Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Huomenna menee testiin toi liike. Taljaa ei pysty säätämään, mutta penkin selkänojan kanssa pystyy kikkailemaan. Viimesenä aattelin käyttää ja puristaa loputkin mehut haukkareista irti.

Tuli tänään testattua viimesenä liikkeenä ja sai kyllä loistavan pumpin ja pystyi tekeen puhtaasti ja hitaalla negatiivisilla osuudella. Tämä jää ainakin toistaseks hauistreeniin viimeseksi liikkeeksi. :thumbs:

lasikuitujeesus sanoi:
Ja tuolla leikkimielisellä kommentillani tarkoitin, että yleensä jonkun lihasryhmän jälkeenjääminen tulkitaan niin, ettei sitä treenata tarpeeksi. Mikä voi pitää paikkansakin.

Harvoin vain kuulee kenenkään sanovan: "Mulla ei oikein nuo hauberit kehity, taidanpa vähentää niiden treenausta".

Aivan oikein.
Harvoin kuulee, mutta silti en vähennä :)
Itse joskus nuorempana kymmenisen vuotta sitten, kun ensimmäista kertaa innostuin saliharrastuksesta. (oon innostunu varmasti puoenkymmentä kertaa ja aina into on lopahtanut parin kuukauden jälkeen. Nyt vasta ensimmäinen pitempi rupeama jo 1.5 Vuotta! :) )
Silloin hinkkasin haukkareita ihan himona. Sarjoja tuli 10-12.
Silloin myös luulin, että 5kg painon pudotus kuuluu asiaan, jos aloittaa salitreenit. ;)
Treeni- ja ravintotietämys oli :0:
Mutta jos noihin aikoihin vertaa, niin sarja määrät on pudonneet puoleen.
Mutta nyt oikiasti luulen, että treenaan liian vähä.

tseif sanoi:
Kokeileppas miltä tuntuu jos vedät habat ylätaljassa. Eli otat penkin siihen eteen ja menet makaamaan selällesi ja vedät hauiskääntöä. Kokeilin ite eilen tuota ja meinas kädet räjähtää. Otin joka sarjassa negatiivisiakin. Levoton pumppi. :thumbs:

Ja sit toinen on et vedät ristitaljalla hauiksia eli vähän ku pousaisit tuplahauiksia! Levoton pumppi! :rock:

Nightkin sanoi:
Kannattaa myös vaihdella oteleveyksiä varsin säännöllisesti kun tehdään esim hauiskääntöjä tangolla että olkavarren pitkä ja lyhyt pää rasittuvat tasaisesti molemmat.

Itse olen alkanut saada taas kädet kasvuun kun teen kaikki nuo yllä luetellut kikat plus teen 2-3 päivää varsinaisen käsitreenin jälkeen palauttavan käsitreenin ihan kevyesti pumppaillen. Tämänhän voi tehdä sen päivän varsinaisen treenin jälkeen, sarjoiksi riittää 2+2 haballe ja ojentajille. Eri kahta eri liikettä molemmille kaksi sarjaa. Toistot 12-20. Pitää ottaa tosiaan sitten kevyesti!

tseif sanoi:
Kokeileppas miltä tuntuu jos vedät habat ylätaljassa. Eli otat penkin siihen eteen ja menet makaamaan selällesi ja vedät hauiskääntöä. Kokeilin ite eilen tuota ja meinas kädet räjähtää. Otin joka sarjassa negatiivisiakin. Levoton pumppi. :thumbs:

Täytyy sanoa et kokeilin tota sun menetelmää.... :hyper: Ihan hervoton pumppi. Lisäsin samantein omaan harjoitusohjelmaani :thumbs:

nigster sanoi:
Ja sit toinen on et vedät ristitaljalla hauiksia eli vähän ku pousaisit tuplahauiksia! Levoton pumppi! :rock:

Ottasin tuon mukaan treeniin, mutta nykyisellä salilla ei ole ristikkäistaljaa. :(

Vaikeuksia ojentajan kanssa

Eli siis mulla ainakin on yleensä vaikeuksia saada ojentaja pumppiin.. Teki sitten mitä liikkeitä tahansa, toistot, erikoistekniikat.. niin se ei vaan mee kunnon pumppiin. Kellään muulla sama ongelma?

kokeile kerran tämmöstä ohjelmaa: hauis suoralla tangolla taljassa (rest pause) sit keskitetty ja lopuks hammer. sarjat per liike:3 toistot 10-15. Ojentajat ranskalainen punnerus käsipainoilla 3x15 ja vaan 30s. palautuksilla ja yhden käden punnerus vastaotteella taljassa. sama homma ku ranskiksessa

Jimbe sanoi:
Eli siis mulla ainakin on yleensä vaikeuksia saada ojentaja pumppiin..
Ahaa. Oletko oikeesti kokeillu kaikkia liikkeitä..? :)

Tuttuja (?):

- yhden käden ranskalainen käsipainoilla?
- "california press"=laske tanko kuin ranskalaisessa, mutta tuo sieltä koukussa rinnan päälle ja prässää ylös =1 toisto.
- "JM press", eli ota tangosta kapea ote, laske leuan kohdalle vieden kyynärpäät ulos, ja takaisin suorille käsille (kapean otteen penkki yhdistettynä ranskalaiseen)

Niin, ja pyri 20-30 toistoon jos ei mikään muu auta. Metodilla vähintään 20, mutta jos menee yli 30 niin aivan liian kevyt. :whip:
Jos ei tolla mene pumppiin, teet liikkeet päin helvettiä. :D

maxmussel sanoi:
Ahaa. Oletko oikeesti kokeillu kaikkia liikkeitä..? :)

Tuttuja (?):

- yhden käden ranskalainen käsipainoilla?
- "california press"=laske tanko kuin ranskalaisessa, mutta tuo sieltä koukussa rinnan päälle ja prässää ylös =1 toisto.
- "JM press", eli ota tangosta kapea ote, laske leuan kohdalle vieden kyynärpäät ulos, ja takaisin suorille käsille (kapean otteen penkki yhdistettynä ranskalaiseen)

Niin, ja pyri 20-30 toistoon jos ei mikään muu auta. Metodilla vähintään 20, mutta jos menee yli 30 niin aivan liian kevyt. :whip:
Jos ei tolla mene pumppiin, teet liikkeet päin helvettiä. :D

Yhden käden ranskalaisia oon tehny, ne ei tunnu vaikuttavan oikeastaan mitenkään. Toi JM press kuulostaa hyvältä, käyrätangolla ilmeisesti paras?
Pitää myöskin kattoo uudestaan noita isoja toistomääriä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Monet maailman vahvimpiin kuuluvista miehistä treenaavat hauiksia ja ojentajia vain isojen lihasryhmien punnerrus- ja vetoliikkeiden epäsuoralla rasituksella, syövät kuin hevoset ja kädet ovat kuin norsunjalat. Suurin osa peilisalien perusmetroseksuaaleista kitkuttaa loppumattomilla kaapelisarjoilla armottoman pumppifiiliksen hauiksenhuippuun tai ojentajan sisäsyrjään, juo tunnollisesti ionisoidun palautusjuomansa ja kädet ovat kuin teinitytöllä.

Maailman vahvimpiin kuuluvat = lihaksikkaita.

Mr. Olympiaksi tuleminen vaatinee suoraa käsivarsitreeniäkin (vaikka sillä onko pumppikaapelin kulma X vai Y, ei merkitystä olekaan).

Mutta erittäin lihaksikkaat käsivarret saadaan muutenkin. Ei kuitenkaan ilman raskasta treeniä ja raskasta ravintoa. Koska treeniaika on rajallinen (mm. jo hormonien takia), ei sitä kannata paljoakaan haaskata epäolennaiseen.

MKM sanoi:
Maailman vahvimpiin kuuluvat = lihaksikkaita.

Mr. Olympiaksi tuleminen vaatinee suoraa käsivarsitreeniäkin (vaikka sillä onko pumppikaapelin kulma X vai Y, ei merkitystä olekaan).

Mutta erittäin lihaksikkaat käsivarret saadaan muutenkin. Ei kuitenkaan ilman raskasta treeniä ja raskasta ravintoa. Koska treeniaika on rajallinen (mm. jo hormonien takia), ei sitä kannata paljoakaan haaskata epäolennaiseen.

Voimannosto ja kehonrakennus on kaksi eri lajia. Vahvat kädet saan varmaan sun kuvailemalla tavalla, mutta kehonrakennuksessa ei voimalla tee mitään. Jos haluaa pyöreät, isot ja pulleat käsilihat niin kyllä suosittelisin tekemään käsitreenejä ihan lihakset eristävilläkin tavoilla.

Laita maailmanvahvinmies tai voimannostajan ja jokun kehonrakennus IFFB Pro:n kuvat vierekkäin niin ymmärtänet mitä tarkoitan.

Jos voima on pääasia, niin sitten asia voi olla toisin.

Omna sanoi:
Voimannosto ja kehonrakennus on kaksi eri lajia. Vahvat kädet saan varmaan sun kuvailemalla tavalla, mutta kehonrakennuksessa ei voimalla tee mitään. Jos haluaa pyöreät, isot ja pulleat käsilihat niin kyllä suosittelisin tekemään käsitreenejä ihan lihakset eristävilläkin tavoilla.

Laita maailmanvahvinmies tai voimannostajan ja jokun kehonrakennus IFFB Pro:n kuvat vierekkäin niin ymmärtänet mitä tarkoitan.

Jos voima on pääasia, niin sitten asia voi olla toisin.

Itse olen paljon treenannut voimapainotteisesti käsiä ja voimaa niissä on mielestäni mukavasti, mutta koko ei ole hääppöinen...olen jonkin aikaa keskittynyt pienemmillä painoilla puhtaampiin suorituksiin ja pidempiin sarjoihin ( 8 - 15 toistoo)....mielestäni tuloksia on tullut....ehkä molempia tyylejä tarvitaan oman potentiaalin saavuttamiseksi....

almerigo sanoi:
ehkä molempia tyylejä tarvitaan oman potentiaalin saavuttamiseksi....
Näin. Koska niitä lihassoluja nyt on jokaisella sekä nopeita että hitaita, niin miksei reenaisi molempia? Eli runttaa hieman isommilla painoilla hieman lyhyempiä sarjoja hieman vapaammalla tekniikalla (ei kumminkaan miten tahansa heilutellen, vaan suht hallitusti) joitakin sarjoja ja päälle pienemmillä painoilla mahdollisesti eri liikkeellä vieläpä (vaihtelun vuoksi) huipputarkalla tekniikalla pidempää sarjaa. Tuon voi tehdä samassa reenissä, mutta myös siten, että vaihtelee reenityyliä pitemmällä aikavälillä.

Tiedän kyllä hyvin miten huippukehonrakentajat treenaavat, mutta tarkoituksenani oli vain kiinnittää huomio olennaiseen, kun saleillakin rintaojentajateinit (elopainoa 60 kg, käsivarsi 30 cm) eivät sitä näytä ymmärtävän. Täälläkin usein kysellään, miten saisin ojentajan ulkosyrjään massaa, vaikka sitä massaa ei ole muuallakaan eikä sitä nykyisellä kalorit=kulutus -ruokavaliolla voi olettaa minnekään tulevankaan. Sen verran olen voimailua seurannut, että olen kyllä nähnyt voimamiesten käsien olevan vähemmän lihaksikkaita kuin Mr. Olympiassa, mutta kuitenkin huomattavasti lihaksikkaampia kuin saliemme keskivertotreenaajilla, jotka kuitenkin voimamiehiä enemmän käsiä treenaavat. Syökää paljon, tehkää isojen lihasryhmien raskaita punnerrus- ja vetoliikkeitä ja mikäli tavoitteidenne mukaista on, jättäkää sitten osa kokonaisharjoitteluajastanne raskaille käsivarsiliikkeille.

MKM sanoi:
Tiedän kyllä hyvin miten huippukehonrakentajat treenaavat, mutta tarkoituksenani oli vain kiinnittää huomio olennaiseen, kun saleillakin rintaojentajateinit (elopainoa 60 kg, käsivarsi 30 cm) eivät sitä näytä ymmärtävän. Täälläkin usein kysellään, miten saisin ojentajan ulkosyrjään massaa, vaikka sitä massaa ei ole muuallakaan eikä sitä nykyisellä kalorit=kulutus -ruokavaliolla voi olettaa minnekään tulevankaan. Sen verran olen voimailua seurannut, että olen kyllä nähnyt voimamiesten käsien olevan vähemmän lihaksikkaita kuin Mr. Olympiassa, mutta kuitenkin huomattavasti lihaksikkaampia kuin saliemme keskivertotreenaajilla, jotka kuitenkin voimamiehiä enemmän käsiä treenaavat. Syökää paljon, tehkää isojen lihasryhmien raskaita punnerrus- ja vetoliikkeitä ja mikäli tavoitteidenne mukaista on, jättäkää sitten osa kokonaisharjoitteluajastanne raskaille käsivarsiliikkeille.

Juu, on tuossa ihan pointtiakin. Jotenkin huvittaa kun 60 kilonen kaveri vääntää jotain hifistelyliikettä, siinä ei ole mitään järkeä.

Perusmassa tulee perusliikkeillä siitä olemme varmaan yhtä mieltä. Mutta siinä vaiheessa kun aletaan jo puhua kehonrakennuksesta niin asia ei ole enää niin yksiviivainen.

Omna sanoi:
Juu, on tuossa ihan pointtiakin. Jotenkin huvittaa kun 60 kilonen kaveri vääntää jotain hifistelyliikettä, siinä ei ole mitään järkeä.

Perusmassa tulee perusliikkeillä siitä olemme varmaan yhtä mieltä. Mutta siinä vaiheessa kun aletaan jo puhua kehonrakennuksesta niin asia ei ole enää niin yksiviivainen.
Perusliike tai erikoisliike. Mun mielestä ihan sama millä sen ärsykkeen antaa sinne lihakseen, kunhan lihas vaan saa sen ärsykkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom