OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Sinultapa taas löytyy hyviä perusteluja mielipiteillesi! Miten pidät frisbeegolfaajia jotenkin suurempana kärsijänä valkoposkihanhien "tuhoista" kuin skumpan litkijöitä? Otin itse puheeksi Itä-Suomen viljatuhot, jotka ovat ihan kuitenkin jotakin muuta kuin mainitsemasi Sipoon nurtsit. Vai onko vankkaa kokemusta muusta? Kyllä: minäkin lätkin frisbeegolfia. Kyllä: se, että ammuttuja valkoposkihanhia ei voi käyttää ravinnoksi, on minunkin mielestäni järjetöntä. Ja niitä pitäisi idässä voida rajoittaa lisää. Ja kyllä: Olet helvetin vieraantunut luonnosta, vaikka ajeletkin säännöllisesti puupellolle lättyä heittämään.
Lainsäädännön muuttaminen siten, että vahinkoja voitaisiin vähentää tuolta missä ne aiheuttavat oikeasti rahallisia vahinkoja elinkeinolle vähentäisivät myös näitä lievempiä lähinnä mielipahaan liittyviä vahinkoja muilta alueilta. Oikeasti ainut järjellinen ratkaisu asiaan olisi valkoposkihanhen muuttaminen metsästettäväksi ja hyödynnettäväksi riistaeläimeksi, jolloin niitä metsästettäisiin tasaisesti siellä missä niitä esiintyy ja kanta laskisi nykyisestä ylisuuresta sille tasolle mikä on järkevää. Varsinaista vapaata metsästystä ei toki voitaisi toteuttaa pääkaupunkiseudun asutuilla alueilla, mutta hallitusti, esimerkiksi jousimetsästyksenä se olisi myös mahdollista. Metsästyksen sallimisen myötä myös linnun ihmisarkuus palautuisi jolloin niitä ei asutuilla alueilla jatkossa juurikaan näkyisi nykyisessä laajuudessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ne ei pelkää yhtään mitään, se tekee tosta linnusta vielä pahemman. Pakkiksen kanavalla on fribavideo dronella kuvattuna ja vaikka dronella lennettiin niiden pään päältä metrin korkeudella, ei niitä paljoo kiinnostanut. Laji on rauhotettu, millähän helvetin perusteella kun niitä on selkeesti aivan liikaa.

Screenshot 2023-05-16 at 21.36.58.jpg
 
Ne ei pelkää yhtään mitään, se tekee tosta linnusta vielä pahemman. Pakkiksen kanavalla on fribavideo dronella kuvattuna ja vaikka dronella lennettiin niiden pään päältä metrin korkeudella, ei niitä paljoo kiinnostanut. Laji on rauhotettu, millähän helvetin perusteella kun niitä on selkeesti aivan liikaa.

katso liitettä 252310
Tässä viestissä on muuten useampi yksityiskohta, jotka jollekin ekologian päälle ymmärtävälle voisivat kieliä juuri siitä luonnosta vieraantumisesta.
Kyykystä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Huomaatko, että joku voi olla jostakin asiasta samaa mieltä, mutta toisesta täysin eri mieltä, koska aiheesta saattaa löytyä eriävä, jossain määrin perusteltu mielipide.
 
Kyykystä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Huomaatko, että joku voi olla jostakin asiasta samaa mieltä, mutta toisesta täysin eri mieltä, koska aiheesta saattaa löytyä eriävä, jossain määrin perusteltu mielipide.
Olen vain sellaisen ilmiön huomannut, että en esim onnistu kuvaamaan mitään videota tubeen ilman negatiivista kommentointia. Samoin jos otan kantaa täällä johonkin, saan kommenteiksi vaan eri mieltä olevia. Olenkin päätynyt siihen mitä moni sanoo, mussa on jotain vikaa ja se on mun syy. Esim frisbeevideo, itepä laitoin, ei se vihaajan vika ole että paskaa kirjoittaa.
 
Suurin osa hanhien "tuhoista" on esimerkiksi Helsingissä sitä, että luonnosta vieraantunutta kansaa vituttaa niiden skeida, joka häiritsee skumpan siemailua picnic-nurtsilla. Hyvin harvoilla nurmialueilla kasviravintoa syövä eläin oikeasti tuhoaa yhtään mitään. Eri asia ovat sitten tuhot viljapelloilla Itä-Suomessa (arktinen muutto), mutta sielläkin vahingot (ja korvaukset) lasketaan joissakin miljoonissa euroissa. Maataloustukea maksetaan kuitenkin vuosittain muutama miljardi. Itseäni vituttaa huomattavasti enemmän talven jälkeen kaikkialla Helsingissä paljastuva koiranpaska. Se on kuitenkin ihan ehtaa tavaraa verrattuna hanhien ulosteisiin.
Kyllä noita hanhia pitäisi saada ihan jokamiehen oikeudella listiä 👍. Heittelen kivillä niitä kun tulevat kotipihan nurmelle paskomaan.
 
Olen vain sellaisen ilmiön huomannut, että en esim onnistu kuvaamaan mitään videota tubeen ilman negatiivista kommentointia. Samoin jos otan kantaa täällä johonkin, saan kommenteiksi vaan eri mieltä olevia. Olenkin päätynyt siihen mitä moni sanoo, mussa on jotain vikaa ja se on mun syy. Esim frisbeevideo, itepä laitoin, ei se vihaajan vika ole että paskaa kirjoittaa.
Hmm, tyytyväiset ihmiset on useimmiten vaiti videoiden/striimien kommenttikentissä. Se on tavallaan harmi. Kuitenkin sadat ja sun kohdalla aina tuhannet tsekkaa videon. Siellä on tosipaljon oikeita ainutlaatuisia eläviä ihmisiä, eikä vaan numeroita. Ja sadat tyypit tykkää tosi paljon, ja lähes kaikki loput on silleen, että ihan fine. He ei vaan kommentoi mitään, muutamatkymmenet kommentoi. Se on vaan kulttuurikysymys. Ei 200 000 katsontaa keränneillä videoilla ole prosentuaalisesti sen enempää kommentteja kenelläkään. Sitten on ihan vaan kourallinen jotain häiriintyneitä kiusaajia jotka provosoi ja kommentoi hyvinkin negatiivisesti. Ei niille voi mitään, emme voi täällä syntisessä pahassa maailmassa saavuttaa nollatoleranssia, muttei niitä ole prosentuaalisesti kuin vähäisesti. Ja niitä on kaikilla jotka on jollain tapaa julkisia henkilöitä. Tsemppiä ja kaikkee hyvää sulle Mike, ei sinussa sen enempää ole vikaa kuin meissä muissakaan. Samaa materiaalia ollaan jokainen, samalla lähtöviivalla startattu matkaan, ja jokaisella omat murheensa. 🙂👍🙏
 
Eri asia ovat sitten tuhot viljapelloilla Itä-Suomessa (arktinen muutto), mutta sielläkin vahingot (ja korvaukset) lasketaan joissakin miljoonissa euroissa. Maataloustukea maksetaan kuitenkin vuosittain muutama miljardi.
Kansallista tukea maksetaan vuoden 2022 tuotannolle yhteensä noin 322,9 miljoonaa euroa. EUn tuki noin 1,8 mrd.

Hanhia on liikaa, valkohäntäpeuroja on liikaa. Jotta tasapaino luonnossa säilyisi, tulisi molempia saada ampua raskaalla kädellä. Ne raadot kuoppaan, jotka ei tule syödyksi.
 
Tule Mike Ouluun kesällä ja käykää Kuoksan kanssa Pikkaralan Pro heittämässä ja Youtubeen pätkä! Samalla reissulla luontodokumenttia patosillalla polkevasta Savolaisesta.

Oikein hyvä tuo Äijänpellon kierros, lisää näitä!
 
Tuskin olis ollu helppoa muutenkaan mutta ton sanottuasi. Ei onnistu 😊
Avasin kaikki shadowbannit niin näätte kaikki sairaimmat kommentit tubessa. Se on sama mitä teen, se triggeröi ihan mielenvikaista kommenttia.
 
Marttyyrinviitta ei ole kovin miehekäs varuste. Muutenkin pikkumaista loukkaantua 24/7. Mikset ignoraa täysin trolleja tai keskustele niin, että kerrot kerran mielipiteesi ja annat muiden ilmaista omansa? Ei kaikesta täydy olla samaa mieltä, ei tämä ole Kouvostoliitto.

Itse sivusto ja panoksesi yleisesti treenaamiseen liittyvissä asioissa on kullan arvosta, kiitos siitä. Merkitystäsi skenelle en osaa arvioida, kun skene sinällään ei kiinnostele tippaakaan.
 
Miken merkitys bodyskenelle on todella suuri. En ainakaan itse seuraa skeneä, enkä ole seurannut viimeisen 20 vuoden aikana, oikeastaan mistään muualta kuin Pakkotoiston kautta. Tai no 2000-luvun alkupuolella myös lehdistä ja dvd:iltä, mutta pääasiallinen lähde on ollut aina Pakkotoisto. Ja kyllähän Mike sai joitakin vuosia sitten aika merkittävän tunnustuksen isolta joukolta alan tekijöitä. Ja täysin aiheesta. Toivottavasti Pakkotoisto jatkaa samalla linjalla vielä pitkään. Älä nyt Mike ota pahalla, mutta alkaa vähän menemään yli tuo sun negaation huomioiminen, tai ainakin sen huomioimisen esiintuominen. Munkin mielestä on aivan päätöntä ja pimeää touhua, mitä sä olet noilta sekopäiltä joutunut kestämään aina kommentointia ja jotain vitun pitsatilauksia ja lääkäriaikoja myöten, mutta nyt mä ainakin tuollaisena ylilaudan rinkirunkkaajana kokisin juuri onnistuneeni siinä mitä yritin. Ja ehkä he ovatkin onnistuneet, en tiedä. Toivottavasti eivät ole.
 
Positiivista kun tulis enemmän, niin ei kaikki hukkuis paskaan. Frisbee on kivaa, mutta nyt sitten musta ollaan tekemässä ilmoituksia doping testaajille vaikka mä olen vain harrastelija ilman lisenssiä. Oikeesti, jos te olisitte mun saappaissa, ymmärtäisitte paremmin. Se on varsin ikävää kun kaikki mitä teen, koitetaan parhaan mukaan tuhota.

Mutta ei tätä osaa kukaan ajatella omalle kohdalleen ja se on helppoa että ignooraa. No mä ignoorasin ja tässä sitten uusin yritys. No muahan ei testata edes voi kun en ole missään lisenssin alainen ja jos joskus olen, niin kusen silti negat.

Mutta että se viha on näin syvää, on surullista. Mä haluaisin olla se joka inspaa ihmisiä tekemään asioita, en se maalitaulu jonka jokainen video, viesti, somekuva jne on vain ase mua vastaan.
 
Back
Ylös Bottom