OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Se on sillai, että kierteistä on mennyt osa sileeksi ja se ei nappaa kiinni. Kattelin että ne kierteet voi ikäänkuin ruuvata uudestaan sinne, mut ne kaikki oli tehty vehkeisiin jotka sitten kiinnitetään kameraan, ei itse kameran mounttiin. Sikäli tuuri, että jäi kamera käteen kotona ja jalusta putos, ettei kesken treenin pudonnut kamera jalustasta kun Olmalan kans heiluttiin.
Just, jos sattuu oleen tuttavapiirissä joku aseseppä tai kelloseppä tai tollasen pienelektroniikan parissa puuhasteleva, niin sellasille vois kantsii näyttää, saattaa olla jotain ratkaisuja.. joo aika hyvä että irtos tollasessa tilanteessa 🙂
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä varmaan vaihdan sillai setuppia, että otan stilleihin kisoja varten 24-105mm RF linssin ja annan vaihdossa pois ton kalliin 15-35mm RF linssin. Muutoin sitten jos nyt enää potretteja teen, mulla on niihin RF 35mm macro 1.8 ja RF 85mm 1.4. Sit vloggaamiseen paljon paljon kevyempi ja kompaktimpi Sony ZV-1 II. Teen paljon reellssejä nykyään instaan ja on vähän turhan overkill kantaa mukana raskaampaa R6 kameraa ison linssin kanssa. Vlogeissa taas kompati on parempi. Podcastit sitten edelleen C100mk2 kameralla ja 17-40mm 4f linssillä.

Oon vuosikausia kuvannut aika raskaalla tavalla SM-kisat, eli laajiksella lineupit ja sitten yksittäisiä 85mm. 24-105mm polttoväli ajais nopeaan kaikki, joten saisin kuvattua nopeaan lineupin ja sitten yksittäisiä siitä samantien telellä vaihtamatta linssiä kokoajan.
 
Just, jos sattuu oleen tuttavapiirissä joku aseseppä tai kelloseppä tai tollasen pienelektroniikan parissa puuhasteleva, niin sellasille vois kantsii näyttää, saattaa olla jotain ratkaisuja.. joo aika hyvä että irtos tollasessa tilanteessa 🙂
Konepajahommia luultavasti, kuulostaa ihan perushommalta jos vain tietää jonkun paikan missä tekevät yhtään mitään muuta kuin sarjatyötä isoille asiakkaille. Myöskin tyypit ketkä harrastaa mitään rakentelua missä metalleja käytetään pystyy tuon ratkaisemaan.
Edellisellä sivulla mainittu irtokierre on kai viralliselta nimeltään kierreholkki, esim. Helicoil tms. Patentti on vanhentunut niin löytyy muiltakin valmistajilta.
 
Siinä kameran pohjassa lienee 1/4" kierre.
Sen voisi tehdä isommaksi, eli 3/8" ja sitten siihen löytyy ihan suoria adaptereita, jolla saa taas pienen kierteen paikalleen:

100424065ff6f57f26762.jpg


 
Se on kyl melko ripulia, mutta on aivan hullua miten ne katsoo jokaisen sekunin mun tekeleistä ja sitten ihan työstä käy tuo niiden mielenvikainen raportointi mun tekemisestä. Ja vaikka en siellä kävis edes bongaamassa niitä laittomuuksia, niin ne sitten huomiotta jääneenä alkaa varaileen niitä tatska-aikoja sun muuta tyhmää. Siellä taitaa olla muutama aivan seko kuten Tegelberg, jotka sitten käyttää kaiken aikansa mun parjaamiseen. Aikaisemmin se oli Peterin kimpussa, mutta nyt mun.
Mutta käytkö sä Mike siis lukemassa Ylilautaa? Itse olen elämäni aikana pari kertaa käynyt, ja on niin vitun idioottimainen ja varmasti pääasiassa todella nuorten käyttäjien foorumi, jonka ilmapiiri on aivan saatanan toksinen.
 
Mä käyn välillä kattomassa yleensä kylläkin pakkotoiston muistuttamana kun tämä on ainut mitä tulee lueskeltua nykyisin. Nyt on tekoäly otettu käyttöön. Oli siellä ainakin ennen muinoin ihan hyvääkin keksustelua treenailuista, mutta oisko lie ollut kuvalaudan (vai mikä se edeltäjä olikaan) aikaan.
 
Ei mitään käryy missä tommoisen vois edes toteuttaa.
Et tunne ketään, joka tekis töitä joissa tommonen vois olla ajoittain ajankohtaista? Melkein mikä vaan huolto-ukko tai joku metallipaja. Tosiaa ehtona se että siinä kameran rungossa on senverta sitä metallia kierteen kohdalla että on varoja laajentaa ina.
 
Et tunne ketään, joka tekis töitä joissa tommonen vois olla ajoittain ajankohtaista? Melkein mikä vaan huolto-ukko tai joku metallipaja. Tosiaa ehtona se että siinä kameran rungossa on senverta sitä metallia kierteen kohdalla että on varoja laajentaa ina.
Sehän noissa on kun ovat niin herkkiä sitten, se kierre menee kuitenkin sinne lähelle emolevyä sun muuta elektroniikkaa, niin työstäminen voi olla aika riskaabeelia.
 
Sehän noissa on kun ovat niin herkkiä sitten, se kierre menee kuitenkin sinne lähelle emolevyä sun muuta elektroniikkaa, niin työstäminen voi olla aika riskaabeelia.
Joo voihan se olla hasardia. Joku kakskomponentti liima jolla siihen joku sovite, mut ehkä parempi vaa maksaa 300e.
 
Back
Ylös Bottom