Btw, miten sana kehitysvammanen eroaa sanasta idiootti? Mä veikkaan että sä olet varmasti käyttänyt sanaa idiootti joskus! Sekin on loukkaus kehitysvammaisia kohtaan, tiesitkö sen?
1800- ja 1900-luvun lääketieteessä ja psykologiassa idiootiksi määriteltiin henkilö, joka oli vaikeasti kehitysvammainen ja jonka älykkyysosamäärä oli alle 35. Idiotian vanha suomenkielinen nimitys oli tylsämielisyys. Nykyään suositeltava ilmaus on vaikea älyllinen kehitysvammaisuus.
Yhtälailla käytät haukkumasanana nytkin sanaa pelle. Etkö yhtään ajattele, mitä esim sirkuksissa työskentelevät pellet tykkäävät, kun käytät sitä sanaa? Vai oisko niin, että sä nyt vaan herkistyit noista mun sanavalinnoista kun elämme tätä woke aikakautta ja kaikista asioista pahoitetaan mieli. Miestenkin pitäisi saada vaihtaa sukupuolta ja mennä naisten saunaosastolle uimahalleissa yms.
Jos mä sanon sua vammaseksi, en ole nimeämässä yhtään oikeasti vammaista ihmistä vaan se on kuvaava ilmaus sun toiminnasta, kuten sun sanasi minusta ”pellenä”. Saat haukkua mua ihan millä sanalla haluat, en loukkaannu niiden toisten puolesta, joita sanoissasi esiintyy.