Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tompan 35--->40cm tänä vuonna kuulostaa aika kovalta? en paljon asiasta itse tiedä mutta 5 senttiä alle vuodessa on kova lukema. kiinnostais että minkälaisella treenillä saavutettu ja natuna vai ei?
Mikä neuvoksi kun ei keskitetyssä hauiskäännössä toistot/painot nouse ollenkaan? Eikä oo mikään parin viikon kehitystoppi vaan puhun kolmen kuukauden stopista. Treenaan nyt kahdesti viikossa hauikset tällä tavoin: pari lämmittely sarjaa, 3*5-7 suorituspuhtautta vaihdellen + selkätreenin yhteydessä leuanvetoa. Alkaa kyrsimään aika reippaasti..
Mikä neuvoksi kun ei keskitetyssä hauiskäännössä toistot/painot nouse ollenkaan? Eikä oo mikään parin viikon kehitystoppi vaan puhun kolmen kuukauden stopista. Treenaan nyt kahdesti viikossa hauikset tällä tavoin: pari lämmittely sarjaa, 3*5-7 suorituspuhtautta vaihdellen + selkätreenin yhteydessä leuanvetoa. Alkaa kyrsimään aika reippaasti..
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=05-195-training
Onko jengi kokeillut tätä? Ajattelin ottaa kokeeksi. Minkälaiset noi painot pitää olla ekan viikon aikana suurinpiirtein?
Tossa raakasuomennos:
Viikko 1:
Maanantai: Viikot 1-3
Kapea alavinopenkki: 5x3-5 (2min)
Hauiskääntö seisten tangolla: 5x3-5 (2 min)
Ojentajapunnerrus istuen: 5x3-5 (2 min)
Hauiskääntö ylävinopenkissä: 4x6-8 (90 s)
Perjantai: Ojentajapunnerrus maaten: 5x5 (10s tauot) (2min)
Hauiskääntö scottissa: 5x5 (10s tauot) (2min)
Kapea penkki: 3x3-5
Hauiskääntö myötäote: 3x3-5
Viikko 2:
Maanantai: Viikot 2-4
Ojentajapunnerrus käsipainoilla maaten alavinopenkki 4x6-8 (90s)
Scott-kääntö kp 4x6-8 (90s)
Ojentajapunnerrus taljassa: 4x8 (90s) 1,2,5,6 hitaasti ilman taukoja 3,4,7,8 räjähtävä
Hauiskääntö taljassa: 4x8 (90s) 1,2,5,6 hitaasti ilman taukoja 3,4,7,8 räjähtävä
Ojentajapunnerrus narulla: 3x10-12 (60s)
Hauiskääntö istuen kp: 3x10-12 (60s)
50 cm ku ois joskus ni se riittäs!!:D 45 kans väli etappina 43 täl hetkel!Tuo 45 cm on myös minulla seuraava etappi. Tänä vuonna käsivarsi on jo kasvanut 35 cm -> 40 cm. Luulisi ensi kevääseen mennessä ainakin 1 cm lisää tulevan. Tosin olen todella laiska tekemään habatreeniä että saa nyt nähdä.
Kyllä ne suorat ojennus- ja koukistusliikkeet noin yleisesti ottaen on aika turhia IMO. Sekä keho- että voimamielessä. Kerran tai kaksi viikossa yksi liike molemmille on jo ihan tarpeeksi. Ne tumput kasvatetaan raskailla punnerruksilla ja souduilla/vedoilla. Loput aika genetiikasta kiinni eikä näistä "4 viikon blitz-hyökkäys-käsille" höpöhöpöstä.
Kyllä ne suorat ojennus- ja koukistusliikkeet noin yleisesti ottaen on aika turhia IMO. Sekä keho- että voimamielessä. Kerran tai kaksi viikossa yksi liike molemmille on jo ihan tarpeeksi. Ne tumput kasvatetaan raskailla punnerruksilla ja souduilla/vedoilla. Loput aika genetiikasta kiinni eikä näistä "4 viikon blitz-hyökkäys-käsille" höpöhöpöstä.
Mites, onko siulla sitten minkälainen voimataso hauiksissa? Siis paljon lisäpainoja tossa leuassa? Itsellä taas hauis ottaa voimaa, mut ojentaja ei oikein millään. Ranskalainenkin on jämähtänyt tohon 40kg. Tosin itse teen todella vaihtelevaa treeniä niin hauiksille ja ojentajillekin. Joskun raiskaan ojentajat dipillä, reilulla 40 toistolla. Toisinaan hauista tangolla raskaita kakkosia tai kolmosia. Tosin meikäläisen käsiin on voima tullut ihan työn kautta, mikä näkyi hauiskäännössä tosi hyvin..Kyllä toi kieltämättä aika tapolta kaikkineen erikoissysteemeineen tuntuu. Ite kanssa oon pyrkiny siihen että hauiksille ja ojentajille yksi kova liike: leuanveto kapea vastaote lisäpainoilla 2x6 Miken systeemi + 2 liikettä ja pari sarjaa hauiksille. Ojentajille ranskis 2-3 sarjaa + 2 liikettä ja pari sarjaa.
Voimaa vaan ei haboihin tule millään ojentajiin kyllä. Tosin leuat ollut vasta jonkin aikaa käytössä. Forkut vaan menee niin juntturaan suorissa hauisliikkeissä jos näillä käsillä kiskon eli isot painot pois multa.
Voi olla, että treenaat hauiksia vähän liikaa. Toisaalta myös yli 3kk hauiskääntöä samoilla sarjoilla, toistoilla ja liikkeillä ei hirveästi kehitystä voi odottaakaan.
edit. Ei toi 3 sarjaa pari kertaa viikossa oo kyllä liikaa. Kokeile tehä ne kaikki 6 samalla kertaa?
Ali Pali: Tee vaikka kahdessa treenissä kussakin yksi liike hauiksille. Vaikka Juuri tuo cheat curl hiukan himmatulla alaslaksulla 3-5*4-6 toisena päivänä, ja toisena hammer käispillä 2-4*5-10. Leukoja selkäpäivään ja avot! Ja joskus voi olla viikon tekemättä hauiksia suoraankin, ei ne mihkään katoa ;)
Perusliike tai erikoisliike. Mun mielestä ihan sama millä sen ärsykkeen antaa sinne lihakseen, kunhan lihas vaan saa sen ärsykkeen.