OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

  • Sama miten olet syönyt viimeiset vuodet, niin vatsasi mikrobikanta on mukautunut siihen ruokaan. Jos syö vitusti sokeria niin maha haluaa vitusti sokeria.
    Sitten kun jätät rasva- ja sokerimätöt pois, niin se on terveydelle tietysti hiton hyvä juttu, mutta maha hinkuaa niitä yhä; kestää jopa kaksi vuotta että mahan mikrobikanta saadaan viritettyä sille uudelle ruokavaliolle.
Tama on totta. Tein PT hommia kauan aikaa sitten ja yksi mun filosofioista oli muuttaa asiakkaan dieetti asteittain. Jos esim. asiakas on syonyt muffinssin aamupalaksi, ensin lisataan siihen pari kananmunaa ja muutaman viikon paasta korvataan muffinssi esim. ruisleivalla tai kaurapuurolla. Sama kaikkien aterioitten suhteen. Jotain tuttua ja jotain uutta sekaisin ja totaalimuutos pitemmalla aikavalilla. Muuten ensimmaiset viikot mennaan innoissaan muna pystyssa kun motivaatio on huipussaan ja sitten tulee romahdus. Kropan pitaa tottua terveellisempaan ruokavalioon tai jossain vaiheessa kroppa (ja paa) irtisanoutuu projektista ja tulee fyysinen ja henkinen romahdus ja mennaan vanhoihin tapoihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
katso liitettä 259299

Kyllä on monet niin hukassa.
Tästä tulikin kysymys mieleen.
Puhut Mike usein kovaa treenaamisesta, mutta mitä sillä tarkoitat? Miten voidaan sanoa kuka treenaa kovempaa?
Eikös voimailija tee esim. kyykyn kovempaa, jos käyttää kaikkia mahdollisia lihaksia ja jää lopuksi pohjaan, kun taas bodauksessa lopetetaan kun lihas feilaa ja tekniikka alkaa muuttumaan liikaa.
Myöskään treenipainot ei voi olla mittarina treenin kovuudesta, kun toiset on vahvempia.
Eikö treenin kovuus ole suhteessa henkilön treenikapasiteettiin?
Esim ystäväni jalat ovat niin heikossa hapessa, että pystyy kävelemään n.400m ilman rollaattoria ja sitten jalat feilaa.
En ole itse vielä onnistunut tekemään niin kovaa treeniä, että kävelemään ei pystyisi. Kumpi siis tekee kovempaa?
Kärjistetty esimerkki tietysti.
Jokainen pystyy kehittämään treenikapasiteettiaan ja eikö siihen tulisikin pyrkiä?
Vai tarkoitetaanko kovaa treenaamisella irtiottokykyä?
Esim Anni Vuohijoella on ainakin kyykyn suhteen kova irtiottokyky, kun hän pystyy kaivamaan toistoja, vaikka näyttää ettei tule enää yhtäkään toistoa.

Suurin osa salilla treenaavista voisi treenata tietysti paljon lähempänä omaa treenikapasiteettiaan, eikä vain läpsytellä tai räplätä puhelinta.
On välillä huvittavaa huomata kuinka intensiivisesti toiset ovat puhelimen kimpussa, näyttää että räplätään feilureen.
Hyvä tietysti, että tekevät edes jotain, eikä kaikkien tarvitsekaan ottaa harrastustaan niin tosissaan.
 
Ketipinor. Tiputtaa joo, mutta jumalauta ne painajaiset. Manaaja on ihan Uppo Nallea niiden rinnalla. Iso mies veti loppuyön valot päällä 😂
Harvemmin otan ketipinoria, mutta kun otan, niin sillon just EN näe mitään unia. Normaalisti kattelen painajaisia harva se yö. Jännä miten vaikuttaa ihmisillä niin eritavoin tohon unien näkemiseen.
 
On välillä huvittavaa huomata kuinka intensiivisesti toiset ovat puhelimen kimpussa, näyttää että räplätään feilureen.
Nyt varovasti! Itse kun mainitsin samasta aiheesta, niin sain kuulla, että
1) keskity vaan omaan tekemiseen, älä mussuta muiden touhuista ja
2) ne täyttelee vaan treenipäiväkirjaansa, joten sikälikin kännykän näplääminen on ok
 
Harvemmin otan ketipinoria, mutta kun otan, niin sillon just EN näe mitään unia. Normaalisti kattelen painajaisia harva se yö. Jännä miten vaikuttaa ihmisillä niin eritavoin tohon unien näkemiseen.
Muutaman kerran olen kokeillut ketipinoria ja se ei sovi minulle. 25-50mg saa aikaan nukahtamisen, sikeästi nukutun ja unettoman yön, mutta hinta on liian kova. Ennen syvään uneen vaipumista ahdistavia, välähdyksen omaisia unikuvia ja aamulla heräämisen jälkeen pää täysin pöhnäinen 4-5h. Univaikeuksista kärsivä ex taas sai ketipinorin avulla laadukkaat ja rauhalliset unet ilman aamupöhnää, hänellä ylivoimaisesti paras unilääke mitä kokeillut.
 
2) ne täyttelee vaan treenipäiväkirjaansa, joten sikälikin kännykän näplääminen on ok
Hehehe joo, hyvä tekosyy, itellä treenipäivyrin päivitys sarjan jälkeen vie max. 10s.

Oonpa muuten nähnyt meiänkin salilla erään kaverin tekemässä pohkeita istualteen pää kumarassa kännykän näytöllä. Iso kaveri vieläpä, mikä tekee mun silmissä siitä hämmentävämpää.
 
Tästä tulikin kysymys mieleen.
Puhut Mike usein kovaa treenaamisesta, mutta mitä sillä tarkoitat? Miten voidaan sanoa kuka treenaa kovempaa?
Eikös voimailija tee esim. kyykyn kovempaa, jos käyttää kaikkia mahdollisia lihaksia ja jää lopuksi pohjaan, kun taas bodauksessa lopetetaan kun lihas feilaa ja tekniikka alkaa muuttumaan liikaa.
Myöskään treenipainot ei voi olla mittarina treenin kovuudesta, kun toiset on vahvempia.
Eikö treenin kovuus ole suhteessa henkilön treenikapasiteettiin?
Esim ystäväni jalat ovat niin heikossa hapessa, että pystyy kävelemään n.400m ilman rollaattoria ja sitten jalat feilaa.
En ole itse vielä onnistunut tekemään niin kovaa treeniä, että kävelemään ei pystyisi. Kumpi siis tekee kovempaa?
Kärjistetty esimerkki tietysti.
Jokainen pystyy kehittämään treenikapasiteettiaan ja eikö siihen tulisikin pyrkiä?
Vai tarkoitetaanko kovaa treenaamisella irtiottokykyä?
Esim Anni Vuohijoella on ainakin kyykyn suhteen kova irtiottokyky, kun hän pystyy kaivamaan toistoja, vaikka näyttää ettei tule enää yhtäkään toistoa.

Suurin osa salilla treenaavista voisi treenata tietysti paljon lähempänä omaa treenikapasiteettiaan, eikä vain läpsytellä tai räplätä puhelinta.
On välillä huvittavaa huomata kuinka intensiivisesti toiset ovat puhelimen kimpussa, näyttää että räplätään feilureen.
Hyvä tietysti, että tekevät edes jotain, eikä kaikkien tarvitsekaan ottaa harrastustaan niin tosissaan.
Kovaa treenaamisella tarkoitan eforttia mitä siihen laitetaan, kuinka loppuun sarjat vedetään kohdelihaksen osalta. Voimanosto on eri asia, siinä ei tehdä lihaksia, vaan nostetaan kuormia, siinä on fundamentaalinen ero. Arto Vainio oli hyvä esimerkki äärimmäisyyksiin viedystä efortista joka treenissä. Ja kun se pitäis sitten onnistua joka treenissä, ei vain kerran.
 
Hehehe joo, hyvä tekosyy, itellä treenipäivyrin päivitys sarjan jälkeen vie max. 10s.

Oonpa muuten nähnyt meiänkin salilla erään kaverin tekemässä pohkeita istualteen pää kumarassa kännykän näytöllä. Iso kaveri vieläpä, mikä tekee mun silmissä siitä hämmentävämpää.
Itse näin tuossa yksi päivä elixialla kun joku kaveri teki koukistusta maaten ja selasi kesken sarjan tinderiä.
 
En selannut tinderiä, mut tein puheella alaselkää rasittamattoman selkätreenin videolle.

850A1703.jpg
 
Mikä tää kännykkänegatiivisuus jengillä on? Joo, salilta löytyy monenmoista tallaajaa joista osa treenaa kevyemmin ja osa kovempaa. Lukeudun entisenä urheilijana jälkimmäiseen, mutta kyllä mä luen uutisia sarjojen välissä. Ei mua kiinnosta katsella muita, olen treenaamassa ja teen sen mahdollisimman tehokkaasti alusta loppuun ja se että luen minuutin uutista ei vaikuta oman treenin intensiteettiin mitenkään. Musiikki tulee spotifystä langattomiin kulokkeisiin -> kännykkä siis shortsien taskussa, joten se on siellä salin puolella mukana. Lepotauot mulla on raskaimmissa liikkeissa 1min ja kevyemmissä 30sek. Ranteessa on Garmininin urheilukello joka hälyttää milloin pitää aloittaa uusi sarja ja silloin laitan kännykän taskuun ja aloitan taas riuhtomaan.

Mikelle nostan hattua! Mieletöntä duunia tehty kondiksen eteen! Voimia myös näihin samoihin vääntöihin ihmisten kanssa. Vuosien varrella olen huomannut että ne huonoimmin treenaamisesta ymmärtävät yrittävät oman huonon kehityksen sallia sillä että omasta kropasta ei oteta treenillä ja kokeilulla kaikkea irti, vaan yritetään jäljitellä tutkimuksia tai jonkun toisen treeniä. Se on aika lyhyt tie omasta mielestäni.
 
Tuliko Mikellä kimmoketta tähän projektiin, kun kisojen alla kuittailtiin, että diettaamisesta ei ole mitään tietoa/osaamista?
 
Mikä tää kännykkänegatiivisuus jengillä on? Joo, salilta löytyy monenmoista tallaajaa joista osa treenaa kevyemmin ja osa kovempaa. Lukeudun entisenä urheilijana jälkimmäiseen, mutta kyllä mä luen uutisia sarjojen välissä. Ei mua kiinnosta katsella muita, olen treenaamassa ja teen sen mahdollisimman tehokkaasti alusta loppuun ja se että luen minuutin uutista ei vaikuta oman treenin intensiteettiin mitenkään. Musiikki tulee spotifystä langattomiin kulokkeisiin -> kännykkä siis shortsien taskussa, joten se on siellä salin puolella mukana. Lepotauot mulla on raskaimmissa liikkeissa 1min ja kevyemmissä 30sek. Ranteessa on Garmininin urheilukello joka hälyttää milloin pitää aloittaa uusi sarja ja silloin laitan kännykän taskuun ja aloitan taas riuhtomaan.
Whatever floats your boat. Itte meen mieluummin sillä mielellä, että siellä keskitytään siihen treeniin, ja siihen ei mulla kuulu turha selailu. Pidän uutisten lukua ja tinderiä sun muuta turhana selailuna. Treenin ulkopuolellakin. Näen sen niin, että suurin osa jengistä kääntyy nykyään heti sen ruudun puoleen kun on sekunninkin tylsää, pitää vaan saada jotain ärsykettä koko ajan ja se ei oo pitkässä juoksussa kovin hyvä asia.
 
Samanlainen elämäntilanteenmuutos itsellä tässä juuri takana kuin Mikellä ja keskittynyt lähinnä ryyppäämiseen. Oon tässä lueskellut nyt tätä ketjua tovin, ja Miken kertomukset asian tiimoilta ja asenne on todellakin motivoinut pistää itsekin tässä elämä ja tekeminen viimeisen päälle kuosiin. Kiitos ja salute!
 
Voi sitä treenata kovaa ja selata välillä puhelinta, mutta harva niin tekee.
Itsellä menee suurin osa ajasta painojen vaihtamiseen ja seuraavaan sarjaan keskittymiseen.
Ja kyllä itse huomaan myös mitä muut tekee, jo ihan sen takia, ettei kukaan jää tangon alle yms.
Mike varmaan osaa paremmin sanoa kuinka paljon kilpailevat kehonrakentajat selaavat puhelinta.
Mike tarkoituksella editoinut videoistaan puhelimen räpläykset pois, vaikka se vie suurimman osan heidän treeniajastaan?
 
Harvemmin otan ketipinoria, mutta kun otan, niin sillon just EN näe mitään unia. Normaalisti kattelen painajaisia harva se yö. Jännä miten vaikuttaa ihmisillä niin eritavoin tohon unien näkemiseen.

Ei mullekkaa mitää painajaisi tullu toisin ku esim melatoniinista ku piti yövalo laittaa päälle et uskals käydä uudestaa nukkumaan. 3 päiväsen festarinkaa jälkeisen liskot ei oo mitää verrattuna tohon. 25mg oli aineki liikaa ku nukuin 13 tuntia tosin heräilyä oli mistä haluan eroon
 
Tästä tulikin kysymys mieleen.
Puhut Mike usein kovaa treenaamisesta, mutta mitä sillä tarkoitat? Miten voidaan sanoa kuka treenaa kovempaa?
Eikös voimailija tee esim. kyykyn kovempaa, jos käyttää kaikkia mahdollisia lihaksia ja jää lopuksi pohjaan, kun taas bodauksessa lopetetaan kun lihas feilaa ja tekniikka alkaa muuttumaan liikaa.
Myöskään treenipainot ei voi olla mittarina treenin kovuudesta, kun toiset on vahvempia.
Eikö treenin kovuus ole suhteessa henkilön treenikapasiteettiin?
Esim ystäväni jalat ovat niin heikossa hapessa, että pystyy kävelemään n.400m ilman rollaattoria ja sitten jalat feilaa.
En ole itse vielä onnistunut tekemään niin kovaa treeniä, että kävelemään ei pystyisi. Kumpi siis tekee kovempaa?
Kärjistetty esimerkki tietysti.
Jokainen pystyy kehittämään treenikapasiteettiaan ja eikö siihen tulisikin pyrkiä?
Vai tarkoitetaanko kovaa treenaamisella irtiottokykyä?
Esim Anni Vuohijoella on ainakin kyykyn suhteen kova irtiottokyky, kun hän pystyy kaivamaan toistoja, vaikka näyttää ettei tule enää yhtäkään toistoa.

Suurin osa salilla treenaavista voisi treenata tietysti paljon lähempänä omaa treenikapasiteettiaan, eikä vain läpsytellä tai räplätä puhelinta.
On välillä huvittavaa huomata kuinka intensiivisesti toiset ovat puhelimen kimpussa, näyttää että räplätään feilureen.
Hyvä tietysti, että tekevät edes jotain, eikä kaikkien tarvitsekaan ottaa harrastustaan niin tosissaan.

Kyllä se on Itellä ainakin joka jalkatreenin jälkeen, että autolle kävely salilta on aidosti hankalaa. Ja jos ei ole, niin takaisin salille.
 
Back
Ylös Bottom