OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Suurimman osan pitkä treeni aika ei selity edes kovilla sarjoilla ja niistä palautumisella, vaan se on ihan suoraan sanottuna skeidan puhumista sekä kännykän tuijottelua ym. Toki kaikilla omat juttunsa mistä lämpenee, mutta kyllä toi mahdollisimman nopeasti salilta pois ja treenit hyvällä tekemisellä tuntuu toimivan aikamonelle, toki varmasti löytyy sitä toistakin ääripäätä ainakin voimailun puolella.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos pitää päästä salilta pois nopeasti niin sitten näin, mutta onko se sitten optimaalista treenaamista ja erityisesti naturaaalina niin ei ainakaan omalla kohdalla toiminu maagisesti kun nuorempana noin treenasin aivopestynä. Lukuisat tutkimukset puoltavat 2,5-3min sarjapalautuksia vs. 1min hypertrofia harjoitteluun. Jopa tätä pidemmät sarjapalautukset ei ole este kehitykselle vaikka jotkut luulevat että menee täysin voimailuksi. Toki kun tutkimukset lyödään pöytään niin kumoat ne välittömästi. Kun on lääkeaineet käytössä niin moni asia muuttuu ja voit tehdä esim. helvetillisiä volyymi treenejä niistä palautuen. Jos tehdään lyhyillä palautuksilla niin ajatuksena enemmän työtä lyhyessä ajassa on hyvä ja siihen tähdätään, mutta natuna tulee rajat vastaan sen volyymin nostamisen suhteen ainakin keskivertogenetiikan omaavalla joka ei voi pyhittää elämäänsä pelkästään salilla käymiseen kun siellä voi olla fyysistä työtä, stressiä, lyhyempää unta jne. Toivottavasti et ala pakottamaan tätä oikeana metodina kaikille kun sulla on ikävä tapa tämmöiseen.



Näissä tutkimuksissa jää aina suureksi kysymysmerkiksi, että minkälainen se urheilija on kehonrakentajana jolla nämä hypertrofiatestit tehdään. Suoritustekniikalla on ratkaiseva merkitys.

Toki ihan tuollaisenaan nuo tutkimukset palvelee sellaista kasuaalia treenaajaa joka ei siis todellakaan ole mikään kehonrakentaja, ei ajattele kuin kehonrakentaja eikä täten saa sitä maksimaalista intensiteettiä jokaisesta toistosta ja jokaisesta treenistä irti. Ja urheilijoita mahtuu ihan kilpailijoihin saakka tiettyyn tasoon asti jotka ei oikeasti ole vaistoiltaan eikä ajatuksiltaan mitään oikeita kehonrakentajia.

Nimittäin se on poikkeuksetta niin, että olit natu tai et, niin jos olet taitava kehonrakentaja, niin tekemisen intensiteetti ja ulosottokyky on niin raju, että et pysty tekemään kuin sen yhden tai korkeintaan kaksi kovaa vetoa/sarjaa per liike ja se on siinä. Ja todellakin riippumatta siitä treenaatko niin sanotusti volyymipainotteisesti vai HIT -tyyliin. Volyymipainotteisen ja HIT -tyylin ero on lähinnä siinä, että volyymipainotteisessa noususarjat on astetta raskaampia kuin työsarjat ja HIT -tyylissä taas nousut kevyempiä, mutta itse pääsarjat on inasen kovempia. Käytännössä lopputulos ei juurikaan eroa eli sinne jää silti suurimmilta osin se yksi niin sanotusti työsarjaksi laskettava veto ja korkeintaan kaksi per liike. Toki siinä pumppaillaan verta paikkoihin niiden varsinaisten kasvutöiden jälkeenkin treenissä ja senkin taitavat tekevät niin ettei se ole palautumisesta pois.

Ja pointti on siis se, että siellä korkeimmilla taitotasoilla, nuo tutkimukset taukoajoista joillekin 8-12 toiston suorille sarjoille on täysin yhdentekeviä, kun kukaan ei siellä taitotasolla edes treenaa noin vaan sieltä on siirrytty jo kauan sitten eteenpäin ja vielä vähemmän ajatellaan mitään taukojen pituuksia minuuttitasolla.

Yhteenvetona kirjattu tiede nyt on näissä tullut aina jäljessä ja tulee aina olemaan. Toki noista tutkimuksista varmasti on hyötyä silti monelle tietyllä tasolla.
 
Aivan simppelillä dieetilä tähän saakka. Ei mitään ohitte, siis 100% puhdasta ruokaa. Kana, riisi, paprika, tomaatti, parsa. Kaurapuuro, kevytmaito, hera konsentraatti. Sitten päälle kaikki vitamiinit, probiootit, entsyymit ja aivan helvetisti stim-free rasvanpolttajia ja synefriiniä, intrassa klusteridekstriiniä, eaa ja glutamiini.
Onko kasviksista valikoitunut paprika, tomaatti ja parsa jotain erityisestä syystä, vai satut vain niistä tykkäämään?
 
Onko kasviksista valikoitunut paprika, tomaatti ja parsa jotain erityisestä syystä, vai satut vain niistä tykkäämään?
Paprika ja tomaatti on vain täytteenä tossa, ne nyt ei ole mitään ravintorikkaita pommeja, tärkeetä on että parsa on mukana. Tomaatti on kanan kanssa sopivan iisi ja raikas lisuke.
 
Screenshot 2023-09-26 at 7.51.29.jpg
 
Kuinka kauan aiot vielä kiristellä? Onko jotain painotavoitetta mihin tähtäät?
Ei ole painotavoitetta, alaselkää hitsaan vege, katotaan onnistuuko, hyvin se kuristuu sieltä hiljalleen. Oon aivan riittävässä kunnossa kenen vaan mittareilla nyt tämmöiseksi ei-kilpailijaksi, mut koitetaan nyt tota alaselkää sulattaa.
 
Tossa ylemmässä kuvassa käy hyvin ilmi kuinka julman kokoiset noi sun forkut on 😁
 
Eka olin vuoden kokonaan treenaamatta, jotenkin tuli mitta täyteen kaikkien kovien droppivuosien jälkeen. Mulla on sen verran kova pää, että mä ajattelin, että salikortti ja lääkkeet roskiin, ollaan vuosi treenamatta, että sitten kun aloittaa taas, niin saa lihasmuistista natuna takaisin. Treenasin entiseen malliin, mutta sitten 39 vuotiaana Peterin kanssa tutustuin oikeaan kovaan treeniin, se oli liikaa kun samaan aikaan dieettasin. Sit otin teston mukaan. Olisin voinut vetää ne treenit sillai, mutta en sillä frekvenssillä.

Nyt vuosien jälkeen oon sen verran fiksu, että olen imenyt oppeja mestareiden kanssa treenistä ja 10% aikaisemmista lääkemääristä mä olen paremmassa kunnossa kun ikinä melkein 20 vuotta vanhempana.

Mutta toki edelleen, mikään mitä sanon, ei Pakkotoistolla ole paskankaan arvoinen, se kumotaan välittömästi aika aggressiivisella haukkumisella, mutta antaa koirien räksyttää, mä vedän omaa juttua kovaa ja olen esimerkkinä, ettei kovan treenin tartte loppua ku 40v tulee täyteen.
itse ainakin mielelläni lueskelen treeniohjeita/vinkkejä yms sinulta ja muilta kokeneilta treenaajilta. Aina voi saada uusia näkökulmia ja testailee sitten, jos vaikuttaa omasta mielestä järkevältä. Sittepä sen näkee onko itselle sopiva homma.
Kiitos näistä!
 
Mutta toki edelleen, mikään mitä sanon, ei Pakkotoistolla ole paskankaan arvoinen, se kumotaan välittömästi aika aggressiivisella haukkumisella, mutta antaa koirien räksyttää, mä vedän omaa juttua kovaa ja olen esimerkkinä, ettei kovan treenin tartte loppua ku 40v tulee täyteen.
Tää on ehkä enemmänkin sun päähänpinttymää kun minkäänsortin faktaa. Sulla tuppaa olemaan vähän semmoinen ajatusmalli että jos ihminen ei ole sun kanssa jostain asiasta samaa mieltä niin se on auttamatta vihaaja ja sinä olet aina oikeassa.

Mä en tiedä hyvin toi sun negahaavi kauhoo noita lauseita mutta kyllä mä nään enemmän sulle kehuja ja kiitoksia treenivinkeistä kuin sitä että ihmiset pitäis sua tietämättömänä/osaamattomana. Ole edes kuukausi pois sieltä laudalta niin saatat sinäkin huomata tämän, sieltä sä tuskin pointseja saat kuitenkaan niin jää nää pakkiksen positiiviset kommentit paremmin mieleen ja laudan negatiivinen ilmapiiri poistuu aivoistasi.
 
Hyvin on vielä ainakin lihaspaksuus pysynyt, varmaan erittäin pitkä treenitausta on siinä eduksi?

Jotenkin hauska kuvitella että kuvassa oleva ukko on alle 90kg kun moni voisi veikata olevan +100kg 😅
 
Hyvin on vielä ainakin lihaspaksuus pysynyt, varmaan erittäin pitkä treenitausta on siinä eduksi?

Jotenkin hauska kuvitella että kuvassa oleva ukko on alle 90kg kun moni voisi veikata olevan +100kg 😅
Lihasmuistilla on varmaan merkitystä tässä, mutta olkapäissä ei ole mitään lihasmuistin kanssa tekemistä, ne ovat isommat mitä koskaan ennen ja sain ne kasvamaan vihdoin ihan merkittävästi tekemällä niitä melkein joka toisessa treenissä. Teen ne noin 4-5 kertaa kierrossa. Mutta sovellan niitä treenejä, en toki voi punnertaa kokoajan koska sen tiedän aiheuttavan ongelmia.
 
mä vedän omaa juttua kovaa ja olen esimerkkinä, ettei kovan treenin tartte loppua ku 40v tulee täyteen.
Tämä. Juurikin noin. Itse aika lahjaton ikinatu, 43 treenivuosi menossa. Joskus luulin että jossain 45 ikäisenä siirtyy satujumppailun puolelle, mutta höpö höpö. Kehittyä voi aina! Jos ei kaikissa liikkeissä ykkösmaksimeissa niin työkuntona volyymissä...
Kunhan uskaltaa muuttaa treenityylejään, uskaltaa etsiä ja kokeilla uutta, tajuaa että kaikkia kropan osia ei tarvii tai voi treenata yhtä tiuhaan, välillä treenaa vaan ihan lyhyesti, välillä kunnon volyymillä...
Ja nauttii sitä mitä tekee.
Esimerkkinä... joskus nuorena sain vedettyä 18 perinteistä leukaa. Nyky tyylillä olen vetänyt aina alkavalla minuutilla 4 toistoa 15 minuutin ajan...tekee 60 leukaa varttiin. Kohtuullisen ok reilusti yli viiskymppiselle yli 90kg äijälle. Niin kun nuorena treenasin en kolmekymppisenä olisi todellakaan pystynyt samaan...
Teet Mike hyvää duunia. Kiitos.
 
Mitä mieltä Mike siitä, että jakaisi päivän kalorit neljälle aterialle? Aamupala, lounas, päivällinen (reenin jälkeen) ja iltapala. Esimerkiksi päivän kalorit 3200 ja päivässä vetää 4 kpl 800 kcal settejä.
 
Back
Ylös Bottom