OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joko silleen tai sitten jos tuon muovin alla on metallia "runkona" ja prässätty siihen
Mä en tunne näitä laitteita että osaisin sanoa tarkemmin liitettävistä osista, mutta itse varmaan tekisin vain jonkun alumiiniplootun tuohon päälle, minkä kiinnittäisin ulkopuolelle noista ruuvin rei’istä, ja siinä olisi sitten kierre samassa paikkaa kuin tuo alkuperäinen. Se olisi sitten minun näköiseni :D Olettaen että palikat olisi enää mahdollista liittää toisiinsa.
 
Joo voihan se olla hasardia. Joku kakskomponentti liima jolla siihen joku sovite, mut ehkä parempi vaa maksaa 300e.
Uudella osalla vaihto 500 euroa ja käytetyllä 400 euroa. Eikä hotsita ottaa mitään käytettyä osaa kun sekin saattaa sitten menettää kierteensä.
 
Moro Mike, joku viikko sitten mainitsit täällä että sun vasemman olkapään kiertäjä alko ärsyyntymään, itellä tällä hetkellä sama vaiva päällä. Onko mitään kikkoja siihen, paitsi lepo?
 
Moro Mike, joku viikko sitten mainitsit täällä että sun vasemman olkapään kiertäjä alko ärsyyntymään, itellä tällä hetkellä sama vaiva päällä. Onko mitään kikkoja siihen, paitsi lepo?
Pöyhiän Paulin näin salilla ja se antoi vinkin, että ei pumppaa kiertäjää kuminauhalla, vaan pitää 15 sec pidossa. Mä sitten siitä modasin itelleni ennen ja jälkeen yläkropan treenin semmoisen muutamien minuuttien pituisen 3 pumppaavaa ja 1 15sec pito kierron. Auttoi aivan helvetisti heti muutamassa päivässä, samaan aikaan en ole punnertanut tangolla, vaan pelkästään vipukoneilla.
 
Sehän noissa on kun ovat niin herkkiä sitten, se kierre menee kuitenkin sinne lähelle emolevyä sun muuta elektroniikkaa, niin työstäminen voi olla aika riskaabeelia.
Juu taitaa olla sen verran kallis kamera, ettei kyllä mihin tahansa kannata viedä korjaukseen. Lähinnä jos tuttavapiirissä tai muuten tiedossa joku vastaavalla tarkkuudella herkkien kojeiden kanssa puuhaava, ni sellanen ei ainakaan riko tai yritä mitään hazardia vaan kertoo pystyykö edullisesti ratkaista ongelman vai pitääkö viedä sinne minne meinasitkin..
 
No joo, ihan totta. Ehkä toi mielikuva siitä, että mike saa paskaa niskaan poikkeuksellisen paljon, on tullut siitä kun Mike ehkä enempi tuo asiaa esille kuin muut. En niin paljoa seuraa ylilautaa tai somea muutenkaan niin en osaa sanoa. Ja toikin on kyllä totta, että toi valtamedia parjaa ja mustamaalaa Jussia, kun taas sitten somessa porukka enempi kehuu.
Tätä pitääkin siteerata kun ihan rehellisesti mielikuva Mikestä on rakentunu siihen että kylläpäs sitä vihataan (jossain jotenki mistä en tiedä) kun se häntä vaivaa niin paljon. Mitään toisen kirjottamaa negatiivista en oo kyllä lukenut kertaakaan.
 
Hieno talvinen keli.

BBB5CDF3-B07E-41FD-8E0D-970AA269405D.jpeg
 
Helicoililla kierteen korjaus. Vähän on hasardia touhua.

View: https://youtu.be/whoeBQSEMbM?si=9P2OXhGQftShaA78


Tässä itse osa, alle 20e, ja R6 purkaminen. Vaihtavatko sitten huollossa kenties koko pohjan?
 
Noissa kiertäjävammoissa/ -vaivoissa olis hyvä kartoittaa, mikä kiertäjäkalvosimen lihaksista on kyseessä. Siellä on kolme uloskiertäjää: supraspinatus, teres minor ja infraspinatus sekä yksi sisäänkiertäjä: subscapularis.

Näiden anatomiaan kannattaa tutustua. Ite teetän kaikille valmennettavilleni lajista riippumatta varsinkin uloskiertäjätreenejä säännöllisesti. Sisäkiertoja ei yleensä erityisemmin tarvita, sillä niitä tulee normitreenissä aika hyvin jo penkkien, leukojen jne mukana.

Monesti se höpöhöpötasonen vemputus ei niitä vahvista ja paremmin toimii staattiset pidot eri kohdissa liikerataa. Rauhallisella liikenopeudella tehtynä toistomäärät voi olla alle kympinkin. Nää on sen verran heikoilla vivuilla varustettuja, ettei ne varsinaisesti pysty tukemaan sitä olkapäätä kovin tehokkaasti. Ne kuitenki on aika isossa osassa olkaluun asentoa ajatellen, koska siellä olkapäässä ei oo mitään nivelkuppia.

Bodaria saattaa kiinnostaa noissa myös se, että infraspinatus näkyy hyvin päällepäin. Noi muut ei :)
 
Helicoililla kierteen korjaus. Vähän on hasardia touhua.

View: https://youtu.be/whoeBQSEMbM?si=9P2OXhGQftShaA78


Tässä itse osa, alle 20e, ja R6 purkaminen. Vaihtavatko sitten huollossa kenties koko pohjan?

Ne vaihtaa semmoisen levyn missä toi osa on. Mutta kyllä on työllä hintaa, niin jää korjauttamatta, kamera toimii kuitenkin normaalisti. Hommaan Sonyn kameran videoihin.
 
Ne vaihtaa semmoisen levyn missä toi osa on. Mutta kyllä on työllä hintaa, niin jää korjauttamatta, kamera toimii kuitenkin normaalisti. Hommaan Sonyn kameran videoihin.
On siinä tuolle osallekin saatu kunnon kate, jos uusi maksaa 100e enemmän kuin käytetty. Mutta ei varmana mene tuntia kauempaa vaihdossa, niin on kyllä kunnon ryöstöä.
Ebaystä uusi pohjalevy n. 35e veroineen.
NEW For Canon EOS R6 Bottom Tripod Pod Fixed Screw Nut Plate Base EOSR6 CG2-6604
 
On siinä tuolle osallekin saatu kunnon kate, jos uusi maksaa 100e enemmän kuin käytetty. Mutta ei varmana mene tuntia kauempaa vaihdossa, niin on kyllä kunnon ryöstöä.
Ebaystä uusi pohjalevy n. 35e veroineen.
NEW For Canon EOS R6 Bottom Tripod Pod Fixed Screw Nut Plate Base EOSR6 CG2-6604
Kyllä tossa taas Suomi tulee hyvin esiin täällä olevan veron, työllistämisen ja muun hinta. Jos kamera maksaa tällä hetkellä 1590 euroa ja pelkän pikkuosan vaihtaminen 500 euroa, niin ohan se aika överiä.

Miettikää 30k autoa, jossa vaikka tapalampun vaihtaminen maksais varaosa 300 euroa ja hinta kokonaisuudessaan 10000 euroa.

Mä vaihdan niin kevyeen settiin salivideoissa, että se on puhelinta pienempi kamera. Saa kuitenkin mikit kiinni normaalisti. Se laatu mitä R6 ja RF 15-35/2.8 IS puskee, ei merkkaa mitään jos kontentti on tällä tasolla. Jos tekisin jotain cinemaattista, niin se olis eri asia. Toi canonin setti painaa 1,5kg, se on aika kömpelö ja kaikki valittaa aina miten väsyy olkapää.

256g paino tällä.

2739cef085132dc84a3552a9085b495439308447_Sony_ZV_1_II.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oon vahvasti sitä mieltä että hyvä äänenlaatu on wlogi tyyppisessä matskussa tärkeämpi kuin kuvanlaatu. Rajansa tietenkin kaikella ja ihan perunalla kuvatut jää katsomatta.
Vallan mainiosti riittäisi Iphone 13-15 Pro ja siihen ulkoinen mikki. Olisi käsivaralla kaikenlisäksi todella stabiilia kuvaa.
 
Back
Ylös Bottom