OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En osaa sanoa yhtään, täähän pitäis tehdä 1.2 kertaa oma paino, joten mulla on vähän yli kun 120kg teen noi 15 sarjat.
Tapa se on tuokin toteuttaa. Omasta mielestäni vaan kohtalaisen hassu tapa. 80kg kaveri joka kyykkää 150kg ja 80kg kaveri joka kyykkää 200 ni tuo on aivan eri treeni noille. Sullekkin tuo on varmaan joku 50% 1rep maxista joten ei mikään älyttömän kova. Ei toki mikään kevytkään treeni.
 
Tapa se on tuokin toteuttaa. Omasta mielestäni vaan kohtalaisen hassu tapa. 80kg kaveri joka kyykkää 150kg ja 80kg kaveri joka kyykkää 200 ni tuo on aivan eri treeni noille. Sullekkin tuo on varmaan joku 50% 1rep maxista joten ei mikään älyttömän kova. Ei toki mikään kevytkään treeni.
Tää on iso harha, tähän moni menee joka tätä progea ei ole koittanut. Jos tekisit 3kk, et sanois noin. On törkeen vittumainen treeni paukuttaa reidet paineessa noita.
 
Tapa se on tuokin toteuttaa. Omasta mielestäni vaan kohtalaisen hassu tapa. 80kg kaveri joka kyykkää 150kg ja 80kg kaveri joka kyykkää 200 ni tuo on aivan eri treeni noille. Sullekkin tuo on varmaan joku 50% 1rep maxista joten ei mikään älyttömän kova. Ei toki mikään kevytkään treeni.
No, mikä on kenenkin mielestä kova. Omasta mielestä tuo on helvetin kova jos teet 1,2 kertaa oma paino 7x15, ihan sama paljon se maksimiykkönen on.
 
Eihän tuo 1.2 ole Mikelle läheskään 70%. Eikös Mike tehnyt sikakyykynki 200kg asti vai jopa läpi?
Läpi, mutta ei todellakaan ole nyt se 210kg ykköskunto. Suosittelen koittamaan tota, se ei näytä pahalta paperilla, mutta yllättää vittumaisesti kun tekee. Ylivoimaisesti kovin progressio mitä ite koittanut. Kuten sanoin, ei kannata tuijottaa niitä painoja ja toistoja, vaan mennä tekemään. Ei ihan vastaa teoriaa.
 
Läpi, mutta ei todellakaan ole nyt se 210kg ykköskunto. Suosittelen koittamaan tota, se ei näytä pahalta paperilla, mutta yllättää vittumaisesti kun tekee. Ylivoimaisesti kovin progressio mitä ite koittanut. Kuten sanoin, ei kannata tuijottaa niitä painoja ja toistoja, vaan mennä tekemään. Ei ihan vastaa teoriaa.
Eikai Mike reenaa nyt liian pienillä painoilla tuntumaa??;D Läppä läppä. Kyykyssä 7x15 on kyllä kova. Jäätävä pumppi varmaan tulee, harva kyykyssä on edes tehnyt noin pitkiä toistoja suht isolla kuormalla ja noin monta sarjaa. Tuleeko aina seuraavaan treeniin 2.5kg lisää painoja??
 
Eikai Mike reenaa nyt liian pienillä painoilla tuntumaa??;D Läppä läppä. Kyykyssä 7x15 on kyllä kova. Jäätävä pumppi varmaan tulee, harva kyykyssä on edes tehnyt noin pitkiä toistoja suht isolla kuormalla ja noin monta sarjaa. Tuleeko aina seuraavaan treeniin 2.5kg lisää painoja??
Ei, vaan tää on sarjaprogressio 3kk. 4 treenin jälkeen tulee aina 2 kyykkysarjaa lisää. Ei tossa edes tunne varsinaista pumppia, vaan ne jalat menee aivan puuroksi ja paineeseen. Se tekee tosta helvetin hankalaa tehdä. Samoin toi vaatii paljon hapenotolta ja pitää teknisesti suorittaa tarkasti tai muuten alaselkä väsyy noissa sarjoissa eikä siitä mitään sitten tule.

Domssit tosta on aina tosi pahat, samoin krampit illalla treenin jälkeen. Pahiten toi tuntuu 2 seuraavaa päivää. 3 treeniä vielä, sitten keksitään joku 10 toiston alueen juttu. Mä saan aina tän jälkeen aivan tarpeeksi numerosta 15, että en suostu edes meneen salille klo 1500. Mä tein ton viimeksi kaksi kertaa viikossa ja se oli sairasta tekemistä, sain siitä sitten ne rasitusvammat kiusaksi, niin helvetisti siinä oli toistoja kun yhteensä 1800 kyykkyä tein 120 kilolla.

Mut mulla toimii reisille vaan pitkät polttavat sarjat, niillä jalat kasvaa sen mitä kasvaa, millään muulla ei ja kaikki on koitettu. Mä ottaisin mielelläni genetiikan, jossa jalat kasvais simppelisti 8 toiston sarjoilla ja joku muu lihastyhmä vaatis sitten priorisointia. Mutta ei, mulla ne jalat on heikkokasvuiset ja voitte kuvitella miten perseestä se on kun ainoa millä ne saa kasvamaan, on kyykätä vitusti. Ei sitä vaan jaksa läpi vuoden, varsinkin kun kesällä vielä sitten kävelee friban perässä 20-30k askelta päivässä.

Oon luovuttanut jo siltä osin, etten mä koskaan tule omistamaan isoja muhkeita reisiä, saattaisin omistaa jos olisin tajunnut lopettaa sen perseilytreenin nuorena ja mennyt kyykkytangon alle. Mutta olin tyhmä ja koitan nuorille antaa edes jotain esimerkkiä treenissä, ettei ne tee samoja virheitä, esim ala tuntumahinkkaamaan.

Mua harvoin kuunnellaan kun mä kannan semmoista tuomiopäivän treeniopasta kun nuorille puhun, se on paljon helpompi valita se, joka selittää monimutkaisesti kaikki asiat ja kertoo miten tuntuma sitä, hermotus tätä. Se kuulostaa ammattitaitoisemmalta + pääsee helpommalla.

Yksinkertainen tie suurimmalle osalle isoihin reisiin on takakyykky, pohjaan ja ylös ja semmoisella asenteella että kasvakaa saatanan tikut. Sarjat, toistot ja frekvenssi on sitten kovin yksilöllistä, mutta pääosin suosittelen ite yli 10 toiston sarjoja kyykyssä. Toki kun näistä puhuu, joka toisella on joko polvet paskana tai slendermanin rakenne, joten ei tietenkään voi kykkää. No sitten ei auta mikään kun mennä sinne prässiin.
 
Viimeksi muokattu:
Mun reidet hirveet mällit päällä alle 30 vuotiaana ja paskatreenillä, hackia, ojennuksia sun muuta.

legsit.jpg


Mun reidet yli 40v kun aloin kyykkään helvetisti kaikenlaista ilkeetä 10% siitä kemiasta mitä ylimmässä kuvassa.

Screenshot 2023-04-04 at 21.34.40.jpg


Screenshot 2023-04-04 at 21.34.13.jpg
 
Mun reidet hirveet mällit päällä alle 30 vuotiaana ja paskatreenillä, hackia, ojennuksia sun muuta.

katso liitettä 251584

Mun reidet yli 40v kun aloin kyykkään helvetisti kaikenlaista ilkeetä 10% siitä kemiasta mitä ylimmässä kuvassa.

katso liitettä 251585

katso liitettä 251586
Minkälaista treeniä teet nyt jaloille ja miten se pohje projekti etenee?

Edit: Vastasitkin ylempää jo treeneistä eli pelkästään kysymys miten pohje projekti etenee ja miten treenaat niitä tällä hetkellä?
 
Minkälaista treeniä teet nyt jaloille ja miten se pohje projekti etenee?

Edit: Vastasitkin ylempää jo treeneistä eli pelkästään kysymys miten pohje projekti etenee ja miten treenaat niitä tällä hetkellä?
Pohkeet eivät inahtaneetkaan siitä isosta toistomäärästä, joten nyt teen sitten melkein joka treenin perään smithissä pienen korokkeen kanssa 10 toistoa ja joka sarjan jälkeen lisään 10kg. Meen niin korkeelle kun tulee failure ja seuraavalla kerralla koitan päästä korkeemmalle. Nyt on 100kg siinä viimeisessä millä ei vielä 10 tule.
 
Miten muokkaisit tuota T-nation kyykkyprogea, jos tietää että ei tuollaisenaan tule olemaan lähelläkään että onnistuisi? Tekisiko 15 toiston sijaan 8 toistoilla ohjelman läpi. Vai laittaisiko vaan riittävän pienet painot että se onnistuisi tuossa alkuperäisessä muodossaan. Nostaa painoja sitten kun seuraavan 3kk setin tekee
 
Pohkeet eivät inahtaneetkaan siitä isosta toistomäärästä, joten nyt teen sitten melkein joka treenin perään smithissä pienen korokkeen kanssa 10 toistoa ja joka sarjan jälkeen lisään 10kg. Meen niin korkeelle kun tulee failure ja seuraavalla kerralla koitan päästä korkeemmalle. Nyt on 100kg siinä viimeisessä millä ei vielä 10 tule.

Ei vittu, kannattaakohan tässä itsekkään pohkeita edes treenata, kun ei ne kasva millään kikkailullakaan. Vuosia treenasin niitä erityisen kovaa kaikenlaisilla eri tekniikoilla ja alkaa olemaan kaikki kokeiltuna; Lyhyet/pitkät sarjat, volyymi, frekvenssi, ylikorostetut venytykset/supistukset ja tämän vastakohta. Nyt olleet käytännössä kokonaan ilman eristävää treeniä jonkun aikaa.

Kun vielä reidet ovat geneettisesti se vahvuus, niin nuo tikut siinä isojen reisien jatkeena näyttää entistä tyhmemmälle, eikä pahemmin tule shortseja käytettyä :ROFLMAO:
 
Miten muokkaisit tuota T-nation kyykkyprogea, jos tietää että ei tuollaisenaan tule olemaan lähelläkään että onnistuisi? Tekisiko 15 toiston sijaan 8 toistoilla ohjelman läpi. Vai laittaisiko vaan riittävän pienet painot että se onnistuisi tuossa alkuperäisessä muodossaan. Nostaa painoja sitten kun seuraavan 3kk setin tekee
Se koko pointti on noi ilkeet 15 toiston sarjat. Teet ekana sen vain kerran viikossa ja sitten toisella kertaa 2 kertaa viikossa. Otat vaan semmoisen suht helpon 15 toistoa siihen työpainoksi. Ja ne 30 ja 20 toistoa tehdään sitten tosi kevyillä vaan lämmöksi.
Ei vittu, kannattaakohan tässä itsekkään pohkeita edes treenata, kun ei ne kasva millään kikkailullakaan. Vuosia treenasin niitä erityisen kovaa kaikenlaisilla eri tekniikoilla ja alkaa olemaan kaikki kokeiltuna; Lyhyet/pitkät sarjat, volyymi, frekvenssi, ylikorostetut venytykset/supistukset ja tämän vastakohta. Nyt olleet käytännössä kokonaan ilman eristävää treeniä jonkun aikaa.

Kun vielä reidet ovat geneettisesti se vahvuus, niin nuo tikut siinä isojen reisien jatkeena näyttää entistä tyhmemmälle, eikä pahemmin tule shortseja käytettyä :ROFLMAO:
Joo, noi on perseestä kasvattaa, ne saa erottumaan ja kaikkea, mutta ei ne koko kasva sitten niin perkele millään.

IMG_9533.jpg
 
Back
Ylös Bottom