OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

5 vuotta olin ja taroinoita olenkin kertonut monta kertaa mut heitetääs yksi. Eikä tarvi nyt suuttua termeistä kenenkään elämänsä sankarin.

Olin Hervannassa tanssiravintola Isabellan ovella töissä, itse baari oli kakkoskerroksessa ja sinne meni hissi ja kierreportaat, narikka alhaalla. No siinä kävi sitten normaalia porukkaa mitä sellaisissa paikossa nyt käy, mutta erikoisuutena, myös liikuntarajoitteisia, koska siinä oli liikuntavammaisten palvelutalo vieressä. Sieltä klenkkas kaikenlaista tyyppiä, osa kävellen, osa rullaten ja osa sähkövehkeillä. Oli hieman haastavaa sitten selvitellä ylipäätänsä kuka on liian humalassa kun kaikki oli valmiiksi jo sellaisia ettei tiennyt onko ne tuhanneen päissään vai ei.

Se meni kuitenkin ihan rutiinilla, rullatuoleilla tulevat meni hissiin, jonne painoin oven auki ja ne sitten paineli itsensä kakkoseen. Sitä porukkaa tuli joka ilta. No eräs ilta siihen tuli sitten kaveri joka oli kaulasta alaspäin kaput, ohjasi leuallaan sitä vekotinta. No sama homma, rutiinilla lipun hinta ja releet narikkaan, ovi auki hissistä, ukko sinne ja takas narikkaan.

No meni sellainen 5-10min ja aloin ihmetteleen hirveetä kolinaa. Jossain jyskytti ja mietin että pistääkö DJ kovempaa ja resonoi, sitten tajusin, että ei vittu, se sälli on siellä hississä, millä se nyt nappia painaa, kielläänkö? Meen hissiin ovelle ja vaan sen, se kaveri ajaa takseinään ja peruuttaa oveen, sahas ees taas että kuulisin. Jumalauta mua hävetti aivan jumalattomasti, en tiennyt miten päin olisin ollut. Pyytelin kovasti anteeksi ja helvetti se näytti vihaiselta. Menin sen kanssa sitten kakkoseen ja varmistin kyllä aika hyvin, että oon hakemassa sen kun baarityttö laittaa viestiä että kaveri haluaa kotiin.

Tää oli aika hauska. Mut uskon että nolotti :LOL:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
5 vuotta olin ja taroinoita olenkin kertonut monta kertaa mut heitetääs yksi. Eikä tarvi nyt suuttua termeistä kenenkään elämänsä sankarin.

Olin Hervannassa tanssiravintola Isabellan ovella töissä, itse baari oli kakkoskerroksessa ja sinne meni hissi ja kierreportaat, narikka alhaalla. No siinä kävi sitten normaalia porukkaa mitä sellaisissa paikossa nyt käy, mutta erikoisuutena, myös liikuntarajoitteisia, koska siinä oli liikuntavammaisten palvelutalo vieressä. Sieltä klenkkas kaikenlaista tyyppiä, osa kävellen, osa rullaten ja osa sähkövehkeillä. Oli hieman haastavaa sitten selvitellä ylipäätänsä kuka on liian humalassa kun kaikki oli valmiiksi jo sellaisia ettei tiennyt onko ne tuhanneen päissään vai ei.

Se meni kuitenkin ihan rutiinilla, rullatuoleilla tulevat meni hissiin, jonne painoin oven auki ja ne sitten paineli itsensä kakkoseen. Sitä porukkaa tuli joka ilta. No eräs ilta siihen tuli sitten kaveri joka oli kaulasta alaspäin kaput, ohjasi leuallaan sitä vekotinta. No sama homma, rutiinilla lipun hinta ja releet narikkaan, ovi auki hissistä, ukko sinne ja takas narikkaan.

No meni sellainen 5-10min ja aloin ihmetteleen hirveetä kolinaa. Jossain jyskytti ja mietin että pistääkö DJ kovempaa ja resonoi, sitten tajusin, että ei vittu, se sälli on siellä hississä, millä se nyt nappia painaa, kielläänkö? Meen hissiin ovelle ja vaan sen, se kaveri ajaa takseinään ja peruuttaa oveen, sahas ees taas että kuulisin. Jumalauta mua hävetti aivan jumalattomasti, en tiennyt miten päin olisin ollut. Pyytelin kovasti anteeksi ja helvetti se näytti vihaiselta. Menin sen kanssa sitten kakkoseen ja varmistin kyllä aika hyvin, että oon hakemassa sen kun baarityttö laittaa viestiä että kaveri haluaa kotiin.

Ai juma! Eihän sitä kaikkia voi hoksata, varsinkaan kun ei jokapäivä ole tekemisissä noin pahasti halvaantuneiden kanssa. Hyvä tarina, mukavasti sellasta tragikoomisuutta mukana.
 
Ai juma! Eihän sitä kaikkia voi hoksata, varsinkaan kun ei jokapäivä ole tekemisissä noin pahasti halvaantuneiden kanssa. Hyvä tarina, mukavasti sellasta tragikoomisuutta mukana.
Ihan inhimillinen erehdys oli ja ne olivat yleensä sellaisia vielä ettei niitä saanut liikaa hyysää, suuttuivat, etenkin humalassa.

Siellä kävi sellainen Kake-niminen kaveri sähkötuolillaan, se veti aina ihan hirveet lärvit. Se toimi sillai, että Kaken luottokortti laitettiin tuoppiin ja Kakelle kannettiin drinksuja ja sitten kuitti siihen samaan tuoppiin missä kortti. Siitä tiesin että on aina vetänyt vitusti kun niitä kuitteja oli meinaan muutama. Kakelle sitten vietiin hänen oman pöydän reunaan lasi jossa pilli, se sitten kaasutteli aina siihen mukin viereen ja yritti sihtailla sitä pilliä suullansa. Kake oli siis näitä, joilla on myös pakkoliikkeitä.

No yksi ilta sitten baarityttö tuli sanomaan, että nyt Kake on sellaisessa kunnossa, että se pitäis lähettää kotiin, se ajelee tanssilattialla asiakkaiden jaloille. Meen katsoon, niin Kake tanssii, vetää kasia siellä tanssilattialla ja ihmiset sivuilla odottaa että pääsis tanssimaan, melkonen performanssi. Meen sitten siihen ja sanoon Kakelle että olis aika lähtee kotiin, Kakelle tämä ei passannut vaan jotenkin sammutti sen vehkeen siihen keskelle parkettia. No minä bodarina toki että mikäs tässä, rullataan sitten ilman sähköjä se narikkaan, vitut, se vehje paino ku synti, ei mihinkään, ei inahtanutkaan. Mä sitten siinä ihan, että mistä tän saa päälle ja miten vitussa mä sitten sen saan narikkaan.

Sieltä tuli sitten yksi naishenkilö joka sanoi että on töissä siellä palvelutalossa, että hän voi laittaa vehkeen päälle ja ohjata, se sanoi "Minä ohjaan, pidä sinä Kakea käsistä kiinni, mutta älä anna sen PURRA". Ja Kake tosiaankin koitti näykkiä mua ja olihan se aikamoinen näky kun minä vääntelen vaikeasti vammaisen käsiä ja tää koittaa jyrsii mun käsiä. Sinne me narikkaan se saatiin ja jäätiin ootteleen invataksia.
 
Kehitysvammasista tuli mieleen et meiät laitettii joskus 9 luokalla just palvelutaloon työharjotteluun pariks viikoks. Sitte mulle sanottiin et mun pitää antaa aamupalaa henkilölle x. No siltä ku kysy mitä hän haluaa ni vastaus oli et osotti jotain linjastolta ja vastaus oli örinää. Sitte mä yritän siinä et mitä hän nyt oikein haluaa ku en örinästä ymmärrä ni aina sama vastaus eli örinää. Sitte mulla palo kiinni ja sanoin et ota ite ja löin tarjottimen siihen linjastolle ku ei sitä tullu sillon ajateltua. Hoitajat kyllä ties ulkoa mitä kaveri haluaa aamupalaks mut eipä sitä mulle vaivauduttu kertomaan helpottamaan tilannetta.. Sitte vasta tuli apua ku huomas et kaveri jäi ilman aamupalaa ku homma ei oikein luonnistunu
 
Noi on hankalia sillai, että kun ne haluaa olla itsenäisiä, mutta ei ne nyt vain aina voi olla, niin sitten niiden kanssa pitää omata ihan erilaista pelisilmää joka ei niinkuin ihan heti kehity. Ne palvelutalon tyypit käsitteli niitä tosta vaan, tuli mieleen äiti vauvan kanssa, ne pyörittelee niitä vauvoja miten sattuu ja kun mies saa syliinsä, niin pitää ku se menis rikki heti.

Mut yllättävän hyvin ne tajus kuitenkin, iso osa ei vetänyt mitään herneitä, kai ne ajatteli, että me ollaan fyysisesti vähän rikki ja toi bodari on vitun tyhmä.
 
Noi on hankalia sillai, että kun ne haluaa olla itsenäisiä, mutta ei ne nyt vain aina voi olla, niin sitten niiden kanssa pitää omata ihan erilaista pelisilmää joka ei niinkuin ihan heti kehity. Ne palvelutalon tyypit käsitteli niitä tosta vaan, tuli mieleen äiti vauvan kanssa, ne pyörittelee niitä vauvoja miten sattuu ja kun mies saa syliinsä, niin pitää ku se menis rikki heti.

Mut yllättävän hyvin ne tajus kuitenkin, iso osa ei vetänyt mitään herneitä, kai ne ajatteli, että me ollaan fyysisesti vähän rikki ja toi bodari on vitun tyhmä.

Joo ja itehä oon ollu 8v erityislapsen isäpuolena ni ajattelumaailma on vähän erilainen nykyään. Ei siis oo mitää liikuntarajoitteita tai down mut kummikin kehityksen viivästystä jne. Ei taida olla Suomessa ku yks kyseistä tapausta ellei oo tullu uusia
 
Kyllahan noita tarinoita kuulee, tuttu tekee duunia vanhusten kanssa joilla ei paa enaa toimi. On vaipat ja ne pitaa vaihtaa. No vanha nainen oli vaantanyt kunnon paskat ja ne oli levinny vaginaan asti. Pakkohan se on puhdistaa. Sita puhdistellessa mummo huusi "SORMET HELVETTIIN MUN PILLUSTA" :LOL:
 
Ihan inhimillinen erehdys oli ja ne olivat yleensä sellaisia vielä ettei niitä saanut liikaa hyysää, suuttuivat, etenkin humalassa.

Siellä kävi sellainen Kake-niminen kaveri sähkötuolillaan, se veti aina ihan hirveet lärvit. Se toimi sillai, että Kaken luottokortti laitettiin tuoppiin ja Kakelle kannettiin drinksuja ja sitten kuitti siihen samaan tuoppiin missä kortti. Siitä tiesin että on aina vetänyt vitusti kun niitä kuitteja oli meinaan muutama. Kakelle sitten vietiin hänen oman pöydän reunaan lasi jossa pilli, se sitten kaasutteli aina siihen mukin viereen ja yritti sihtailla sitä pilliä suullansa. Kake oli siis näitä, joilla on myös pakkoliikkeitä.

No yksi ilta sitten baarityttö tuli sanomaan, että nyt Kake on sellaisessa kunnossa, että se pitäis lähettää kotiin, se ajelee tanssilattialla asiakkaiden jaloille. Meen katsoon, niin Kake tanssii, vetää kasia siellä tanssilattialla ja ihmiset sivuilla odottaa että pääsis tanssimaan, melkonen performanssi. Meen sitten siihen ja sanoon Kakelle että olis aika lähtee kotiin, Kakelle tämä ei passannut vaan jotenkin sammutti sen vehkeen siihen keskelle parkettia. No minä bodarina toki että mikäs tässä, rullataan sitten ilman sähköjä se narikkaan, vitut, se vehje paino ku synti, ei mihinkään, ei inahtanutkaan. Mä sitten siinä ihan, että mistä tän saa päälle ja miten vitussa mä sitten sen saan narikkaan.

Sieltä tuli sitten yksi naishenkilö joka sanoi että on töissä siellä palvelutalossa, että hän voi laittaa vehkeen päälle ja ohjata, se sanoi "Minä ohjaan, pidä sinä Kakea käsistä kiinni, mutta älä anna sen PURRA". Ja Kake tosiaankin koitti näykkiä mua ja olihan se aikamoinen näky kun minä vääntelen vaikeasti vammaisen käsiä ja tää koittaa jyrsii mun käsiä. Sinne me narikkaan se saatiin ja jäätiin ootteleen invataksia.
Karmeimpia poke muistoja nuoruudesta. En ollut koskaan joutunut poistamaa pyörätuoli asiakasta kunnes heittokeikalla eräällä pikkukylällä. Erittäin siistin näköinen herrasmies, puvut skarakat ja pelit tuli invataksilla ja jakkaralla ja tervetuloa tm. Vartti niin tulee tarjoilija sanomaan että baaritiskillä ongelmia ja näytti ukkoa, en uskonut millään koska kyseessä oli semmonen kreivin tai herrtuan näkönen ukko, kävin kuitenkin sanomassa että on tullun valituksia kähmimisestä ja sen on loputtava. Kaikki ok niin n 10min niin näin saatanana miten ukko otti suoraan haarovälistä kiinni naista ja ei muutakun jakkarasta kiinni ja ovea kohti, ukko järjesti hirveän shöyn huusi ja tarttui kaikkiin kiinni ja ovenkahvoihinkin, olin suht hapoilla kun sain ulko-ovelle ja sanoin ,ulos soita taksisi.. ja reipas tönäisy. Voi vittu ,piha oli peilijäässä ja ukko lähti kunnon surman liukuun ja jouduin syöksymään perään, olin semmosessa teräsmies liukuasennossa kun sain renkaasta kiinni ja törmäsimme lumikasaan, taksi kaarsi samantienpihaan ja näki tilanteen, luulin että seuraavaksi poliisit mutta äijä purskahti hillittömään nauruun ja ja kertoi että aina kun uusi poke niin pitää ne pillut koittaa,oli itse soittanut tutun taksin, ei siinä voinut kun nauraa itsekin ja olla tyytyväinen että saatiin ukko taksiin. Ovi hommissa näki paljon.
 
Tämä tapahtui pienessä alle 30 ihmisen asiakaspaikkapubissa Toijalassa. Olin ovella yksinäni siinä monettakohan viikonloppua. No siinä kivassa kesäillassa katon sinne baariin päin ja joku äijä laittaa seisten istuvan naisen suuhun lerrssiä, siinä vaan kaikkien nähden. No minä meen sinne ja sanon että nyt se kalu sinne housuun tai loppuu toi. No mies laittoi ja istui alas. Meni semmoinen 15 minuuttia ja uudestaan sama, ettekä usko ikinä mitä se äijä huutaa sinne ovelle mulle, "No ETKÖ SÄ TEEKÄÄN MITÄÄN?".

Siis miten tossa KUKAAN enää pystyy malttamaan mieltään, minä en, vaan heitin sen ukon todella heittämällä sinne kadulle, jossa se huusi naama ruvella poliisia, ei kytät tullut.
 
Herttuatar Kangasala. Olin Niittymäen Jaken kanssa siellä vuoden duunissa. No yksi ilta oli Aarne Tenkanen siellä keikalla ja sillähän on se hitti Hemaisevan seksikäs pörröpää. Kun biisin kertsi tuli, hyppäs joku äijä yleisöstä monitorin päälle ja alkoi helikopteria heiluttamaan. Aarne lopetti laulamisen ja bändi soittamisen ja mä kävelin sinne rivakasti, mutta ennenkuin kerkesin kaveria repiin alas, niin Aarne sanoi mikkiin "En heiluis tolla munalla, säälittävää", kaikki nauroi aivan letkuna ja kaveri nolona istui alas ja mä sanoin että anna olla sit vimonen kerta.

No arvatkaa oliko vimonen kerta, ei siinä montaakaan biisiä mennyt kun se kiipesi uudestaan ja sillon mulle riitti, se heilutti kopteria siellä housut kintussa ja mä repäsin sitä kädestä taaksepäin, no se olikin vähän kevyempi janari ja se lensi ihan huolella koska housut oli kintuissa, niin ei päässyt tukemaan jalalla mitenkään. Se sattui lentään siihen narikan lähelle kontillensa ja perse paistoi lavalle päin. Mä en voinut vastustaa kiusausta, vaan otin snadin vauhdin ja kunnon kärkkäri perseeseen, tais osua issiakseen kun sen verran kovaa vinkas, ja mitä teki yleisö, nauroivat taas letkuna ja sain vitusti tippiä.
 
850A9868.jpeg
 
Tämä tapahtui pienessä alle 30 ihmisen asiakaspaikkapubissa Toijalassa. Olin ovella yksinäni siinä monettakohan viikonloppua. No siinä kivassa kesäillassa katon sinne baariin päin ja joku äijä laittaa seisten istuvan naisen suuhun lerrssiä, siinä vaan kaikkien nähden. No minä meen sinne ja sanon että nyt se kalu sinne housuun tai loppuu toi. No mies laittoi ja istui alas. Meni semmoinen 15 minuuttia ja uudestaan sama, ettekä usko ikinä mitä se äijä huutaa sinne ovelle mulle, "No ETKÖ SÄ TEEKÄÄN MITÄÄN?".

Siis miten tossa KUKAAN enää pystyy malttamaan mieltään, minä en, vaan heitin sen ukon todella heittämällä sinne kadulle, jossa se huusi naama ruvella poliisia, ei kytät tullut.
Unohdit kertoa sen että pahoinpitelit kyseisen kaverin potkaisemalla häntä kärkkärillä perseeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon tilanteeseen kantaa ottamatta, mutta kehotan näitä moralisoijia menemään yksin tekemään noita hommia ja ilman voimankäyttövälineitä. Itse kanssa noin 5v tein yhteensä ja vuoden paikassa jossa olin ainut järkkäri. Saattaa mieli muuttua, jälkikäteen ajateltuna hankala ymmärtää miten sitä pääkoppa kesti senkin aikaa. Tappouhkauksien jälkeen kun käydään käsiksi sen takia että teet työtäsi, niin kyllä välillä joutuu valikoimaan saako turpaansa vai käyttääkö ylimitoitettua voimaa, että saa yksin jonkun 190-senttisen ja lihavan/130kg päihdehörhön hallintaan. Ulos niitä ei aina kylläkään yksin saanut siltikään hoidettua jos heti ollaan kimpussa kun jaloilleen päästät ja jos yrität raahata niin roikutaan pöydän jalassa. Toki varmin tapa välttyä hankalilta tilanteilta on olla tekemättä ollenkaan. Mutta semmosta paskaa ja uhkaa voi joutua kokemaan mitkä ei ns. normaalissa työssä tule mieleenkään.
 
Back
Ylös Bottom