OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Nyt on päivä oltu ilman vivoja ja pelasin siis kaksi pro rataa ja normaali olkapäätreeni. Vivoissa hyvä oli se, ettei ne hiertänyt mistään, eli jalka oli siellä vapaasti. Eccoissa on vähän kiree vaikka ostin myyjän suosituksesta puol numeroo yli oman koon. Jalkapohjat jo illalla voi paremmin, eikä ole sellaista jatkuvaa kipua ja tarvetta pyöritellä palloa jalan alla. Selkä oli pelaamisen jälkeen parempi, katotaan aamulla kun sillon on aina pahimmat kivut olleet.

Jalkapohjat varmaan paranee tosta muutamassa päivässä mutta selkä saattaa olla ihan tosta heittelystä kipee, en usko että kengät siihen vaikuttaa.

Mut tulipahan koitettua ja todettua, ettei mulle sovi paljasjalkakengät.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ne on lähetellyt mulle reppuja, juomapulloja, pyyhkeitä, vaatteita, kiekkoja ja sitten heittivät 500 egen lahjakortin kauppaan kiitoksena kun olen somettanut sillä merkillä. Sit tässä olen oppinut tunteen merkin kiekot ja pysyn sitten siinä. Samalla yhden merkin kassilla säästyy turhalta säätämiseltä kun valmistajat tekee kokoajan uusia kiekkoja, niin ei koske mua eikä sitten tule osteltua niitä. Tolla 105 kiekon kasalla heittelee aika pitkään vaikka hukkais niitä. Jaanin kanssa pelattiin 2 kertaa äijänpelto lauantaina putkeen ja 5 kiekkoa hukkui.
 
850A9739.jpg
 
Paljasjalkakengistä vielä. Itse kokeilin niitä kuntoutukseen vuosia sitten. Oli aikoinaan välilevynpullistumia ja hermo oli niin kauan jumissa, että oikean kintun hermotus kärsi, esim. puuttui jalkaterästä refleksi, asentotunto oli heikentynyt. Oikeasta jalasta muutenkin lonkka leikattu, ja nilkka revähtänyt pari kertaa jne. Tykkäsin kyllä niillä kävelystä metsässä mutta auttoiko paljasjalkakengät kuntoutuksessa, tuskin paljoakaan, mutta eivätpä haitanneetkaan. Pohkeet saa kyllä hyvin treeniä samalla. Kävelin myös paljain jaloin ja se ajoi ilmaiseksi saman asian. Suurin miinus on se että ainakin nuo mun tossut on vähän nihkeät saada jalkaan, joten arjessa helpompaa vain vedellä himassa ja pihalla paljain jaloin. Etuna pidän paljasjalkakengissä sitä ettei kastuminen haittaa mitään ja pito on esim. märässä kivikossa hyvä (riippuu tosin varmaan kengästä).

Tuo plantaarifaskiitti veemäinen vaiva, itelläkin oli kun juoksua harrastin. Kipu oli kantapään ja päkiän puolivälissä, siinä holvikaaressa. Kesti parantuminen pitkään, 6-12kk. Kipu tosiaan aina pahimmillaan liikkeelle lähtiessä, ei niinkään liikkeessä.
 
Vaikka ei Mike kyykkäämisestä eikä muustakaa treenamisesta yhtää mitää tiedäkkää, ni silti päätin matkia ja aloin neljä kuukautta sitten itekkin kyykkäämään pitkiä sarjoja. Aiemmat polvikivut on pysyny tällä tavoin pois ja reisissäkin on ehkä tapahtunut pikku turpoamista. Kiitos huonosta esimerkistä (y)
Usein ne ketkä sanoo ettei ne pitkät sarjat toimi ei ole saavuttanut tarvittavia perusvoimatasoja tai yksinkertaisesti niin paska kunto ettei saa sarjasta kunnolla irti, koska kunto loppuu aiemmin. Pitkät sarjat +100kg tangossa alkaa olemaan sellaisia, että vaikea kuvitella yksilö kenellä ei toimisi. Ei kovin mukava tehdä, mutta tehokasta
 
Sinua kyllä kytätään ihan huolella😂 Miten helvetissä jollain riittää aika/energia tuollaiseen.....
Ohan toi aika patologista jo, asiat joista mua dissataan, menee vaan pienemmäksi. Kyse on punttisalin liikeneuvoista, mut ajattelin että kai sen nyt kaikki ymmärtää :D
 
Usein ne ketkä sanoo ettei ne pitkät sarjat toimi ei ole saavuttanut tarvittavia perusvoimatasoja tai yksinkertaisesti niin paska kunto ettei saa sarjasta kunnolla irti, koska kunto loppuu aiemmin. Pitkät sarjat +100kg tangossa alkaa olemaan sellaisia, että vaikea kuvitella yksilö kenellä ei toimisi. Ei kovin mukava tehdä, mutta tehokasta
Jep! Ennen tuli runtattua max. kutosen sarjoja ja kuukauden-puolentoista välein polvi ilmoitti, että nyt riittää taas toviksi kyykkäilyt. Nyt nöyrästi painoja vähemmäks ja pitkiä, 12-18 sarjoja tehny+hackit, prässit ja ojennukset päälle, niin ei ole kyllä iässään jalat ole näin loppu treenien jälkeen ole ollu!
 
Mikä juomapullo tuo on? Onko niistä suosituksia? Kaikki testaamani ovat joko hankalia käyttää, maistuvat muovilta tai alkavat vuotaa.
 
Jep! Ennen tuli runtattua max. kutosen sarjoja ja kuukauden-puolentoista välein polvi ilmoitti, että nyt riittää taas toviksi kyykkäilyt. Nyt nöyrästi painoja vähemmäks ja pitkiä, 12-18 sarjoja tehny+hackit, prässit ja ojennukset päälle, niin ei ole kyllä iässään jalat ole näin loppu treenien jälkeen ole ollu!
Voin kyllä samaistua.

Toki välillä kuuluu ottaa raskaita kutosia mutta pääosin kyykyt itselläkin +10 toistoa, joskus restpausella 20 toistoa kohtuullisella kuormalla ja kyllä se on paras tapa reisien kasvatukseen
 
Selkä ei ole enää jatkuvasti kipeä. Ei edes aamuisin, eli se oli paljasjalkakenkien vika. Samoin jalkapohjat alkaa olemaan normaalit. Älkää tervejalkaiset ja terveselkäiset uskoko suoraan niitä mainospuheita.
 
Back
Ylös Bottom