OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Olin sarkastinen muttei tullu vissiin tarpeeks läpi tuosta. Lähinnä oli typerä tuo aiempi neuvominen tuollaseen videoon ja luotin että sarkasmitutka ottais kiinni
Jep. Ja se Slaikan ” neuvo ” oli vähintään yhtä läpällä heitetty.
Mutta niin vaan silläkin heitolla nappasi kala onkeen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elikä enää ei riitä, että vittuillaan oikeasti, vaan jos sitten ei ole mitään vittuiltavaa, niin sitten provotaan huvikseen? Oikeesti, tämäkö näiden videoiden tarkoitus enää on?
Fakta on, että nykyään konsensus keskustelupalstoilla on kettuilla ja kyseenalaistaa kaikki ilman, että edes vaivautuisi itse avoimin mielin kokeilemaan ennen kuin sormet jo käy näppäimistöllä. Suurimmat kyseenalaistajat tuskin edes omaa mitään henkilökohtaista kokemusta vaan mennään olettamus edellä kaikkiin keskusteluihin mukaan. Aivan sama onko videon tekijällä yli 30 vuoden kompetenssi tai liuta meriittejä tekemisen takana, sillä kännykkä kädessä istuva jonne kommentoi siihen, ettei usko, kun netistä löytyi yliopistotutkimus aiheesta joka antoi 20 ihmisellä eri tuloksen.

Aika ennen internettiä oli sitä, että mentiin ja kokeiltiin itse. Eikä vain kerran, vaan pitkällä aikavälillä testailtiin ja todettiin toimivaksi tai ei. Se oli hyvää aikaa. Pidettiin turpa kiinni ja katsottiin salilla salaa, kun joku suoritti jotain erikoisempaa tekniikkaa ja kokeiltiin sen jälkeen itse samaa. Tehtiin johtopäätökset sitten oman kokemuksen kautta myöhemmin.
 
Kyllä mä nykypäivänäkin, jos näen jollain treenaajalla isot kädet, isot jalat tai paksun selän, kysyn, että millä protokollalla se treenaa? Koitan kaivaa ovelasti tipsejä sieltä ja yritän yhdistellä ja vetää viivat pisteisiin. Jos joku on kehittynyt huomattavasti, on se tehnyt jotain oikeinkin. Jos kaverilla roikkuu pulkannarut hihoista, niin ei sen tekeminen vielä siinä kohtaa herätä mun mielenkiintoa. Mutta auta armias jos vuoden päästä sama kaveri on tuplannut olkavarren paksuuden, mä tasan tarkkaan käyn jututtamassa sitä ja kuulustelen sen metodit selville.

Sen takia tää bodaus onkin niin metka laji, että kun pitää silmät ja korvat auki, voi oppiakin jotain.
 
Mutta auta armias jos vuoden päästä sama kaveri on tuplannut olkavarren paksuuden, mä tasan tarkkaan käyn jututtamassa sitä ja kuulustelen sen metodit selville.

Sen takia tää bodaus onkin niin metka laji, että kun pitää silmät ja korvat auki, voi oppiakin jotain.
Ja tähänhän liittyy myös sellainen vanha ja varsin metka viisaus, että turha se on kysellä neuvoja niiltä, joilla on "aina" ollut tietty lihasryhmä hyvin kehittynyt koska luultavasti se EI johdu siitä että kyseinen henkilö olisi keksinyt parhaat "metodit" kyseisen lihasryhmän kasvattamiselle.

Mulla oli sivuolkapäät valehtelematta ekat 10 vuotta ihan selkeä heikkous, nykyään ne on miltei vahvuus ja sen olen saanut aikaan enimmäkseen tavalla jota tuskin kukaan suosittelisi. Eikä kukaan varmaan usko kuitenkaan jos kertoisin.
 
Koitan kaivaa ovelasti tipsejä sieltä ja yritän yhdistellä ja vetää viivat pisteisiin.
Sen takia tää bodaus onkin niin metka laji, että kun pitää silmät ja korvat auki, voi oppiakin jotain.
Näin o.
Täällä ja livenäkin jotkut on ihmeissään kun ” Tulee niin paljon erilaisia neuvoja.”
Pointti on minunkin mielestä just se että kuuntelee kaikki ja napsii sieltä itselleen parhaat.

Tietysti nykypäivänä kaikki pitäis saada niin nopeasti ettei ole yhtään treeniä hukattavana?

Pohkeista: Itse teen lattialla istuen kuminauhalla myös säärille pumppausta.
Varmaan täysin turhaa mutta jos se vastalihaksen aktivointi auttaisi… 🙏🏻
 
Ja tähänhän liittyy myös sellainen vanha ja varsin metka viisaus, että turha se on kysellä neuvoja niiltä, joilla on "aina" ollut tietty lihasryhmä hyvin kehittynyt koska luultavasti se EI johdu siitä että kyseinen henkilö olisi keksinyt parhaat "metodit" kyseisen lihasryhmän kasvattamiselle.

Mulla oli sivuolkapäät valehtelematta ekat 10 vuotta ihan selkeä heikkous, nykyään ne on miltei vahvuus ja sen olen saanut aikaan enimmäkseen tavalla jota tuskin kukaan suosittelisi. Eikä kukaan varmaan usko kuitenkaan jos kertoisin.
Mistä sitä muuten tietää, että joillain on ”aina” ollut joku lihasryhmä hyvin kehittynyt, ellet tunne jotain treenaajaa nuoruudesta lähtien? Meinaan totakin väitettä heitetään aika kevyesti monien kohdalle ja perustellaan sit omaa kehityksen puutetta sillä, ettei itsellä olis genetiikkaa samaan. Totuus voi olla kuitenkin omassa saamattomuudessa tai siinä, ettei osata muuttaa omia treenejä oikeasti optimaalisiksi.
 
Mistä sitä muuten tietää, että joillain on ”aina” ollut joku lihasryhmä hyvin kehittynyt, ellet tunne jotain treenaajaa nuoruudesta lähtien? Meinaan totakin väitettä heitetään aika kevyesti monien kohdalle ja perustellaan sit omaa kehityksen puutetta sillä, ettei itsellä olis genetiikkaa samaan. Totuus voi olla kuitenkin omassa saamattomuudessa tai siinä, ettei osata muuttaa omia treenejä oikeasti optimaalisiksi.
Hyvä ja relevantti kysymys! Joo siis tässä viittasin aika pitkälti omiin kavereihin keitä olen tuntenut vuosikymmeniä.

Mutta totta tuokin, että aika helposti käytetään sitä korttia että jollain on "aina" ollut jokin lihasryhmä geneettisesti erityisen hyvä, vaikka kyseessä oikeasti voi olla että ko henkilö vaan osaa treenata ko lihasryhmää. Nyyssölän selkä, Sihvosen jalat, jne.
 
Ja sehän tekee hyvistä kehonrakentajista niitä huippuja ja menestyjiä, jotka ei fakkiinnu liikaa siihen, että ei haeta tai kysellä apuja, koska tähänkin asti on pärjätty ja tehty miten juuri itse haluaa. Hienoa nähdä esim. Walker joka on jo ihan siellä eliittissä, niin silti näyttää treenailevan erilaisten tyyppien kanssa ja kerää heiltä tietoa ja kokeilee eri treenityylejä.
 
Hyvä ja relevantti kysymys! Joo siis tässä viittasin aika pitkälti omiin kavereihin keitä olen tuntenut vuosikymmeniä.

Mutta totta tuokin, että aika helposti käytetään sitä korttia että jollain on "aina" ollut jokin lihasryhmä geneettisesti erityisen hyvä, vaikka kyseessä oikeasti voi olla että ko henkilö vaan osaa treenata ko lihasryhmää. Nyyssölän selkä, Sihvosen jalat, jne.
Ovaskaisen olkapäät ovat kanssa hyvä esimerkki tästä. Muistaakseni Ovaskainen ainakin on sanonutkin, että hänellä olkapäät kasvavat suunnilleen ajattelemalla niitä, mutta tämä on nyt muistikuvani jonka saa korjata. Varmasti hän silti osaisi kertoa kikan jos toisenkin tämmöiselle junttipunttaajalle, ja olisin yhtenä korvana hänen neuvoistaan, vaikka häntä olisi kuinka lyöty kanuunankuulaolkapää-taikasauvalla synnärillä.

Ja @Bisley, en minä tarkoittanut inttää vastaan millään tutkimuksillani sinun kokemuksellesi, vaan kysyin nimenomaan sinun kokemuksiasi siitä, mikä asiakkaillasi on toiminut.

Alla kuva Fankhouserin pohkeista. Eikö tuota kuitenkin saa jo kutsua geenifriikiksi luvan kanssa?

1683875790707.png
 
Ja tähänhän liittyy myös sellainen vanha ja varsin metka viisaus, että turha se on kysellä neuvoja niiltä, joilla on "aina" ollut tietty lihasryhmä hyvin kehittynyt koska luultavasti se EI johdu siitä että kyseinen henkilö olisi keksinyt parhaat "metodit" kyseisen lihasryhmän kasvattamiselle.
Ei pidä paikkaansa. Kun mä suht heikkojalkaisena olen puhunut kyykyn puolesta, saan aina ison jengin dissaamaan. Perustelut on aina samaa

A - Jos toimii, mulla, ei tarkoita että toimisi muilla.
B - Lääkkeet

Jos taas puhun selästä, on selitys

A - Hyvät geenit
B - Lääkkeet

Ja jos kaikki noi unohdetaan, niin mä en voi tietää mitään koska en ole kisannut, mutta samaan aikaan taas käytetään muissa yhteyksissä argumenttia, ettei jääkiekkovalmentajankaan tartte olla hyvä pelaaja.

Elikä oikeasti semmoisen, jolla on lihasta, ei parane jakaa tietoa kellekään, koska se on automaattisesti väärässä. Jos jollain on lihasta, se ei voi tietää mitään lihaksen tekemisestä, tässä optiot mitä voi käyttää argumenteissa.

A - Lääkkeet
B - Kemia
C - Geenit
D - Vaikka toimis, ei välttämättä toimi muilla

Jos taas jollakin ei ole grammaakaan lihasta, ei koskaan kyykännyt, niin se tietää automaattisesti kaiken asiasta, vaikka oikeasti ei tiedä yhtään mitään, vaan viljelee muiden tutkimuksia, jotka toki ovat automaattisesti kaikille sopivia ja ainoa oikea totuus.
 
Ei pidä paikkaansa. Kun mä suht heikkojalkaisena olen puhunut kyykyn puolesta, saan aina ison jengin dissaamaan. Perustelut on aina samaa

A - Jos toimii, mulla, ei tarkoita että toimisi muilla.
B - Lääkkeet

Jos taas puhun selästä, on selitys

A - Hyvät geenit
B - Lääkkeet

Ja jos kaikki noi unohdetaan, niin mä en voi tietää mitään koska en ole kisannut, mutta samaan aikaan taas käytetään muissa yhteyksissä argumenttia, ettei jääkiekkovalmentajankaan tartte olla hyvä pelaaja.

Elikä oikeasti semmoisen, jolla on lihasta, ei parane jakaa tietoa kellekään, koska se on automaattisesti väärässä. Jos jollain on lihasta, se ei voi tietää mitään lihaksen tekemisestä, tässä optiot mitä voi käyttää argumenteissa.

A - Lääkkeet
B - Kemia
C - Geenit
D - Vaikka toimis, ei välttämättä toimi muilla

Jos taas jollakin ei ole grammaakaan lihasta, ei koskaan kyykännyt, niin se tietää automaattisesti kaiken asiasta, vaikka oikeasti ei tiedä yhtään mitään, vaan viljelee muiden tutkimuksia, jotka toki ovat automaattisesti kaikille sopivia ja ainoa oikea totuus.
No siis tässähän sä nimenomaan olet keksinyt hyvän tavan kehittää lihasryhmää mikä EI ole "aina" ollut sinulla erityisen hyvä. Eli mun aikaisemman viestin logiikan mukaan sinua nimenomaan kannattaisi tässä asiassa kuunnella, niin itse ainakin teen ja olen lisännyt kyykkyvolyymia ihan huolella viime vuosina.
 
No siis tässähän sä nimenomaan olet keksinyt hyvän tavan kehittää lihasryhmää mikä EI ole "aina" ollut sinulla erityisen hyvä. Eli mun aikaisemman viestin logiikan mukaan sinua nimenomaan kannattaisi tässä asiassa kuunnella, niin itse ainakin teen ja olen lisännyt kyykkyvolyymia ihan huolella viime vuosina.
Katoppa mikä tahansa kyykkyketju jossa olen asiasta puhunut. Se on suorastaan missiona porukalla olla kaikessa vastaan.
 
Mua oudoksuttaa toi väkinäinen kahtiajako tutkitun tiedon ja henkilökohtaisen kokemusmaailman välillä. Ikään kuin ne sulkisi toisensa pois. Ihan helvetin vammasta ajattelua. Toki jossain ääripäässä, jossa yrityksen ja erehdyksen kautta lähestyminen voi olla kohtalokasta, on turvallisempaa noudattaa suosituksia (vaikkapa auringonotto ja syöpä -> ei kannata lähteä kokeilemaan miten itselle käy, jos ei suojaudu), mutta jossain näinkin vähäpätöisessä asiassa kuin pohkeiden kasvatus, voi ihan hyvin kokeilla mikä toimii itselle.

Yleisessä keskustelussa sit taas tiedon filosofia on juttu erikseen. Mikä tieto pitää uskoa ja miksi?
 
Ovaskaisen olkapäät ovat kanssa hyvä esimerkki tästä. Muistaakseni Ovaskainen ainakin on sanonutkin, että hänellä olkapäät kasvavat suunnilleen ajattelemalla niitä, mutta tämä on nyt muistikuvani jonka saa korjata. Varmasti hän silti osaisi kertoa kikan jos toisenkin tämmöiselle junttipunttaajalle, ja olisin yhtenä korvana hänen neuvoistaan, vaikka häntä olisi kuinka lyöty kanuunankuulaolkapää-taikasauvalla synnärillä.

Ja @Bisley, en minä tarkoittanut inttää vastaan millään tutkimuksillani sinun kokemuksellesi, vaan kysyin nimenomaan sinun kokemuksiasi siitä, mikä asiakkaillasi on toiminut.

Alla kuva Fankhouserin pohkeista. Eikö tuota kuitenkin saa jo kutsua geenifriikiksi luvan kanssa?

katso liitettä 252226
Toi on vaan treenannut hyvällä tuntumalla
 
Ja tähänhän liittyy myös sellainen vanha ja varsin metka viisaus, että turha se on kysellä neuvoja niiltä, joilla on "aina" ollut tietty lihasryhmä hyvin kehittynyt koska luultavasti se EI johdu siitä että kyseinen henkilö olisi keksinyt parhaat "metodit" kyseisen lihasryhmän kasvattamiselle.
Siskolta kysyttiin Jenkeissä ruokakaupassa miten hän treenaa pohkeita, vaikka ei ollu käytännössä ikinä harrastanu mitään liikuntaa.
 
Millä ehdoilla lähtisit tekemään valmennusta jollekki yksittäiselle tyypille joka ei minnekkää lavalle oo tähtäämässä mut puolen vuoden projekti lisää lihasta? Muutamille taidat olla tehnytkin jo. Se hredsin kaveri ainakin.
 
Back
Ylös Bottom