OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo kyykky olisi 70% aivan järjetön setti, joka varmasti jäisi hyvin suurelta osalta kesken. Ei tosiaan mitään läpsyttelyä noin, miten Mike sen teki. Vähänkään kovemmat voimatasot ja painavampi nostaja, niin aivan myrkkyä tuollaiset
Totta. Kun mietin hetken pidempään niin meni prosentit vähän liian korkealle. Ehkä 60-65% maksimista vois olla realistinen. Pitää testaa joku kerta onnistuuko tuolla 70 pinnalla.
 
Paljon Mike sulla oli painoa parhaimmillaan kun Peterin kanssa paukuttelitte kovia treenimääriä? Muistatko paljonko Peterillä oli parhaimmillaan?
Peter oli parhaimmillaan muistaakseni 117kg ja mulla oli siinä 102kg.
 
Nappasin kyykyn mukaan kinttu treeneihin pitkästä aikaa ketjun innoittamana, tehnyt kaikkea muuta taivaan ja maan väliltä, annetaan tälle nyt mahis. Aivan kauheeta toi oli alkuun pitkästä aikaa, eiköhän toi siitä lähde etenemään, mihinkään ei sattunut ja liikkuvuus onneksi on hyvä. Ihan kivaa ja pääsee haastamaan itseään taas erilailla.
 
Nappasin kyykyn mukaan kinttu treeneihin pitkästä aikaa ketjun innoittamana, tehnyt kaikkea muuta taivaan ja maan väliltä, annetaan tälle nyt mahis. Aivan kauheeta toi oli alkuun pitkästä aikaa, eiköhän toi siitä lähde etenemään, mihinkään ei sattunut ja liikkuvuus onneksi on hyvä. Ihan kivaa ja pääsee haastamaan itseään taas erilailla.
Muista pitää ne sarjapituudet päälle 10. Yli kymmenen siksi, että siellä saa paremmin ja turvallisemmin reittä kuritettua, eikä niin herkästi lähde takaosasto ja selkä mukaan. Kun se tehdään teknisesti hyvin identtisillä toistoilla, on siinä roppakaupalla kehittäviä toistoja.
 
Mut sit Myllylällä ei ollut pohkeita, ja toisaalta aikanaan peruskoulun ylipainoisella keittäjätädillä oli aivan helvetin isot pohkeet. Eli kyllä se ikävä kyllä tuntuu olevan lähinnä se genetiikka melkein täysin määräävä tekijä noiden kohdalla.
Ne keittäjätanttojen pohkeet on lähinnä läskiä ja turvotusta. Toisilla vaan se kertyy niin paljon sinne sääriin
 
Mulla kanssa sääret rakenteellisesti pitkät ja pohkeet heikkous. Vaikka mitä vuosien varrella tuli salilla tahkottua. Hitaasti toki kokoakin tuli mutta ei silti mitään verrattuna mitä joillakin on ilman treeniä. Sitten joskus kymmenen vuotta sitten innostuin paljasjalkakengillä lenkkeilystä. Pohkeet otti yhdessä kesässä 3cm lisää ympärysmittaa vaikken edes salilla niitä treenannut silloin. Pelkästään se päkiöillä juokseminen sen teki.
 
Pelkästään se päkiöillä juokseminen sen teki.
Aika vaikea saada muuten samanlaista kuormitusta samalla volyymillä pohkeelle kuin noin.
Pohjehan sen duunin tekee ettei kantapää osu maahan tossa välissä. Tai vaikka osuisikin niin jousto ja ponnistus joka tapauksessa.
Koko kehon paino yhdellä jalalla kerrallaan. Voisko karkeasti laskea 500x/kilometri?
 
😃 Joo

Olisi hauska nähdä Miken omalla tyylillään ottamia kuvia jossain yllättävässä genressä. Vaikkapa kalastajan tai metsästäjän saalispose 😃
tämä! Ja itse tykkäisin jostain luontokuvasta.. tyyliin Mike hiippailee jossain metikössä jonkun peuran lähelle ja siitä omalla tyylillä kuva :D ja toinen mikä ois kiva nähdä ois joku raksa ukko (tai mieluummin akka :) ) vetämässä työmaalla failureen ja sit taustalla näkyy iso työmaa, nosturit ja betoniautot... tienaakohan ihmiset jotka osavaat kuvata, minkälaisia summia ku laittavat kuvat johonki maksulliseen kuvapankkeihin ladattavaksi..
 
tämä! Ja itse tykkäisin jostain luontokuvasta.. tyyliin Mike hiippailee jossain metikössä jonkun peuran lähelle ja siitä omalla tyylillä kuva :D ja toinen mikä ois kiva nähdä ois joku raksa ukko (tai mieluummin akka :) ) vetämässä työmaalla failureen ja sit taustalla näkyy iso työmaa, nosturit ja betoniautot... tienaakohan ihmiset jotka osavaat kuvata, minkälaisia summia ku laittavat kuvat johonki maksulliseen kuvapankkeihin ladattavaksi..
Kuvapankit oli joskus, ei enää varmaan tekoälyn takia, kovin geneeristen kuvien paikka. Me meni studiolle ottamaan aina kerrallaan jotain määrättyä teemaa satoja kuvia samalla setupilla eri ilmeillä ja asennoilla. Sitten esim jonkun perheen kotiin, siellä valot pystyyn ja kuvataan kaikenlaista kotimeininkiä. Model release vaan alle ja sitten myyntiin. Mulla noita maisemakuvia on kuvapankissa ja jos esim web-käyttöön menee, niin siitä saa euron / osto, mutta yksi kuva ostettiin printiksi jonnekin ja siitä tuli 99 euroa.
 
Sit oon miettinyt miten epäolennaista tai olennaista pohkeissa on sarjoissa se venytys. Kun miettii kävelemistä, niin pohkeet ei merkittävästi veny, mutta lihavilla tuppaa oleen paksut (liekö läskiä) pohkeet. Elikä jos smithissä paukuttais niitä sarjoja tasalattialta kun on megaärsyttävää asettaa jotain varpaiden alle kun jalat hiljalleen kokoajan luistaa. Pohkeitahan on helppo venyttää rajusti sarjojen välissä.

Mulla on vielä vasemmassa nilkassa pronaatiota ja vasen polvi ei mene niin lukkoon mitä oikea. Pitäis melkein kaikki pohjetreenit tehdä jalka kerrallaan. Ja mun vasen nilkka siis tykkää kääntyä sillai että astun enemmän ulkosyrjällä, eli onko se sitten ylipronaation vastakohta.

Olisi kyllä kiinnostavaa tietää enemmän pohkeiden kasvatuksen mekaniikasta. Tuntuu, että sitä vaan yhdistelee vähän kaikkea; lyhyitä sarjoja, pitkiä sarjoja, korostettua supistusta, pumppailua, kovia venytyksiä, ei venytystä jne. Vaihtelu voi olla hyvästä, mutta kyllä se työmäärä olisi kenties järkevämpää kohdistaa paremmin ja priorisoida tiettyjä tapoja kasvattaa pohkeita.

Mun mielestä Nyyssölä puhui joskus juuri tuosta, että tekee pohkeita (myös?) ilman venytystä, ja pitkiä sarjoja. Ehkä se haaveilu kovista pohkeista on 20v treenaamisen jälkeen turhaa 😁 Asun kolmessa kerroksessa, niin pitäisi kenties ottaa joku tuollainen porraskävely kokeiluun. Aamuin illoin 😁

Muistan edelleen, kun joskus alle kaksikymppisenä oltiin kavereiden kanssa kiertämässä Suomea auton kanssa, ja kysyttiin jossain Keski-Suomessa ihan korvessa yhdeltä vähän vanhemmalta pyöräilevältä ukolta neuvoja sijainteihin, niin sen pohkeet olivat aivan jäätävän kovat, tuijotin vaan 😂 Isot ja helvetin hyvän muotoiset, en muista sittemmin yhtä kovia nähneeni 😁
 
Mä olen kanssa kokeillut kaikki nämä "5 tips to stubborn calves" -ohjelmat mitä vain netistä löytyy. Ei auta, kyniksenä pysyy. Olen tehnyt ekana salille mennessä, välipäivinä, sairailla voluumeilla, pienillä voluumeilla, sitruuna suussa köysi kaulassa, jne. Alan epäillä, että tämän paremmaksi nämä eivät ilman syntholia enää tule. Mallikin on joka tapauksessa luokkaa tikkari josta on imetty puolet, joten eihän ne hyvältä näyttäisi vaikka sen +50cm siihen mittaa saisi.

Helpolla en luovuta, mutta tässä kohtaa alkaa tuntumaan, että kannattaa vain pitää se "ylläpitovoluumi" ja säästää loput energiat sellaisille lihaksille, mitkä vielä ovat yhteistyökykyisiä.
 
Oletko Mike tutustunut Panasonicin järjestelmäkameroihin? Mitä mieltä uudesta Lumix S5 II tai x mallista?
Lähinnä videokuvausta varten.
 
Täällä kanssa kaikki pohjekikat kokeiltuna. Ainoa millä olen huomannut saavani kasvua aikaan, on isot raudat. Sekä istuen että seisten. Sarjapituus 6-8. Yleensä vika sarja kevyemmillä lopuksi pumppaillen.
 
Oletko Mike tutustunut Panasonicin järjestelmäkameroihin? Mitä mieltä uudesta Lumix S5 II tai x mallista?
Lähinnä videokuvausta varten.
Kyllä ne kaikki alkaa oleen samalla viivalla, joillain vähän parempi automaattitarkennus, mutta aika pienet on erot samassa hintaluokassa. Enemmän miettisin objektiivikiinnityksen kautta tulevasta linssinvarianssista kun isoimmilla valmistajilla on aika kovia laseja.
 
Täällä kanssa kaikki pohjekikat kokeiltuna. Ainoa millä olen huomannut saavani kasvua aikaan, on isot raudat. Sekä istuen että seisten. Sarjapituus 6-8. Yleensä vika sarja kevyemmillä lopuksi pumppaillen.
Onko ollut vähemmän tuntumalla tehtyä, ja enempi runttaavaa menoa, vai millä tyylillä olet tehnyt? Oletko sen enempää supistukseen tai venytykseen keskittynyt?
 
Onko ollut vähemmän tuntumalla tehtyä, ja enempi runttaavaa menoa, vai millä tyylillä olet tehnyt? Oletko sen enempää supistukseen tai venytykseen keskittynyt?
Koittanut olla runttaamatta, mutta pudotussarjoissa toki mitä vähempi kiloja, sitä isompi venytys ja supistus. Mut ei sellaista egonylkytystä kuitenkaan. Smithissä (laudan päältä) huomaa, että alkuun pitää vaan uskaltaa heittää sitä kiekkoa lisää, niin tulee myös kehitystä. Ja otan varmuudeksi vyön kanssa ja mielellään turvaraudat, jos asento lipeäisi.

Ei ole siis geneettisesti mitkään isot pohkeet, mutta tolleen tehtynä tullut voimaa ja kokoa lisää.
 
Back
Ylös Bottom