OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Vittu sit pahan olon määrää mikä tästä tulee, veikkaan semmoista vähintään puolen vuoden itkemistä kaikesta mitä teen, se on exponentaalisesti lisääntynyt samaan aikaan kun lisään leimoja. Nyt aletaan olemaan varmaan sitten aivan maksimissa mitä yksi vihaaja voi enää kestää ennenkuin jotuu laitoshoitoon ja mä vaan katon, että vittu tää on kyllä hullua kun yksi mies voi yhdellä videolla manipuloida tahtomattaankin kymmenien ja kymmenien elämää.


View: https://youtube.com/shorts/P3qgNFzdFFM?si=hPTsjtILGmAN_vIO

Satanismi vaikuttaa olevan teikäläisen tatuointivalintojen kantava teema. Mitä satanismi teikäläiselle merkitsee? Onko kyse pääasiassa uskontojen vastaisuudesta, yleisestä kapinallisuudesta auktoriteetteja kohtaan, vai jostain muusta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Satanismi vaikuttaa olevan teikäläisen tatuointivalintojen kantava teema. Mitä satanismi teikäläiselle merkitsee? Onko kyse pääasiassa uskontojen vastaisuudesta, yleisestä kapinallisuudesta auktoriteetteja kohtaan, vai jostain muusta?

Omaperäinen nimimerkki. Fantastista.
 
Satanismi vaikuttaa olevan teikäläisen tatuointivalintojen kantava teema. Mitä satanismi teikäläiselle merkitsee? Onko kyse pääasiassa uskontojen vastaisuudesta, yleisestä kapinallisuudesta auktoriteetteja kohtaan, vai jostain muusta?
Erittäin asiallinen ja mielenkiintoinen sekä haastava kysymys.

Minähän en alunperin tutustunut satanistiin varsinaisesti kun 2000 luvun alussa otin pentagrammin niskaan tatuoituna. Rippikoulussa mulle aukesi miten mielenvikainen ja järjetön julmal-konsepti on, en voinut ymmärtää miten kukaan täysipäinen ihminen voi uskoa tuohon olentoon, pyytää siltä anteeksi ja elää alistettuna koko elämänsä, en vain ymmärtänyt. Ajattelin jo silloin, että sen pitää olla joku altistava geeni, jossa ihminen uskoo mihin vaan jos massat niin sanoo ja tekee, sama toistui sitten koronassa, en vain voinut ymmärtää miten ihmiset voivat olla niin mielenvikaisia.

Myöhemmin mulle aukesi sitten satanismista paljon asioita jotka oli mun periaatteiden mukaisia, mutta en koskaan lukenut siitä kirjallisuutta tai tutustunut tarkemmin, ei vain kiinnostanut koska olin jo elämäni tien valinnut ja se oli, elä niin hyvin kuin voit ja vastaa kaikesta itse, niin hyvästä kuin pahasta, elämä on sun, ei sitä kukaan muu määritä.

Kyllä siinä saattaa olla semmoista aikuismaista halveksuntaa ja anarkismia uskontoja vastaan, ei uskovaisia vastaan, uskokoon kukakin mihin haluaa.

Koko satanismi ajatuksena perustuu maallisen nautinnon ylistämiseen yli hengellisen maailman, siinä missä uskovaisille himo on synti, on se satanistille siunaus.

5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.

6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.

Satanismi tatuointeina oli teema joka oli mulle kuitenkin elämänkatsomuksellisesti tärkeä ja läheinen, se on iso osa minua. Eikä mua haittaa pätkääkään asiaan liittyen leimata ilmestyskirjan tekstejä raamatusta, kirja jota arvostan sellaisenaan ihmisen kirjoittamana kirjana, en arvosta sen sanomaa ja sisältöä, mutta konseptina raamattu on kiehtova ilmiö.

Ja kun taas tatuoinnit yleensä, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa laittaa merkityksetöntä pääkalloa olkapäähän vain koska tatuointi, mä mietin tarkkaan mitä laitan ja minne fysiikkaa samalla suojellen. Kaikki mun tatuoinnit teema poissuljettuna on vain tapa erottua porukasta yksilönä, mähän vihaan yli kaikkea normaalia, tasapaksua harmaata, en voi sietää sitä.

Mun tarkoitus satanistisilla tatuoinneilla ei ole käännyttää ketään tai vaikuttaa muihin, ne on vain osa sitä, etten halua olla kuten kaikki muut.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen pistettiin 3 tuntinen setti niskaan ja takaraivoon. Sivuprofiilista sitä näkyy vähän mikä on ihan jees. Tää varmaa oli vika kuva mikä itelle tuli. Selkä ois tyhjä mut on sen verran iso projekti ettei kiinnosta täl hetkel tippaakaan
 
Eilen pistettiin 3 tuntinen setti niskaan ja takaraivoon. Sivuprofiilista sitä näkyy vähän mikä on ihan jees. Tää varmaa oli vika kuva mikä itelle tuli. Selkä ois tyhjä mut on sen verran iso projekti ettei kiinnosta täl hetkel tippaakaan
Nice. Mä en laita selkään mitään.
 
Ja menee vähän vaikeaksi koska mun vasen kiertäjä on pahasti ärtynyt jatkuvasta vinopenkistä. Vaikee tehdä kunnolla selkääkään.
Mulla kävi sama ku hinkkasin vaan vinopenaa ihan hitosti ennen koska se vaan toimii mulla.. Meni sit reilu vuos ku ei pystyny punnerteleen kunnolla.. Eikä pysty oikein kunnolla vieläkään. Sillei oon saanu nyt ihan hyviä treenejä kuitenkin, että tosi tarkasti vaan tehtävä, Erittäin hidas negatiivinen ja stopista rauhassa ihan ylös asti ja pieni pito jne.. Ja sit tehny niitä 1 1/2 toistoja joka treenissä ja tuntuu et rinta on kasvanu takasi pikkuhiljaa vaikka ei sarjapainot oo lähelläkään entisiä. Mut ei se aina oo painosta kii. Kässäreillä tykänny kans tehä ihan loivaa vinopenkkiä. Se ei rasita niin paljoo noita olkapäitä ku tekee kyynnärpäät vähän lähempänä kylkiä..
 
Mulla kävi sama ku hinkkasin vaan vinopenaa ihan hitosti ennen koska se vaan toimii mulla.. Meni sit reilu vuos ku ei pystyny punnerteleen kunnolla.. Eikä pysty oikein kunnolla vieläkään. Sillei oon saanu nyt ihan hyviä treenejä kuitenkin, että tosi tarkasti vaan tehtävä, Erittäin hidas negatiivinen ja stopista rauhassa ihan ylös asti ja pieni pito jne.. Ja sit tehny niitä 1 1/2 toistoja joka treenissä ja tuntuu et rinta on kasvanu takasi pikkuhiljaa vaikka ei sarjapainot oo lähelläkään entisiä. Mut ei se aina oo painosta kii. Kässäreillä tykänny kans tehä ihan loivaa vinopenkkiä. Se ei rasita niin paljoo noita olkapäitä ku tekee kyynnärpäät vähän lähempänä kylkiä..
Joo, mä voin tehdä vipukoneilla vielä, mutta en ihan venytykseen saakka ja mieluusti yhdellä kädellä. Eiköhän tää tästä.
 
Sua ja sun hommia pitkään seuranneena on toki jonkinlainen mielikuva susta muodostunut. Oot aika ehdoton persoona, teet kaiken täysillä mihin ikinä lähdetkään. Arvostan, paljon vois moni oppia sun tekemisestä. Helpommalla toki pääsisit, jos enempi kyseenalaistaisit omii juttui. En halua että tää kuulostaa paskalta, tiiän vaan et oot mike hyvä tyyppi js turhaan saat tota skeidaa niskaan.
 
Mut yksi todella ikävä kaava nyt on ilmennyt, tämä ei tunnu mukavalta enää. Ja ajatelkaa tää mun saappaissa. Kun laitan kuvan tai videon, se ei herätä mitään täällä, mutta generoi helvetisti negatiivista, elikä lähinnä mun tekemiset aiheuttaa näkyvästi vain negatiivista. Hyvä toki että herättää jotain, ettei kukaan puhuis, mutta toi on suorastaan inhorealistista miten massiivisesti negatiivista musta kirjoitetaan joka mediajulkaisun jälkeen. Omalla forumilla ei esim mitään kommenttia, mutta kyllä tossa oli heti kommenttia kun negatiivista pääsi jakamaan niin jo ketju laulaa. Sit taas muualla ihan saatanallista paskaa joka asiasta, oli se sitten miten harmiton tahansa. Ja kun tästä asiasta ei saa edes puhua, sekin herättää täällä sen negatiivisen vastineen, niin miten tässä pitäis toimia? Onko noista podcasteista ja instareelsseistä mitään iloa aidosti kellekään täällä? Ei näytä siltä ainakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mut yksi todella ikävä kaava nyt on ilmennyt, tämä ei tunnu mukavalta enää. Ja ajatelkaa tää mun saappaissa. Kun laitan kuvan tai videon, se ei herätä mitään täällä, mutta generoi helvetisti negatiivista, elikä lähinnä mun tekemiset aiheuttaa näkyvästi vain negatiivista. Hyvä toki että herättää jotain, ettei kukaan puhuis, mutta toi on suorastaan inhorealistista miten massiivisesti negatiivista musta kirjoitetaan joka mediajulkaisun jälkeen. Omalla forumilla ei esim mitään kommenttia, mutta kyllä tossa oli heti kommenttia kun negatiivista pääsi jakamaan niin jo ketju laulaa. Sit taas muualla ihan saatanallista paskaa joka asiasta, oli se sitten miten harmiton tahansa. Ja kun tästä asiasta ei saa edes puhua, sekin herättää täällä sen negatiivisen vastineen, niin miten tässä pitäis toimia? Onko noista podcasteista ja instareelsseistä mitään iloa aidosti kellekään täällä? Ei näytä siltä ainakaan.
Ehkä ylipäätään somessa lisääntynyt sellanen että asioita luetaan eikä niihin kuitata mitään vaikka oltaisiin hyvinkin iloisia. Tää pätee myös privaviesteihin, whatsuppii myöten, tutut kaveritkaan ei niinku vastaa yhtään mitään jollei laita selvää kysymystä lisäks. Jos vaikka jakaa jonkun jutun niin ihan ollaan mykkiä. Mua harmittaa tää tyyli, oon itse sosiaalinen ja about ikäluokkaasi ja oon elänyt nuoruudessa ne vaiheet kun ylipäätään tuli tekstiviestit ja foorumit kukoisti jne. Sillon kaikkeen jotain vastattiin tai kuitattiin ja annettiin selkee positiivinen palaute. Se voi liittyä fb n hyytymiseen, siellä oli kuitenkin aikoinaan tosi avokätistä kaikki kommentointi ja tykkäily, ja sitten tuntuu että ihmiset vetänyt toiseen äärilaitaan. Negatiiviset kommentoijat ja kiusaajat tietenkin on aktiivisia, kun niillä tarve vaikuttaa näkyvästi. Toi kuitenkin vaikuttaa olevan laajempi ilmiö että ihmiset vähentänyt positiivisen huomion antamista ja kommentointia. Sisällöntuottajan pitää vaan seurata katsojamääristä että missä mennään, ja luotettava että porukka osoittaa siten tykkäämisensä, että ylipäätään seuraavat.
 
Itsestä tuntuu, että se negatiivisuus ylipäätään on sosiaalisessa mediassa lisääntynyt. Seuraan esimerkiksi paljon taiteilijoita Instagramissa, ja vähän sydäntä särkee seurata esimerkiksi jotain nigerialaisia lahjakkaitakin taiteilijoita, joiden live on täynnä n-sanan huutelua.

Mihin jäi "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole hiljaa"?

Ja vielä perinteinen vanhusmuistelu: netti meni pilalle kun normaalit ihmiset päästettiin tänne. Ah, sen pioneeriajan tuntua, ja kun kaikessa ei ollut kyse mainostamisesta tai rahasta.
 
Ehkä ylipäätään somessa lisääntynyt sellanen että asioita luetaan eikä niihin kuitata mitään vaikka oltaisiin hyvinkin iloisia. Tää pätee myös privaviesteihin, whatsuppii myöten, tutut kaveritkaan ei niinku vastaa yhtään mitään jollei laita selvää kysymystä lisäks. Jos vaikka jakaa jonkun jutun niin ihan ollaan mykkiä. Mua harmittaa tää tyyli, oon itse sosiaalinen ja about ikäluokkaasi ja oon elänyt nuoruudessa ne vaiheet kun ylipäätään tuli tekstiviestit ja foorumit kukoisti jne. Sillon kaikkeen jotain vastattiin tai kuitattiin ja annettiin selkee positiivinen palaute. Se voi liittyä fb n hyytymiseen, siellä oli kuitenkin aikoinaan tosi avokätistä kaikki kommentointi ja tykkäily, ja sitten tuntuu että ihmiset vetänyt toiseen äärilaitaan. Negatiiviset kommentoijat ja kiusaajat tietenkin on aktiivisia, kun niillä tarve vaikuttaa näkyvästi. Toi kuitenkin vaikuttaa olevan laajempi ilmiö että ihmiset vähentänyt positiivisen huomion antamista ja kommentointia. Sisällöntuottajan pitää vaan seurata katsojamääristä että missä mennään, ja luotettava että porukka osoittaa siten tykkäämisensä, että ylipäätään seuraavat.
SIlloin kun esimerkiksi fb kukoisisti niin sosiaalinen media oli aika lasten saappaissa vielä. Nykyään kun on tiktok, insta, youtube, foorumit, snapit jne niin sitä materiaalia tulee niin paljon, että kaikkeen ei jaksa vain reagoida. Asiat vain plärätään nopeasti läpi esimerkiksi aamukahvin aikana ennen töihin lähtöä. Nykyään jo pelkästään tässä "bodyskenessä" kilpailu on niin kovaa siitä huomiosta, että väkisin joku poseeraus menee toisesta korvasta ulos samantien. Ajat muuttuu ja materiaalinkin täytyy muuttua sen mukana, jos haluaa isoihin massoihin(etenkin nuorisoon) vedota.

Ja Mikekin on jo niin pitkään elättänyt itsensä tällä sosiaalisella medialla ja foorumilla, että siinä onjo enemmän huomiota mitä 99,9% yrittäjistä saa.
 
Mut yksi todella ikävä kaava nyt on ilmennyt, tämä ei tunnu mukavalta enää. Ja ajatelkaa tää mun saappaissa. Kun laitan kuvan tai videon, se ei herätä mitään täällä, mutta generoi helvetisti negatiivista, elikä lähinnä mun tekemiset aiheuttaa näkyvästi vain negatiivista. Hyvä toki että herättää jotain, ettei kukaan puhuis, mutta toi on suorastaan inhorealistista miten massiivisesti negatiivista musta kirjoitetaan joka mediajulkaisun jälkeen. Omalla forumilla ei esim mitään kommenttia, mutta kyllä tossa oli heti kommenttia kun negatiivista pääsi jakamaan niin jo ketju laulaa. Sit taas muualla ihan saatanallista paskaa joka asiasta, oli se sitten miten harmiton tahansa. Ja kun tästä asiasta ei saa edes puhua, sekin herättää täällä sen negatiivisen vastineen, niin miten tässä pitäis toimia? Onko noista podcasteista ja instareelsseistä mitään iloa aidosti kellekään täällä? Ei näytä siltä ainakaan.
En voi puhua kuin omasta puolestani mutta podcastit on ollut tosi hyviä lähes poikkeuksetta, ja esim setämies Henkan kanssa tehdyt pätkät.
 
SIlloin kun esimerkiksi fb kukoisisti niin sosiaalinen media oli aika lasten saappaissa vielä. Nykyään kun on tiktok, insta, youtube, foorumit, snapit jne niin sitä materiaalia tulee niin paljon, että kaikkeen ei jaksa vain reagoida. Asiat vain plärätään nopeasti läpi esimerkiksi aamukahvin aikana ennen töihin lähtöä. Nykyään jo pelkästään tässä "bodyskenessä" kilpailu on niin kovaa siitä huomiosta, että väkisin joku poseeraus menee toisesta korvasta ulos samantien. Ajat muuttuu ja materiaalinkin täytyy muuttua sen mukana, jos haluaa isoihin massoihin(etenkin nuorisoon) vedota.

Ja Mikekin on jo niin pitkään elättänyt itsensä tällä sosiaalisella medialla ja foorumilla, että siinä onjo enemmän huomiota mitä 99,9% yrittäjistä saa.
Joo varmaan vaan asennoiduttava muuttuvaan tilanteeseen. Ja kyllähän näitä Miken sisältöjä seurataan edelleen, siitä pääse yli eikä ympäri. Ja toisaalta pitää olla tyytyväinen kun kuitenkin vähintäänkin tuhansia katsontoja kerää kaikki mitä nettiin läimäsee.

Vertailun vuoksi, globaalisti erittäin tunnettu Alain"French Spiderman" Robert joka kiipeillyt pilvenpiirtäjiin koko ikänsä ja ollut paljon kansainvälisesti medioissa pääuutislähetyksissä, ja myös isoissa järjestetyissä tapahtumissa kuten käsittääkseni luvalla kiipesi Burj Khalifaan Dubaissa. Silti YouTubessa sisältö keskimäärin kerää joitain tuhansia katselukertoja, jotkut videot jopa satoja. Toki siellä muutamia huikeaan näkyvyyteen yltäneitä seassa, mutta viimeisen vuoden ajalta taitaa yks video yltänyt yli 10 K klikkauksen.

Niin tällaista tää on, ja oikeesti kun useampi tuhatkin ihmistä katsoo ajatuksella niin siinä aika pitkä rivi ihmisiä antaa aikaansa. Ei ne oo mitään numeroita vaan eläviä yksilöitä jotka kaikki vois senkin ajan käyttää toisin. Niin aidosti pitää olla mielestäni myös tyytyväinen jos seuraajia kuitenkin on. Löytyy yritelmiä joissa videot tavoittaa useimmiten kourallisen tai reippaasti alle sata katselua. Näissä helposti suhteellisuudentaju sumentuu


View: https://youtu.be/p6jqUFv0wqM?si=sdJQdf4sfsrLyu5L
 
Back
Ylös Bottom