OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Hanskat on veke ja lyödään sinne mistä eniten sattuu 😫
Mut for real. Jos mä löydän itteni verbaalisesta väkivaltatilanteesta, ja homma on päällä, ni en mä pidättele mitään. Hyökkään heti sinne, mikä kirvelee eniten. Vittuilun tarkotus on kuitenki satuttaa, eikä saavuttaa mitään hyödyllistä. Eli jossen keksi mitään super henkilökohtasta, ni otan vaikka sun mutsis kohteeks 🙃. Se toimii yhä 2023 monen kohalla. En joudu näin tosin tekeen, koska oon väittelijä. Vittuilu on lapsellista, enkä moista harrasta ku itsepuolustuksena. Pointtini: jos haluut verta, ni sääntökirja helvettiin, eikä mitään rajoja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Btw, miten sana kehitysvammanen eroaa sanasta idiootti? Mä veikkaan että sä olet varmasti käyttänyt sanaa idiootti joskus! Sekin on loukkaus kehitysvammaisia kohtaan, tiesitkö sen?

1800- ja 1900-luvun lääketieteessä ja psykologiassa idiootiksi määriteltiin henkilö, joka oli vaikeasti kehitysvammainen ja jonka älykkyysosamäärä oli alle 35. Idiotian vanha suomenkielinen nimitys oli tylsämielisyys. Nykyään suositeltava ilmaus on vaikea älyllinen kehitysvammaisuus.

Yhtälailla käytät haukkumasanana nytkin sanaa pelle. Etkö yhtään ajattele, mitä esim sirkuksissa työskentelevät pellet tykkäävät, kun käytät sitä sanaa? Vai oisko niin, että sä nyt vaan herkistyit noista mun sanavalinnoista kun elämme tätä woke aikakautta ja kaikista asioista pahoitetaan mieli. Miestenkin pitäisi saada vaihtaa sukupuolta ja mennä naisten saunaosastolle uimahalleissa yms.

Jos mä sanon sua vammaseksi, en ole nimeämässä yhtään oikeasti vammaista ihmistä vaan se on kuvaava ilmaus sun toiminnasta, kuten sun sanasi minusta ”pellenä”. Saat haukkua mua ihan millä sanalla haluat, en loukkaannu niiden toisten puolesta, joita sanoissasi esiintyy. 😂
Tuli tästä mieleen kun The Officessa Michael osallistuu hyväntekeväisyysjuoksukilpailuun ja toteaa "I'm like Forrest Gump, except I'm not an idiot" 😅.

Eli Michaelilla meni ainakin määritelmä tämän 1800- ja 1900- luvun mukaisesti.
 
Kuuluu yhtiölle, se on täysin selkeä homma. Mutta ikävä homma on toi että ehdit tilata jo korjauksen kun yhtiöllä (isännöitsijällä) olisi ollut siihen varmasti edullisempi sopimuskumppani. Voi sieltä silti yrittää saada edes erotuksen verran takaisin.

Ylipäätään yhtiössä asuessa pitää muistaa että itse ei omista juuri mitään, ainoastaan hallitsee ja näin ollen kaikkiin muutoksiin tarvitsee lähtökohtaisesti luvan yhtiöltä.
 
Olen tuosta työnkuvauksesta lukevinani, että vesilukko olisi alunperinkin väärin asennettu (kannatin puuttuu), joten luulisi menevän taloyhtiön piikkiin. Oletuksena tietenkin, ettei itse ole mennyt asentamaan sitä väärin.
 
Aika vitun härski hinta 30minuutin hommasta keittiössä jossa 29 euron osa vaihdettiin. 440 euroa.

Tän firman sivuila ei mainita mitään ylityöhinnoittelusta ja normaalin laskutuksen päälle on laitettu 2 tuntia 100% ylityöhintaa 267 euroa.
Tuota se on nykypäivänä, yksinkertaisesta pikkuhommasta saa maksaa itsensä kipeäksi ja sitten ihmetellään miksi kellään ei ole varaa/halua teettää mitään.
 
Olen tuosta työnkuvauksesta lukevinani, että vesilukko olisi alunperinkin väärin asennettu (kannatin puuttuu), joten luulisi menevän taloyhtiön piikkiin. Oletuksena tietenkin, ettei itse ole mennyt asentamaan sitä väärin.
Joo en ole ite mitään tehnyt, vaan käyttövesirempassa se asennettiin.
 
Tossahan on käytännössä triplaveloitus.
Joo, mun mielestä tossa on nyt vedätystä. Jos yhden työtunnin hinta on toi 66.96e niin 100% ylityötunti maksaa saman verran. Eli 100% överinä tehty tunti maksaa yhteensä 133.92e, ei sitä hintaa triplata, vaan tuplataan.
 
No mä kysen yhtiöltä, periaatteessa toi ei ole allas, eikä vesilukko, vaan heti se putki mikä siitä rööristä lähtee.
Kyllä pohjaventtiili lasketaan vesilukkoihin. Taloyhtiöllä tuo kuuluu.
Hankalan tässä tekee se, että työ tehty hälytystyönä vaikka ei kiireellinen tapaus, eikä perusteita sille miksi tehty normaalin arkityöajan ulkopuolella.
 
Kyllä pohjaventtiili lasketaan vesilukkoihin. Taloyhtiöllä tuo kuuluu.
Hankalan tässä tekee se, että työ tehty hälytystyönä vaikka ei kiireellinen tapaus, eikä perusteita sille miksi tehty normaalin arkityöajan ulkopuolella.
Kyllä siinä vähän perusteita oli koska ei voinut käyttää hanaa, ei pesukonetta eikä astianpesukonetta.
 
Lasku näyttää olevan ihan linjassa sen suhteen, mitä putkiliikkeet päivystystyöstä laskuttaa.
Meillä menee näin:
-Työtunnit tuplana (minimi 2h ja tämä tuplataan eli laskulle 4h)
-Hälytyskorvaus 2h
-Huoltoauto maksu (ei laskuteta kilometrejä)

Eli päivystyskeikasta tulee minimissään 6h lasku. Itse kerron aina soittajalle mitä työ tulee vähintään maksamaan, tämä karsii ne lauantaina tiskikoneen asennusta haluavat melko tehokkaasti pois.

Miksi et Mike soittanut huoltoyhtiöön ja sitä kautta he olisivat hoitaneet asentajan paikalle? Vai onko teilläkin huoltoyhtiö vain tarra rapun ovessa, kuten nykyään tuntuu monessa paikassa olevan. Mitään apuja sieltä ei saa, ainakaan seuraavaan kuukauteen.
 
Kyllä siinä vähän perusteita oli koska ei voinut käyttää hanaa, ei pesukonetta eikä astianpesukonetta.
Riippuu paljon taloyhtiön käytännöistä olisiko isännöitsijän mukaan pitänyt odottaa maanantaihin. Yleensä taloyhtiöissä vastaavat hoidetaan ainakin Satakunnassa siten, että asukas ottaa yhteyttä taloyhtiön huoltoliikkeeseen ja tilaus LVI-asentajien tehdään sieltä tai sitten huoltomies tekee sen.
 
Riippuu paljon taloyhtiön käytännöistä olisiko isännöitsijän mukaan pitänyt odottaa maanantaihin. Yleensä taloyhtiöissä vastaavat hoidetaan ainakin Satakunnassa siten, että asukas ottaa yhteyttä taloyhtiön huoltoliikkeeseen ja tilaus LVI-asentajien tehdään sieltä tai sitten huoltomies tekee sen.
Näin myös täällä, kun itsellä suihkun hana toimi välillä ja välillä ei. Vikailmoitus taloyhtiön huoltoliikkeeeen ja sieltä tiulivat kahteen kertaan korjaamaan, kun ekan kerran jälkeen vielä sekoili. Lasku 0€.
 
Käytiin taas parikisassa. Hyvin pärjättiin yli 900 ratingin kavereille.

Screenshot 2023-06-01 at 21.13.10.jpg
 
Back
Ylös Bottom