Olen nyt kuukauden päivät paljasjalkakenkiä käyttäneenä tullut siihen päätelmään, että koko paljasjalkakenkäjuttu on suuri kaupallinen kusetus. Niitähän perustellaan pääosin sillä, että jalkapohjan lihakset tekee enemmän töitä. No jos tekee, niin mitä siitä on hyötyä terveelle ihmiselle? Ehkä jos meidän pitäis kävellä pitkiä aikoja kenkien lisäksi ulkona paljain jaloin, ehkä ymmärtäisin sen, mutta muuten en.
Jalkapohjan lihakset ei näy, niiden voima ei tunnu missään. Väitetään että ne lisää tasapainoa, no ei mulla ole tasapainon kanssa ollut ongelmaa. Enkä ole myöskään huomannut mitään hyötyä jos jalkapohjan lihakset ovat vahvistuneet.
Se mitä olen huomannut, on valtavat kivut jalkapohjan lihaksissa aina palatessani pelaamasta, pelatessa ei tunnu missään, mutta kun autosta nousee, kävely on todella kivuliasta. Samoin aamuisin tuntuu että jalat on hakattu pesarilla paskaksi.
Ne sanoo että kun niihin tottuu, ei enää voi käyttää muita kenkiä, eikö tämä haise vähän erikoiselle, että ehdollisestaan kävely tiettyyn kenkään? Ne sanoo että siihen tottuu, ai pitäis käyttää jotain kenkiä, joihin tottuu kun jalkapohjan lihakset vahvistuu, että voi sitten käyttää kenkiä joihin piti tottua? Mutta ei sitten voi käyttää muita kenkiä enää.
Mä en käytännössä tee hevonvittua vahvoilla jalkapohjan lihaksilla, tai en ainakaan ole mitään käytännön hyötyä nähnyt tai tuntenut.
Eli onko koko hömpötys vaan kaupallista vedätystä, jossa ihmisille hölötetään paskaa jostain tasapainosta sun muusta jotta ne ei vois enää käyttää kuin vain noita kenkiä?