Satanismi vaikuttaa olevan teikäläisen tatuointivalintojen kantava teema. Mitä satanismi teikäläiselle merkitsee? Onko kyse pääasiassa uskontojen vastaisuudesta, yleisestä kapinallisuudesta auktoriteetteja kohtaan, vai jostain muusta?
Erittäin asiallinen ja mielenkiintoinen sekä haastava kysymys.
Minähän en alunperin tutustunut satanistiin varsinaisesti kun 2000 luvun alussa otin pentagrammin niskaan tatuoituna. Rippikoulussa mulle aukesi miten mielenvikainen ja järjetön julmal-konsepti on, en voinut ymmärtää miten kukaan täysipäinen ihminen voi uskoa tuohon olentoon, pyytää siltä anteeksi ja elää alistettuna koko elämänsä, en vain ymmärtänyt. Ajattelin jo silloin, että sen pitää olla joku altistava geeni, jossa ihminen uskoo mihin vaan jos massat niin sanoo ja tekee, sama toistui sitten koronassa, en vain voinut ymmärtää miten ihmiset voivat olla niin mielenvikaisia.
Myöhemmin mulle aukesi sitten satanismista paljon asioita jotka oli mun periaatteiden mukaisia, mutta en koskaan lukenut siitä kirjallisuutta tai tutustunut tarkemmin, ei vain kiinnostanut koska olin jo elämäni tien valinnut ja se oli, elä niin hyvin kuin voit ja vastaa kaikesta itse, niin hyvästä kuin pahasta, elämä on sun, ei sitä kukaan muu määritä.
Kyllä siinä saattaa olla semmoista aikuismaista halveksuntaa ja anarkismia uskontoja vastaan, ei uskovaisia vastaan, uskokoon kukakin mihin haluaa.
Koko satanismi ajatuksena perustuu maallisen nautinnon ylistämiseen yli hengellisen maailman, siinä missä uskovaisille himo on synti, on se satanistille siunaus.
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
Satanismi tatuointeina oli teema joka oli mulle kuitenkin elämänkatsomuksellisesti tärkeä ja läheinen, se on iso osa minua. Eikä mua haittaa pätkääkään asiaan liittyen leimata ilmestyskirjan tekstejä raamatusta, kirja jota arvostan sellaisenaan ihmisen kirjoittamana kirjana, en arvosta sen sanomaa ja sisältöä, mutta konseptina raamattu on kiehtova ilmiö.
Ja kun taas tatuoinnit yleensä, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa laittaa merkityksetöntä pääkalloa olkapäähän vain koska tatuointi, mä mietin tarkkaan mitä laitan ja minne fysiikkaa samalla suojellen. Kaikki mun tatuoinnit teema poissuljettuna on vain tapa erottua porukasta yksilönä, mähän vihaan yli kaikkea normaalia, tasapaksua harmaata, en voi sietää sitä.
Mun tarkoitus satanistisilla tatuoinneilla ei ole käännyttää ketään tai vaikuttaa muihin, ne on vain osa sitä, etten halua olla kuten kaikki muut.