OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Jänniä nämä Imovanen popsijat, jotka eivät ole lääkkeestä riippuvaisia, eivät kuitenkaan kykene sitä lopettamaan kun eläköityvät. Pahimmat ottaa yöllä imovanea kahden tunnin välein. Kun ei muuten kuulemma nuku. Mutta eipä näytä näköjään sen kanssakaan enää nukkuvan. Moni myös kokee ettei saa siitä haittoja. Huomaamatta että sen kanssa ovat entisestään heikentäneet oma biologista vuorokausirytmiään ja unen laatua. Ja jos suhteellisen haitatta menee sen kanssa keski-iässä niin mites sitten kun iän myötä metabolia heikkenee ja alkaakin haittoja tulla. Kiva sitten lopettaa kun 20 vuotta ottanut joka ilta. Yksi seikka on myös että vaikka yhdestä pkv-lääkkeestä ei koekaan haittoja. Mutta sitten iän myötä tulee jokin vakava sairastuminen johon liittyy lääkehoitoja ja sitten yhteisvaikutuksena tulee haittoja. Kiva sitä sitten purkaa siinä vaiheessa, kun joku sairaus tuo elämään haasteita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toinen asia tässä lihavuus-asiassa on tuo tyyli, miten nämä siitä puhuvat. Eli vähän kuten MT-ongelmien kanssa, siitä on tehty asia johon ei näennäisesti itse voi mitenkään vaikuttaa. Vaikka yrittäisit, niin sehän tulee aina väkisinkin takaisin; Katso vaikka tilastoja!

Väitän yhä, että tässäkin on taustalla se sama ongelma itsekurin kanssa. On helpompaa selitellä jonkun saamattomuuden (procrastination), masennuksen ja lihavuuden olevan täysin itsestä riippumaton entiteetti, jolle nyt ei vain mahda mitään. Ja pakollinen maininta (vaikka täysi itsestäänselvyys), että ei koske absoluuttisesti jokaista lihavaa yksilöä tälla pallolla.
 
Jänniä nämä Imovanen popsijat, jotka eivät ole lääkkeestä riippuvaisia, eivät kuitenkaan kykene sitä lopettamaan kun eläköityvät. Pahimmat ottaa yöllä imovanea kahden tunnin välein. Kun ei muuten kuulemma nuku. Mutta eipä näytä näköjään sen kanssakaan enää nukkuvan. Moni myös kokee ettei saa siitä haittoja. Huomaamatta että sen kanssa ovat entisestään heikentäneet oma biologista vuorokausirytmiään ja unen laatua. Ja jos suhteellisen haitatta menee sen kanssa keski-iässä niin mites sitten kun iän myötä metabolia heikkenee ja alkaakin haittoja tulla. Kiva sitten lopettaa kun 20 vuotta ottanut joka ilta. Yksi seikka on myös että vaikka yhdestä pkv-lääkkeestä ei koekaan haittoja. Mutta sitten iän myötä tulee jokin vakava sairastuminen johon liittyy lääkehoitoja ja sitten yhteisvaikutuksena tulee haittoja. Kiva sitä sitten purkaa siinä vaiheessa, kun joku sairaus tuo elämään haasteita.

Itse söin pari viikkoa imovanea ja sillä sain unen kuntoon.. kaapissa on vielä paketti niitä mutta eipä oo tarvinnut käyttää. Vittumainen jälkimaku niistä kyl jäi
 
Sanoohan toi tossa että:
Oikea tapa on antaa painon pudota elämäntapamuutoksen myötä.
Tästä voinee olla samaa mieltä.

Toivon tosiaan että toi paino/rasva setpoint muuttuu ajan kanssa. 20v sitten oli kauhea työ saada se nostettua. Nyt sitten takaspäin.
 
Sanoohan toi tossa että:
Oikea tapa on antaa painon pudota elämäntapamuutoksen myötä.
Tästä voinee olla samaa mieltä.

Toivon tosiaan että toi paino/rasva setpoint muuttuu ajan kanssa. 20v sitten oli kauhea työ saada se nostettua. Nyt sitten takaspäin.
Todella monen kehopositiivisen sanoma on että dieettauskulttuuri pitäisi unohtaa ja pyrkiä kokonaisvaltaiseen elämäntapamuutokseen. Tämä onkin järkevin tapa koska pikadieetit yleensä tuo kiloja takaisin koska henkilö helposti palaa vanhoihin tottumuksiin.

Siis päivän selvä asia mutta setämiehet kun lukee tekstejä vain sieltä täältä eivätkä aina näe sitä pointtia joka kirjoittajalla on. Aivan kuten Halla-ahon ikivanhat kokonaisuudesta irroitetut kirjoitukset.
Enkä puhu yllä olevasta päivityksestä vaan ihan yleisesti
 
anavar humisee = tuntuu et nostaa paineita. Atarax paska lääke ku seuravana päivänäki zombi. Miten vitussa noi liittyy siihen jos on sellanen ongelma et pääsee 06 töistä ja on hereillä aamu 10 eikä saa enää unen päästä kiinni? Vajaan 4 tunnin unet per päivä on pikkusen liian lyhyet ku yövuoroja on 5
Eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa työelämän suhteen kuin painaa väkisin yövuoroja läpi?
 
Eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa työelämän suhteen kuin painaa väkisin yövuoroja läpi?

Voin sanoa suoraan et näillä koulupapereilla en parempi palkkasta duunia saa mitä nyt on. Ja kyllä kulujakin on ku okt, 3 lasta ja pari koiraa taloudessa. Duuni on helppoa, mukavaa ja lähellä. Ainoo ns myrkky on yövuoro mut sekin helpottuu huomattavasti jos 3vk välein saa 2-3 päivänä ottaa normaalit unet (joka kolmas vk yö). Vaikka kemialliset unet ei oo sama ku normaalit mut paremmat ne on ku liian vähä nukkuminen. Yövuorojakaan en halua vaihtaa iltavuoroiks ku ne vituttaa enemmän ku yöt. Menee aina koko viikko hukkaan
 
Voin sanoa suoraan et näillä koulupapereilla en parempi palkkasta duunia saa mitä nyt on. Ja kyllä kulujakin on ku okt, 3 lasta ja pari koiraa taloudessa. Duuni on helppoa, mukavaa ja lähellä. Ainoo ns myrkky on yövuoro mut sekin helpottuu huomattavasti jos 3vk välein saa 2-3 päivänä ottaa normaalit unet (joka kolmas vk yö). Vaikka kemialliset unet ei oo sama ku normaalit mut paremmat ne on ku liian vähä nukkuminen. Yövuorojakaan en halua vaihtaa iltavuoroiks ku ne vituttaa enemmän ku yöt. Menee aina koko viikko hukkaan
Joo ei mitään, sitten anna palaa vain 😄
 
ma2.jpg
 
Onko mahista saada mitään etuposeja ilman paitaa, tai jopa pakollisia jossain vaiheessa? 🤔
En tykkää ku vasen rinta on poikki, en kehtaa ja mä en halua kuunnella sitä dissaamista siitä vaikka asialle ei mitään enää voi. Mä tiedän miten kaikki muu ignoorataan ja siihen keskitytään. Mä teen ihan kamalasti hommia tän kuosin eteen ja oon iloinen että tässä iässä pääsin elämäni kuntoon.
 
Itselläni on ihraa muille jaettavaksi; ja olen lukuisten epäonnistumisten jälkeen osallistunut asian tiimoilta parille painonhallintakurssille.
Toisen järjesti oikein HUS, eli terveydenhuollon ammattilaiset.
Noilta kursseilta opin paljon, mutta ylitse kaiken nousi nämä kaksi asiaa (sori kun en osaa antaa fysiologista selitystä näille, mutta jotenkin näin):
  • Sama miten olet syönyt viimeiset vuodet, niin vatsasi mikrobikanta on mukautunut siihen ruokaan. Jos syö vitusti sokeria niin maha haluaa vitusti sokeria.
    Sitten kun jätät rasva- ja sokerimätöt pois, niin se on terveydelle tietysti hiton hyvä juttu, mutta maha hinkuaa niitä yhä; kestää jopa kaksi vuotta että mahan mikrobikanta saadaan viritettyä sille uudelle ruokavaliolle.

  • Jos erehdyt tiputtamaan painoa jollain äkkidieetillä (niin kuin minä kerran olen tehnyt; sain 20 kiloa pois 10 viikossa VLCD-dieetillä)
    niin kroppa tulkitsee tällaisen painon liian nopea pudottamisen nälänhätätilanteena; ja sietää kyllä sitä aikansa.
    Mutta sitten kun palaat vähän normaalikalorisempaan syömiseen, niin kroppa havahtuu että jess, se vitun nälänhätä loppu,
    ja alkaa vaatia sitä "nälänhädässä" menetettyä painoa takaisin. Tämä menetetyn painon takaisin hinkuminen kestää puolisen vuotta.

    Ja ymmärtäähän sen että puolisen vuotta taistella silkalla itsekurilla on aika paljon.
    Itselläni se normiruokiin palaaminen herätti sen kaltaisen nälän, jota en ollut koskaan aiemmin kokenut; niin kuin joku työntäisi keskisormen rystysen palleaan,
    hieroisi siellä ja sanoisi "vituttaako jätkää, onko nälkä, noh, onko, hä".
    Ihan -tanan vittumaisen tuntuinen nälkä, ja kädet pystyssä myönnän että itsekuri ei riittänyt sen odottamiseen, että tuo menisi ohi.
  • Noiden lisäksi sanoisin, että mikä laihdutuksessa helposti tökkää, on henkiset ongelmat: ylensyöntiä tuskin on harrastettu sen takia,
    kun on niin hyvä olla ja elämä mukavaa, vaan nimenomaan lääkkeenä pahaan oloon.
    Sitten jos se ainoa "lääke" pahaan oloon otetaan pois, ja tilalle annetaan vain nuo yllä kuvatut mekanismit, joilla keho pyrkii saamaan menetetyn painon takaisin ...niin on se aika kova paikka itsekurille.

Sori jos kuulostin etusormi pystyssä saarnaavalta; en tarkoittanut olla, mutta yritin tuoda esille sitä, mistä tällainen "ei laihduttaminen toimi" -ajattelu ehkä kumpuaa;
pitäs paremmin tietää mitä tekee, kun lähtee tekemään elämäntapamuutosta, ja millaista reaktiota kropalta ja päältä on odotettavissa, että tietäisi mitä sudenkuoppia on edessä, että osaisi varautua niihin.

Itse olen sitä mieltä, että vaikka pysyvä painon pudotus ei influensser X:ltä ole onnistunut, niin vähän tyhmät copet alkaa mainostaa tuota "elä turhaan laihduta kun ei se onnistu ja oot niin kauhian kaunis just sellaisena kuin olet ja sitä paitsi kaikki vartalomallit on tosi kauniita, paitsi miehillä".

Sori, pitkä OT.
 
En tykkää ku vasen rinta on poikki, en kehtaa ja mä en halua kuunnella sitä dissaamista siitä vaikka asialle ei mitään enää voi. Mä tiedän miten kaikki muu ignoorataan ja siihen keskitytään. Mä teen ihan kamalasti hommia tän kuosin eteen ja oon iloinen että tässä iässä pääsin elämäni kuntoon.
Okei, ymmärrettävää. Ihan hullu kondis anyway, enkä tarkoita ikään nähden, vaan kenelle tahansa 👍
 
Back
Ylös Bottom