Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Teet ihan normaalisti vaan sitä hauista sun ohjelman mukaan niin kyllä se siitä turpoaa. Pelkällä "hauis-ohjelmalla" sitä ei kasvateta. Olet todennäköisesti aika alkukuopissa ja kyllä se koko kroppa siitä kasvaa kun vaan treenaat ahkerasti ja muistat vielä syödäkin.

Teet ihan normaalisti vaan sitä hauista sun ohjelman mukaan niin kyllä se siitä turpoaa. Pelkällä "hauis-ohjelmalla" sitä ei kasvateta. Olet todennäköisesti aika alkukuopissa ja kyllä se koko kroppa siitä kasvaa kun vaan treenaat ahkerasti ja muistat vielä syödäkin.

juups aloittelijoita tässä vielä ollaan. 5kk reeniä takana ja onhan toi hauperi kasvanu jo 2-3cm mutta haluan lisää :curs:

juups aloittelijoita tässä vielä ollaan. 5kk reeniä takana ja onhan toi hauperi kasvanu jo 2-3cm mutta haluan lisää :curs:

Tuohan on jo kova kasvutahti! Mietippä jos se kasvas noin seuraavat 2 vuotta?

Eli lopeta tuo kaikkimulletänneheti asenne ja keskity treenaamaan kroppaa kokonaisuutena ja syömään hyvin kuten Nigster jo fiksusti sulle sanoikin!

Minkälaista reeniohjelmaa käytät haukalle? pistäppä pikkusen vinkkejä ohjelmastas niin katotaan tuottaisko tuo meikäläisellä tulosta!

No onpa taas jolpeilla kysymykset.

"Antakaa haukkaohjelma millä saan 4 cm 5 kuukaudessa habaan"

Ettekö itse näe pillityksenne hölmöyttä? Ei kukaan voi antaa sulle ohjelmaa jolla varmasti kasvat. Kaikki metodit mitä täälläkin tullut esille on ihan hyviä, mutta kokemus vasta näyttää miten saat sekä treenattua mielekkäästi että tehokkaasti. 14-17 vuotiaitten risukäsien tumput ei tule näyttämään tippaakaan bodatuilta vielä ainakaan 3 vuoteen, ajakaa se nuppiinne niin ehkä saatte perspektiiviä koko hommaan.

Koko kroppa kun kasvaa niin kasvaa ne tumputkin sieltä.

Valtavia tumppuja on kasvatettu eristävillä liikkeillä ja pelkästään epäsuorilla liikkeillä, puhtaasti ja huijaten, pienillä ja isoilla sarjamäärillä, erikoistekniikoilla tai ilman. Mutta aina on SYÖTY ENEMMÄN KUIN KULUTETTU :whip: !

Valtavia tumppuja on kasvatettu eristävillä liikkeillä ja pelkästään epäsuorilla liikkeillä, puhtaasti ja huijaten, pienillä ja isoilla sarjamäärillä, erikoistekniikoilla tai ilman. Mutta aina on SYÖTY ENEMMÄN KUIN KULUTETTU :whip: !

Ja aina varmasti myös treenattu sitä muuta kroppaa vähintään yhtä kovaa ja huolella!

Ettekö itse näe pillityksenne hölmöyttä? Ei kukaan voi antaa sulle ohjelmaa jolla varmasti kasvat. Kaikki metodit mitä täälläkin tullut esille on ihan hyviä, mutta kokemus vasta näyttää miten saat sekä treenattua mielekkäästi että tehokkaasti. 14-17 vuotiaitten risukäsien tumput ei tule näyttämään tippaakaan bodatuilta vielä ainakaan 3 vuoteen, ajakaa se nuppiinne niin ehkä saatte perspektiiviä koko hommaan.

Aivan! Ja jos hetkeksikin annat periksi treeneistä, syöt miten sattuu jne. alkaa ainakin minulla kädet heti pienemään. Treenimetodit kannattaa itse tutkia ja katsoa millä kehittyy. Ja sitten taas ne geenit. Joillakin se lihaksen malli on sellainen että niitä lisä senttejä tulee TODELLA hitaasti.

Vielä ei voi sanoa juuta eikä jaata ohjelman toimivuudesta yhen treenin perusteella, tämä siis: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=05-195-training
Mutta kyllä pitkästä aikaa on kuuluisa hauiskin kipeenä ja ojentajat ihan tulessa tapansa mukaan 5x3-5 painoillakin. Mitäs tuo nyt tarkalleen meinaa:

"Reps: 5 with your 3RM (10 seconds rest between reps, re-rack weight)"?
5 toistoa 3toiston maksimipainoilla 10s toistojen välillä?

Näemmä se tangon jättö pikkasen ylhäällä vajaaksi hkääntö tangolla ja hammerissa kp on tosi tärkeä, liikkeet eivät menneet enää niin pahasti forkuille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"Reps: 5 with your 3RM (10 seconds rest between reps, re-rack weight)"?
5 toistoa 3toiston maksimipainoilla 10s toistojen välillä?

Itse tein tuosta sen ranskis version ihan tasapenkillä. Paino telineiltä käsille ja ranskis nenään. Tanko takaisin ja taukoa ~10 s ja sit seuraava toisto.

Hauvis jutun tein Scott penkissä siten, että tanko oli lattialla josta sen käsiin nappasin ja Scottiin istahdin. Sit yks kääntö, pois telineestä, tanko lattialle ja ~10 s tauko. Tanko taas käsiin ja Scottiin...

Mulla nyt 3 treeniä takana ja ihan kivalta tuntuu. Eilen kunnon punppi olkavarressa kun treenin nro 3 tein. :rock:

Toi on totta. Ja lohduttavaakin, sillä peli ei ole menetetty, vaan aloitettu (:arvi: )

Ja aina varmasti myös treenattu sitä muuta kroppaa vähintään yhtä kovaa ja huolella!

Enpä usko, että näin on. Toki pidemmällä tähtäimellä, mutta ammattilaiset ja varmasti toki myös vähemmän ammattilaisetkin priorisoivat probleema-alueitaan.

Ootko cartman74 tehny miten muuta kroppaa tossa ohella?

No 3 treeniä viikossa teen (ti, to ja la) eli jos on vain 1 haba treeni viikossa tuon ohjelman mukaan niin yks treeni on olkapää/rinta/selkä ja toinen on jalat.

Niissä pyrin sit vältteleen hauviksen/ojentajan turhaa rasitusta, mutta saavatpa ne osumaa kuitenkin. Habat selkätreenin yhteydessä ja ojentajat rinnan kera.

Mutta tosiaan vain ylläpitävästi on tarkoitus tehdä eli ehdoton pääpaino noissa käsitreeneissä.

En ole seurannut tätä ketjua viime aikoina, mutta huomasin yhden jännittävän asian kun tein normaalia hauista levytangolla. Katsoin sivusta miten suoritan liikkeen ja siinähän olikin yllättävän iso heijaus mukana, siis ihan perustyylissä. Sitten yritin vain seistä tikkusuorassa ilman heijaamista (seuraten koko ajan ettei tule heijausta) ja homma vaikeutui heti kovasti, varsinkin just keskivaiheessa tuntui, että hauis joutuu tekemään oikeasti töitä eikä paino siirry ylös painopistettä muuttamalla. Koko treeni koostui ensin 3x10 käsipainoilla ja sitten 3x6 levytankohauis (ilman heijausta).

Seuraavana päivänä hauikset oli todella kipeät. Itse asiassa ne kramppasivat jo treenin jälkeen hieman.

En ole seurannut tätä ketjua viime aikoina, mutta huomasin yhden jännittävän asian kun tein normaalia hauista levytangolla. Katsoin sivusta miten suoritan liikkeen ja siinähän olikin yllättävän iso heijaus mukana, siis ihan perustyylissä. Sitten yritin vain seistä tikkusuorassa ilman heijaamista (seuraten koko ajan ettei tule heijausta) ja homma vaikeutui heti kovasti, varsinkin just keskivaiheessa tuntui, että hauis joutuu tekemään oikeasti töitä eikä paino siirry ylös painopistettä muuttamalla. Koko treeni koostui ensin 3x10 käsipainoilla ja sitten 3x6 levytankohauis (ilman heijausta).

Seuraavana päivänä hauikset oli todella kipeät. Itse asiassa ne kramppasivat jo treenin jälkeen hieman.

Mitä? Et seuraa käsitreenin treadia säännöllisesti !? :david: Jep, huijaus vie tehoa lihassupistuksesta, kuten tietäisit jos olisit lukenut treadin läpi :rolleyes: . Mutta huijaus kannattaa silloin tällöin, ite saan krampin tällä hetkellä vain huijaamalla isoilla painoilla. Tietysti jos on alusta asti tehnyt hauiksen sijaan alaselällä liikkeet niin vaikutus on tietysti erilainen puhtaaseen suoritustekniikkaan verrattuna. Vaihtelu tuo kehitystä.

Jep, huijaus vie tehoa lihassupistuksesta

Yllätys oli lähinnä siinä, että en tiedostanut "huijaavani". Siis kehon tekemää liikettä en ollut huomannut/tiedostanut aiemmin. Varsinaisessa huijauksessa liike on tietysti paljon isompi. En myöskään tiennyt, että niin pieni heijausliike voi vaikuttaa niin paljon lopputulokseen. Kun ei liikuta kehoaan milliäkään niin hauis saa todella hyvin osumaa verrattuna siihen, että tekee pientä "normaalia" heijausliikettä.

Enpä usko, että näin on. Toki pidemmällä tähtäimellä, mutta ammattilaiset ja varmasti toki myös vähemmän ammattilaisetkin priorisoivat probleema-alueitaan.

No mä en tajunnut että miten MKM tossa olisi viitannut just huippuihin ja jonkun alueen priorisointiin? Eikai ne kädet nyt kovin monella PRO:lla ihan kovan priorisoinnin kohteena ole jos ei selkeästi ole heikommat. Ja aika epätodennäköistä on että kädet on pienet jos selkä, olkapäät ja rinta on kovassa kunnossa. Kädet saa kyytiä noissa kaikissa osa-alueissa.

No mä en tajunnut että miten MKM tossa olisi viitannut just huippuihin ja jonkun alueen priorisointiin? Eikai ne kädet nyt kovin monella PRO:lla ihan kovan priorisoinnin kohteena ole jos ei selkeästi ole heikommat. Ja aika epätodennäköistä on että kädet on pienet jos selkä, olkapäät ja rinta on kovassa kunnossa. Kädet saa kyytiä noissa kaikissa osa-alueissa.

Eipä tässä ollut kyse mihin MKM viittasi, vaan siihen mitä itse sanoit.
Siihenhän minä vastasin.

Pointti nyt oli lähinnä se, että valtavia tumppuja ei varmasti aina ole kasvatettu reenaamalla muuta kroppaa samaan aikaan helvetin kovaa
tai jopa kovempaa, vaan enemmänkin ylläpitävästi.
Jos luonnostaan kädet on erinomaiset, niin eipä niitä silloin tarvi priorisoida.
Mutta sanoisinpa, että kunnon pyssyjen aikaansaamiseksi tulee priorisoida.
Toki on niitä geneettisiä oikkuja, joilla kädet kasvaa pois kontrollista, jos niitä reenaa liikaa. Roinallakin voi olla tekemistä sen kanssa...

Ja ei ne kädet välttämättä pienet ole, jos selkä, rinta ja olkapäät on isot, mutta ne voi olla suhteessa pienet. Esim joku Branch Warren (ei tietenkää voi verrata natuun)

Turha meidän on jankata tän enempää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom