tuo kuuden sarjan hinkkaaminen johonki muuhun.
Vaikka oonki vetäny muutamat HST kierrot, niin silti on aina kiva palata tuohon kuuden sarjan hinkkaamiseen.
Lueskelin tuossa Ove Rytterin "Tehokas Kehonrakennus" opasta ja siinä Ove poika suositteli tekemään ihan hulluna sarjoja. 8 - 14. Vähä riippuen lihaksesta. Ja pitkät sarjat.
Täälläkin joku ehdottaa sarjamäärien lisäämistä ja toinen vähentämistä.
Liikkeet vaihdan. Enää en hinkkaa hammerkääntöä vinopenkissä, vaan vaihdan sen scott-penkkiin (kumpiparempi, käsipaino vai tanko?) Ja sitte johonki taljakääntöön. Taljassa on helppo tehdä pudotussarjoja ja muuta. (Mulla ei oo treeni kaveria).

Sitten: Jos ensin testaan sarjamäärien lisäämistä. Niin millon tulokset pitäs huomata, jos systeemi toimii? Nyt siis vetelin vuoden ilman kehitystä. Siis vuosi meni ennenkuin huolestuin kehittymisestä :) Ei tahdo tulata taas toista vuotta.

Itse sain nopeasti sentin pari tumppuun, kun panostin ojentajiin kaikkein eniten ja aloin ottamaan hauis reeniin loppuun 20kg tangolla huippusupistuksia --> uskomaton polte ja pumppi...!! Siinä iho repeili! :hyper:

@ez sanoi:
Itse sain nopeasti sentin pari tumppuun, kun panostin ojentajiin kaikkein eniten ja aloin ottamaan hauis reeniin loppuun 20kg tangolla huippusupistuksia --> uskomaton polte ja pumppi...!! Siinä iho repeili! :hyper:

Olen samoilla linjoilla, että ojentajiin täytyisi keskittyä vähintään yhtä paljon kun hauberiin... noin 2/3 lapasen koosta tulee ojentajasta. Kehittynyt ojentajalihas vielä "nostaa" hauista tuoden lisää senttejä... Itse tekisin ojentajat ja hauiksen samana päivänä. Tsemppiä vaan lapas treeneihin. Pidä meidät ajan tasalla kehityksessä. :thumbs:

saarnamies sanoi:
Sitten: Jos ensin testaan sarjamäärien lisäämistä. Niin millon tulokset pitäs huomata, jos systeemi toimii? Nyt siis vetelin vuoden ilman kehitystä. Siis vuosi meni ennenkuin huolestuin kehittymisestä :) Ei tahdo tulata taas toista vuotta.

Kaikki testaa aina ensin lisäystä :)

Ei siinä mitään.

lasikuitujeesus sanoi:
Kaikki testaa aina ensin lisäystä :)

Ei siinä mitään.

Voiko HST kiertoa verrata sarjamäärien vähentämiseen?
Eli teen viikossa 3 kovaa sarjaa hauiksille ja ylätaljassa tulee 3 kovaa epäsuoraa (ottaa kyllä oikiasti aika vähän hauberiin).
Ja tuo 3 sarjaa tuntuu riittävän, koska voimatasot nousee.

saarnamies sanoi:
Voiko HST kiertoa verrata sarjamäärien vähentämiseen?
Eli teen viikossa 3 kovaa sarjaa hauiksille ja ylätaljassa tulee 3 kovaa epäsuoraa (ottaa kyllä oikiasti aika vähän hauberiin).
Ja tuo 3 sarjaa tuntuu riittävän, koska voimatasot nousee.

Nyt en ole varma ymmärränkö...

Tuosta HST:sta olen jäävi kommentoimaan, jos tuo oli jotenkin minulle tarkoitettu kysymys. Siinä ehdotuksessani tarkoitin että kerran viikossa 2-3 sarjaa (samassa treenissä).

Ja tuolla leikkimielisellä kommentillani tarkoitin, että yleensä jonkun lihasryhmän jälkeenjääminen tulkitaan niin, ettei sitä treenata tarpeeksi. Mikä voi pitää paikkansakin.

Harvoin vain kuulee kenenkään sanovan: "Mulla ei oikein nuo hauberit kehity, taidanpa vähentää niiden treenausta".

Suositut

Back
Ylös Bottom