OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoja vauhtipohkeita. Suurimmassa osassa toistoja painoa tipautettiin alas. Miksette tee kunnolla jos tarkoitus on kasvattaa lihasta? Puolet painoista pois ja keskittykää tekemään myös eksentrinen vaihe kontorollilla eikä tiputtamalla.
 
Hienoja vauhtipohkeita. Suurimmassa osassa toistoja painoa tipautettiin alas. Miksette tee kunnolla jos tarkoitus on kasvattaa lihasta? Puolet painoista pois ja keskittykää tekemään myös eksentrinen vaihe kontorollilla eikä tiputtamalla.
Näillä sun neuvoilla ei pohkeet kasvais kenelläkään. Kehotat ottaa painoja pois? VÄÄRIN! Painoja lisää ja keskittyminen konsetriseen vaiheeseen sekä supistukseen. Ja paljon toistoja. Venytykset voi tehdä sarjojen välissä.
 
No mutta on kuitenki hyvä että sait neuvoja nii ens kerralla tiiät sitte pudottaa painoja ja tehdä myös eksentrisen vaiheen kunnolla.
Ei tommoisessa painoprogressiokisassa mitään painoja pudotella, vaan mennään niin korkeelle kun pystyy. Menikö sulta ohi koko idea tossa?

Mitä muuten tulee pohkeiden treenaamiseen, niin kuten Mika tossa kommentoi, mä painotan vain maksimaalista supistusta niin isolla painolla kun pystyn sarjamäärän puitteissa.
 
Näillä sun neuvoilla ei pohkeet kasvais kenelläkään. Kehotat ottaa painoja pois? VÄÄRIN! Painoja lisää ja keskittyminen konsetriseen vaiheeseen sekä supistukseen. Ja paljon toistoja. Venytykset voi tehdä sarjojen välissä.
Menee kategoriaan "opetan isääni nussimaan" (pardon my french), mutta silti pakko ottaa puheeksi. Ja enemmänkin tämä on, että kysyn isältäni nussimisesta, koska on niin montaa koulukuntaa:
eikö tuo mene helposti sillä akillesjänteellä pomputtamiseksi, jos ei pysähdytä alhaalla venytykseen? Sanotaan myös, että venytyksessä pitäisi olla jopa 1-2 sekuntia, että se elastinen energia oikeasti olisi pois sieltä jänteestä, ja sitten vasta konsentrinen osuus. Oletko Mika siis huomannut, että nimenomaan tuo iso romu + supistus on sulla se toimiva, vai oletko sä vain yksilö jolla tuo tapa sattuu toimimaan yleisestä otannasta poiketen? Oletko huomannut omissa valmennettavissa myös, että tämä supistus olisi tärkeämpi lopputuloksen kannalta, kuin se täysi liikerata ja rauhallinen negatiivinen/full stop?

Yksi asia muuten minkä olen tässä kyllä taipaleillani huomannut on se, että isopohkeiset monesti näyttävät nostavan ns. isovarpaalla sitä painoa, eli enemmänkin jalan sisäsyrjällä. Mulla kääntyy heti sinne pikkuvarpaan puolelle se painopiste jos on vähänkään painoa mukana.
 
Onhan tuosta ihan vastikään ollut tutkimustakin, että lihaskasvun kannalta parasta olisi herkutella siellä kuormitetussa venytyksessä sarjan lopussa. Itellä parhaiten on toiminut tehdä ihan full ROMina kokonaisuudessaan sarja ja sitten kun ruuti loppuu, niin viettää aikaa vielä siellä venytyksessä.

Toki jos tarkoitus nylpytellä maksimiromppeita ja saada painoa entistä ylemmäksi, niin eikö tuosta vielä voi tuon korokkeen ottaa jalan alta pois ja supistella ihan vaan lattialta? Mikä funktio on venyttää vain hieman?
 
Onhan tuosta ihan vastikään ollut tutkimustakin, että lihaskasvun kannalta parasta olisi herkutella siellä kuormitetussa venytyksessä sarjan lopussa. Itellä parhaiten on toiminut tehdä ihan full ROMina kokonaisuudessaan sarja ja sitten kun ruuti loppuu, niin viettää aikaa vielä siellä venytyksessä.

Toki jos tarkoitus nylpytellä maksimiromppeita ja saada painoa entistä ylemmäksi, niin eikö tuosta vielä voi tuon korokkeen ottaa jalan alta pois ja supistella ihan vaan lattialta? Mikä funktio on venyttää vain hieman?
Ja tutkimuksen ovat tehneet siimat jotka ei ole edes koskaan käynyt salilla
 
Syöpääkään ei voi tutkia, jos ei ole itse sairastanut.
Voi toki, mut saleilu on niin käytännön kokemus, et kyllä se tekemisellä asian selvitys menee kaiken edelle. Meet perus lääkäriin, ni siel on joku sairaalloisen lihava sotanorsu kertomassa sulle miten tulee elää, & nostaa. ''Tietää'' anatomiset seikat, mutta ööö... niin :l. Syöpään liittyvissä asioissa oon sen armoilla, mut ilman oikeeta kenttäkokemusta se ei kyllä tiiä nostamisesta mitään käytännössä.
 
Voi toki, mut saleilu on niin käytännön kokemus, et kyllä se tekemisellä asian selvitys menee kaiken edelle. Meet perus lääkäriin, ni siel on joku sairaalloisen lihava sotanorsu kertomassa sulle miten tulee elää, & nostaa. ''Tietää'' anatomiset seikat, mutta ööö... niin :l. Syöpään liittyvissä asioissa oon sen armoilla, mut ilman oikeeta kenttäkokemusta se ei kyllä tiiä nostamisesta mitään käytännössä.
Omalla kokemuksella saadaan tietoa, miten juuri siten toimimalla vaikuttaa juuri kyseiseen yksilöön.
Sitten voi suurena totuutena kertoa, että tämä on ainut oikea tapa treenata, koska toimi juuri minulla.
(Vaikka joku muu tapa olisi voinut toimia vielä paremmin)
 
Ei toi nyt ollut kyllä mikään opetusvideo miten treenata pohkeita jos joltain meni ohi. Toi oli vaan pelkkä pikku kisa.

Sanokaa nyt mulle joku pliis, miksi nää videot aiheuttaa näin oudon reaktion ja nyt jo syöpää ja kaikkea ihmeellistä täällä? Ei tossa ollut mitään provokaan, ihan harmiton video.
 
Omalla kokemuksella saadaan tietoa, miten juuri siten toimimalla vaikuttaa juuri kyseiseen yksilöön.
Sitten voi suurena totuutena kertoa, että tämä on ainut oikea tapa treenata, koska toimi juuri minulla.
(Vaikka joku muu tapa olisi voinut toimia vielä paremmin)
Ite pidän käytännön lajeissa harhaanjohtamisen riskiä liian suurena. Vaikka neuvot & yleisesti toimiviks todetut jutut olis hyviä, & toimis 8/10 ihmisistä ihan jees, ni jäljelle jää silti se 2/10 joilla saattaa vaatia jtn muuta(kin). Niinkin yksinkertasesta syystä, että ihminen ei oo mikään robotti. Ja käytännön lajeissa(mikä tää sana ees on, kaikki on melkeen tätä lol) se ei oo järin suuri vaiva vaan tehä JTN, jonka jälkeen johtopäätökset. Vittua päin tekeminenki on aika selkee reitti: ei onnannu, eli kokeile jtn muuta, tai pysy samana. Ainaki teit jtn, ja sait varmuutta asiaan.
 
Ei toi nyt ollut kyllä mikään opetusvideo miten treenata pohkeita jos joltain meni ohi. Toi oli vaan pelkkä pikku kisa.

Sanokaa nyt mulle joku pliis, miksi nää videot aiheuttaa näin oudon reaktion ja nyt jo syöpää ja kaikkea ihmeellistä täällä? Ei tossa ollut mitään provokaan, ihan harmiton video.
Ei kai tuo vielä paha ole jos syöpä otettu mukaan pohjetreenaukseen. Onhan noissa muissa ketjuissa aamupuurosta menty perserei'än halkaisijaan 10 sivun verran.
 
Vaihdetaas vähän eri aiheeseen;

Vieläkö oot sitä sidewinderia jaksanu käyttää, ja suositteletko yhä ostamaan? Ollut jo pitkään harkinnassa
 
Ei tommoisessa painoprogressiokisassa mitään painoja pudotella, vaan mennään niin korkeelle kun pystyy. Menikö sulta ohi koko idea tossa?

Mitä muuten tulee pohkeiden treenaamiseen, niin kuten Mika tossa kommentoi, mä painotan vain maksimaalista supistusta niin isolla painolla kun pystyn sarjamäärän puitteissa.
Olin sarkastinen muttei tullu vissiin tarpeeks läpi tuosta. Lähinnä oli typerä tuo aiempi neuvominen tuollaseen videoon ja luotin että sarkasmitutka ottais kiinni
 
Back
Ylös Bottom